Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

za√‘ag

Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει κάτι πιο δυναμικό, πχ τηλ. παρέμβαση σε κρατικό κανάλι ή και παρουσία εκεί. Πρέπει να γίνει άμεσα κάτι δυναμικό και όχι απλά ένα κείμενο που είναι πολύ ... "απαλό" ... Το θέμα είναι ποιος έχει τη δύναμη να το κάνει

ΕΣΤΕΙΛΑ ΣΤΟ ΣΚΑΙ ΔΡΑΣΗ (http://drasi.skai.gr/?page_id=3161) ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ:

Διαβάσαμε σήμερα στον τύπο ότι το μάθημα της πληροφορικής ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ στο "Νέο Λύκειο". Μάλιστα αναφέρεται ότι:

"Η πληροφορική θα είναι πλέον ένα εργαλείο και ο μαθητής θα χρησιμοποιεί τις γνώσει που έχει αποκτήσει από το Γυμνάσιο για να εργαστεί σε νέα αντικείμενα"

Οι εύλογες απορίες όλων μας είναι:

1) Πώς ένας υποψήφιος θα μπορεί να εισαχθεί σε κάποιο τμήμα πληροφορικής; Με τις γνώσεις του Word, Excel, γλώσσας Logo, που έμαθε στο Γυμνάσιο;;
2) Με το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο διδάσκεται 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Είναι δυνατόν να μιλάμε για "ψηφιακό σχολείο" και για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος με τέτοιες "μεταρρυθμίσεις";
3) Η υπουργός σε δηλώσεις της λέει ότι τα παιδιά σήμερα "ξέρουν να πατάνε πλήκτρα" !!!! Αυτό δείχνει ότι η πληροφορική είναι ένα αντικείμενο που σχετίζεται με επιστήμη ή με χειρωνακτική εργασία;

Θα σας παρακαλούσα κ. Πορτοσάλτε να σχολιάσετε ή και να διερευνήσετε περαιτέρω, ως έγκριτος δημοσιογράφος που είστε, τα γραφόμενά μου και καλό θα ήταν να "κινητοποιήσετε" όσους "υγιείς" συναδέλφους σας μπορείτε για να μάθουμε τους πραγματικούς στόχους του υπουργείου παιδείας. Κατά πόσο αγωνίζεται για την αναβάθμιση του "Νέου σχολείου" και τι ακριβώς εννοεί με τον όρο "ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"

Με εκτίμηση
Βαγγέλης Ζ,
18 χρόνια μαχόμενος Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

ΥΓ
Στη διάθεσή σας για περαιτέρω συζήτηση ακόμα και τηλεφωνική
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

geokra

Να προσθέσω κάτι;
Υπάρχει, όπως όλοι ξέρετε, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το αντίστοιχο τμήμα Πληροφορικής.
Εκεί οι φοιτητές διδάσκονται Διδακτική της Πληροφορικής και Πληροφορική στην Εκπαίδευση.
Οι διδάσκοντες είναι από το γνωστό τμήμα της γνωστής πόλης, που όλοι ξέρετε (έχουν ειπωθεί σε άλλο θέμα) τι σχέση έχει με το ΥΠΕΠΘ.
Στα μαθήματα αυτά η γραμμή που περνάει στους φοιτητές είναι ότι η Πληροφορική είναι ένα διδακτικό εργαλείο για την εκπαίδευση.
Δεν λέω ότι αυτό εχει παίξει ένα καταλυτικό ρόλο για την έως τώρα εξέλιξη, αλλά είναι ενδεικτικό του κλίματος...
Τώρα ο καθένας μπορεί να κάνει τους συνειρμούς του....
Παράθεση από: dski στις 20 Μαρ 2011, 01:09:01 ΜΜ
Το ερώτημα γιατί δε μας θέλουν ως εκπαιδευτικούς στο λύκειο φαντάζομαι έχει απασχολήσει αρκετό κόσμο τελευταία. Εγώ έχω καταλήξει σε τρεις βασικά λόγους:

