Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022

Ξεκίνησε από nikosx, 20 Ιουλ 2021, 09:33:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Καρκαμάνης Γεώργιος

Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 30 Ιουλ 2021, 11:08:11 ΠΜ
Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;
Αγαπητέ Γιώργο, σωστη η τοποθετησή σου για την σύγκριση που προτείνεις. Έχοντας συζητήσει με μαθητές αλλά και με συνάδελφο μαθηματικό με μεταπτυχιακό σε πληροφορική ο οποίος διδάσκει και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, στα Μαθηματικά είναι πολύ λιγότερα κεφάλαια αλλά βέβαια γίνεται πολύ  εμβάθυνση. Εδω έχουμε πολλά πράγματα που τα παιδια τα πρωτοβλέπουν  και πολυ θεωρία και 4 βιβλία βέβαια. Εγω θα προτιμούσα να είχαμε λιγότερη ύλη, πχ όση είχαμε πριν την προσθήκη και να γινόταν εμβάθυνση. Μπορούν  να ξεχωρίσουν οι μαθητές. Να θυμίσω ότι το 2014, στα πιο δύσκολα στατιστικώς θέματα (μαζί με του 2018 και του 2013) δεν υπηρχε ερώτηση ούτε καν απο υποπρογράμματα και όμως τα θέματα εδωσαν την δυνατότητα να γίνει διαχωρισμός των μαθητων.
Αν και νομίζω δεν έχει νόημα γιατι δεν προκειται να ακούσει κανείς, πλέον η ύλη, αν θες να τη δουλέψεις καλά, ειναι ένα διαρκές τρέξιμο... Και αν έχεις και μαθητες που δεν εχουν κάνει καλή προετοιμασία από τη Β, αστα...
ΥΓ: υπάρχουν στο στέκι καθηγητές που γνωρίζουν και για τα δυο μαθήματα, όσον αφορά την ερώτηση που έθεσες.
καλη συνέχεια σε όλους.

gbougioukas

Αν για το 6ωρο η ύλη είναι πολλή, τότε τι να λέμε στα φροντιστήρια με 2.5 και 3 ώρες - στο φροντιστήριο που δουλεύω εγώ, βέβαια, το κάνουμε 4.5 ώρες το μάθημα, αλλά η γενική κατάσταση είναι αυτή. Γενικότερα, έχει σημασία για το μάθημα και την επιστήμη μας και η αναλογία ωρών στα φροντιστήρια - δεν φαίνεται να γίνεται και πολύ κατανοητό αυτό. Γιατί τα Μαθηματικά 6 ώρες και η Πληροφορική 3 στα φροντιστήρια; Μέχρι τώρα είχαμε 33% συντελεστή βαρύτητας στα Μαθηματικά και μόλις 20% η Πληροφορική. Ναι, αλλά από την προσεχή σχολική χρονιά τους συντελεστές βαρύτητας τους καθορίζουν τα τμήματα. Ας πούμε, η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής έχει δώσει 35% Πληροφορική και 20% Μαθηματικά. Προφανώς, αυτήν την αναλογία περίπου θα ακολουθήσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής που κατανοούν ότι είναι αυτοκτονία να ακυρώνουν και να υποβαθμίζουν αυτό καθαυτό το αντικείμενο τους. Γιατί ο μαθητής που θέλει να περάσει σε τέτοιες σχολές να εξυπηρετείται από μια τέτοια αναλογία ωρών; Μήπως θα πρέπει να το ξανασκεφτούν οι διευθυντές σπουδών στα φροντιστήρια;

