ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

astakos1010

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε – σε συνέχεια των αιτημάτων της 15/9/16 και με αιχμή τα αιτήματα της κινητοποίησης και όσα δεν απαντήθηκαν στην προηγούμενη συνάντηση-   τα ζητήματα των ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ και ΟΠ ΓΕΛ, σίτισης αναπληρωτών, επιπέδων αγγλικής γλώσσας στο γυμνάσιο, ωρών και μαθημάτων εκπαιδευτικών ΠΕ19 και 20 και γενικά του κλάδου της πληροφορικής, εκπαίδευσης προσφύγων, αναπληρωτές ΤΕΕ, περιορισμός της 2ης ξένης γλώσσας στην Α΄ γυμνασίου, μετακινήσεων εκπ/κων εκτός ΠΥΣΔΕ, χωρισμοί τμημάτων κ.α. Στη συνάντηση επίσης συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΠΕΚΑΔΕ και ΠΕΚΑΠ.

•   ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: θέλει το ΥΠΠΕΘ να ενισχύσει το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και το OPEN EDUCATION και εκεί θέλει ανθρώπους (καθηγητές πληροφορικής) και εργαστήρια κλπ. Υπάρχει κεντρική κατεύθυνση για ενίσχυση των ψηφιακών δομών και αυτό υλοποιείται μέσω Της ΓΓ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ που υπάγεται απ ευθείας στον Πρωθυπουργό. Το ΥΠΠΕΘ είναι το πρώτο υπουργείο – είπε – που ενδιαφέρθηκε γι αυτό και υπάρχουν και κονδύλια. Σ ένα μήνα θα κληθούνε εκπρόσωποι και της ΠΕΚΑΠ και της ΟΛΜΕ και θα γίνει κατανοητό το σχέδιο του ΥΠΠΕΘ πάνω σ αυτά τα ζητήματα. Υπάρχει επιτροπή που δουλεύει γι αυτό.  / ΔΕΝ θα μετακινηθεί ή μεταταχθεί κανένας εκπαιδευτικός ΠΕ19-20 από το σχολείο. Αντίθετα θα αξιοποιηθούν σωστά και θα χρειαστούν κι άλλοι. /  Θα  πάρει το Υπουργείο το Πρόγραμμα EDULABS με επαρκή χρηματοδότηση – πιλοτικά στην αρχή – αναβάθμισης των εργαστηρίων. / Πράγματι πρέπει στα δημοτικά το μάθημα, πλην 4θεσίων και κάτω, να το κάνουν μόνο καθηγητές ειδικοτήτων και όχι δάσκαλοι. / Για τα ΠΡΟΤΖΕΚΤ, οι καθηγητές πληροφορικής μπορούν να πάρουν οι ίδιοι πρότζεκτ – για το ωράριό τους εννοεί – και η υποστήριξη των δύσκολων πλευρών,  π.χ. δίκτυα, θα γίνεται από κεντρικά π.χ. ΠΛΗΝΕΤ με ενίσχυση δομών κλπ. Η στήριξη αυτή επίσης αφορά τους καθηγητές του σχολείου, τις βιβλιοθήκες κλπ.  Θα γίνει συζήτηση  ώστε το 2ωρο της στήριξης στα πρότζεκτ να διοχετευθούν αλλού. / 3 ώρες υπευθύνων εργαστηρίου. Επικαλέστηκε την πίεση από ΟΟΣΑ και ΕΕ για τις αναλογίες διδασκόντων-διδασκομένων και είπε ότι παρά τις αλλαγές δεν έχουν αναφορά πλεονασμάτων από τις ΠΔΕ και ΔΔΕ..- Εδώ υπήρξαν αντιδράσεις, και το ΥΠΠΕΘ είπε ότι αφού αμφισβητούνται ή αποκρύπτονται πλεονάσματα θα υπάρξει τεκμηρίωση των στοιχείων και αν είναι έτσι θα ξανασκεφτούν τη μείωση ωραρίου για τους υπεύθυνους εργαστηρίων.  / Κακώς δίνεται σε υπεύθυνους εργαστηρίων και άλλη εξωδιδακτική εργασία και θα υπάρξει άμεσα εγκύκλιος πάνω σ αυτό. / Συζητάνε να επαναχαρακτηριστούν τα μαθήματα πληροφορικής στα ΓΕΛ πάλι εργαστηριακά. /  Τα ΑΕΙ ζήτησαν να παίρνουν υποψηφίους από την θετική κατεύθυνση για τμήματα πληροφορικής... Τα προγράμματα σπουδών στα ΑΕΙ ΑΤΕΙ πληροφορικής θέλουν αλλαγές και εκσυγχρονισμό. / Το ΚπΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ θα υλοποιηθεί στο σχολείο και εκεί επίσης θα απορροφηθούν καθηγητές. / Δόθηκε λύση στις οργανικές καθηγητών πληροφορικής στην Α/θμια εκπ/ση μετά από χρόνια. Είπαν, τέλος, ότι η απαίτηση για μοριοδότηση του πτυχίου πληροφορικής για επιλογή στελεχών είναι δίκαιη και θα εξετασθεί. / Για την επαναφορά  του μαθήματος των ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ δεν απάντησε το ΥΠΠΕΘ.

