Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alkisg

Η άποψή μου για τα τεχνικά είναι η εξής:

  • Η συντήρηση εργαστηρίου σε πρώτο επίπεδο θα πρέπει να γίνεται από τον υπεύθυνο ΣΕΠΕΗΥ για τα εντελώς απλά πράγματα, π.χ. αλλαγή μελάνης εκτυπωτή. Προφανώς δεν είναι καν απαραίτητο να είναι Πληροφορικός, αλλά αφού προς στιγμήν κυρίως εμείς χρησιμοποιούμε το εργαστήριο, καλά κάνουμε και είμαστε και υπεύθυνοι.
  • Σε δεύτερο επίπεδο, από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Αν κάποιος Η/Υ ή server χρειάζεται φορμάτ ή αν κάποιο πρόγραμμα κολλάει ή γενικά για οποιοδήποτε πρόβλημα δεν μπορεί να λύσει ο υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ.
  • Σε τρίτο επίπεδο από κάποια υπηρεσία τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των αδειών χρήσης, για τη δημιουργία images ή installation scripts για την αυτοματοποιημένη εγκατάσταση Δημοτικών / Γυμνασίων / Λυκείων κτλ. Έτσι όταν ένας καθηγητής Γυμνασίου δεν έχει κάποιο εκπαιδευτικό λογισμικό, π.χ. το Microworlds, αυτή η υπηρεσία είτε θα το αγοράσει για όλα τα Γυμνάσια είτε θα εισηγηθεί την αλλαγή του βιβλίου. Αντίστοιχα και για τα λειτουργικά ή για τις σουίτες γραφείου, με corporate άδειες για όλα τα σχολεία κτλ. Και όταν ένας υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ θέλει να κάνει εγκατάσταση, θα παίρνει το αντίστοιχο DVD image ή το αντίστοιχο installation script γι' αυτή τη βαθμίδα και θα ξεμπερδεύει μια κι έξω.
  • Όλοι οι Η/Υ να είναι προσβάσιμοι απομακρυσμένα και από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και από την τεχνική στήριξη αλλά μόνο μετά από πρόσκληση του υπεύθυνου ΣΕΠΕΗΥ, ώστε να μπορούν να λύσουν τα περισσότερα προβλήματα χωρίς επί τόπου επισκέψεις.
  • Μια αντίστοιχη δομή χρειάζεται και για τα τεχνικά προβλήματα υπολογιστών εκτός εργαστηρίου πληροφορικής.
  • Λοιπές εργασίες του στυλ "συμπλήρωσε στοιχεία στο τάδε πρόγραμμα" ή "λάβε/στείλε mail" είναι εξωδιδακτικές εργασίες που μπορεί να αναλάβει οποιοσδήποτε πιστοποιημένος στους Η/Υ καθηγητής με τον ίδιο τρόπο που άλλοι αναλαμβάνουν τμήματα κτλ.

Έτσι προφανώς στα σχολεία δεν χρειάζεται να υπάρχει τεχνικός, ούτε και φυσικά ο Πληροφορικός χρειάζεται να είναι και τεχνικός.
Αν τώρα κάποιος Πληροφορικός ήθελε να αποσπαστεί σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ ή στην κεντρική υπηρεσία τεχνικής στήριξης, δικαίωμά του.

Το παραπάνω θα ήταν δηλαδή μια βελτιωμένη έκδοση αυτών που ήδη έχουμε, με πιο ξεκάθαρα καθήκοντα για κάθε επίπεδο. Και μου φαίνεται ότι ο μόνος λόγος που προσπαθούν να το αλλάξουν είναι για απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ.

mour

Γενικά ο Άλκης τα γράφει σωστά, αλλά λείπουν 2 σημαντικές παράμετροι (κατά τη γνώμη μου).
1) Με την εισαγωγή του "ψηφιακού σχολείου" το θέμα υπολογιστές ξεφεύγει από το στενό, ελεγχόμενο χώρου του εργαστηρίου πληροφορικής. Αυτό προφανώς δημιουργεί αρκετά Adhoc θέματα που ζητούν άμεσης "πρωτοβάθμιας" υποστήριξης. Είναι λοιπόν ο υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ (ή όπως αλλιώς θα μπορούσε να ονομαστεί) υπεύθυνος και για το ψηφιακό σχολείο? Κι αν ναι σε ποιο βαθμό?