Το θέμα, γενικότερα, έχει πολλές συνδρομές. Κάποιοι διακινούν συστηματικά ασύστολα ψεύδη και ανακρίβειες όσο αφορά το μάθημά μας, αλλά και το 4ο επιστημονικό πεδίο: ότι είναι εύκολα τα μαθήματα, ότι είναι χαμηλότερου επιπέδου οι μαθητές μας, κλπ κλπ. Και αντί να υπερασπίζουμε το μάθημα και τους μαθητές μας, ατυχώς πολλοί από μας συμφωνούμε κιόλας - οπότε είμαστε και άξιοι της μοίρας μας. Ποιο είναι το εύκολο; Η Γλώσσα του μαθήματος είναι Turing-πλήρης, που θα πει ότι μπορεί να επιλύσει οποιοδήποτε πρόβλημα επιλύεται από το ισχυρότερο υπολογιστικό μοντέλο μέχρι τώρα, την μηχανή Turing. Μόνο και μόνο η Γλώσσα αρκεί για την απεριόριστη δυσκολία που εγγυάται η Turing-πληρότητα. Γιατί είναι χαμηλότερου επιπέδου οι μαθητές μας; Επειδή, παρά τον επιστημονικά αδικαιολόγητο συντελεστή 33% των Μαθηματικών στο πεδίο της Πληροφορικής, αρνούνται πρακτικά να μελετήσουν ένα μάθημα το οποίο είναι άσχετο με τις επιστημονικές απαιτήσεις της εποχής μας; Ναι, η επίλυση ολοκληρωμάτων και εξισώσεων με χαρτί και μολύβι είναι εκτός τόπου και χρόνου σήμερα. Και αυτό το μάθημα τόσα χρόνια αποφασίζει με 33% συντελεστή ποιος θα μπει σε σχολή Πληροφορικής ή Οικονομίας. Ποιος οικονομολόγος ή ποιος πληροφορικός θα χρειαστεί ποτέ να επιλύσει ολοκλήρωμα ή εξίσωση με χαρτί και μολύβι; Βέβαια, ξέχασα, τα Λατινικά αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, φυσικά.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πριν από δυο χρόνια είχαμε ένα μάθημα 2ωρο το οποίο είχε  ως εξεταστέα ύλη περίπου το 70% της νέας ύλης.
Όταν το μάθημα από 2 ώρες έγινε 6 ώρες με κάποιον τρόπο έπρεπε να δικαιολογηθεί στα χαρτιά και μια αντίστοιχη αύξηση ύλης που να αντιστοιχούσε στην προσθήκη των 4 ωρών. Αν οποιοσδηποτε από εμας βρίσκοταν σε μια επιτροπή που ελέγχε την αναλογία αύξησης ύλης με αύξηση ωρών διδασκαλίας και δε γνωρίζε το αντικείμενο ( που αυτό συμβαίνει) απλώς θα βλέπαμε την πρόταση που  καταθέσε η αντίστοιχη επιτροπή του μαθήματος και θα μας φαινόταν λογικό η αναλογικότητα αυτή.Για αυτόν τον λόγο η ύλη μεγάλωσε.

Το λάθος είχε γίνει από εμάς τους ίδιους τους πληροφορικούς (συμβούλους, καθηγητές, κλπ ) που επιτρέψαμε να έχουμε μεγάλη ύλη όλα αυτά τα χρονια και εννοώ αυτή που υπήρχε όταν το μάθημα ήταν 2 ώρες.Γιατι ή ύλη ήταν αρκετά μεγάλη και δεν αντιστουχούσε σε 2 διδακτικές σχολικές ώρες (μιλαώ για σχολείο γιατί αυτός είναι ο επίσημος τρόπος διδασκαλιας από το Υπουργίεο και εκεί γίνετια η μέτρηση, χωρίς να θέλωνυποβαθμίσω τα φροντιστηρια ).
Ασε που κάποιοι είχαν και τη μεγάλη ιδέα να μπει και η πολυπλοκότητα γιατί έτσι τάχα θα ανέβαινε επίπεδο το μάθημα!!!!

Οσο για το επίπεδο του μαθήματος θα συμφωνήσω σε αρκετά με τον gbougioukas και θα ανοίξω κάποια στιγμή ένα νέο θέμα για το πως καθορίζεται αυτό και τι γνώμη έχουμε εμεις γι'αυτό...

