Διαγώνισμα στους μονοδιάστατους πίνακες και λειτουργίες

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 11 Σεπ 2022, 09:15:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά

για τα παιδιά που έκαναν τις δομές επανάληψης στην καλοκαιρινή προετοιμασία, το επόμενο διαγώνισμα που θα κάνουμε είναι  στους μονοδιάστατους πίνακες και τις λειτουργίες ( προφανώς και η σειρά διδασκαλίας μπορει να είναι διαφορετική για κάποιους συναδέλφους)

ανεβάζω ένα διαγώνισμα για να έχουμε ποικιλία και επιλογές

προφανώς κάποιος μπορεί να αλλάξει ό,τι κρίνει απαράιτητα, είναι σε επεξεργάσιμη μορφή το αρχείο

για άλλη μία φορά ο καλός συνάδελφος Πολύκαρπος Καραμαούνας αφιέρωσε χρόνο στον πρώτο έλεγχο και ο επίσης καλός συνάδελφος Χατζόπουλος Δημήτρης αφιέρωσε χρόνο για να συζητήσουμε τα θέματα

ΥΓ1:  εγώ πλέον έχω μπει στη λογική να εξηγώ όσο γίνεται τα "περίεργα ερωτήματα" που συχνά εμείς θεωρούμε γνωστά πχ εξηγώ στο Δ4 τι σημαίνει "τιμή πιο κοντά στο μέσο όρο" και στο Γ3 "συχνότητα εμφάνισης τιμών"

ΥΓ2: σε συνέχεια του ΥΓ1 και με αφορμή τη συζήτηση για το ερώτημα των πανελληνίων με την "κύρια διαγώνιο" για το αν θα έπρεπε να το γνωρίζουν οι μαθητές οι όχι, να πω την αλήθεια με έχει προβληματίσει αρκετά, θα ήθελα τη γνώμη σας για το αν θα μπορούσε να ζητήθεί κάτι του στιλ "έχετε ταξινομημένο πίνακα α[10], γράψτε τον κώδικα της δυαδικής  αναζήτησης" που υπάρχει στις οδηγίες μελέτης αλλά τυπικά δεν είναι στα εντός ύλης εγχειρίδια για τις πανελλήνιες (αν έχω καταλάβει καλά ) αν και πχ το θέμα γ του 2017 με την ταξινόμηση σε δισδιάστατο βασίζεται σε ασκήσεις και παραδείγματα του εγχειριδίου αυτού ... τι να πω εγώ έχω προβληματιστεί
ΥΓ3: καλή επιτυχία στην εθνική που πάιζει σε λίγο , έχασε και η Σερβία το φαβορί, πένα  :D :angel: >:D


akalest0s

#1
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 11 Σεπ 2022, 09:15:42 ΜΜθα ήθελα τη γνώμη σας για το αν θα μπορούσε να ζητήθεί κάτι του στιλ "έχετε ταξινομημένο πίνακα α[10], γράψτε τον κώδικα της δυαδικής  αναζήτησης" που υπάρχει στις οδηγίες μελέτης αλλά τυπικά δεν είναι στα εντός ύλης εγχειρίδια για τις πανελλήνιες (αν έχω καταλάβει καλά ) αν και πχ το θέμα γ του 2017 με την ταξινόμηση σε δισδιάστατο βασίζεται σε ασκήσεις και παραδείγματα του εγχειριδίου αυτού ... τι να πω εγώ έχω προβληματιστεί
Καλή αρχή, Μανώλη.
Κάπου στις οδηγίες διδασκαλίας (ή όπως λέγονται) του υπουργείου, αναφέρεται ότι η δυαδική πρέπει να είναι διδαγμένη, αλλά δεν θα ζητηθεί ως ανάπτυξη κώδικα. Αυτό είναι παλιότερη οδηγία, και δεν έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια.
Δηλαδή πρακτικά την περιμένεις σε στυλ Β θέματος, παρά σε Γ ή Δ. Υποτίθεται δεν μπορούν να την ζητήσουν ονομαστικά σε ερώτημα του Δ θέματος "κάντε αναζήτηση δυαδική στον πίνακα" και να την ξέρουν απ' έξω να την γράψουν (όπως την σειριακή). Αλλά μπορούνε να έχουν συμπλήρωση κενών σε κώδικα, διόρθωση λαθών, ή άλλα συναφή.