Ο πρώτος είναι καθαρά αριθμητικός και σχεδόν προφανής: Το υπουργείο έκανε μια "στρατηγική" επιλογή να εισάγει την πληροφορική (με όποια μορφή νομίζει ότι είναι η δέουσα..) στα δημοτικά. Ποιος θα διδάξει όμως το μάθημα αφού νέες προσλήψεις δε μπορούν να γίνουν? Η απάντηση έρχεται μόνη της: Οι καθηγητές πληροφορική που διδάσκουν τώρα στο λύκειο. Εφευρίσκουμε κι ένα λογικοφανές επιχείρημα ότι μέχρι το γυμνάσιο τα παιδιά έχουν πάρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις πληροφορικής (πάλι όπως την εννοεί το υπουργείο) και είμαστε ΟΚ...
Στο ίδιο πνεύμα (από την αντίθετη μεριά) νομίζω ότι κινούνται και μερικές άλλες αποφάσεις. Π.χ. 3 ώρες φυσική αγωγή υποχρεωτικά. Δε λέω, απαραίτητο είναι να γυμνάζονται τα παιδιά που "λιώνουν" στους καναπέδες και στις καφετέριες αλλά νομίζω ότι αν δεν υπήρχαν τόσοι περισσευούμενοι γυμναστές. δε θα έμπαινε και θέμα για τόσες ώρες γυμναστικής.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι πράγματι στο υπουργείο δεν καταλαβαίνουν καλά το διαχωρισμό μεταξύ της χρήσης των Η/Υ και της επιστήμη της πληροφορικής. Μάλιστα πιστεύω ότι σε ένα βαθμό αυτό δε γίνεται σκόπιμα αλλά οφείλεται απλά σε άγνοια. Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι στα ανώτερα κλιμάκια του υπουργείου αγνοούν την πληροφορική ως επιστήμη όμως πολλές φορές τα πράγματα είναι απλούστερα. Οι βασικές αποφάσεις (σε οποιοδήποτε επίπεδο και τομέα) συνήθως λαμβάνονται από ένα-δύο άτομα. Τα άτομα αυτά λαμβάνουν τις αποφάσεις κυρίως βάσει των δικών τους αντιλήψεων και ζητάνε και τη γνώμη μιας επιτροπής "σοφών" για να έχουν και την έξωθεν καλή μαρτυρία. Πέσαμε στην περίπτωση λοιπόν που οι άνθρωποι αυτοί δεν κατανοούν τη χρησιμότητα της πληροφορικής ως επιστήμης στη διδακτική πράξη και τι θα μπορούσε να προσφέρει στους μαθητές. Και επειδή είμαι γενικά καλοπροαίρετος πιστεύω ότι ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή οι άνθρωποι που βρίσκονται στα κέντρα αποφάσεων εξακολουθούν να είναι αρκετά μεγάλοι σε ηλικία προκειμένου να γνωρίζουν τι αληθινά πραγματεύεται η πληροφορική. Ένας άνθρωπος 55-60 ετών (ακόμη και μικρότερος) δεν κατανοεί την πληροφορική σαν επιστήμη. Όταν εκείνος σπούδαζε, οι Η/Υ ήταν μηχανάκια για μερικούς "τρελούς" επιστήμονες και τώρα απλά ακούει και βλέπει παντού για διαδίκτυο, νέες τεχνολογίες κτλ χωρίς όμως να καταλαβαίνει ουσιαστικά από που προέρχονται όλα αυτά. Ίσως κάποιοι θεωρήσουν αυτό το επιχείρημα αφελές αλλά πιστεύω ότι περιέχει μια δόση αλήθειας.

Τέλος, ο τρίτος λόγος έχει να κάνει με μια γενικότερη στροφή που βλέπω στην εκπαίδευση. Η νέα κατεύθυνση φαίνεται να ευνοεί τη δημιουργία πολιτών που θα είναι κυρίως καταναλωτές-εργάτες και λιγότερο δημιουργοί. Αν και δε μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας είναι κάτι που το διαπιστώνω κάθε μέρα στην τάξη. Όλο και λιγότερα παιδιά έχουν ανησυχίες για το μέλλον, πολύ λίγα παιδιά είναι πραγματικά δημιουργικά με την έννοια ότι παίρνουν κάτι που τους δίνεις και μπορούν να το πάνε μόνα τους μισό βήμα παρακάτω. Ακόμη και καλοί μαθητές δυσκολεύονται όταν έχουν να αντιμετωπίσουν κάτι που δεν κολλάει με τον "τυφλοσούρτη" που τους έχεις διδάξει... Σε αυτό έχουμε μεγάλη ευθύνη και οι εκπαιδευτικοί αλλά και το ίδιο το σύστημα δε βοηθάει καθόλου, από τα βιβλία, τα αναλυτικά προγράμματα, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών και ένα σωρό άλλες παραμέτρους... Σε αυτό το πλαίσιο, φυσικά δε χρειαζόμαστε σκεπτόμενους προγραμματιστές-δημιουργούς αλλά απλούς χρήστες των Η/Υ που θα καταναλώνουν τα high-tech προϊόντα των μεγάλων εταιρειών και θα διεκπεραιώνουν γρήγορα την αλληλογραφία των προϊσταμένων τους...

tdrivas

να κρατήσουμε μικρό καλάθι πάντως...Στην Ελευθεροτυπία αναφέρονται τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικά, ενώ στο Πρώτο θέμα ως προαιρετικά..Στην Ελλάδα ζούμε, τη χώρα του παραλόγου..
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Keep Growing

Μπράβο Βαγγέλη. Κάτι αντίστοιχο θα κάνω και γω.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

geokra

Στο " Πρώτο Θέμα" αναφέρει ότι τα Θρησκευτικά είναι Υποχρεωτικό, απλά για λόγους θρησκευιτκών πεποιθήσεων κάποιο παιδί μπορεί να μην το παρακολουθεί.
Στο ίδιο άρθρο:
"το πρώτο θύμα των αλλαγών είναι η Πληροφορική, η οποία, από ό,τι φαίνεται μένει εκτός, αφού με βάση το σκεπτικό του υπουργείου έως το Λύκειο τα παιδιά θα έχουν εντρυφήσει στις σύγχρονες τεχνολογίες"   εδώ γελάνε....
Συν ότι τα μαθηματικά παίρνουν επιπλέον ώρες.
Παράθεση από: morfeus στις 20 Μαρ 2011, 02:47:45 ΜΜ
να κρατήσουμε μικρό καλάθι πάντως...Στην Ελευθεροτυπία αναφέρονται τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικά, ενώ στο Πρώτο θέμα ως προαιρετικά..Στην Ελλάδα ζούμε, τη χώρα του παραλόγου..

fof

Παράθεση από: za√'ag στις 20 Μαρ 2011, 02:20:49 ΜΜ

...ΕΣΤΕΙΛΑ ΣΤΟ ΣΚΑΙ ΔΡΑΣΗ (http://drasi.skai.gr/?page_id=3161) ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ:


Καλή κίνηση!.... Θα στείλω κι εγώ.

Αν βρίσκονται διευθύνσεις δημοσιογράφων καλό είναι να αναρτούνται για να στέλνουμε ....

Keep Growing

Κανένας καθηγητής Πληροφορικής Λυκείου, να μη βαθμολογήσει κανένα γραπτό πανελληνίων εξετάσεων φέτος.
Κανένας καθηγητής Πληροφορικής Γυμνασίου, να μη παραδώσει βαθμολογίες για την Πληροφορική Γ Γυμνασίου.



Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

sarantop

Υπάρχει όμως και ένας όρκος που δώσαμε όταν διοριστήκαμε.

pgrontas

#1028
Θα μας τρελάνουν τελείως:
http://www.alfavita.gr/downit.php?id=26821 (αρχείο pps)
Σε έρευνα της κοινής γνώμης από το ίδιο το υπουργείο το 84.3% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η Πληροφορική πρέπει να είναι σίγουρα ή μάλλον υποχρεωτικό μάθημα στο Λύκειο. Μάλιστα η Πληροφορική έρχεται 4η στην σειρά των μαθημάτων (μετά από:Μαθηματικά, Γλώσσα, Ιστορία).
Δεν πιστεύω στις δημοσκοπήσεις, αλλά εδώ έχουμε κάτι που μπορούμε και πρέπει να χρησιμοποιήσουμε.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Keep Growing

Υπάρχει όμως και ένας όρκος που δώσανε, αυτοί που μας κυβερνούνε.
Και αυτός είναι: "υπηρετώ το σύνταγμα και τις αξίες".
....
Όταν συζητάμε για γραμματειακή και τεχνική υποστήριξη, δεν επηρεάζεται ο όρκος που δώσαμε;
Όταν δεν έχω όλα τα μέσα (υλικά και ηθικά) για να κάνω σωστά τη δουλειά μου, δεν επηρεάζεται ο όρκος που έδωσα, ανεξάρτητα αν το κάνω ακούσια;

Σε πολύ λίγο αυτός ο όρκος μας θα είναι ένα απλό κουρελόχαρτο, χωρίς τη θέλησή μας. Γιαυτό τι έχουμε να πούμε;
Πως υποστηρίζουμε πρακτικά τον όρκο που δώσαμε. Υπακούοντας στις προσταγές κατάργησής του και αντιδρώντας όπως ο βάτραχος στην κατσαρόλα;   

Σε κάθε αγώνα υπάρχει και ένα τίμημα και ένας σκοπός. Αυτό το τίμημα, δικαιολογείται  όταν ο σκοπός είναι αξιακός.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

Παράθεση από: pgrontas στις 20 Μαρ 2011, 04:48:48 ΜΜ
Θα μας τρελάνουν τελείως:
http://www.alfavita.gr/downit.php?id=26821 (αρχείο pps)
Σε έρευνα της κοινής γνώμης από το ίδιο το υπουργείο το 84.3% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η Πληροφορική πρέπει να είναι σίγουρα ή μάλλον υποχρεωτικό μάθημα στο Λύκειο. Μάλιστα η Πληροφορική έρχεται 4η στην σειρά των μαθημάτων (μετά από:Μαθηματικά, Γλώσσα, Ιστορία).
Δεν πιστεύω στις δημοσκοπήσεις, αλλά εδώ έχουμε κάτι που μπορούμε και πρέπει να χρησιμοποιήσουμε.


Αυτοί, σηκώνουν παντιέρα, μόνο τεχνητές δημοσκοπήσεις που τους συμφέρουν.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

za√‘ag

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

dtsilog

Και μια παρατήρηση με αφορμή ένα σχόλιο που έκανε συνάδελφος στη Γενική συνέλευση της ΠΕΚΑΠ.

Ενώ αυτό που διδάσκεται στα Δημοτικά είναι Πληροφορική, το υπουργείο εντέχνως το έχει μετονομάσει σε διδασκαλία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Αντίθετα τώρα στο νέο Γενικό Λύκειο, ενώ όλες οι άλλες ειδικότητες θα χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος τους (δηλαδή βοηθητικές τεχνολογίες με χρήση Η/Υ για τη διδασκαλία του μαθήματος=ΤΠΕ), το υπουργείο έρχεται και λέει ότι αυτό είναι ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ και μπαίνει σε όλα τα μαθήματα. Ενώ Πληροφορική είναι το αυτόνομο διδακτικό αντικείμενο που διδάσκουμε εμείς, και μόνο εμείς.

Δυστυχώς αυτή τη φορά δεν έχουμε ένα υπουργείο που απλά θέλει να βολέψει κάποιους μέσα από μια "μεγάλη" σχολική μεταρρύθμιση. Αυτή τη φορά έχουμε ένα επικίνδυνο υπουργείο που μετά το ψηφιακό αναλφαβητισμό, στοχεύει και στον κανονικό αναλφαβητισμό.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Keep Growing

Το είδα Βαγγέλη και είναι σα να έφαγα ένα ξινόμηλο, μάλλον όχι ξινόμηλο γιατί αυτό τελικά σου κάνει καλό.
Σα να ήπια ξινισμένο κρασί.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής