Ασκήσεις στις δυναμικές δομές δεδομένων

Ξεκίνησε από Κανένας, 01 Απρ 2020, 12:02:33 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Κανένας

Μια προσπάθεια να δουν οι μαθητ(ες/τριες) τη στοίβα και την ουρά σε φυσιολογική χρήση με δυναμική υλοποίηση,
καθώς και τις υπόλοιπες δομές δεδομένων.
Αυτή είναι η τελευταία, εμπλουτισμένη εκδοχή των ασκήσεων (Οκτώβριος 2024)
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Κανένας

Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Είδες τι κάνει το μετείκασμα!
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

#3
Προστέθηκαν ασκήσεις για δένδρα και γράφους και απαντήσεις.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

#4
Με κάποια ερωτήματα επιπλέον.
Και πιο κατατοπιστικές αναπαραστάσεις των δομών στη μνήμη.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

#5
με επιπλέον ερωτήματα.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

#6
Με μια άσκηση επιπλέον...
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

#7
Τελικό, για του χρόνου... και πάλι βλέπουμε
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

dpa2006

Ευχαριστούμε πολύ που το μοιράζεσαι μαζί μας!
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

akalest0s

Ωραία δουλειά!

Δε πιστεύω να περιμένεις credits, αν τα χρησιμοποιήσω; θα πω "οι ασκήσεις του κανένα" (κατά το "με τύφλωσε ο κανένας"  :P)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

alkisg

Ο akalest0s χρησιμοποιεί τις ασκήσεις του Κανένας, ενώ χθες γράφηκε στο φόρουμ ο Αnonymous...

::)  :D  ;D

kouk


Κανένας

#12
Παράθεση από: akalest0s στις 19 Απρ 2020, 02:35:36 ΜΜ
Ωραία δουλειά!

Δε πιστεύω να περιμένεις credits, αν τα χρησιμοποιήσω; θα πω "οι ασκήσεις του κανένα" (κατά το "με τύφλωσε ο κανένας"  :P)

«Κύκλωψ, εἰρωτᾷς μ᾿ ὄνομα κλυτόν, αὐτὰρ ἐγώ τοι
ἐξερέω: σὺ δέ μοι δὸς ξείνιον, ὥς περ ὑπέστης.
Οὖτις ἐμοί γ᾿ ὄνομα: Οὖτιν δέ με κικλήσκουσι
μήτηρ ἠδὲ πατὴρ ἠδ᾿ ἄλλοι πάντες ἑταῖροι.'
..............
«'τίπτε τόσον, Πολύφημ᾿, ἀρημένος ὧδ᾿ ἐβόησας
νύκτα δι᾿ ἀμβροσίην καὶ ἀύπνους ἄμμε τίθησθα;
ἦ μή τίς σευ μῆλα βροτῶν ἀέκοντος ἐλαύνει;
ἦ μή τίς σ᾿ αὐτὸν κτείνει δόλῳ ἠὲ βίηφιν;»
«τοὺς δ᾿ αὖτ᾿ ἐξ ἄντρου προσέφη κρατερὸς Πολύφημος:
'ὦ φίλοι, Οὖτίς με κτείνει δόλῳ οὐδὲ βίηφιν.'
«οἱ δ᾿ ἀπαμειβόμενοι ἔπεα πτερόεντ᾿ ἀγόρευον:
εἰ μὲν δὴ μή τίς σε βιάζεται οἶον ἐόντα,
νοῦσον γ᾿ οὔ πως ἔστι Διὸς μεγάλου ἀλέασθαι,
ἀλλὰ σύ γ᾿ εὔχεο πατρὶ Ποσειδάωνι ἄνακτι.'
«ὣς ἄρ᾿ ἔφαν ἀπιόντες, ἐμὸν δ᾿ ἐγέλασσε φίλον κῆρ,
ὡς ὄνομ᾿ ἐξαπάτησεν ἐμὸν καὶ μῆτις ἀμύμων.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

vasilis723

εξαιρετική δουλεια ευχαριστουμε! αυτα τα κομματια ομως δεν ειναι στην καινουργια εξεταστεα υλη σωστα?

