Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Όσον αφορά την επιμόρφωση των καθηγητών στα νέα μέσα, ο πρωθυπουργός είπε ότι θα μπορούσαν και τα ίδια τα παιδιά που έχουν ως «δεύτερη φύση» τους το θέμα του Διαδικτύου και της ηλεκτρονικής εποχής, να τους επιμορφώσουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

black21

Περαστικά μας...
Δύσκολα τα πράγματα. Το παρελθόν έχει δείξει ότι όταν χρειάστηκε δεν σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων. Ας το διαψεύσουμε... ας κάνουμε μια νέα αρχή και να δούμε πως θα κινηθούμε από εδώ και στο εξής.

Το σίγουρο είναι ότι οι αγώνες δεν κερδίζονται μόνο μέσα από το πληκτρολόγιο και τις ανακοινώσεις. Ας οργανωθούμε για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Αρκεί να κινηθούμε πριν οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα σπουδών.

Όπως τα έχετε πει και πιο αναλυτικά θα πρέπει να πιέσουμε προς την κατεύθυνση της διδασκαλίας της επιστήμης της Πληροφορικής και όχι απλά της χρήσης μιας και μια τέτοια προοπτική είναι πιθανόν να μας "πετάξει" έξω (στο μέλλον) και από Γυμνάσιο / Δημοτικό. 

veni

Παράθεση από: evry στις 08 Οκτ 2010, 08:59:10 ΜΜ
Όσον αφορά την επιμόρφωση των καθηγητών στα νέα μέσα, ο πρωθυπουργός είπε ότι θα μπορούσαν και τα ίδια τα παιδιά που έχουν ως «δεύτερη φύση» τους το θέμα του Διαδικτύου και της ηλεκτρονικής εποχής, να τους επιμορφώσουν.

+1
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

Wizard

Παράθεση από: ptsiotakis στις 08 Οκτ 2010, 08:44:25 ΜΜ
http://esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9580:parousiasi-tis-psifiakis-diastasis-tou-neou-sxoleiou-apo-tin-politiki-igesia-tou-ipourgeiou-paideias-dia-biou-mathisis-kai-thriskeimaton&Itemid=1796

Το στοίχημα για  το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό:  Η  πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.

Αυτό το "ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής" με ενόχλησε πολύ και μοιάζει με ταφόπλακα. Δεν περίμενα τέτοια άμεση αμφισβήτηση του μαθήματος. Προσπαθούν να περάσουν γραμμή στον κόσμο ότι η Πληροφορική σαν μάθημα δεν είναι απαραίτητη και ότι αρκεί η χρήση Η/Υ για τη διδασκαλία. Τελικά, το σχέδιο για το Λύκειο που διέρρευσε μάλλον ήταν για να μετρήσουν αντιδράσεις (γνωστή τακτική).
Περαστικά μας!

black21

Ρε παιδιά... αν υπάρχουν αναφορές που πιστοποιούν τη χρήση της Πληροφορικής ως αυτόνομο μάθημα σε χώρες την Ευρωπαϊκής Ένωσης (και όχι μόνο) πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα νέο κείμενο - ανακοίνωση.

Η Διαμαντοπούλου λαμβάνει πληροφόρηση από στενούς της συνεργάτες  (σχετικούς με την διδασκαλία της πληροφορικής) οι οποίοι της λένε ότι η Πληροφορική δεν πρέπει να διδάσκεται ως αυτόνομο μάθημα. Είναι οι ίδιοι που την πιπίλιζαν σχετικά με το θέμα της μη διδασκαλίας της πληροφορικής στο Δημοτικό από καθηγητές πληροφορικής.

Ας ανατρέψουμε την κατάσταση μέσα από εμπεριστατωμένες αναφορές...

jfk1976

Παράθεση από: gpapargi στις 08 Οκτ 2010, 11:25:14 ΠΜ
Κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον (προέκυψε σε μια κουβέντα που είχαμε με τον evry) το οποίο πρέπει να δούμε με ιδιαίτερη προσοχή.

Η κα Διαμαντοπούλου το παιδί της το έστειλε σε ιδιωτικό σχολείο στο οποίο παρακολούθησε το International Baccalaureate.

http://www.madata.gr/epikairotita/politics/56911.html


Πολύ σωστά! Αυτό πρέπει να πούμε προς την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ...


Για το παιδί του ο καθένας θέλει αυτό που θεωρεί καλύτερο. Είναι φυσιολογικό λοιπόν να προσπαθήσει να κάνει και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ίδιο με το International Baccalaureate.
Αυτό το θεωρώ έντιμο. Μέχρι εδώ όλα καλά.

Κάντε μια σύγκριση του ελληνικού προγράμματος και αυτού του International Baccalaureate.

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Baccalaureate

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=10850

Παρατηρήστε ότι κάθε μια από τις 6 ομάδες μαθημάτων του διεθνούς προγράμματος έχει το αντίστοιχό του στο ελληνικό.

Group 1: Language A1
Group 2: Second language
Group 3: Individuals and societies
Group 4: Experimental sciences
Group 5: Mathematics and computer science
Group 6: The arts

1 ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑ
2 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
3 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
4 ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
5 ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
6 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η αντιστοιχία είναι:

1-1
2-5
3-4
4-3
5-2
6-6

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι το group 5 του International Baccalaureate αντιστοιχεί στην ομάδα 2 του ελληνικού προγράμματος μόνο που έφαγαν την πληροφορική. Το διεθνές πρόγραμμα είναι «Mathematics and computer science» αλλά το ελληνικό είναι σκέτο «Μαθηματικά».

Το ερώτημα που πρέπει να θέσουν οι εκπρόσωποι του κλάδου προς την πολιτική ηγεσία είναι προφανές: Αφού παίρνουν την ιδέα του  International Baccalaureate και τη φέρνουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί αφαίρεσαν την πληροφορική από το group 5;
Μήπως η υπουργός και οι σύμβουλοί της δεν ξέρουν τι είναι το computer science και νομίζουν ότι είναι χειρισμός του υπολογιστή;


akpa

#186
Παράθεση από: black21 στις 08 Οκτ 2010, 09:27:07 ΜΜ
Η Διαμαντοπούλου λαμβάνει πληροφόρηση από στενούς της συνεργάτες  (σχετικούς με την διδασκαλία της πληροφορικής) οι οποίοι της λένε ότι η Πληροφορική δεν πρέπει να διδάσκεται ως αυτόνομο μάθημα. Είναι οι ίδιοι που την πιπίλιζαν σχετικά με το θέμα της μη διδασκαλίας της πληροφορικής στο Δημοτικό από καθηγητές πληροφορικής.

οι οποίοι είναι ποιοί; ξέρουμε τα ονόματά τους;

Πάντως για το θέμα της μη διδασκαλίας της πληροφορικής στο Δημοτικό από καθηγητές πληροφορικής έχουν δίκιο. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε παιδαγωγικά επαρκείς για δημοτικό. Αντίθετα, λόγω εξετάσεων ΑΣΕΠ είμαστε επαρκέστατοι στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής, οπότε οι αποσπάσεις μας θα έπρεπε να είναι στην τριτοβάθμια και όχι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Θεωρώ ότι οι περισσότεροι από εμάς που έδωσαν ΑΣΕΠ είναι πολλοί καλύτεροι στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής από αρκετούς καθηγητές της τριτοβάθμιας, για τους οποίους είναι κοινό μυστικό ο τρόπος με τον οποίο καταλαμβάνουν τις έδρες τους.
people are motivated by profit.

akpa

#187
Για να το κάνουμε ποιό κατανοητό το μήνυμα του grad0482 - gpapargi.

από τo site του International Baccalaureate    (σελίδα 9) 









International Baccalaureate. Πρόταση ελληνικού προγράμματος
Language A1 ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑ
Second language ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
Individuals and societies ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Experimental sciences ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Mathematics and computer science ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 
The arts ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ωραίο το copy-paste των συμβούλων. Που πήγε ομως το "computer science"? oeo?
people are motivated by profit.

P.Tsiotakis

άρα μήπως τελικά, το θέμα είναι τι σκέψη είχε κάποιος μαθηματικός ΠΕ3 της συγκεκριμένης ομάδας;;;

jfk1976

Παράθεση από: akpa στις 08 Οκτ 2010, 10:06:59 ΜΜ
οι οποίοι είναι ποιοί; ξέρουμε τα ονόματά τους;

Πάντως για το θέμα της μη διδασκαλίας της πληροφορικής στο Δημοτικό από καθηγητές πληροφορικής έχουν δίκιο. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε παιδαγωγικά επαρκείς για δημοτικό. Αντίθετα, λόγω εξετάσεων ΑΣΕΠ είμαστε επαρκέστατοι στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής, οπότε οι αποσπάσεις μας θα έπρεπε να είναι στην τριτοβάθμια και όχι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Θεωρώ ότι οι περισσότεροι από εμάς που έδωσαν ΑΣΕΠ είναι πολλοί καλύτεροι στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής από αρκετούς καθηγητές της τριτοβάθμιας, για τους οποίους είναι κοινό μυστικό ο τρόπος με τον οποίο καταλαμβάνουν τις έδρες τους.

Ένα πουλάκι μου είπε πως 10 από τους 11 της επιτροπής ήταν φιλόλογοι!

χαχαααχχαα

noname

Παράθεση από: akpa στις 08 Οκτ 2010, 10:30:57 ΜΜ
Για να το κάνουμε ποιό κατανοητό το μήνυμα του grad0482 - gpapargi.

από τo site του International Baccalaureate    (σελίδα 9) 









International Baccalaureate. Πρόταση ελληνικού προγράμματος
Language A1 ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑ
Second language ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
Individuals and societies ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Experimental sciences ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Mathematics and computer science ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 
The arts ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ωραίο το copy-paste των συμβούλων. Που πήγε ομως το "computer science"? oeo?

Στη σελίδα 11 όμως αναφέρει:
ΠαράθεσηAll candidates for a diploma are required to complete a mathematics course, and four options are available to cater for different abilities and levels of student interest. Each course aims to deepen a student's understanding of mathematics as a discipline and to promote confidence and facility in the use of mathematical language. Computer science is an elective subject in group 5; it is not compulsory.
Δηλαδή υπάρχουν 4 courses μαθηματικών (Mathematics HL, Further Mathematics SL, Mathematical Methods SL και Mathematical Studies SL ) από τα οποία ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει ένα. Ενώ η Πληροφορική είναι προαιρετικό και μπορεί να επιλεγεί αντί ενός μαθήματος του 6ου γκρουπ αρκεί να έχει επιλεγεί ένα μάθημα των μαθηματικών.
Έχω την εντύπωση ότι είναι μια πολύ καλή αντιπρόταση, αν και δεν ξέρω αν θα πέσουν να μας φάνε οι του καλλιτεχνικού.

akpa

Παράθεση από: noname στις 08 Οκτ 2010, 11:27:49 ΜΜ
Στη σελίδα 11 όμως αναφέρει: Δηλαδή υπάρχουν 4 courses μαθηματικών (Mathematics HL, Further Mathematics SL, Mathematical Methods SL και Mathematical Studies SL ) από τα οποία ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει ένα. Ενώ η Πληροφορική είναι προαιρετικό και μπορεί να επιλεγεί αντί ενός μαθήματος του 6ου γκρουπ αρκεί να έχει επιλεγεί ένα μάθημα των μαθηματικών.

Δεν τα λές νομίζω σωστά. Η πληροφορική είναι βέβαιως μάθημα επιλογής και όχι υποχρεωτική, είναι όμως μάθημα το οποίο μπορούν να το διαλέξουνε οι μαθητές ΚΑΙ στο γκρουπ 5 (μαθηματικά και πληροφορική) ΚΑΙ στο γκρουπ 6 (τέχνες).

people are motivated by profit.

noname

Αυτό (νομίζω ότι) έγραψα κι εγώ. Απλά είναι υποχρεωτικό να επιλέξουν οι μαθητές μαθηματικά.

akpa

#193
Παράθεση από: jfk1976 στις 08 Οκτ 2010, 11:21:04 ΜΜ
Ένα πουλάκι μου είπε πως 10 από τους 11 της επιτροπής ήταν φιλόλογοι!

χαχαααχχαα

και ο ενδέκατος μαθηματικός;  ;D ;D ;D

Είναι λογικό ένας φιλόλογος να μην γνωρίζει αυτό που στην αγορά ξέρουν και οι πέτρες. Ότι οι μαθηματικές μέθοδοι επίλυσης προβλημάτων που οι μαθηματικοί προτείνουν έχουν πεθάνει. Στην εποχή μας ΟΛΑ τα μαθηματικά προβλήματα (ολοκληρώματα, άλγεβρα,γεωμετρία) λύνονται με μεθόδους αριθμητικής ανάλυσης, δηλαδή ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΑ.

Αυτό το γνωρίζουν οι ξένοι, γιαυτό άλλωστε έβαλαν και τίτλο "Μαθηματικά και Πληροφορική" και όχι σκέτο "Μαθηματικά"

Μια τέτοια γειτνίαση ενός τόσο σοβαρού κλάδου σαν τα μαθηματικά με αυτόν της "παιδικής χαράς" της πληροφορικής, ξενίζει στα μάτια ενός άσχετου με το αντικείμενο, όπως είναι οι φιλολόγοι που αποφασίσανε για εμάς (χωρίς εμάς).

Γιαυτό και μας πέταξαν έξω. Θυμηθήτε το όμως. Στο μέλλον ο τίτλος θα αλλάξει, θα γίνει "Πληροφορική και Μαθηματικά".
people are motivated by profit.

Gnirut

Μπορεί να μου πει κάποιος με ποιούς (υποψιάζομαι, αλλά λέμε) και με τι λεφτά θα κάνει όσα εξαγγέλει;

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9579:oi-5-basikoi-aksones-tou-psifiakou-sxoleiou&Itemid=1796