Ασφάλεια και κοινωνική δικτύωση στο Internet.

Ξεκίνησε από toufeki, 10 Φεβ 2010, 03:54:26 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

toufeki

"Ιδιαίτερη σημασία να δοθεί στον γενικό στόχο του ΔΕΠΠΣ Πληροφορικής «Επιστήμη και Τεχνολογία στην καθημερινή ζωή: Οι μαθητές και οι μαθήτριες, στο πλαίσιο της γενικής τους παιδείας, ευαισθητοποιούνται και κρίνουν τις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών στους διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ευαισθητοποιούνται σε θέματα προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, ασφάλειας των πληροφοριών, συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο κτλ.» "


http://www.gogoulos.gr/attachments/139_odigies_plhroforiki_Gym_97961_G2_12-08-2009.doc

Δεν θα έπρεπε να συμπεριλάβουν και το κρίσιμο θέμα της ασφάλειας των ίδιων των μαθητών κατά την περιπλάνησή τους στο Διαδίκτυο;

Στο σχολικό βιβλίο εντούτοις, δεν υπάρχει ύλη πέρα από την παράγραφο 4. σελ44 στην οποία γίνεται μια απλή αναφορά στο θέμα.
Υπάρχει εκτενής  αναφορά στην πειρατεία εμπορικού λογισμικού (κεφ 8 σελ 46) και μόνο μια μικρή παράγραφος 8.3 σελ 47 για Δωρεάν Λογισμικό και Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα.

Θα ήθελα πάρα πολύ να διαβάσω τις απόψεις σας γι'αυτό το θέμα.
Πως αντιμετωπίζετε το θέμα στην τάξη;

toufeki

Χθες 9/2 ήταν η ημέρα αφιερωμένη στο ασφαλές Ίντερνετ και ιδιαίτερα για τα παιδιά και τους εφήβους.

Δείτε ένα δημοσίευμα εφημερίδας.

http://www.alfavita.gr/typos/t10_2_10_953.php

tzorba

Εγώ λόγω της χθεσινής ημέρας αφιέρωσα το μάθημα εξ'ολοκλήρου στο θέμα αυτό.
Είχα τέσσερα τμήματα της B' Τάξης είχαμε κάνει πρόσφατα και το κεφάλαιο των Δικτύων και το βρήκα καλή ιδέα.
Ξεκινήσαμε για συζήτηση με αφορμή την ημέρα για τις εμπειρίες τους (θετικές και αρνητικές) από το διαδίκτυο. Φανταστείτε ότι κάποιο παιδί έχει 2600 "φίλους" στο facebook και ένα άλλο έχει "μπλοκάρει" τη δίδυμη αδελφή της  :laugh: . Είδαμε από saferinternet.gr κάποια βίντεο (savemitsos κλπ.) και τα σχολιάσαμε και διαβάσαμε μερικές συμβουλές για σωστή και ασφαλή συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Στο τέλος έκαναν όλοι μαζί και ενα netiquette quiz και πήραν "πτυχίο" που τους τύπωσα και τους εντυπωσίασε. Πιστεύω ότι ήταν αρκετά εποικοδομητική ώρα, έμαθαν και έμαθα.

Circle

Σε αντίστοιχες συζητήσεις που έχουμε κάνει κ εμείς στην τάξη, το μεγαλύτερο ποσοστό έχει facebook και msn από την πέμπτη ή έκτη Δημοτικού. Ένα μεγάλο ποσοστό έχει ανοιχτό το msn ακόμη και όταν διαβάζει.  :(
Συνήθως έχουν φίλους τους συμμαθητές τους ή φίλους αυτών, δηλ γνωρίζονται από πριν. Δεν λείπουν βέβαια και οι περιπτώσεις άγνωστων φίλων.
Χαρακτηριστικά ένας μαθητής της α' Γυμνασίου μου είπε ότι κάνει φίλους ακόμη και άγνωστους αρκεί να μοιάζουν καλοί!   :(
Το συγκεκριμμένο θέμα το έχω δώσει εργασία στη Β' Γυμνασίου, θα σας αναρτήσω τα αποτελέσματα, αν και πιστεύω την ίδια εικόνα έχετε κ εσείς από τα σχολεία σας.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 11 Φεβ 2010, 02:03:44 ΜΜ
Αυτό το είδατε; http://news.ert.gr/el/ellada/koinonia/33175-oristiki-apoboli-mathitrias-logo-facebook

ναι και δυστυχως ακουγονται πολλες υπερβολες... βεβαια και η αποφαση του συλλογου μου φαινεται υπερβολικη, αλλα δεν εχω δει το γκρουπ για να κρινω, ουτε μπορω να ερθω στη θεση του θυματος... αλλα και παλι υπερβολικη αποφαση η απομακρυνση... τι αξια εχει? παιδαγωγικα καμια, γιατι μαζι με τη συμμαθητρια τους νιωθουν θυματα και πολλοι συμμαθητες της....
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Λοιπόν, τέτοιες αποφάσεις με εξοργίζουν.
Γιατί ρε φίλε επιβάλεις την  μέγιστη ποινή στο παιδί;
Του έχεις μάθει στο σχολείο "τρόπους" ορθής χρήσης της κοινωνικής δικτύωσης;
Του έχεις μάθει ότι "παίζει" με επικίνδυνα "παιχνίδια";
Έχεις υπάρξει εσύ "Εκπαιδευτικό σύστημα"  εντάξει στις υποχρεώσεις σου;
Έχεις διδάξει στα παιδιά πως να προφυλάσσονται στο Ιντερνετ;
Έχεις προβλέψει στα μαθήματα της πληροφορικής να διδάσκονται αυτά τα θέματα;(σε ποιο ΔΕΠΠΣ γίνεται αυτό και δεν το γνωρίζω;)
....
Έρχεται τώρα και η υπουργός και μας λέει ότι τα παιδιά ξέρουν "πληροφορική".
Ιδού κυρία μου τα αποτελέσματα. Να τι γνωρίζουν οι μαθητές.

Εύγε κυρία μου, γιατί είδατε τα πράγματα στην εκπαίδευση των νέων στις νέες τεχνολογίες όπως ακριβώς είναι.

Δεν συνεχίζω άλλο, γιατί πάλι θα με πουν γκρινιάρη.   

poursali

δυστυχως πολλες φορες στους συλλογους νομιζουμε οτι οι αποφασεις μας ειναι ξεκομμενες απο την κοινωνικη πραγματικοτητα και οτι γινεται στο σχολειο αφορα μονο εμας και κανεναν αλλον...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Βλέπετε πουθενά στο παρακάτω συνημμένο να αναφέρονται το σχολικό πλαίσιο και οι αρμοδιότεροι να εφαρμόσουν όλα αυτά ΠΕ19-20;

Εμάς μας προορίζει για οριζοντιοποιητές.
Φαντάζομαι κάτι παραπάνω θα γνωρίζει για την ύπαρξη καταλληλότερων να διδάξουν στα παιδιά πως να προφυλάσσονται. 


ΥΓ: Υποκρισία.

za√‘ag

Κι εγώ έχω αποβάλλει μαθήτρια γιατί άνοιγε το facebook εν ώρα μαθήματος κι ενώ ξέρει ότι αυτό δεν επιτρέπεται.

Να σας πω και το άλλο;

Ακούστηκε ότι μια μαθήτρια της 1ης Γυμνασίου είπε στον πατέρα της ότι εγώ έδειξα "τσόντα" !!!! Και ξέρετε σε τι αναφέρθηκε; Στο βίντεο με το savemitsos.gr !!!! Ήμαρτον !!!!

Δεν είναι επιβεβαιωμένο βέβαια αλλά αν υπάρξει συνέχεια τότε δεν ξέρω που θα το φτάσω.

Στο δε Λύκειο ο συνάδελφος ο οποίος φιλοξενείται στο δικό μας εργαστήριο ΔΕΝ κάνει μάθημα και οι Α, Β Λυκείου ξεσαλώνει όταν έχουν μάθημα. Τους είδε και ο Λυκειάρχης να παίζουν πασιέντσες να είναι στο facebook σε online games κλπ... και τους έβαλε σε όλους τις φωνές.

Να τα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Φταίμε κι εμείς (όταν είμαστε αδιάφοροι όπως ο συνάδελφος)  αλλά όχι να μας κυνηγάνε όταν τους ανοίγουμε τα μάτια !!!
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

poursali

θα ελεγα ειναι περισσοτερο δουλεια κοινωνιολογων και ψυχολογων που εχουν τις αντιστοιχες γνωσεις σε θεματα διαδικτυου παρα δικη μας.

zavag: ενας συναδελφος μας οταν διδασκε πριν καποια χρονια προγραμματισμο αναφερθηκε στην εντολη stop. πολλα παιδια ειπαν οτι κανει διαφημιση σε προφυλακτικα
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Ναι βρε συ Βαγγέλη, φυσικά και φταίμε. Φταίμε όμως μέχρι το σημείο που έχουμε την ευθύνη. Ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο. Και είναι χρέος του Εκπαιδευτικού συστήματος να εντοπίζει και να διώχνει από τις αίθουσες διδασκαλίας τους καθηγητές που δεν βγάζουν τίμια το ψωμί τους.
Μέχρι εκεί όμως.
Από κει και πέρα ας αναλάβει τις ευθύνες του ο κάθε καρεκλοκένταυρος που σχεδιάζει το μέλλον στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

toufeki


poursali

εχεις δικιο Παναγιωτη, αλλα δεν μπορει ουτε να προβλεψει ουτε να σχεδιασει τα παντα το υπουργειο... καποια πραγματα πρεπει να τα βλεπουμε εξω απο αυτα τα ορια...

και να πουμε και το αλλο: λετε η μαθητρια να μην ηξερε οτι δεν ειναι σωστο αυτο που κανει? λετε να μην προεβλεψε οτι θα γραφτουν υβριστικα σχολια στο γκρουπ της? απλα επαιξε με τις πιθανοτητες οτι δεν θα γινει αντιληπτο και παραλληλα ισως ενιωθε μια μορφη εκδικηση για την "κακη" διευθυντρια της.
το προβλημα ειναι γενικα της κοινωνιας μας. αυτο που θεριζουμε πλεον ειναι η πεποιθηση της κοινωνιας οτι καμια πραξη δεν τιμωρειται και οτι ολοι αδιαφορουνε. αυτο εκανε η μαθητρια, αυτο εκανε ο συλλογος, αυτο κανουν τωρα και τα καναλια
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Άλλο όμως Κώστα να το "ξέρεις" ως έφηβος και άλλο να το ξέρεις μέσα από μια καλά οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία.
Έτσι δεν είναι;