akalest0s

"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Κανένας

#15
Οι ασκήσεις αποτελούν μια προσπάθεια για προσέγγιση της δυναμικής υλοποίησης των δομών δεδομένων,
με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των σχετικών θεωρητικών θεμάτων απ' τις μαθήτριες και τους μαθητές μας.
Η πρώτη δημοσίευσή τους είχε γίνει πριν δύο χρόνια αλλά η σχετική ύλη αφαιρέθηκε τότε.
Οι ασκήσεις με μικρές τροποποιήσεις.
Ανέβηκε αναθεωρημένη έκδοση στις 1 Απριλίου 2020
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

dfoun

Ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθεια !!! Θα ήθελα να ρωτήσω μόνο : Ο δείκτης Κεφαλής στην Λίστα - Ουρά αντιστοιχεί στο δείκτη Front ή στο δείκτη Rear της Ουράς ;  

Κανένας

Παράθεση από: dfoun στις 27 Μαρ 2022, 06:49:37 ΜΜΕυχαριστούμε πολύ για τη βοήθεια !!! Θα ήθελα να ρωτήσω μόνο : Ο δείκτης Κεφαλής στην Λίστα - Ουρά αντιστοιχεί στο δείκτη Front ή στο δείκτη Rear της Ουράς ; 
Η κεφαλή στην απλή λίστα μπορεί να αντιστοιχεί στον δείκτη front ή στον δείκτη rear, είναι ζήτημα παραδοχής.
Αν αντιστοιχεί στον front θα είναι γρήγορη η εξαγωγή ενώ για να γίνει εισαγωγή θα πρέπει να προσπελαύνεται όλη ή λίστα.
Αν αντιστοιχεί στον rear τα πράγματα θα γίνονται αντίστροφα.
Σε υλοποίηση με λίστα διπλής σύνδεσης ταιριάζει η κεφαλή να αντιστοιχεί στον δείκτη front και ο δείκτης ουρά στον rear.

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

andreas_p

Παράθεση από: dfoun στις 27 Μαρ 2022, 06:49:37 ΜΜΕυχαριστούμε πολύ για τη βοήθεια !!! Θα ήθελα να ρωτήσω μόνο : Ο δείκτης Κεφαλής στην Λίστα - Ουρά αντιστοιχεί στο δείκτη Front ή στο δείκτη Rear της Ουράς ; 
F

dpa2006

Παράθεση από: Κανένας στις 24 Μαρ 2022, 12:07:56 ΠΜΟι ασκήσεις αποτελούν μια προσπάθεια για μια προσέγγιση της δυναμικής υλοποίησης των δομών δεδομένων,
με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των σχετικών θεωρητικών θεμάτων απ' τις μαθήτριες και τους μαθητές μας.
Η πρώτη δημοσίευσή τους είχε γίνει πριν δύο χρόνια αλλά η σχετική ύλη αφαιρέθηκε τότε.

Και πάλι ευχαριστούμε...!  :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Menelaos

Παράθεση από: Κανένας στις 16 Απρ 2020, 12:16:41 ΠΜ
Παράθεση από: Κανένας στις 16 Απρ 2020, 12:16:41 ΠΜΤελικό, για του χρόνου... και πάλι βλέπουμε

Τελικό, για του χρόνου... και πάλι βλέπουμε
Εγώ γιατί δε μπορώ να το δω; Μήπως το κατεβάσατε;

Κανένας

#21
Παράθεση από: Menelaos στις 16 Απρ 2022, 04:36:55 ΜΜΤελικό, για του χρόνου... και πάλι βλέπουμε

Εγώ γιατί δε μπορώ να το δω; Μήπως το κατεβάσατε;
Ξανανέβηκε 1 4 2020
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

ΤΙΜ

Παράθεση από: Κανένας στις 24 Μαρ 2022, 12:07:56 ΠΜΟι ασκήσεις αποτελούν μια προσπάθεια για προσέγγιση της δυναμικής υλοποίησης των δομών δεδομένων,
με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των σχετικών θεωρητικών θεμάτων απ' τις μαθήτριες και τους μαθητές μας.
Η πρώτη δημοσίευσή τους είχε γίνει πριν δύο χρόνια αλλά η σχετική ύλη αφαιρέθηκε τότε.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ. Πολύ καλή δουλειά, με μεράκι. Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα.