George Eco

Νομίζω πος ο κος Καρκαμάνης είναι to the point. Ούτε εγώ το πίστευα πως στα Λύκεια ΑΕΠΠ διδασκόταν ένα δίωρο κι αναρωτιόμουν πώς μπορείς να το διδάξεις με δίωρα. Στην ουσία το τρέχεις. Το ξεπετάς. Με τις 6 ώρες προλαβαίνεις να κάνεις focus. Το πρόβλημα είναι πως η νέα ύλη απαιτεί κατά τη γνώμη μου κι αλλαγή εργαλείου, τα έχουμε πει κι αλλού αυτά όμως.
Θυμόμαστε τι είπα πριν;
"Και καλά, εγώ διδάσκω σε φροντιστήρια, σε ολιγομελή τμήματα και τραβάω τα μαλλιά μου από μέσα μου. ΦΑΝΤΑΣΟΥ το συνάδελφο που έχει 20 - 28 παιδιά σε κάθε Τμήμα. Τι θα κάνει αυτός; Πώς θα βοηθήσει τόσα πολλά παιδιά, με τόσα πολλά κενά; Εγώ σε όποιον τα καταφέρνει στο Δημόσιο υποκλίνομαι."

Αν κάποιος έκανε σε δίωρο καλή δουλειά στα Λύκεια στο παρελθόν, απλά μου έπεφτε το σαγόνι. Κι υπήρχαν καλοί συνάδελφοι και τότε, απλά έτρεχαν στο μάθημα σα το Βέγγο, χωρίς να φταίνε.

andreas_p

Με το 6ωρο στο σχολείο κάνεις δουλειά !
Αρκεί να σπάσεις αβγά ... και να έχεις διάθεση !!!!
Τι εννοώ ;
1. Μαθητής - συνδρομητής ( απλά γεμίζει την κατάσταση του τμήματος ) :  μούγκα στη στρούγκα.
    Τον ανταμείβεις, επειδή σ' αφήνει και κάνεις μάθημα,  με έναν σχετικά καλό βαθμό για το απολυτήριο.
2. Μέτριος μαθητής : Κατεβάζεις το επίπεδο , για να ανέβει.
3. Καλός μαθητής   :  Πιάνεις και ακραία θέματα.  Όπως Στέκι, ΟΕΦΕ, Επαναληπτικές.

Φέτος , στα τμήματά μου, το ποσοστό των αριστούχων ( > 90 ) άγγιξε το 30%.

Υ.Γ. #1  Μακάρι οι ιθύνοντες να ακούνε και να αντικαταστήσουν τη ΓΛΩΣΣΑ με ένα εκπαιδευτικό προγραμματιστικό αντικειμενοστραφές περιβάλλον.
Υ.Γ. #2  Κρατώ στα χέρια μου τα βιβλία "Πληροφορική 2021".  Καμία αλλαγή.
             Παρ'όλο , εμείς που αναπνέουμε χρόοοονια την κιμωλία , στείλαμε έγγραφο μέσω ΣΣΕ , Apr 2021 με διορθώσεις που αναφέρονται σε γκρίζα σημεία των βιβλίων #1, #2, #3 , #4, #5.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#21
Νομίζω ότι δεν μπορούσε να γίνει καλύτερη προσέγγιση, από αυτήν που κάνει ο κύριος Καρκαμάνης. Η αλήθεια είναι ότι το δίωρο, το οποίο βέβαια δεν μπορούσε να αλλάξει στο σχολείο, συντηρήθηκε κακώς και από τα φροντιστήρια, τα οποία επέμειναν να αφήνουν το μάθημα δίωρο. ένα μάθημα το οποίο από κάποια χρόνια και πέρα  δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ξεκίνησε. Εγώ,όπως και ο κύριος Μπουγιούκας που έγραψε πιο πάνω,  κάνω τεσσερις ή και τεσσεράμισι ώρες την εβδομάδα και με κάθε σεβασμό, πραγματικά απορώ πώς οι συνάδελφοί με τις 2 ή 2:30 ώρες, μπορούν και διδάσκουν το μάθημα με έναν αξιοπρεπή ρυθμό και χωρίς τρέξιμο,  για αυτούς και τους μαθητές τους. σε όσους τα καταφέρνουν, πραγματικά τους βγάζω το καπέλο.
Θα ξαναγράψω και θα επιμείνω ότι η ύλη είναι πολλή για μία χρονιά ( ανεξαρτήτως  ωρων αν θέλετε) και θα πρέπει να επανεξεταστεί.

George Eco

#22
Ανδρέα συμφωνώ. Μία ιδέα να μοιραστώ αν δε σε πειράζει. Επειδή υπάρχουν αδύναμοι μαθητές που δεν έχουν τα νοικοκυριά τους χρήματα να πάνε φροντιστήριο, και το θέλουν να προσπαθήσουν, αλλά χρειάζονται βοήθεια, καλό είναι να μη προεξοφλούμε εξ αρχής τους μαθητές με ταμπέλα "συνδρομητή" εύκολα. Εννοώ, διόρθωσέ με αν δε κάνω λάθος, θέλει το χρόνο του για να διακρίνεις αν κάποιος όντως είναι εκεί απλά για να είναι. Το ξέρω πως υπάρχουν μαθητές τελείως εκτός τόπου και χρόνου και δε τους νοιάζουν οι Πανελλήνιες, αλλά δε μιλάω για αυτούς, που ίσως κακώς δε πήγαν σε ένα ΕΠΑΛ να έπαιρναν κι ειδικότητα με τα απολυτήρια στη τελική.
Νομίζω πως τα τρία επίπεδα που διακρίνεις, αν χωρίσεις την αίθουσα σε ομάδες ανάμεικτες ένα έξαωρο και δοκιμάσεις να βοηθήσουν τα δυνατά παιδιά τα πιο αδύναμα ομαδοσυνεργατικά, θα βγάλει κάποιο αποτέλεσμα, ίσως θετικό. Λέω τώρα εγώ. Δε ξέρω τι αποτέλεσμα θα έχει, αλλά αν δεις να ενεργοποιούνται ξαφνικά 2 από τους 10 "συνδρομητές" τότε ίσως οι συνδρομητές να ήταν 8 εξ αρχής. Ίσως και κανένας. Αν τα κάνεις να αγαπήσουν κάπως το μάθημα κι εμπνευστούν... όπα κάτσε να ξεκαβαλήσω το πήγασο, γιατί πρέπει να βγω από το παραμύθι που πάω να μπω. Αλλά κατάλαβες τι λέω. Αξίζει το κόπο.

Edit:
Δημήτρη οποιοδήποτε φροντιστήριο έχει το μάθημα λιγότερες από τρεις διδακτικές ώρες, φύγε. Το λέω ωμά. Τρεις είναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ που μπορείς σε ώρες για να καλυφθεί η ύλη με τα νέα. 4 ώρες είναι το φυσιολογικό κατά τη γνώμη μου για φροντιστήριο. 

pvs

Επειδή δουλεύω σε φροντιστήριο ακόμα και το τρίωρο το "κέρδισα" με αγώνα. Δυστυχώς η σύγκριση γίνεται μεταξύ αοθ και προγραμματισμού και όχι με τα μαθηματικά που είναι το σωστό. Αυτή τη λογική τη βρήκα από την παλιά τεχνολογική και παρόλο που έχουν περάσει χρόνια οι παλιοί φροντιστηριούχοι δεν λένε να ξεκολλήσουν από αυτή και να δούνε τη νέα πραγματικότητα. Οι συνάδελφοι που κάνετε 4 και 4.5 ώρες είστε τυχεροί και μπράβο σας που το κερδίσατε.

George Eco

Παράθεση από: pvs στις 03 Αυγ 2021, 12:47:37 ΠΜ
Επειδή δουλεύω σε φροντιστήριο ακόμα και το τρίωρο το "κέρδισα" με αγώνα. Δυστυχώς η σύγκριση γίνεται μεταξύ αοθ και προγραμματισμού και όχι με τα μαθηματικά που είναι το σωστό. Αυτή τη λογική τη βρήκα από την παλιά τεχνολογική και παρόλο που έχουν περάσει χρόνια οι παλιοί φροντιστηριούχοι δεν λένε να ξεκολλήσουν από αυτή και να δούνε τη νέα πραγματικότητα. Οι συνάδελφοι που κάνετε 4 και 4.5 ώρες είστε τυχεροί και μπράβο σας που το κερδίσατε.


Δεν είναι δικό σου πρόβλημα συνάδελφε, το ότι κάποιος ενδεχομένως έχει χάσει την επαφή με το τι συμβαίνει. Ειλικρινά,  δε νιώθω πως το κέρδισα εγώ. Απλά έμαθα να λέω όχι, τολμώντας να λέω και την αλήθεια. Δε φοβάμαι να δυσαρεστήσω κάποιον, άλλωστε μπορεί να μη ξέρει ή να μην έχει καταλάβει γιατί πρέπει να με προσλάβει για τρεις ώρες αντί δύο. Δε θα χάσω όμως το χρόνο μου με ανθρώπους που θέλουν να κάνω εκπτώσεις στη ποιότητα του μαθήματός μου. Αρνούμενος συνεργασίες, προφανώς περιορίζω το εισόδημά μου, αλλά δεν χάνω χρόνο* και γαλήνη. Αν κάποιος είναι μόνο έμπορος με χάνει επί τόπου, αν είναι Εκπαιδευτικός με κρατά, αν νοιάζεται κιόλας ειλικρινά για τα παιδιά, με κερδίζει. Απλά τα πράγματα. Διατηρώ καλές συνεργασίες και σιγά σιγά αποκτώ περισσότερες καλές συνεργασίες. Ξέρω τι κάνω, ξέρω τι λέω. Η σιγουριά μου, μέχρι τώρα, περνά το μήνυμα. Κι η δική σου σιγουριά σου έδωσε το τρίωρο. Πολύ καλά έκανες συνάδελφε!

* Αυτός που θα σου ζητήσει δίωρο, θα σου ζητά μετά ιδιαίτερα ή εξτρα έκτακτες ώρες για να καλυφτούν κενά.