Δικό μου: Γιατί συνάδελφε τα περισσότερα από τα παραπάνω δεν είναι θετικά;
(αντιΣΥΡΙΖΑ ρητορία με μέτρο παρακαλώ!)

astakos1010

Ήδη βγήκε και η διευκρίνηση για την ανάθεση εργασιών σε υπευθύνους εργαστηρίων.

demodosm

astakos

Επειδή φαίνεται ότι είσαι μέσα στα πράγματα δες και γενικά να δεί η ΠΕΚΑΠ τι θα γίνει με το μάθημα επιλογής στην Γ.
Ζητάμε να προστεθεί το μάθημα "Πολυμέσα και Δικτύα" που υπήρχε.
Η προσθήκη στα υφιστάμενα μαθήματα επιλογής μπορεί να γίνει χωρίς κανένα κόστος για το υπουργείο και θα διευκολύνει και την παιδαγωγική
διαδικασία στα σχολεία για τους ακόλουθους λόγους:

1. Το ζητούν πολλοί μαθητές ένα μάθημα επιλογής σχετικό με αυτό που θελούν να ακολουθήσουν (Πληροφορικοί, Μηχανικοί κλπ)
2. Για τα άλλα μαθήματα επιλογής και τις δύο τελευταίες χρονιές δεν υπάρχουν καθηγητές να τα κάνουν. Για την Ιστορία Τέχνης
    δεν φτάνουν οι ώρες των φιλολόγων, για τα σχέδια δεν υπάρχει στα Λύκεια καθηγητής και θα πρέπει να βρεθεί αναπληρωτής
   από άλλα σχολεία (την προηγούμενη χρονιά βρέθηκε ναπληρωτής το Δεκέμβριο που και αυτός γκρίνιαζε γιατι θα έπρεπε να έρχεται για δύο
   ώρες και πήγαινε και σε δύο άλλα σχολεία και δεν έβγαινε και το πρόγραμμα). Μόνο για το ΑΟΔΕ έγινε ένα τμήμα και υπήρχε καθηγητης.
3. Δεν πέρνουμε ώρες από κανένα άλλο κλάδο. Αν βρεθούν παιδιά που ενδιαφέρονται θα δημιουργηθεί τμήμα.
4. Επίσης επειδή όλα τα μαθήματα επιλογής γίνονται την ίδια ώρα επειδή τα παιδιά είναι από διαφορετικά τμήματα γενικής θα πρέπει να υπάρχει
    διαφορετικοί καθηγητές για κάθε τμήμα. Θέλεις την ίδια ώρα δύο φιλολόγους, δύο οικονομολόγους, 2 καθηγητές σχεδίου για να λειτουργήσουν.

Είναι βασικό θέμα και δυστυχώς δεν βλέπω να είναι στα αιτήματα που θέτει η ΠΕΚΑΠ.