Κανένας

#23
Ανεβάζω μια αναθεωρημένη έκδοση των ασκήσεων.
Με κάποιες τροποποιήσεις και επεκτάσεις.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

akalest0s

Δουλεύοντας τις ενδιαφέρουσες αυτές ασκήσεις, επίτρεψέ μου ένα σχόλιο:
Η κεφαλή με την τιμή της στο κάτω μέρος, δεν συνάδει με την μορφή των υπόλοιπων κόμβων, που σε εκείνο το σημείο έχουν την θέση μνήμης, και όχι τον δείκτη τους. Τα περισσότερα παιδιά μπερδεύονται σε αυτό, και νομίζω είναι ανώφελη τρικλοποδιά.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Κανένας

#25
Παράθεση από: akalest0s στις 28 Απρ 2023, 11:22:42 ΜΜΔουλεύοντας τις ενδιαφέρουσες αυτές ασκήσεις, επίτρεψέ μου ένα σχόλιο:
Η κεφαλή με την τιμή της στο κάτω μέρος, δεν συνάδει με την μορφή των υπόλοιπων κόμβων, που σε εκείνο το σημείο έχουν την θέση μνήμης, και όχι τον δείκτη τους. Τα περισσότερα παιδιά μπερδεύονται σε αυτό, και νομίζω είναι ανώφελη τρικλοποδιά.
Προσπάθησα να διατηρήσω τη σημειογραφία του μπλε βιβλίου για τις λίστες. (δες εκεί).
Απλώς αντικατέστησα τα βέλη για τη σύνδεση των κόμβων με τις διευθύνσεις τους.
Μπορούμε να διευκρινίζουμε στα παιδιά ότι η Κεφαλή και η Ουρά είναι απλοί δείκτες,
δεν αποτελούν κόμβους με δεδομένα του χρήστη και ακολουθείται διαφορετική σημειογραφία
στην απεικόνισή τους.

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

akalest0s

Νομίζω άλλο λέμε. Δες την εικόνα, μήπως με καταλάβεις καλύτερα. Πρόκειται για ψείρισμα, αλλά βλέπω τα περισσότερα παιδιά να παραξενεύονται στην αρχή.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Κανένας

Παράθεση από: akalest0s στις 29 Απρ 2023, 11:17:42 ΜΜΝομίζω άλλο λέμε. Δες την εικόνα, μήπως με καταλάβεις καλύτερα. Πρόκειται για ψείρισμα, αλλά βλέπω τα περισσότερα παιδιά να παραξενεύονται στην αρχή.
Επειδή είναι λίγο μανούρα η τροποποίηση των εικόνων πρόσθεσα μια διευκρίνιση.
Ευχαριστώ για την παρατήρηση.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

akalest0s

Στην 9 άσκηση, η σχέση νομίζω θέλει λίγο προσοχή. Με μια πρώτη ματιά, ήθελες να πεις Α_Μ(3/2 * ν) + 1 ?
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Κανένας

Παράθεση από: akalest0s στις 06 Μαΐου 2023, 12:36:11 ΜΜΣτην 9 άσκηση, η σχέση νομίζω θέλει λίγο προσοχή. Με μια πρώτη ματιά, ήθελες να πεις Α_Μ(3/2 * ν) + 1 ?
Είναι το ίδιο:
Για κάθε k ακέραιο και x πραγματικό ισχύει A_M(x+k)=A_M(x)+k







Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

akalest0s

Στο δένδρο της άσκησης (πλήρως δυαδικό με 15 κόμβους), θα χρειαστεί πίνακας 31 θέσεων, για να αποθηκεύσεις τα null, βάσει περιγραφής, και όχι 23 θέσεις.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Κανένας

Παράθεση από: akalest0s στις 09 Μαΐου 2023, 03:13:17 ΠΜΣτο δένδρο της άσκησης (πλήρως δυαδικό με 15 κόμβους), θα χρειαστεί πίνακας 31 θέσεων, για να αποθηκεύσεις τα null, βάσει περιγραφής, και όχι 23 θέσεις.
Σωστά, κάθε κόμβος-φύλλο του δένδρου που βρίσκεται στη θέση κ του πίνακα για να κωδικοποιηθεί όπως και οι άλλοι κόμβοι θέλει δύο τιμές null στις θέσεις 2κ και 2κ+1 του πίνακα. Σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να εξοικονομήσω κάποιες θέσεις στον πίνακα βάζοντας ένα null για κάθε φύλλο, αλλά δεν διατηρείται η σύνδεση κ --> 2κ, 2κ+1.

Ευχαριστώ για την παρατήρηση. Θα το διορθώσω.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

parsenopoulou

Καλησπέρα. Θα ήθελα τη γνώμη σας. Στη σελίδα 53 του Συμπληρωματικού, όταν δίνει έναν ταξινομημένο πίνακα κ ζητάει να μετατραπεί σε δυαδικο δέντρο  αναζήτησης , ακολουθώ ουσιαστικά τον αλγόριθμο της δυαδικής αναζήτησης. Αν δοθεί ένας πίνακας μη ταξινομημένος και ζητήσει να μετατραπεί σε δυαδικο δέντρο  αναζήτησης , θα ξεκινήσω με ρίζα το πρώτο στοιχειο του πίνακα ή θα τον ταξινομησω κ θα εφαρμόσω πάλι δυαδική αναζήτηση;

Κανένας

#33
Παράθεση από: parsenopoulou στις 24 Μαΐου 2023, 05:11:37 ΜΜΚαλησπέρα. Θα ήθελα τη γνώμη σας. Στη σελίδα 53 του Συμπληρωματικού, όταν δίνει έναν ταξινομημένο πίνακα κ ζητάει να μετατραπεί σε δυαδικο δέντρο  αναζήτησης , ακολουθώ ουσιαστικά τον αλγόριθμο της δυαδικής αναζήτησης. Αν δοθεί ένας πίνακας μη ταξινομημένος και ζητήσει να μετατραπεί σε δυαδικο δέντρο  αναζήτησης , θα ξεκινήσω με ρίζα το πρώτο στοιχειο του πίνακα ή θα τον ταξινομησω κ θα εφαρμόσω πάλι δυαδική αναζήτηση;
Προφανώς η μετατροπή πίνακα σε δυαδικό δένδρο αναζήτησης έχει νόημα μόνο στην περίπτωση ταξινομημένου πίνακα.
Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της δυαδικής αναζήτησης στοιχείου σε πίνακα.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

parsenopoulou

Μια τελευταία ερώτηση. Το βιβλίο στη σελίδα 52 αντί να βάλει ρίζα το 5 βάζει ρίζα το 4 για να κάνει προφανώς ένα πλήρες δυαδικό δέντρο. Ο μαθητής γιατί να το ξέρει όμως; Δεν πρέπει να ακολουθήσει τον αλγόριθμος της δυαδικής αναζήτησης και να βάλει σαν ρίζα το μεσαίο στοιχείο του πίνακα που σύμφωνα με τον αλγόριθμο της δυαδικής αναζήτησης είναι το 5;

akalest0s

Ωραία παρατήρηση. Είναι και ένα υπονοούμενο για εκείνο το μαρτυρικό Α2 το περσινό.. αλλά πάει πέρασε αυτό! ( ..μέχρι να έρθει το επόμενο φυσικά :police: )

Μια δικαιολόγηση θα ήταν ότι δεν σου λέει πουθενά ότι στην εικόνα 1.3.24, το δένδρο προέκυψε από τον συγκεκριμένο πίνακα. Παίρνει αυθαίρετα ένα παράδειγμα δένδρου και ένα παράδειγμα πίνακα, με ίδιες τιμές, και τα συγκρίνει. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Κανένας

#36
Παράθεση από: parsenopoulou στις 25 Μαΐου 2023, 10:13:20 ΠΜΜια τελευταία ερώτηση. Το βιβλίο στη σελίδα 52 αντί να βάλει ρίζα το 5 βάζει ρίζα το 4 για να κάνει προφανώς ένα πλήρες δυαδικό δέντρο. Ο μαθητής γιατί να το ξέρει όμως; Δεν πρέπει να ακολουθήσει τον αλγόριθμος της δυαδικής αναζήτησης και να βάλει σαν ρίζα το μεσαίο στοιχείο του πίνακα που σύμφωνα με τον αλγόριθμο της δυαδικής αναζήτησης είναι το 5;
Βάζοντας το μεσαίο στοιχείο του ταξινομημένου πίνακα ως ρίζα στο δένδρο αναζήτησης, δημιουργείς ισορροπημένο δένδρο
που στατιστικά απαιτεί λιγότερες συγκρίσεις για την εύρεση κάποιου τυχαίου στοιχείου. Δεν είναι όμως απαραίτητο.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

parsenopoulou

Καλησπέρα. Απλά αναρωτιέμαι πόσα μπορούμε να περιμένουμε από ένα παιδί που βλέπει δέντρα πρώτη φορά στη ζωή του, χωρίς το ανάλογο υπόβαθρο. Και το λέω γιατί αυτό το βιβλίο δημιουργεί ανασφάλεια πολλές φορές σε ένα καθηγητη, οπότε φανταστείτε στους μαθητές! Πάντως ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

akalest0s

Η ανησυχία σου είναι παραπάνω από εύλογη. Δώσε βάση και στην αναδιάταξη κόμβων, πότε ένα δένδρο θεωρείται «ίδιο» ή «διαφορετικό», μετά από εισαγωγή κόμβου (περσινό Α2, Ιούνιος). Σχετίζεται με το ζήτημα που αναφέρεις.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK