Εδώ μιλάμε για το θέμα Γ
Ωραίο θέμα, θα κόψει μόρια
Επειδή δουλεύω αρκετά με τις σημειώσεις του κ. Τσιωτάκη.. αυτό με τα δευτερόλεπτα σε λεπτά είναι ίδιο με την άσκηση με το ιντερνετ καφέ με χρέωση ανα 30'.. και την τονίζω πολύ στα παιδιά!! Ελπίζω να το θυμούνται!!
Αν δκ η διάρκεια κλήσης που διαβάστηκε, η επίμαχη σχέση της συνάρτησης, που μετατρέπει τα δευτερόλεπτα σε λεπτά, θα είναι
(δκ - 1) div 60 + 1
Σκεφτήκατε άλλη προσέγγιση; (φαντάζομαι θα υπάρχουν και άλλες)
Aν δκ mod 60 = τότε
λεπτά <-- δκ div 60
Αλλιώς
λεπτά <-- δκ div 60 + 1
Τέλος_Αν
Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 11:03:56 ΠΜΑν δκ η διάρκεια κλήσης που διαβάστηκε, η επίμαχη σχέση της συνάρτησης, που μετατρέπει τα δευτερόλεπτα σε λεπτά, θα είναι
(δκ - 1) div 60 + 1
Σκεφτήκατε άλλη προσέγγιση; (φαντάζομαι θα υπάρχουν και άλλες)
λ <- δ DIV 60
Αν δ MOD 60 <> 0 τότε
λ <- λ + 1
Τέλος_αν
Και έτσι.. χωρίς να σκεφτείς περίπλοκη πράξη...
Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 11:03:56 ΠΜΑν δκ η διάρκεια κλήσης που διαβάστηκε, η επίμαχη σχέση της συνάρτησης, που μετατρέπει τα δευτερόλεπτα σε λεπτά, θα είναι
(δκ - 1) div 60 + 1
Σκεφτήκατε άλλη προσέγγιση; (φαντάζομαι θα υπάρχουν και άλλες)
(δκ+59)div60
Θεωρώ ότι η κατανομή των μονάδων είναι άδικη γιατί η μοναδική δυσκολία που έχει το θέμα είναι στην συνάρτηση
Αλλά, όπως πάντα, οι μονάδες είναι για να βοηθήσουν τους αδύναμους μαθητές και φέτος είναι και προεκλογικά
Αν πάμε με Αρχή_επαναληψης και με την πρώτη κλήση η χρέωση ξεπεράσει τα 10 ευρώ, την δεχόμαστε ή πρέπει να βάλουμε Αν ... μέσα στην επανάληψη?
μα πρέπει να ξεπεράσει τα 10 ευρώ για να σταματήσει, δεν είναι "1 βήμα πριν"
(δεν χρειάζεται Αν)
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Ιουν 2023, 12:21:02 ΜΜμα πρέπει να ξεπεράσει τα 10 ευρώ για να σταματήσει, δεν είναι "1 βήμα πριν"
(δεν χρειάζεται Αν)
Φαντάζομαι δεν κόβουν μονάδες αν το βάλεις(?)
Αν κόψεις με δομή επιλογής την κλήση της οποίας η χρέωση θα οδηγήσει στην υπέρβαση των 10 ευρώ, πώς θα σταματήσει η επανάληψη;
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Ιουν 2023, 12:40:37 ΜΜΑν κόψεις με δομή επιλογής την κλήση της οποίας η χρέωση θα οδηγήσει στην υπέρβαση των 10 ευρώ, πώς θα σταματήσει η επανάληψη;
Ναι σωστά
Καλησπέρα σε όλους.
Να ρωτήσω κάτι για τη μετατροπή των δευτερολέπτων σε λεπτά.
Υπάρχει πρόβλημα στη παρακάτω λύση που στη συνθήκη συγκρίνουμε πραγματικό με ακέραιο:
Αν δευτερόλεπτα / 60 = δευτερόλεπτα div 60 τότε
λεπτά <-- δευτερόλεπτα div 60
Αλλιώς
λεπτά <-- δευτερόλεπτα div 60 + 1
Τέλος_Αν
Παράθεση από: Marfoto στις 08 Ιουν 2023, 12:56:43 ΜΜΚαλησπέρα σε όλους.
Να ρωτήσω κάτι για τη μετατροπή των δευτερολέπτων σε λεπτά.
Υπάρχει πρόβλημα στη παρακάτω λύση που στη συνθήκη συγκρίνουμε πραγματικό με ακέραιο:
Αν δευτερόλεπτα / 60 = δευτερόλεπτα div 60 τότε
λεπτά <-- δευτερόλεπτα div 60
Αλλιώς
λεπτά <-- δευτερόλεπτα div 60 + 1
Τέλος_Αν
όχι φυσικά! Άσε που είναι και έξυπνο.
Ευχαριστώ πολύ
ΛΥΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΟΥ:
Λ<-0
ΑΡΧΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Δ<-Δ-60
Λ<-Λ+1
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Δ<=0
ΑΝ Λ<=3...
ΚΑΛΟ!
Χαιρετώ όλη την ομάδα !
πόσες μονάδες από τις 6 πιστεύετε ότι θα κοπούν από το Γ5 αν δεν έχει υπολογιστεί σωστά η χρέωση ;
Παράθεση από: tanius76 στις 08 Ιουν 2023, 02:27:22 ΜΜΧαιρετώ όλη την ομάδα !
πόσες μονάδες από τις 6 πιστεύετε ότι θα κοπούν από το Γ5 αν δεν έχει υπολογιστεί σωστά η χρέωση ;
θεωρώ
2 μονάδες θα πάνε στη σωστή σύνταξη της συνάρτησης
2 μονάδες στον υπολογισμό των λεπτών χρέωσης
2 μονάδες στην υπολογισμό της χρέωσης
Σωστά !
Μια μαθητριά μου (άριστη σχεδόν) έκανε τον παρακάτω κώδικα στη Συνάρτηση.. δουλευει ολόσωστα αλλα είναι όντως περίεργος στα μάτια μου... μπορούν να τις κόψουν μονάδες????
Αν δ/60 <= 3 τότε
Αν δ <= 60 τότε
χρ <- 0.6
Αλλιώς_αν δ <= 120 τότε
χρ <- 2*0.6
Αλλιώς
χρ <- 3*0.6
Τέλος_αν
Αλλιώς
Αν δ MOD 60 = 0 τότε
χρ <- (δ DIV 60 - 3)*0.4 + 3*0.6
Αλλιώς
χρ <- (δ DIV 60 - 2)*0.4 + 3*0.6
Τέλος_αν
Τέλος_αν
ΧΡΕΩΣΗ <-χρ
Παράθεση από: Vagnes στις 08 Ιουν 2023, 02:44:48 ΜΜΜια μαθητριά μου (άριστη σχεδόν) έκανε τον παρακάτω κώδικα στη Συνάρτηση.. δουλευει ολόσωστα αλλα είναι όντως περίεργος στα μάτια μου... μπορούν να τις κόψουν μονάδες????
Αν δ/60 <= 3 τότε
Αν δ <= 60 τότε
χρ <- 0.6
Αλλιώς_αν δ <= 120 τότε
χρ <- 2*0.6
Αλλιώς
χρ <- 3*0.6
Τέλος_αν
Αλλιώς
Αν δ MOD 60 = 0 τότε
χρ <- (δ DIV 60 - 3)*0.4 + 3*0.6
Αλλιώς
χρ <- (δ DIV 60 - 2)*0.4 + 3*0.6
Τέλος_αν
Τέλος_αν
ΧΡΕΩΣΗ <-χρ
όχι μόνο στα δικά σου μάτια, είναι πολύ περίεργος, και όχι τόσο το πρώτο μέρος που παίρνει όλες τις περιπτώσεις αλλά εκεί που αντί να βάλει + 1 αφαιρεί 2 και όχι 3 αφού +2 = -3 + 1
Πως το σκέφτηκε αυτό?
Τες πα, θεωρώ ότι θα το κοιτάξουν προσεκτικά και δεν θα έχει πρόβλημα.
Δυο μαθητές μου κάνανε το εξής...
λ<-0
Για ι απο 1 μεχρι χο με_βημα 60
λ<- λ+1
Τελος_επαναληψης
Αν λ<=3 τοτε
...
Το έκαναν και σε μας. Σωστό είναι, αλλά για να είμαι ειλικρινής στην αρχή το κοιτάγαμε αποσβολωμένοι. :laugh:
Σε αυτές τις λύσεις νομίζω συμβάλει η εκφώνηση, γιατί γράφει εκείνο το
"από 1 έως 60 δευτερόλεπτα χρεώνει ένα ολόκληρο λεπτό της ώρας,
όταν είναι από 61 έως 120 δευτερόλεπτα χρεώνει δύο ολόκληρα λεπτά της ώρας
και ούτω καθεξής"
Σα να υπαινίσσεται επαναληπτικότητα, οπότε μερικοί είδαν μια επανάληψη εδώ να βοηθάει.
Μου πέρασε από το μυαλό κάτι τέτοιο όταν το πρωτοδιάβασα, αλλά μέσα στη λύση το ξέχασα και έκανα μετατροπή μονάδων.
Παράθεση από: Vagnes στις 08 Ιουν 2023, 10:50:11 ΠΜΕπειδή δουλεύω αρκετά με τις σημειώσεις του κ. Τσιωτάκη.. αυτό με τα δευτερόλεπτα σε λεπτά είναι ίδιο με την άσκηση με το ιντερνετ καφέ με χρέωση ανα 30'.. και την τονίζω πολύ στα παιδιά!! Ελπίζω να το θυμούνται!!
Το site έκλεισε 20 χρόνια..
Τώρα οι μαθητές βλέπουν χρέωση ανά λεπτό και αναπολούν τις φαινόλες. Να είσαι καλά.
Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 06:55:43 ΜΜΣε αυτές τις λύσεις νομίζω συμβάλει η εκφώνηση, γιατί γράφει εκείνο το
"από 1 έως 60 δευτερόλεπτα χρεώνει ένα ολόκληρο λεπτό της ώρας,
όταν είναι από 61 έως 120 δευτερόλεπτα χρεώνει δύο ολόκληρα λεπτά της ώρας
και ούτω καθεξής"
Σα να υπαινίσσεται επαναληπτικότητα, οπότε μερικοί είδαν μια επανάληψη εδώ να βοηθάει.
Μου πέρασε από το μυαλό κάτι τέτοιο όταν το πρωτοδιάβασα, αλλά μέσα στη λύση το ξέχασα και έκανα μετατροπή μονάδων.
Μπορεί να έχεις δίκιο. Καλή παρατήρηση. Δεν το σκέφτηκα έτσι.
Καλησπέρα,
άλλη ευφάνταστη λύση μαθητή:
λ <- Α_Μ(δ/60 + 0.99)
δύο ακόμη λύσεις για την μετατροπή των δευτερολέπτων σε λεπτά. Μας πόσες είναι τελικά :) ;
λ <- (δ+59) DIV 60
ΑΝ δ/60 = Α_Μ(δ/60) ΤΟΤΕ
λ <- Α_Μ(δ/60)
ΑΛΛΙΩΣ
λ <- Α_Μ(δ/60) + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Παράθεση από: dpa στις 08 Ιουν 2023, 07:19:59 ΜΜΚαλησπέρα,
άλλη ευφάνταστη λύση μαθητή:
Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 03:20:43 ΜΜόχι μόνο στα δικά σου μάτια, είναι πολύ περίεργος, και όχι τόσο το πρώτο μέρος που παίρνει όλες τις περιπτώσεις αλλά εκεί που αντί να βάλει + 1 αφαιρεί 2 και όχι 3 αφού +2 = -3 + 1
Πως το σκέφτηκε αυτό?
Τες πα, θεωρώ ότι θα το κοιτάξουν προσεκτικά και δεν θα έχει πρόβλημα.
Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 03:20:43 ΜΜόχι μόνο στα δικά σου μάτια, είναι πολύ περίεργος, και όχι τόσο το πρώτο μέρος που παίρνει όλες τις περιπτώσεις αλλά εκεί που αντί να βάλει + 1 αφαιρεί 2 και όχι 3 αφού +2 = -3 + 1
Πως το σκέφτηκε αυτό?
Τες πα, θεωρώ ότι θα το κοιτάξουν προσεκτικά και δεν θα έχει πρόβλημα.
Παράθεση από: Vagnes στις 08 Ιουν 2023, 02:44:48 ΜΜΜια μαθητριά μου (άριστη σχεδόν) έκανε τον παρακάτω κώδικα στη Συνάρτηση.. δουλευει ολόσωστα αλλα είναι όντως περίεργος στα μάτια μου... μπορούν να τις κόψουν μονάδες????