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Να γίνει τριωρη ή ΑΕΠΠ στη Γ και 2 ωρη στη Β. Καλύτερα, κατά τη προσωπική μου, άποψη ένα ισχυρό.μαθημα σε 2 τάξεις παρά ένα επιλογής..Το επιλογής ανά πάσα στιγμή ξαναφύγει....

evry

#530
Και το κατεύθυνσης ανά πάσα στιγμή μπορεί να φύγει ειδικά αν η ύλη του επικαλύπτεται με την ύλη της Β.
Το μόνο σίγουρο μάθημα που δεν φεύγει ποτέ είναι το 2ωρο υποχρεωτικό για όλους γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις το οποίο θα έχει συνέχεια και θα θεωρεί έννοιες γνωστές από τις προηγούμενες τάξεις. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος.

ΥΓ. Από τη στιγμή όμως που τίποτα από όλα αυτά δεν είναι εφικτό η συζήτηση έχει ακαδημαϊκό χαρακτήρα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 28 Σεπ 2016, 09:21:19 ΜΜ
Και το κατεύθυνσης ανά πάσα στιγμή μπορεί να φύγει ειδικά αν η ύλη του επικαλύπτεται με την ύλη της Β.
Το μόνο σίγουρο μάθημα που δεν φεύγει ποτέ είναι το 2ωρο υποχρεωτικό για όλους γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις το οποίο θα έχει συνέχεια και θα θεωρεί έννοιες γνωστές από τις προηγούμενες τάξεις. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος.

ΥΓ. Από τη στιγμή όμως που τίποτα από όλα αυτά δεν είναι εφικτό η συζήτηση έχει ακαδημαϊκό χαρακτήρα.

Ακαδημαϊκά μιλώντας, ένα μάθημα κατεύθυνσης μπορεί να φύγει το ίδιο εύκολα με ένα μάθημα επιλογής; E δε νομίζω

astakos1010

Μέσα στα πράγματα είμαι αλλά όχι από τη σκοπιά της ΠΕΚΑΠ.
Από τη στιγμή που η εν λόγω ένωση σκύλιασε και νομιμοποίησε της αμαρτωλή και απαράδεκτη διαδικασία των μετατάξεων στην Πρωτοβάθμια του 2013 (η γνωστή διάτρητη διαδικασία του Αρβανιτόπουλου) δε θέλω να έχω καμία σχέση και δεν με εκπροσωπεί. Θα τη χαρακτήριζα, με το συμπάθιο, πλέον περισσότερο ΠΕΚΑΔ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Δημοτικού)!

Εν προκειμένω, η κατάσταση δε σώζεται με ένα μάθημα επιλογής επιπλέον στο Γενικό που οδεύει προς 2ετές πρόγραμμα σπουδών!
Πρέπει να προχωρήσουμε στη Πιστοποίηση στο Γυμνάσιο (4ετές πρόγραμμα και αύξηση ωρών πληροφορικής), στην ενίσχυση των ΠΛΗΝΕΤ (στελέχωση με 2-3 συναδέλφους ακόμα) και στη διατήρηση και ενίσχυση των θέσεων στα Δημοτικά.
Συνάδελφοι πρέπει να δούμε την μεγάλη εικόνα και όχι τα μικροσυντεχνιάκά συμφέροντα της κάθε ένωσης. Νομίζω από επαφές που έχω και εγώ (όσο και αν κάποιοι εδώ στο forum δεν θέλουν να το πιστέψουν) το υπουργείο σύντομα θα ενισχύσει το αντικείμενο μας στη εκπαίδευση. Υπάρχουν θετικά στοιχεία και ας αφήσουμε τη μιζέρια. Σημαντικότερο όλων ότι κανενός η δουλεία δεν κινδυνεύει (όταν το 2013 ήμασταν στο δεύτερο σενάριο απολύσεων μαζί με τους ΠΕ11, πριν προκριθούν οι συνάδελφοι μας άλλων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ! Μη ξεχνάμε τον Κούλη και τον Άρβι παρακαλώ! Ας μη διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλον
) και απότομη και υποχρεωτική αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει στο εργασιακό περιβάλλον κανενός.

odysseas

Παράθεση από: astakos1010 στις 29 Σεπ 2016, 01:57:42 ΠΜ
Πρέπει να προχωρήσουμε στη Πιστοποίηση στο Γυμνάσιο (4ετές πρόγραμμα και αύξηση ωρών πληροφορικής)

Πόση εντύπωση μου κάνει κάθε φορά όταν διαβάζω στην ίδια πρόταση τις λέξεις πιστοποίηση και πληροφορική, σαν να είχαν σχέση η μία με την άλλη. Και ακόμα περισσότερη εντύπωση όταν η λέξη ισχυροποίηση συνδέεται με τις ώρες και όχι το διδακτικό αντικείμενο. Μιλάμε για όραμα, όχι αστεία.

pgrontas

#534
Καλό θα ήταν όσοι είναι μέσα στα πράγματα και ενδιαφέρονται για το μέλλον της Πληρφορικής ως μάθημα και των καθηγητών να μιλούν ξεκάθαρα.

Παράθεση από: astakos1010 στις 29 Σεπ 2016, 01:57:42 ΠΜ
Εν προκειμένω, η κατάσταση δε σώζεται με ένα μάθημα επιλογής επιπλέον στο Γενικό που οδεύει προς 2ετές πρόγραμμα σπουδών!
Πρέπει να προχωρήσουμε στη Πιστοποίηση στο Γυμνάσιο (4ετές πρόγραμμα και αύξηση ωρών πληροφορικής), στην ενίσχυση των ΠΛΗΝΕΤ (στελέχωση με 2-3 συναδέλφους ακόμα) και στη διατήρηση και ενίσχυση των θέσεων στα Δημοτικά.

Αυτό σημαίνει δηλαδή κατάργηση της πληροφορικής από το λύκειο; Γιατί ενίσχυση του γυμνασίου και ενίσχυση θέσεων στα δημοτικά, με  σταθερό προσωπικό αυτό συνεπάγεται. Με τη σειρά του και σε συνδυασμό με την αναφορά στην πιστοποίηση και στα ΠΛΗΝΕΤ σημαίνει ότι αφήνουμε την επιστημονική διάσταση της πληροφορικής και το καταλήγουμε σε χρήση υπολογιστών. Δηλαδή γυρνάμε πίσω και μάλιστα όταν όλος ο κόσμος αφήνει τις ΤΠΕ και πάει σε CS.
Παρένθεση: Είναι πραγματικά κρίμα που δεν είμαστε πρωτοπόροι παγκοσμίως με τόσο καλό προσωπικό που υπάρχει στην εκπαίδευση.

Παράθεση από: astakos1010 στις 29 Σεπ 2016, 01:57:42 ΠΜ
Συνάδελφοι πρέπει να δούμε την μεγάλη εικόνα και όχι τα μικροσυντεχνιάκά συμφέροντα της κάθε ένωσης. Νομίζω από επαφές που έχω και εγώ (όσο και αν κάποιοι εδώ στο forum δεν θέλουν να το πιστέψουν) το υπουργείο σύντομα θα ενισχύσει το αντικείμενο μας στη εκπαίδευση.
Θα ενισχυθούμε ως καθηγητές ή ως υποστηρικτικό προσωπικό;

Παράθεση από: astakos1010 στις 29 Σεπ 2016, 01:57:42 ΠΜ
Υπάρχουν θετικά στοιχεία και ας αφήσουμε τη μιζέρια. Σημαντικότερο όλων ότι κανενός η δουλεία δεν κινδυνεύει (όταν το 2013 ήμασταν στο δεύτερο σενάριο απολύσεων μαζί με τους ΠΕ11, πριν προκριθούν οι συνάδελφοι μας άλλων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ! Μη ξεχνάμε τον Κούλη και τον Άρβι παρακαλώ! Ας μη διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλον) και απότομη και υποχρεωτική αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει στο εργασιακό περιβάλλον κανενός.
Σε αυτό γενικά συμφωνώ με την εξής σημαντική παρατήρηση: Ακόμα και αν η παρούσα κυβέρνηση δεν έχει σκοπό για απολύσεις/μετατάξεις, κάποια επόμενη του Κούλη μπορεί να έχει. Η μετατροπή πολλών από μας σε υποστηρικτικό προσωπικό ή σε πιστοποιητές ΤΠΕ θα τους διευκολύνει με την έννοια ότι είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις outsource την τεχνική υποστήριξη (ή να μην χρειάζεται από ένα σημείο και μετά), παρά τη διδασκαλία.

Είναι σημαντικό λοιπόν και για μας και τα παιδιά και για την πληροφορική ως επιστήμη, η θέση μας στην εκπαίδευση να αφορά την ισχυρή διδασκαλία της Πληροφορικής ως επιστήμης με συνεχή ισχυρή παρουσία, η οποία θα χτίζεται σταδιακά από τις μικρές τάξεις (πχ. τρίτη δημοτικού) μέχρι και το Λύκειο.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

seibei

Συμφωνώ απόλυτα και επαυξάνω με όλα όσα γράφεις πιο πάνω pgrontas.

gpapargi

Η πληροφορική είναι και επιστήμη είναι και δεξιότητα. Από αυτά τα δύο, το πρώτο της δίνει κύρος. Η πρόσφατη ιστορία έδειξε ότι οι καλοθελητές προσπάθησαν να την εμφανίσουν αποκλειστικά σα δεξιότητα (πάτημα πλήκτρων) για να τη χτυπήσουν. Μάλιστα διάβασα να αποκαλούν τα πανεπιστημιακά τμήματα πληροφορικής «σχολές προγραμματιστών» για να τα διαχωρίσουν από τα πολυτεχνικά τμήματα.
Για να πατήσει καλά η πληροφορική στην εκπαίδευση, θα πρέπει να αναδεικνύεται η επιστημονική της πτυχή.

astakos1010

Παράθεση από: pgrontas στις 29 Σεπ 2016, 09:06:49 ΠΜ
Καλό θα ήταν όσοι είναι μέσα στα πράγματα και ενδιαφέρονται για το μέλλον της Πληρφορικής ως μάθημα και των καθηγητών να μιλούν ξεκάθαρα.

Αυτό σημαίνει δηλαδή κατάργηση της πληροφορικής από το λύκειο; Γιατί ενίσχυση του γυμνασίου και ενίσχυση θέσεων στα δημοτικά, με  σταθερό προσωπικό αυτό συνεπάγεται. Με τη σειρά του και σε συνδυασμό με την αναφορά στην πιστοποίηση και στα ΠΛΗΝΕΤ σημαίνει ότι αφήνουμε την επιστημονική διάσταση της πληροφορικής και το καταλήγουμε σε χρήση υπολογιστών. Δηλαδή γυρνάμε πίσω και μάλιστα όταν όλος ο κόσμος αφήνει τις ΤΠΕ και πάει σε CS.
Παρένθεση: Είναι πραγματικά κρίμα που δεν είμαστε πρωτοπόροι παγκοσμίως με τόσο καλό προσωπικό που υπάρχει στην εκπαίδευση.
Θα ενισχυθούμε ως καθηγητές ή ως υποστηρικτικό προσωπικό;
Σε αυτό γενικά συμφωνώ με την εξής σημαντική παρατήρηση: Ακόμα και αν η παρούσα κυβέρνηση δεν έχει σκοπό για απολύσεις/μετατάξεις, κάποια επόμενη του Κούλη μπορεί να έχει. Η μετατροπή πολλών από μας σε υποστηρικτικό προσωπικό ή σε πιστοποιητές ΤΠΕ θα τους διευκολύνει με την έννοια ότι είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις outsource την τεχνική υποστήριξη (ή να μην χρειάζεται από ένα σημείο και μετά), παρά τη διδασκαλία.