gbougioukas

@pvs
Ξεχνάμε ίσως τον ρόλο των συντελεστών βαρύτητας. Τώρα που μπαίνουν συντελεστές βαρύτητας ανά σχολή, αναγκαία τα φροντιστήρια θα πρέπει να προσαρμοστούν. Όταν ένα τμήμα Πληροφορικής όπως η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής έχει ήδη δώσει συντελεστές 35% Πληροφορική,  20% Οικονομία, 20% Μαθηματικά και 25% Γλώσσα (κάτι ανάλογο αναμένεται από όλα τα τμήματα Πληροφορικής), αυτό θα πρέπει να αντανακλάται στην αναλογία των φροντιστηριακών ωρών των μαθημάτων. Μέχρι τώρα τα Μαθηματικά είχαν 33%, η Οικονομία 27% και από 20% Πληροφορική και Γλώσσα. Δεδομένου βέβαια ότι οι οικονομικές σχολές θα δώσουν υψηλό συντελεστή στο μάθημα της Οικονομίας, θα πρέπει να καταρτιστούν δύο προγράμματα, ένα για τους υποψήφιους των σχολών Πληροφορικής το οποίο θα περιλαμβάνει περισσότερες ώρες Πληροφορικής και ένα για αυτούς των οικονομικών σχολών με περισσότερες ώρες στο μάθημα της Οικονομίας. Προφανώς, θα το απαιτήσουν οι ίδιοι οι μαθητές. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις εξελίξεις - για κάποιο λόγο δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη έμφαση στην είδηση στα σχετικά μέσα ενημέρωσης...
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Πολύ σωστές οι τοποθετήσεις και των τριών παραπάνω συνάδελφων. Υπάρχουν δύο κατηγορίες ιδιοκτητών φροντιστηρίων, αυτοί που είναι επιχειρηματίες... και αυτοί που είναι καθηγητές... Εμείς από πλευράς μας, θα πρέπει να εξηγήσουμε ότι η ύλη του μαθήματος, δεν έχει σχέση με το αοθ η οποιοδήποτε άλλο. Δεν πάνε πακέτο. Είναι ένα μάθημα που πρέπει να το δούμε ξεχωριστά τι χρειάζεται και σαφώς οι ώρες είναι περισσότερες από αυτές, που είχαμε κάποτε ξεκινήσει,  ακόμα και πριν την προσθήκη της ύλης πού έγινε τελευταία.
Υγ: ανεξαρτήτως από αυτό που συζητάμε για την αύξηση των ωρών στα φροντιστήρια, μην ξεχνάμε ότι η ύλη είναι πολύ, ανεξαρτήτως ωρών και πρέπει να μειωθεί. το έχω ξαναγράψει και το πιστεύω. Δεν έχει να κάνει μόνο με τις ώρες. Είναι πολλά όλα αυτά για μία χρονιά για τους μαθητές.

petrosp13

Πάντως, μια και αναφέρθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας, δεν θα μου κάνει εντύπωση αν όλες οι σχολές του πεδίου θεωρήσουν πάλι σαν πρώτο μάθημα βαρύτητας τα μαθηματικά...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gbougioukas

Παράθεση από: petrosp13 στις 03 Αυγ 2021, 02:49:55 ΜΜ
Πάντως, μια και αναφέρθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας, δεν θα μου κάνει εντύπωση αν όλες οι σχολές του πεδίου θεωρήσουν πάλι σαν πρώτο μάθημα βαρύτητας τα μαθηματικά...

Η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής δεν το έκανε. Είναι αυτοκτονία. Όποια σχολή Πληροφορικής το κάνει να αλλάξει και την ονομασία της σε τμήμα Μαθηματικών.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ManiacGr

Παιδιά να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου (φροντιστηριούχων)...
Κάθε έξτρα ώρα έχει αντίκτυπο στην τιμή που θα συμφωνηθεί με τον μαθητή! Αυτό σημαίνει πως στην καλύτερη, μια αύξηση 2 ωρών σε ένα μάθημα έχει σαν αποτέλεσμα αύξηση 40-50€ στα δίδακτρα, τα οποία να σημειώσουμε ότι είναι ήδη πάνω από 250€ για ένα φουλ πακέτο σε αυτό το πεδίο (εκτός αν το φροντιστήριο δουλεύει με τμήματα 7+ ατόμων που εκεί και 4 ώρες να το κάνει κανείς, θα δυσκολευτεί να κάνει σωστή δουλειά)
Αν αναλογιστεί κανείς ότι πολλοί είναι αυτοί που θα προτιμήσουν ένα άλλο φροντιστήριο με πολύ χαμηλότερη τιμή γιατί έχει "κομμένες" ώρες, τότε και ο "καθηγητής" φροντιστηριούχος πρέπει να το σκεφτεί πολύ πριν αυξήσει τις ώρες! Αυτά τα λέει ένα φροντιστηριούχος που και καλά πληρώνει τους καθηγητές του αλλά και δε βάζει 6ο άτομο στην τάξη!
Καταλήξαμε λοιπόν στις 3 ώρες σαν μια "μέση λύση", με ίσως 3-4 έξτρα τρίωρα μαθήματα για κεφάλαια όπως το 6ο πχ που είναι χαμμένος χρόνος!