Αν δ/60 <= 3 τότε
Αν δ <= 60 τότε
χρ <- 0.6
Αλλιώς_αν δ <= 120 τότε
χρ <- 2*0.6
Αλλιώς
χρ <- 3*0.6
Τέλος_αν
Αλλιώς
Αν δ MOD 60 = 0 τότε
χρ <- (δ DIV 60 - 3)*0.4 + 3*0.6
Αλλιώς
χρ <- (δ DIV 60 - 2)*0.4 + 3*0.6
Τέλος_αν
Τέλος_αν
ΧΡΕΩΣΗ <-χρ
Δουλεύει σωστα. Μπράβο. Απλά έχει βάλει άλλες τιμές χρέωσης των λεπτων 0.4 αντί 0.04 ..
Επίλυση Θέματος Γ: https://youtu.be/M2PfBVmYYio
.
Να σας ρωτήσω κάτι? Επειδή εγώ την επανάληψη την έκανα με όσο... Επαναλαβε και έκανα λάθος την συνθήκη έπρεπε να γράψω ότι τα συνολικά λεπτά<=10 και κλήσεις<100 ενώ εγώ έγραψα λεπτά<10 και κλήσεις<=100 μπερδέψα τα ίσον λέτε να μου κόψουν πολύ ? ???
Παράθεση από: KGeorge στις 10 Ιουν 2023, 12:39:33 ΠΜΝα σας ρωτήσω κάτι? Επειδή εγώ την επανάληψη την έκανα με όσο... Επαναλαβε και έκανα λάθος την συνθήκη έπρεπε να γράψω ότι τα συνολικά λεπτά<=10 και κλήσεις<100 ενώ εγώ έγραψα λεπτά<10 και κλήσεις<=100 μπερδέψα τα ίσον λέτε να μου κόψουν πολύ ? ???
το πολύ 1 μόριο, αν το γραπτό έχει καλή εικόνα μπορεί και να τη γλιτώσεις ;)
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Ιουν 2023, 12:40:37 ΜΜΑν κόψεις με δομή επιλογής την κλήση της οποίας η χρέωση θα οδηγήσει στην υπέρβαση των 10 ευρώ, πώς θα σταματήσει η επανάληψη;
ΤΟ S<--S+ΧΡ εννοούσα έξω από την Αν...
Έτσι:
ΑΡΧΗ
S ← 0
C ← 0
C2 ← 0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΔΕΥ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΔΕΥ > 0
ΧΡ ← ΧΡΕΩΣΗ(ΔΕΥ)
S ← S + ΧΡ
ΑΝ S<=10 TOTE
ΓΡΑΨΕ ΧΡ
C ← C + 1
ΑΝ ΧΡ >= 2 ΤΟΤΕ
C2 ← C2 + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
MEXΡΙΣ_OTOY S > 10 H C = 100
ΓΡΑΨΕ C2/C*100
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
(Προφανώς, όμως χρειάζεται και η διαβασμένη τιμή των Δευτερολέπτων που θα οδηγήσει το S στην υπέρβαση των 10 ευρώ...Οκ)
Το θέτω προς θεωρητική συζήτηση:
Λ <-- -(Α_Μ( - Δ / 60))
Υπό την προϋπόθεση ότι δεχόμαστε αυτή την οδηγία του ΙΕΠ:
ΠαράθεσηΝα διευκρινιστεί ότι:
οι συναρτήσεις ΗΜ(), ΣΥΝ() και ΕΦ() δέχονται παράμετρο σε μοίρες,
το ακέραιο μέρος Α_Μ() ενός αριθμού χ ορίζεται, όπως στα μαθηματικά ο ακέραιος, με την ιδιότητα Α_Μ(χ) <= χ < Α_Μ(χ) + 1,
η απόλυτη τιμή Α_Τ() δέχεται αριθμητική παράμετρο, είτε ακέραιο αριθμό και επιστρέφει ακέραιο, είτε πραγματικό αριθμό και επιστρέφει πραγματικό.
... Που για μένα δεν είναι ξεκάθαρο αν όντως έτσι ήθελαν να το ορίσουν, ή τους διέφυγε η περίπτωση των αρνητικών αριθμών ως προς το Α_Μ
λοιπόν, αυτό στη συνάρτηση χθες το έλυσε κάποιος έτσι:
συνάρτηση χρεωση(δ):πραγματική
μεταβλητές
ακέραιες: δ,ι
πραγματικές: χ
αρχή
χ <- 0
για ι από 1 μέχρι δ με βήμα 60
αν ι <= 121 τότε
χ <- χ + 0.06
αλλιώς
χ <- χ + 0.04
τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
χρέωση <- χ
τέλος_συνάρτησης