Για να είμαι ειλικρινής όμως, κάθε χρόνο την διδάσκω κανονικά, και αφού ζητήσω και μερικές ασκήσεις σε δυαδική, τους εξηγώ το παραπάνω, κατόπιν εορτής (αν το πεις από την αρχή, μερικοί δεν θα δώσουν την απαραίτητη προσοχή).
Με πατάτες όπως το φετινό Α2 (και πολλά άλλα στο παρελθόν.. μη τα λέμε τώρα και δημιουργούμε κακές εντυπώσεις :P), φυλάς τα ρούχα σου να έχεις τα μισά!

edit
Μετά από μια πρόχειρη αναζήτηση, βλέπω ότι λάθος θυμόμουν. Οι οδηγίες για την δυαδική λένε να την διδάξεις κανονικά, ως άσκηση. Οπότε θεωρείται γνωστή και για ανάπτυξη κώδικα (Γ, Δ θέμα)

edit2
"Η δυαδική αναζήτηση να διδαχθεί ως άσκηση και να υλοποιηθεί με πρόγραμμα" (οδηγίες διδασκαλίας υπουργείου)
Τώρα, σε τι αποσκοπεί η διευκρίνιση "ως άσκηση", από τη στιγμή που δεν υπάρχει θεωρία πίσω από την δυαδική, ούτε στο Μαθητή, ούτε στο Οδηγίες Μελέτης, ούτε στο Συμπλ. Μαθητή, ούτε στο Τετράδιο.. άγνωσται αι βουλαί!
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους 

Αν έλεγε διδάξετε το αλλά δεν θα μπει σαν κώδικας θα ήμασταν πένα που λένε και μαθητές μου...χεχεχε..άρα από τις οδηγίες μελέτης πρέπει να ξέρουν το κομμάτια που πρέπει να διδαχθούν σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας, αν και δεν είναι εντός ύλης το εγχειρίδιο..ξανά χεχεχε... ειλικρινά δεν καταλαβαίνω αν εγώ τι κάνω δύσκολο και μπερδεμένο στο μυαλό μου η όντως έτσι είναι...θα αναφερθώ ξανά στην ταξινόμηση σε δισδιάστατο που μπήκε 2017 και 2021...σύμφωνα με τα εντός ύλης εγχειρίδια αν θυμάμαι καλά δεν υπάρχει κάπου σαν παράδειγμα, στις οδηγίες μελέτης έχει παραδείγματα...άρα είναι όχι ακριβώς εντός αλλά στο περίπου??     :laugh: >:D :angel:  ... εγώ νιώθω μπερδεμένος στην τοποθεσία Ηράκλειο πάντως, ευτυχώς νίκησε η εθνική και ξέφυγε το μυαλό μου λίγο...

akalest0s

Οι οδηγίες διδασκαλίας (όχι μελέτης) περιέχουν ξεκάθαρα την δυαδική, με ψευδοκώδικα και με Γλώσσα. Και σου λέει να την διδάξεις. Άρα γιατί να είναι εκτός; Δεν χρειάζεται να φτάσεις να εμπλέξεις και το ΟδΜελ. Υπάρχει ήδη ο κώδικας στις οδηγίες διδασκαλίας και στο Τετράδιο μαθητή.
Τώρα, το τι είναι εντός και τι εκτός, ως προς τα εγχειρίδια, δεν βρήκα τόσα χρόνια καμμιά επίσημη διευκρίνιση. Όπως είπα, προτιμώ το play safe και έτσι θεωρώ και το ΟδΜελ και όλα τα βιβλία του υπουργείου/ΙΕΠ εντός ύλης. Δεν θες να παίξεις με αυτό!
Εδώ μέσα σίγουρα έχει συζητηθεί πολλάκις το θέμα, φυσικά χωρίς να βγει άκρη, αφού δεν υπάρχει όπως είπα επίσημη απάντηση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

#4
Καλά εννοείται τα κάνω όλα και εγώ, σε πολλά διαγωνίσματα που έχω ανεβάσει τα ζητάω να τα γράψουν, ρητορική είναι η συζήτηση πιο πολύ ... η Δυαδική Αναζήτηση που βρίσκεται στο τετράδιο του μαθητή μήπως μπορείς να μου στείλεις ?? γιατί λίγο που έψαξα δεν τη βρήκα (νόμιζα πως δεν υπήρχε βασικά)

EDIT--> για να ευθυμήσουμε, στην παραπάνω απάντηση γράφεις πως δεν υπάρχουν αυτά καθ αυτά σαν θεωρία, αυτό είναι και το όλο μπέρδεμα   :)  :) 

akalest0s

#5
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Σεπ 2022, 12:51:16 ΜΜη Δυαδική Αναζήτηση που βρίσκεται στο τετράδιο του μαθητή μήπως μπορείς να μου στείλεις ??
Παράδειγμα 2/36. Βάζω και συνημμένο.


Στο βιβλίο μαθητή, σελίδα 81, την έχει και με αναδρομή, αλλά οι οδηγίες διδασκαλίας βγάζουν εκτός αυτή την εκδοχή:
"Η υλοποίηση της συγκεκριμένης μεθόδου γίνεται αποκλειστικά με την επαναληπτική προσέγγιση (διαδοχικές επαναλήψεις) αν και συνήθως χρησιμοποιείται η αναδρομική προσέγγιση, η οποία όμως υπερβαίνει τα όρια της διδακτέας ύλης του μαθήματος."

Ως προς την ταξινόμηση, για τους μεν insertion/selection εξηγεί πάλι το οδηγίες διδασκαλίας αυτό που είπα αρχικά (όχι ανάπτυξη - όχι να το ξέρουν απ' έξω - αλλά να καταλαβαίνουν πως δουλεύει, στυλ θέμα Β). Για ταξινομήσεις όπως αυτές που είπες (Πανελλήνιες '17 κ '21), δε νομίζω ότι γίνεται να περιληφθούν ρητά σε κάποια ανακοίνωση ύλης. Θεωρητικά, υποθέτω, μπορεί να πέσει οποιαδήποτε άσκηση δε ζητάει κάτι εκτός ύλης. Εμπειρικά, έχω την αίσθηση ότι το ΟδΜελ είναι βιβλίο που το λαμβάνουν υπόψιν τους οι θεματοδότες, χωρίς κάποια επίσημη κουβέντα βέβαια.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Σωστά, όμως ειναι στο  κεφαλαιο 4 που είναι εκτός ύλης   :police: :laugh: >:D :'(

akalest0s

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Σεπ 2022, 11:31:03 ΜΜΣωστά, όμως ειναι στο  κεφαλαιο 4 που είναι εκτός ύλης  :police: :laugh: >:D :'(
Τώρα, πήγες στα πολύ ψιλά γράμματα! :P 
Για αυτό, φαντάζομαι, περιλαμβάνουν ρητά και λεπτομερώς τον κώδικα δυαδικής στις οδηγίες διδασκαλίας. Για να μην υπάρχει σύγχυση αν είναι εντός εκτός και επί τα αυτά. Ελπίζω να συμφωνούμε όλοι ότι οι οδηγίες διδασκαλίας είναι εντός ύλης de facto!  ::)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Καλά κουβέντα να γίνεται..οι οδηγίες εννοείται εντός ως προς το τι θα διδάξουν, αλλά αν υπάρχει ένας κώδικας εκεί σημαίνει πως πρέπει να τον γνωριζουν "απέξω" που λέμε?? Άρα πρέπει να γνωρίζουν και την ταξινόμηση με επιλογή " απεξω" που υπάρχει στις οδηγίες διδασκαλίας?? Δεν προσπαθώ να αποδείξω κάτι ( μην παρεξηγηθώ), να καταλάβω προσπαθώ.. ένα τελευταίο για να μην κουράσω, στις επαναληπτικες σήμερα η κυρία και η δευτερεύουσα διαγώνιος χρησιμοποιήθηκαν ξανά σαν έννοιες..καλή συνέχεια σε όλους μας και καλή σχολική χρονιά 

akalest0s

Συμφωνώ, Μανώλη, ειπώθηκε και τον Ιούνιο, ότι είναι λάθος να ζητάνε "την κύρια διαγώνιο", χωρίς να εξηγούν. Ως όρος, δεν ορίζεται στο βιβλίο, άρα δεν μπορείς να τον ζητάς μονολεξί. Είσαι υποχρεωμένος να το εξηγήσεις. Λάθος των θεματοδοτών. Αν το επανέλαβαν τώρα, δεν εκπλήσσομαι. Υπάρχουν λάθη σε αυτό το μάθημα που κράτανε από το 1999. Επισημάνθηκαν δεκάδες φορές, κανείς δεν άκουσε.. ξέρεις πως πάει.

Για τους αλγόριθμους ταξινόμησης, πλην του bubblesort, το τοπίο είναι ελαφρώς θολό. Δεν το λέει πουθενά καθαρά, αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι δεν χρειάζεται να τους ξέρουν απ' έξω, αλλά να μπορούν να τους καταλάβουν. Αυτό εκτιμώ εγώ από τα λεγόμενα στις οδ. διδασκαλίας.

Γενικά, καλά κάνεις και θίγεις το θέμα. Είναι ένα μελανό σημείο του μαθήματος, το να μην είναι αυστηρά ορισμένο το τι να περιμένεις. Και για να δώσω ένα ακόμη παράδειγμα:
Παίρνεις πριν 3 χρόνια το Συμπληρωματικό Μαθητή, βλέπεις την θεωρία των Ουρών. Και αφού εντοπίσεις τα όρια της θεωρίας όπως καλώς ή κακώς δίνεται εκεί μέσα, και ξεχάσεις αυτά που ξέρεις ή δεν ξέρεις για τις ουρές, λύνεις και τις ασκήσεις σου, και λες οκ, είμαστε έτοιμοι.
Έρχεται το σύγγραμα των λύσεων από το υπουργείο, όπου βλέπεις (πέρα από διάφορα άλλα φαιδρά) λύση στις ουρές με ολίσθηση, χωρίς να το ζητάει η εκφώνηση, και χωρίς περαιτέρω επεξήγηση (υπάρχει επεξήγηση αλλά όχι πάνω σε αυτό που συζητάμε). Κάποιοι τότε είπαν, "προτεινόμενες λύσεις είναι, δεν χρειάζεται να δώσουμε βάση, μην ασχολείστε με ολίσθηση, κλπ". Έλα που φέτος το βάλανε θέμα! Ναι μεν όχι σε ανάπτυξη κώδικα ("απ' έξω" που λες), αλλά σε συμπλήρωση κενού.
Άρα; το αφήνεις αδίδαχτο; και σε ποιο βαθμό το διδάσκεις; 
Σωστά και θίγεις ένα θέμα, που δεν θα έπρεπε να υπάρχει.
Προσωπικά όπως είπα, ανάλογα και το πόσο τραβάει το τμήμα/μαθητής, διδάσκω όσο πιο ολοκληρωμένα μπορώ τέτοια σημεία, γιατί ελλοχεύει κίνδυνος να εκθέσεις και να εκτεθείς.
Πάρε και το φετινό Α2. Πουθενά στην θεωρία κουβέντα περί αναδιάταξης κόμβων δένδρου, αντιθέτως το πνεύμα σαφώς είναι "να κρύψουμε τις «λεπτομέρειες» για να μείνει απλή η θεωρία (και να χωρέσει να βάλουμε και OOP, άαααλλο αυτό!)". Αλλά στις εξετάσεις μπήκε κανονικά, είτε εσκεμμένα είτε κατά λάθος, και τελικά βαθμολογήθηκε και αυστηρότατα, χάριν επιστημονικότητας των εξετάσεων.
Μόνη αναφορά από την οποία μπορούσαν να πιαστούν οι θεματοδότες ποια ήταν; Οι λύσεις του συμπληρωματικού, φυσικά!
Ας έρθει λοιπόν να μας ξαναπεί κάποιος, ότι πέρα από το βιβλίο μαθητή τα υπόλοιπα είναι... εκτός ύλης!  ;D
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

Παραλλαγή του διαγωνίσματος για να δούμε πιθανές μορφές της νέας διάταξης των  μονάδων

θέμα Α με ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  :laugh: >:D :angel:

θέμα Β πιο λάιτ με ένα πίνακα τιμών που είχαμε βάλει στο ΣΤΕΚΙ παλιά

Θέμα Γ και Δ με ένα έξτρα ερώτημα το καθένα

γιά να δούμε τελικά τι θα γίνει ...