2) Μια φορά κι έναν καιρό τα σχολεία είχαν εξοπλιστεί κεντρικά και με συγκεκριμένες "παρτίδες" μηχανημάτων. Αυτό έκανε δυνατή τη δημιουργία Image. Πλέον από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω πολύ μεγάλο ποσοστό είναι είτε "ρετάλια" με σταδιακή αντικατάσταση μηχανημάτων είτε τέλος πάντων σε μια "μη standard" κατάσταση.

alkisg

Το ψηφιακό σχολείο με τα laptop των μαθητών στα σπίτια τους και τα roaming εργαστήρια χωρίς υπεύθυνο για τη λειτουργία τους με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Μπόρα είναι θα περάσει. :)

Για τα τεχνικά, όλα γίνονται, ας είναι και ρετάλι το υλικό. Με WDS (Windows Deployment Services), μια καλή συλλογή drivers και λίγα σκριπτάκια θα μπορούσε άνετα να εγκατασταθεί αυτοματοποιημένα πάνω από το 90% του υλικού. Αυτά βέβαια είναι να υλοποιηθούν κεντρικά, όχι ανά ΣΕΠΕΗΥ ή ανά ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Και φυσικά παίζει και η λύση του Ubuntu/LTSP που δεν χρειάζεται drivers, ακόμα και με rdesktop σε Windows server αν χρειάζεται λογισμικό που δεν παίζει σε Linux.
Μια τέτοια ενέργεια πιστεύω θα απάλλασσε τα σχολεία και τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ από άπειρες ώρες τεχνικής υποστήριξης.

Vangelis

Αν εμείς θεωρούμε αναπόσπαστο κομμάτι της δουλείας μας να φτιάχνουμε τους υπολογιστές του σχολείου (βλέπε απάντηση _pali_) είμαστε άξιοι της τύχης μας.
Είναι αυτό που με κάνει να ανησυχώ περισσότερο για το μέλλον της πληροφορικής στην εκπαίδευση.

Όταν εμείς έχουμε αυτή την άποψη αντε μετά να πείσεις κάποιον σύμβουλο και "παρασύμβουλο " του υπουργείου ότι η πληροφορική δεν ταυτίζεται με τη χρήση υπολογιστή και τη συντήρηση του. 

_pali_

Διαβάζω και ξαναδιαβάζω την απάντησή μου και δεν καταλαβαίνω πως άφησα να εννοηθεί κάτι τέτοιο.
Ζητώ συγνώμη.. αλλά και να εξηγήσω.
Μέσα απο όλη αυτήν την τοποθέτησή μου https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg35655#msg35655
καταλαβαίνει κάποιος πως εγώ υιοθετώ πως το τεχνικό κομμάτι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πτυχίου μας?
έχω βάλει τελείες και ακολουθεί η πρόταση ...... το τεχνικό κομμάτι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πτυχίου μας δεν έγραψα τις  λέξεις "υποστηρίζουν κάποιοι" γιατί αναφέρομαι σε αυτούς που μας σκέφτονται σαν τεχνικούς υποστήριξης εκεί που  εσύ αναφέρεσαι... έχω βάλει σε παράθεση τις λέξεις σου.
Παράθεση από: Vangelis στις 16 Δεκ 2010, 07:13:54 ΜΜ
Διοριστήκαμε καθηγητές και όχι τεχνικοί αν θέλουμε μόνοι μας να μειώσουμε τη θέση μας το υπουργείο θα μας "διευκολύνει" και θα δικαιωθούν όσοι μας σκέφτονται σαν τεχνικούς υποστήριξης.
...... το τεχνικό κομμάτι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πτυχίου μας υποστηρίζουν αυτοί που μας σκέφτονται σαν τεχνικούς υποστήριξης.

και παρακάτω

Παράθεση από: Vangelis στις 16 Δεκ 2010, 07:13:54 ΜΜ
Το μόνο βασικό - και πρακτικό - μέτρο που μπορούμε να πάρουμε σαν ειδικότητα είναι άρνηση κάθε τεχνικής και μηχανογραφικής στήριξης των σχολείων.  Δεχόμαστε οποιαδήποτε δουλεία του σχολείου εκτός από αυτή.  Χάλασε ένας  υπολογιστής στο  εργαστήριο,   ενημερώνουμε τον  διευθυντή (εν ανάγκη γραπτά) και τέλος!!!
Υπεύθυνος εργαστηρίου, Νέστορα, e-school άλλος, οποίος θέλει εκτός  απο εμάς.

Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη. Εύχομαι μόνο να έχω την επιλογή.!!!!
Μην ξημερώσει μια εγκύκλιος... βλέπε:  δεν απαλλάσσονται από εξωδιδακτικές....
Αντιδρώ στην απόφαση την ρημ... του περασμένου Αύγουστο  και δεν το ξεπέρασα ακόμη.. που έλεγε πως δεν απαλλασόμαστε απο εξωδιδακτικές και εσεις λέτε πως υιοθετώ να κάνω τον τεχνικό????




https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg35655#msg35655




skoud

Ομιλία της Α.Δ. στη Βουλή με επισήμανση των σημείων που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμάς
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

dtsilog

Σταύρο μία από τα ίδια μας λέει και στη βουλή...
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

skoud

Ακριβώς, Δημήτρη. Το έβαλα για ενημέρωση.

Εν τω μεταξύ εκδόθηκε και Δελτίο τύπου με άλλη δομή από αυτή των πρακτικών της Βουλής και στο οποίο έχουν προστεθεί κάποια σημεία που δεν είπε στη Βουλή, ενώ λείπουν κάποια που είπε...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Gnirut

Όλα αυτά τα "ωραία" που λέει ότι θα γίνουν, με τι λεφτά θα υλοποιηθούν; Από μειώσεις της μισθοδοσίας μας;

Πέρα από τα προβλήματα του κλαδου μας, σύμφωνα με την ομιλία αλλάζει συθέμελα όλο το εκπαιδευτικό σύστημα των τελευταίων ετών της χώρας μέσω "προετοιμασίας" 200 συμβούλων (;)  και εν μέσω της χειρότερης οικονομικής κρίσης των τελευταίων 40 ετών!

Είναι δυνατόν να "αλλάξεις" τα πάντα σε μερικούς μήνες και μάλιστα σε έναν τομέα, την εκπαίδευση, όπου κάθε ακόμα και μικρή αλλαγή χρειάζεται χρόνια για να δείξει τα αποτελέσματα που θα έχει στους μαθητές;

Άλλωστε τέτοιες κατακλυσμιαίες "αλλαγές" της δεκαετίας του '80 και του '90 δεν πληρώνουν οι μαθητές σήμερα;

AlexandrosK

Πάντως η σύγχιση μεταξύ πληροφορικής και χρήσης Η/Υ δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο

http://developers.slashdot.org/story/10/12/20/1632259/Do-High-Schools-Know-What-Computer-Science-Is

skoud

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: skoud στις 23 Δεκ 2010, 11:46:28 ΠΜ
Ανακοίνωση  Α' ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: http://www.alfavita.gr/artro.php?id=17895

Καλές οι ανακοινώσεις, καλές οι επερωτήσεις των βουλευτών, αλλά νομίζω ότι χρειάζονται πιο δραστικά μέτρα...

Υπάρχει κάτι άμεσα στο μυαλό σας σαν κινητοποίηση, είτε μέσα στις γιορτές είτε αμέσως μετά?

Αν ναι, ζητήστε την βοήθεια μας όπου μπορούμε να την προσφέρουμε

Νοιώθω ότι περνάει ο καιρός και απλά αποδεχόμαστε την μοίρα μας...


sarakiniotis

... και κινητοποιηση , να οργανωθει δεν θα χαλασει κανεις τις γιορτες του η την ηρεμια του...
Εδω δεν χαλασαν καποιοι 3 ωρες απο το Σαββατο τους για να ερθουν στην συζητηση της ΠΕΚΑΠ στο 1ο ΕΠΑΛ στην Αθηνα.
Ειμαστε αξιοι της τυχης μας , και σαν καθηγητες και σαν λαος.
ΠΕριμένουμε να τρεξουν οι άλλοι ..
Καλά μας κάνουν
Καλες γιορτές  :'( :'( :'(

dtsilog

Αυτοί θα φτιάξουνε το Νέο Λύκειο και θα διαβουλευθούν για να λύσουν όλα τα προβλήματα μας. Οι σύγχρονοι 300 του Λεωνίδα.

http://www.youtube.com/watch?v=sBJ-LsK2jeY
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas