Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Θεωρία => Μήνυμα ξεκίνησε από: vav στις 13 Οκτ 2010, 09:07:25 ΜΜ

Τίτλος: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: vav στις 13 Οκτ 2010, 09:07:25 ΜΜ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ :
ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ
           ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ...... //  ΚΑΙ
           ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ // .... //
ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ (ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ
) ΣΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ? ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ... // 'Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?




Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: petrosp13 στις 13 Οκτ 2010, 11:59:12 ΜΜ
Σε πλάγιο και οι 2 και γράφεις ό,τι γράφεις και στον κώδικα
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 19 Οκτ 2010, 11:24:24 ΜΜ
Από την στιγμή που αναφέρονται σε είσοδο και έξοδο, σε διαγραμμα ροής χρησιμοποιείς το αντίστοιχο γεωμετρικο σχήμα για την έισοδο/ έξοδο δηλαδή το πλάγιο παραλληλόγραμμο.
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Kalli στις 25 Ιαν 2011, 01:28:02 ΜΜ
Έχουμε δεδομένα έναν πίνακα Α με Ν στοιχεία.

Πώς γράφουμε τα δεδομένα;

Δεδομένα //Α,Ν//  ή  Δεδομένα//Α[Ν]//
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: kadafi στις 25 Ιαν 2011, 01:40:20 ΜΜ
Παράθεση από: Kalli στις 25 Ιαν 2011, 01:28:02 ΜΜ
Δεδομένα //Α,Ν//  ή  Δεδομένα//Α[Ν]//

Τα γράφουμε με τον 1ο τρόπο
Το 2ο δεν είμαι σίγουρος αν είναι λάθος (συντακτικό). Αν δεν είναι όμως αναφέρεται στο περιεχόμενο του Νιοστού κελιού του πίνακα και όχι σε ολόκληρο τον πίνακα
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Kalli στις 25 Ιαν 2011, 01:53:01 ΜΜ
Δηλαδή άμα γράψω Δεδομένα//Α[ i ]// είναι σωστό??????????????
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: petrosp13 στις 25 Ιαν 2011, 03:54:13 ΜΜ
Αν γράψεις αυτό που λες, θα πρέπει να είναι γνωστό και το i και θα εννοείς ότι είναι δεδομένο μόνο το στοιχείο στην θέση i
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 25 Ιαν 2011, 04:46:37 ΜΜ
δεδομένα //α, ν// είναι το σωστό.
επίσης, δεδομένα-αποτελέσματα γράφονται με πλάγιο παραλληλόγραμμο, σαν διάβασε-εμφάνισε.
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 26 Ιαν 2011, 09:44:37 ΠΜ
Σύμφωνα με το σχολικο βιβλιο(παραδείγματα κεφαλαίου 3) ο πίνακα Α με Ν στοιχεία δηλώνεται ως\
Δεδομένα // Ν, Α//
και ο δισδιάστατο πίνακας Α[Ν,Μ]
δηλώνεται ως
Δεδομένα //Ν,Μ,Α//
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: gthal στις 26 Ιαν 2011, 01:41:16 ΜΜ
Αυτός ο συμβολισμός μπάζει όμως.
Από πού φαίνεται ότι ο δεδομένος αριθμός Ν πρόκειται να είναι το μέγεθος του πίνακα Α ;

Κι αν θέλαμε να θεωρήσουμε δεδομένον έναν πίνακα Β 30 θέσεων, τι θα γράφαμε  ?
Δεδομένα // Β, 30 //   ? ? ? ?

Εγώ (πέρα από το ότι αποφεύγω τη χρήση των Δεδομένα κ Αποτελέσματα) όταν πρέπει να χρησιμοποιήσω αυτή την "εντολή" (?)  χρησιμοποιώ το συμβολισμό πχ
Δεδομένα //Ν, Α[Ν], Β[30]//

Θεωρώ ότι είναι μια χαρά κατανοητός και μάλιστα συνεπέστερος από του βιβλίου.
Ως εκ τούτου δε νομίζω ότι μπορεί να βαθμολογηθεί αρνητικά από κανέναν.
... Λέτε;  :-\
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: ntzios kostas στις 26 Ιαν 2011, 02:28:02 ΜΜ
Γιώργο έχεις απόλυτο δίκιο. Ενώ είναι μία πολύ καλή "Εντολή" ο τρόπος παρουσίασής της στους πίνακες πράγματι μπάζει. Νομίζω ότι αυτό που γράφεις είναι πιο σωστό και διαφωτιστικό και βέβαια δεν πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά από κανέναν.
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 26 Ιαν 2011, 02:40:15 ΜΜ
...παρόλα αυτά:

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 26 Ιαν 2011, 10:31:10 ΠΜ
Η εντολή Δεδομένα δεν είναι αντίστοιχη της δήλωσης των μεταβλητών και σταθερών της ΓΛΩΣΣΑΣ ... Για το λόγο αυτό δεν γράφουμε Δεδομένα // Α[Ν] // αλλά Δεδομένα // Α, Ν //.  Ουσιαστικά η εντολή αυτή αποτελεί είσοδο δεδομένων στο ξεκίνημα "της εκτέλεσης" του αλγορίθμου που σε πραγματικό πρόγραμμα θα μπορούσε να δίνεται από τον χρήστη με εντολές εισόδου ή με παραμέτρους σε υποπρόγραμμα κλπ. ...

Στην ψευδογλώσσα δεν δηλώνουμε τις μεταβλητές μας... Αλλιώς θα μέσα στα: // ... // θα δηλώναμε τα πάντα!
Θεωρώ ότι η θέση της εντολής Δεδομένα, πριν τις υπόλοιπες εντολές, είναι που προκαλεί αυτήν την παρερμηνεία...!
Ομοίως, το 30 δεν αποτελεί είσοδο ... οπότε δεν χρειάζεται να το βάζουμε στα Δεδομένα... !!!

Κατά τ' άλλα κι εγώ θεωρώ υπερβολή να κοπούν μονάδες...
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: petrosp13 στις 26 Ιαν 2011, 03:43:28 ΜΜ
Εφόσον μιλάμε για αλγορίθμους, οποιοσδήποτε συμβολισμός ο οποίος είναι σαφής θα θεωρείται και αποδεκτός
Δεν υπάρχει εξεταστής που θα δει αυτό:
Δεδομένα // Ο[30], Β[30,9]//
και θα κόψει μονάδες
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Sergio στις 26 Ιαν 2011, 05:12:41 ΜΜ
Παράθεση από: vav στις 13 Οκτ 2010, 09:07:25 ΜΜ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ :
ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ
           ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ...... //  ΚΑΙ
           ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ // .... //
ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ (ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ
) ΣΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ? ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ... // 'Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?

Οι εντολές Δεδομένα, Αποτελέσματα είναι δηλωτικές και χρησιμοποιούνται μόνο στην κωδικοποίηση σε ψευδογλώσσα.  Η έννοιά τους είναι μία από τις πιό πολυσυζητημένες και δεν έχει ακόμα υπάρξει συμφωνία σχετικά με την ακριβή τους έννοια.

Πάντως, δεν υπάρχει σε κανένα σημείο του διδακτικού πακέτου παράδειγμα χρήσης τους σε διάγραμμα ροής (εκτός αν υπάρχει και δεν το έχω δει).  Στα διαγράμματα ροής οι μόνες δηλωτικές εντολές είναι το ΑΡΧΗ και το ΤΕΛΟΣ που αποτυπώνονται μέσα σε έλλειψη και σκοπός τους είναι να δηλώσουν την αρχή και το τέλος του αλγόριθμου αντίστοιχα. Όλα τα άλλα σχήματα υποδηλώνουν εκτελεστέες εντολές:
- ρόμβος: έλεγχος συνθήκης
- ορθογώνιο: εκτέλεση πράξης και φύλαξη αποτελέσματος στη μνήμη
- πλάγιο: είσοδος - έξοδος

Αν και το βιβλίο περιγράφει (σελ.29), πιθανά για λόγους πληρότητας, πως 'πολλές φορές το σχήμα αυτό μπορεί να διαφοροποείται προκειμένου να προσδιορίζεται και το είδος της συσκευής απ'όπου γίνεται είσοδος και έξοδος' (όπως το γνωστό ..πιανάκι.. για έξοδο σε εκτυπωτή), από την ίδια πρόταση είναι σαφές πως πρόκειται για σχήματα που αναπαριστοπύν εκτελεστέες εντολές και όχι δηλωτικές.  Εξάλλου όλα τα παραδείγματα του βιβλίου αναπαριστούν σε πλάγιο παραλληλόγραμμο τις εκτελεστέες εντολές εισόδου – εξόδου: Διάβασε, Εμφάνισε, Εκτύπωσε.  Φαίνεται λοιπόν να αφορούν αποκλειστικά σε εκτελεστέες εντολές επικοινωνίας ανάμεσα στον εκτελεστή του αλγόριθμου και το χρήστη.

Δεν πιστεύω επομένως ότι θα κληθεί ποτέ μαθητής, στο πλαίσιο του μαθήματος, να κάνει δήλωση εισόδου - εξόδου σε διάγραμμα ροής, όπως μπορεί να κάνει σε ψευδογλώσσα με τις δηλωτικές εντολές Δεδομένα - Αποτελέσματα.  Εξάλλου είναι σαφές από την αμφισβητούμενη φράση του βιβλίου καθηγητή (σελ.73) πως η χρήση των διαγραμμάτων ροής '..καλό είναι να περιοριστεί στην επεξήγηση βασικών εννοιών..'   Αντίθετα, η ψευδογλώσσα έχει μεγαλύτερο εύρος εφαρμογής και είναι το καταλληλότερο εργαλείο για την παρουσίαση του αλγόριθμου.

Μην ψάχνεις να βρεις αντιστοιχία μεταξύ των διαγραμμάτων ροής και της ψευδογλώσσας στα πάντα.
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Sergio στις 26 Ιαν 2011, 05:14:17 ΜΜ
Παράθεση από: Kalli στις 25 Ιαν 2011, 01:28:02 ΜΜ
Έχουμε δεδομένα έναν πίνακα Α με Ν στοιχεία.

Πώς γράφουμε τα δεδομένα;

Δεδομένα //Α,Ν//  ή  Δεδομένα//Α[Ν]//


Το πρώτο..
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Sergio στις 26 Ιαν 2011, 05:24:27 ΜΜ
Παράθεση από: gthal στις 26 Ιαν 2011, 01:41:16 ΜΜ
Αυτός ο συμβολισμός μπάζει όμως.
Από πού φαίνεται ότι ο δεδομένος αριθμός Ν πρόκειται να είναι το μέγεθος του πίνακα Α ;
Πουθενά δε φαίνεται, ούτε υπάρχει λόγος να φαίνεται. Αν θέλεις να φαίνεται, μπορείς να βάλεις σχόλιο.

Το μόνο που δηλώνει η εντολή: Δεδομένα //Α, Ν// είναι πως τα 'γλωσσικά αντικείμενα' Α και Ν είναι δεδομένα, γνωστά (μετοχή παρακειμένου :D που σημαίνει: έχουν δοθεί) και επομένως μπορεί να γίνει αναφορά σε αυτά από τις εντολές του αλγόριθμου.

Παράθεση από: gthal στις 26 Ιαν 2011, 01:41:16 ΜΜ
Κι αν θέλαμε να θεωρήσουμε δεδομένον έναν πίνακα Β 30 θέσεων, τι θα γράφαμε  ?
Δεδομένα // Β, 30 //   ? ? ? ?

Όχι: Δεδομένα //Β//

Παράθεση από: gthal στις 26 Ιαν 2011, 01:41:16 ΜΜ
Εγώ (πέρα από το ότι αποφεύγω τη χρήση των Δεδομένα κ Αποτελέσματα) όταν πρέπει να χρησιμοποιήσω αυτή την "εντολή" (?)  χρησιμοποιώ το συμβολισμό πχ
Δεδομένα //Ν, Α[Ν], Β[30]//

Η χρήση των δύο αυτών δηλωτικών εντολών παρουσιάζει σημαντικά παιδαγωγικά πλεονεκτήματα. Νομίζω κακώς την αποφεύγεις.

Όσο για το Δεδομένα //Ν, Α[Ν], Β[30]//, δεν έχω δει παρόμοια χρήσης τους στο βιβλίο.. Αν και τραβηγμένο, θα μπορούσε να ερμηνευτεί όπως αναφέρει ο/η συνάδελφος kadafil:
Παράθεση από: kadafi στις 25 Ιαν 2011, 01:40:20 ΜΜ
αναφέρεται στο περιεχόμενο του Νιοστού κελιού του πίνακα και όχι σε ολόκληρο τον πίνακα

Παράθεση από: gthal στις 26 Ιαν 2011, 01:41:16 ΜΜ
Θεωρώ ότι είναι μια χαρά κατανοητός και μάλιστα συνεπέστερος από του βιβλίου.
Ως εκ τούτου δε νομίζω ότι μπορεί να βαθμολογηθεί αρνητικά από κανέναν.
... Λέτε;  :-\

Με αυτά που 'βλέπουν τα μάτια μας' στα γραπτά των παιδιών, θα συμφωνήσω μαζί σου.. Όμως, με βάση το βιβλίο.. δεν υπάρχει.
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Sergio στις 26 Ιαν 2011, 05:27:07 ΜΜ
Παράθεση από: ntzios kostas στις 26 Ιαν 2011, 02:28:02 ΜΜ
Γιώργο έχεις απόλυτο δίκιο. Ενώ είναι μία πολύ καλή "Εντολή" ο τρόπος παρουσίασής της στους πίνακες πράγματι μπάζει. Νομίζω ότι αυτό που γράφεις είναι πιο σωστό και διαφωτιστικό και βέβαια δεν πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά από κανέναν.

Δε βλέπω να μπάζει.. Εξάλλου η ψευδογλώσσα δεν έχει τις ίδιες απαιτήσης με μία γλώσσα προγραμματισμού. Σημασία έχει να είναι σαφής ο αλγόριθμος για τον .. αναγνώστη.  Όταν χρειαστεί να γίνει κατανοητός από τον υπολογιστή, μετατρέπεται σε πρόγραμμα.
Τίτλος: Απ: ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αποστολή από: Sergio στις 26 Ιαν 2011, 05:28:23 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Ιαν 2011, 03:43:28 ΜΜ
Εφόσον μιλάμε για αλγορίθμους, οποιοσδήποτε συμβολισμός ο οποίος είναι σαφής θα θεωρείται και αποδεκτός
Δεν υπάρχει εξεταστής που θα δει αυτό:
Δεδομένα // Ο[30], Β[30,9]//
και θα κόψει μονάδες

Συμφωνώ.. Δεν παύει όμως να είναι αυτοσχεδιασμός.  Δεν χρησιμοποιείται έτσι στο βιβλίο..