Δυναμικοί πίνακες

Ξεκίνησε από evry, 02 Ιουν 2011, 10:23:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Επειδή φέτος είδα πολλές λύσεις με δυναμικούς πίνακες, κάτι που δεν θυμάμαι να έχει ξαναγίνει θέτω το εξής πρόβλημα

Να δοθεί αλγόριθμος ο οποίος να διαβάζει αριθμούς μέχρι να δοθεί 0 και  εμφανίζει τον μικρότερο θετικό αριθμό που διάβασε

Ένας μαθητής δίνει την παρακάτω λύση στο παραπάνω πρόβλημα

Διάβασε α
κ <- 0
Όσο α <> 0 Επανάλαβε
    Αν α > 0 Τότε
        κ <- κ + 1
        Π[κ] <- α
    Τέλος_Αν
    Διάβασε α
Τέλος_Επανάληψης

Για i από 2 μέχρι κ
    Για j  από κ μέχρι i  με βήμα -1
        Αν  Π[j]<Π[j-1]  Τότε   Αντιμετάθεσε  Π[j], Π[j-1]
    Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης   
Εμφάνισε 'Το μικρότερο στοιχείο είναι το ',Π[1]

Αν το παραπάνω πρόβλημα έπιανε 10 μονάδες τότε  εσείς πόσες από αυτές πιστεύετε ότι πρέπει να πάρει.
Δεν αναφέρομαι φυσικά στο γεγονός ότι βρίσκει το ελάχιστο με ταξινόμηση, αλλά στο ότι με τον τρόπο αυτόν "ξεγλιστρά" από την δυσκολία του προβλήματος να βρει τον ελάχιστο θετικό. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο εύκολο και αυτό φαίνεται αν το δώσεις στους μαθητές πριν μπουν στους πίνακες.

Φοβάμαι ότι θα βλέπουμε όλο και συχνότερα τέτοιες λύσεις, οι οποίες βασίζονται στην φιλοσοφία του "αφού δουλεύει είναι σωστό".

Προσωπικά αυτό που με προβληματίζει είναι ότι κάνει όλη αυτή την φασαρία μόνο και μόνο για να μπορέσει να φτάσει στον ασφαλέστερο τρόπο που ξέρει για να βρίσκει ελάχιστα/μέγιστα, δηλαδή την ταξινόμηση
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Αφού έχει γίνει "παράδοση" η εσφαλμένη χρήση πινάκων να στερεί 2 μονάδες (στις 20) το συγκεκριμένο ερώτημα έτσι όπως είναι διατυπωμένο θα έπρεπε να βαθμολογηθεί με 9/10.

ε;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Αθανάσιος Πέρδος

Αν μου έφερνε μαθητής μου στην τάξη αυτή τη λύση δεν θα έμπαινα καν στον κόπο να την βαθμολογήσω και θα του έλεγα ποιος σου έμαθε τέτοιες παπαριές. Και αυτό γιατί έχει διδαχθεί τι είναι στατική δομή δεδομένων, πως να βρίσκει το μέγιστο και το ελάχιστο για άγνωστο πλήθος δεδομένων και ότι δεν κάνουμε ταξινόμηση παρά μόνο αν το ζητάει ή προκύπτει από την εκφώνηση.
Αν όμως την έβλεπα σε πανελλαδικές τότε θα έκοβα όλες τις μονάδες που σχετίζονται με το μέγιστο γιατί αναφέρεται ξεκάθαρα στο σχολικό ότι οι πίνακες είναι στατικές δομές δεδομένων. Καλώς ή κακώς με βάση το σχολικό κινούμαστε. Και επειδή εδώ ο χώρος προβλήματος (καθαρά αριθμοί)δεν προσφέρεται για υποθέσεις περί μέγιστου πλήθους δεδομένων, θα είχα την συνείδηση μου ήσυχη.