Είναι σημαντικό λοιπόν και για μας και τα παιδιά και για την πληροφορική ως επιστήμη, η θέση μας στην εκπαίδευση να αφορά την ισχυρή διδασκαλία της Πληροφορικής ως επιστήμης με συνεχή ισχυρή παρουσία, η οποία θα χτίζεται σταδιακά από τις μικρές τάξεις (πχ. τρίτη δημοτικού) μέχρι και το Λύκειο.



Κατάργηση της Πληροφορικής στο Λυκειο ΟΧΙ, αλλά κατάργηση του Λυκείου έτσι όπως είναι σήμερα σαν προθάλαμος πανελληνίων εξετάσεων ΝΑΙ.
Είναι σχεδόν βέβαιο, τουλάχιστον αυτή είναι η πολιτική επιλογή, το 2ετές ΓΕΛ και η σταδιακή κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων (ίσως εκτός των σχολών πολύ υψηλής ζήτησης). Σίγουρα μία τέτοια επιλογή μειώνει ώρες στο ΓΕΛ (όχι μόνο σε εμάς) αλλά ενισχύει τη αξία, την συμμετοχή των μαθητών και τη σημασία (μιας και ο βαθμός απολυτηρίου θα οδηγεί στα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ) των μαθημάτων (για να μην αναφερθώ στην παραπαιδεία). Προφανώς και οι ώρες που θα χαθούν θα τροφοδοτηθούν στα 4ετή Γυμνάσια. Ποιος το λέει ότι δε μπορείς να διδάξεις προγραμματισμό και CS σε 4ετές Γυμνάσιο και να αναδείξεις εκεί και την επιστημονική πτυχή (όπως είπε συνάδελφος); Ο κόσμος πάει μπροστά όπως σωστά αναφέρεις και οι μαθητές έχουν τέτοια ερεθίσματα από το Δημοτικό πλέον!(Scratch κτλ)
Τα παραπάνω κατά την προσωπική μου άποψη είναι πρωτοπορία και όχι η διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής Πανεπιστημιακού επιπέδου και ύλης σε μαθητές Λυκείου με μαθήματα επιλογής.

Θα ενισχυθούμε όχι σε ώρες Πληροφορικής αλλά σε ουσία και κύρος στο μάθημα μας. Σε αυτό θα βοηθήσει η αλλαγή του ΓΕΛ και η ενίσχυση σε Γυμνάσιο(πιστοποίηση, αξία απολυτηρίου κτλ). Επίσης θα ενισχυθούν και οι υποστηριχτικές δομές όντως από προσωπικό που είναι στη διάθεση ΠΥΣΔΕ. Μήπως θα πρέπει να κάθονται αυτοί οι συνάδελφοι ή να κινδυνέψουν με υποχρεωτικές αποσπάσεις;;;

Το τι έχει στο μυαλό της κάποια επόμενη κυβέρνηση, επιτρέψτε μου να πω από το 2023 και μετά, αυτό το ακούσαμε χθες στη βουλή από το στόμα του αρχηγού της αντιπολίτευσης. Και 100 ώρες να πάρουμε ακόμα σα κλάδος η πολιτική της αντιπολίτευσης είναι δεδομένη και δεν την κρύβουν. Απλά διαβάστε την ομιλία! Αυτό το επιχείρημα, η καλή μας κυβέρνηση δε μας διώχνει αλλά στρώνει το δρόμο στους άλλους είναι χιλιοειπωμένο και προσωπικά δε με πείθει. Αν οι επόμενοι θέλουν να σε στείλουν θα το κάνουν και μάλιστα αβασάνιστα. Στο χέρι σου είναι να μην γίνουν επόμενοι!

Ισχυρή διδασκαλεία θα γίνει όταν γίνει και το δημόσιο σχολείο ισχυρό και όχι παρακολούθημα της αγοράς εργασίας. Ισχυρή διδασκαλεία Πληροφορικής στο δημόσιο σχολείο δε σημαίνει απλά 2-3 ώρες παραπάνω σε υποστήριξη Project από ΠΕ19/20 αλλά ενισχυμένα μαθήματα Πληροφορικής και αυτό δε γίνεται με μαθήματα επιλογής και 1ωρα στο Γυμνάσιο.


tasospap

Ωραία τα είπες Λάκη Λαζόπουλε του forum.

Oτι γουστάρουμε θα ψηφίσουμε. Αμα λάχει θα ψηφίσουμε και Κούλη-Λοβέρδο. Ο Κυρ Αντρέας ήταν ο μόνος που έκανε σκουπίδι την Φιλένια και πήγε να αναδείξει την αξία την πληροφορικής στο Λύκειο.

pgrontas

Παράθεση
Ποιος το λέει ότι δε μπορείς να διδάξεις προγραμματισμό και CS σε 4ετές Γυμνάσιο και να αναδείξεις εκεί και την επιστημονική πτυχή (όπως είπε συνάδελφος); Ο κόσμος πάει μπροστά όπως σωστά αναφέρεις και οι μαθητές έχουν τέτοια ερεθίσματα από το Δημοτικό πλέον!(Scratch κτλ)
Θεωρώ ότι αυτό είναι άμεση συνέπεια της πιστοποίησης που ανέφερες. Προσωπικά πιστοποίηση και CS δεν νομίζω να συμβαδίζουν.

Παράθεση
Τα παραπάνω κατά την προσωπική μου άποψη είναι πρωτοπορία και όχι η διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής Πανεπιστημιακού επιπέδου και ύλης σε μαθητές Λυκείου με μαθήματα επιλογής.
Όσο προχωράει η επιστήμη πολλές έννοιες και αντικείμενα κατεβαίνουν εξάμηνα στα πανεπιστήμια και είναι φυσικό κάποια στιγμή να υπάρχει "underflow". Στην εποχή μας και στον κλάδο μας που η προόδος είναι εκθετική (και ακόμα διαμορφώνεται) είναι φυσικό αυτό να συμβαίνει πιο συχνά. Επιπλέον δεν έχει λογική να διδάσκουμε CS στο γυμνάσιο για να την εγκαταλείψουμε στο λύκειο.
Οπότε είναι απαραίτητο να υπάρχει επιστημονική και όχι πολιτική τεκμηρίωση για το ποιες έννοιες θα διδάσκονται τα παιδιά, με τον κατάλληλο μετασχηματισμό φυσικά. Αυτό σημαίνει ότι όποιοι είναι κοντά στις πολιτικές αποφάσεις δεν πρέπει να είναι yes men ούτε να λειτουργούν ως πωλητές σε μας τους υπόλοιπους, αλλά να επηρεάζουν με βάση επιστημονικά κριτήρια.

Παράθεση
Ισχυρή διδασκαλεία θα γίνει όταν γίνει και το δημόσιο σχολείο ισχυρό και όχι παρακολούθημα της αγοράς εργασίας.
Επειδή στην πληροφορική τα πράγματα είναι λίγο συγκεχυμένα, να διευκρινίσω ότι δεν έννοω τη διδασκαλία εμπορικών προϊόντων αλλά θεμελιωδών εννοιών, οι οποίες όπως έχει αποδείξει το CS Unplugged μπορούν να πάνε πολύ μακριά (όχι όμως για πιστοποίηση, η οποία παρεπιπτόντως είναι έννοια της αγοράς εργασίας και άρα άσχετη με το δημόσιο σχολείο).

Παράθεση
Ισχυρή διδασκαλεία Πληροφορικής στο δημόσιο σχολείο δε σημαίνει απλά 2-3 ώρες παραπάνω σε υποστήριξη Project από ΠΕ19/20 αλλά ενισχυμένα μαθήματα Πληροφορικής και αυτό δε γίνεται με μαθήματα επιλογής και 1ωρα στο Γυμνάσιο.
Σε αυτό συμφωνώ 100% ιδιαίτερα για το πρόσφατο θέμα της κατάργησης της υποστήριξης project, το οποίο κατά τη γνώμη μου είναι κάτι που δεν πρέπει να θέλουμε ως κλάδος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson