Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών

Ξεκίνησε από ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ, 08 Μαρ 2020, 09:42:59 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  :D
:angel:
Δεν το βλέπω να μένει ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός με το κλείσιμο  των σχολείων.  Λέτε  να τη γλυτώσουμε. Πόσα σχολεία τον έχουν διδάξει; τι λέτε
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

tdrivas

Παράθεση από: ΣΧΟΙΝΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ στις 08 Μαρ 2020, 09:42:59 ΜΜ
  :D
:angel:
Δεν το βλέπω να μένει ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός με το κλείσιμο  των σχολείων.  Λέτε  να τη γλυτώσουμε. Πόσα σχολεία τον έχουν διδάξει; τι λέτε


Επειδή διατυπώνεται συχνά η άποψη να εκδιωχθεί ο αντικειμενοστραφής προγ/σμος, θεωρώ ότι αυτή είναι λανθασμένη, καθώς αποτελεί έναν από τους φάρους για το μέλλον του μαθήματος και τη μετεξέλιξη του σε Computer Science.

Θα προτιμούσα αν γίνει περικοπή στην ύλη να γίνει σε κάτι πιο τεχνικό και ανούσιο, όπως το Επίλεξε.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

petrosp13

Παράθεση από: petrosp13 στις 23 Ιαν 2020, 01:31:54 ΜΜ
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Συμφωνώ απόλυτα.
Αλλά  ειδικά στο κεφάλαιο του ΑΠ πρέπει με κάποιο τρόπο εκτός  της γλώσσας uml μόνο με διαγράμματα,  να υπάρξει και λίγος κώδικας, για την καλύτερη  κατανόηση των μαθητών,  σαν να λέμε το κεφάλαιο 10 τα υποπρόγραμματα χωρίς ασκήσεις , 7πόσο κατανοητό θα ήταν το εν λόγω κεφάλαιο, βέβαια  θα μου πείτε με ποια γλώσσα,  να γίνουν  τα παραδείγματα στον ΑΠ ,εδώ είναι το πρόβλημα . Δεν είπε κάνεις ότι ο ΑΠ δεν πρέπει  να διδαχτεί
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

ilias_s

Έχω ολοκληρώσει την ύλη και είμαι ήδη, εδώ και μερικές μέρες, σε φάση επανάληψης. Ακριβώς πριν τα Χριστούγεννα στο συντονισμό της ύλης ΟΛΑ τα λύκεια του νομού αναφέρουν πως έχουν ολοκληρώσει τους πίνακες (έχουν διδάξει και την εκσφαλμάτωση σε πίνακες). Που θα έχουν φτάσει μέχρι σήμερα..?

Οι μαθητές μου έχουν ολοκληρώσει την ύλη στα φροντιστήρια εννοείται πριν από εμένα...

George Eco

Παράθεση από: ΣΧΟΙΝΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ στις 09 Μαρ 2020, 02:31:48 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα.
Αλλά  ειδικά στο κεφάλαιο του ΑΠ πρέπει με κάποιο τρόπο εκτός  της γλώσσας uml μόνο με διαγράμματα,  να υπάρξει και λίγος κώδικας, για την καλύτερη  κατανόηση των μαθητών,  σαν να λέμε το κεφάλαιο 10 τα υποπρόγραμματα χωρίς ασκήσεις , 7πόσο κατανοητό θα ήταν το εν λόγω κεφάλαιο, βέβαια  θα μου πείτε με ποια γλώσσα,  να γίνουν  τα παραδείγματα στον ΑΠ ,εδώ είναι το πρόβλημα . Δεν είπε κάνεις ότι ο ΑΠ δεν πρέπει  να διδαχτεί
Ναι για αυτό φωνάζουμε κάποιοι με ντουντούκα Python. Τέλος πάντων μπορεί μια χαρά να πέσει θεωρητικό θέμα, δες τα θέματα 2019 του ΕΠΑΛ τι ωραία που το έβαλαν... και τους κλείνουν και το μάτι ότι εν δυνάμει να ζητήσουν και καμία class.

Νίκος Αδαμόπουλος

Αν είναι να αφαιρεθεί κάτι λόγω μείωσης της διάρκειας του σχολικού έτους, το λογικό θα είναι να αφαιρεθούν από τα τελευταία κομμάτια, που πιθανώς να μην έχουν ακόμα διδαχθεί. Δεν έχει νόημα να αφαιρεθούν τα διδαγμένα και να μείνουν τα αδίδακτα!

ilias_s

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 09 Μαρ 2020, 07:12:19 ΜΜ
...Δεν έχει νόημα να αφαιρεθούν τα διδαγμένα και να μείνουν τα αδίδακτα!

Καλά, αυτό εννοείται (αν και στηn Ελλάδα τίποτα δεν είναι αυτονόητο).

Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί το όλο θέμα της υγείας και πόσο χρόνο θα πάρει να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το υπουργείο ξέρει που βρίσκεται και το τελευταίο σχολείο στην ύλη μέχρι τα τέλη Φλεβάρη και ότι στην πράξη έχουν αποδείξει πως δεν τους καίγεται καρφί αν η ύλη θα εμπεδωθεί στο σχολείο, στο φροντιστήριο ή αν δεν εμπεδωθεί και καθόλου από μία μερίδα μαθητών.

Προς το παρόν διακρίνω στην ηγεσία μας μία πρόθεση να δείξουμε πως όλα είναι όπως αναμένονταν και "everything is under control".

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

ήταν που ήταν περίεργη η φετινή χρονιά με τη νέα ύλη, ήρθε και το κλείσιμο των σχολείων και έδεσε ... χεχεχε ... πως είναι το κλίμα γενικά ??? εδώ Ηράκλειο Κρήτης θα κλείσουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου .. εγώ προσωπικά τους είπα να αρχίσουν τα θέματα πανελληνίων, να τσεκάρουν λύσεις από ιντερνετ και να συζητάμε απορίες μέσω μέσετζερ/mail κτλ .. ευτυχώς είχε βγει εγκαιρα η ύλη ..

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Γεια σε ολους.
Εγω εχω καποιες μικρες εκκρεμμοτητες στη νεα υλη.
Φτιαξαμε ομαδες στο messenger και θα δουλεψουμε απο κει στελνοντας ασκησεις και θεωριες μεσα απο αυτο και θα εχουμε και καποιες βιντεοκλησεις μεταξυ μας στις ωρες των μαθηματων.
Καλη δυναμη.

tsak

Εγώ δεν ξέρω αν το πήγα αργά το πράγμα, αλλά και με το πιο προχωρημένο τμήμα δεν έχω κλείσει την ύλη στο φροντιστήριο. Ξεκίνησα εκσφαλματωση και έχω και το 4ο που λογικά δεν θα πάρει πάνω από βδομάδα. Με άλλους κάνω ακόμη αντικειμενοστραφή. Προσωπικά θεωρώ πιθανό μια μικρή περικοπή της ύλης. Το θέμα είναι τι θεωρείται "τελευταίο τμήμα της ύλης". Κάποιοι ξέρω έχουν κάνει με άλλη σειρά τα κεφάλαια ή και παράλληλα ορισμένα. Πρωτόγνωρη κατάσταση πάντως. Νομίζω επιβάλλεται παράταση ακόμη κι αν δεν κλείσουν περισσότερο από 2 εβδομάδες τα σχολεία.

Λαμπράκης Μανώλης

Εντάξει υποθέτω όλοι μας έχουμε κάποια μικρά κομμάτια απο δω και απο κει να πούμε ακόμη ... ειδικά το άπειρα θεωρητικά που έχουμε, εγώ σιγά σιγά θα τα λέω, να γράφουν και ένα τεστ, μηπως τα εμπεδώσουν ... μου φαίνονται παααάρα πολλά τα θεωρητικά πλέον, γιατί είτε σημαντικά είτε όχι, θα πρέπει να τα μάθουν .. τι να πω, θα δείξει 

akalest0s

Παράθεση από: tsak στις 11 Μαρ 2020, 03:50:55 ΜΜΠροσωπικά θεωρώ πιθανό μια μικρή περικοπή της ύλης. Το θέμα είναι τι θεωρείται "τελευταίο τμήμα της ύλης". Κάποιοι ξέρω έχουν κάνει με άλλη σειρά τα κεφάλαια ή και παράλληλα ορισμένα.
Δε νομίζω ότι τους ενδιαφέρει αυτό. Αν κόψουν, θα κόψουν κάποιο κεφάλαιο, και όποιος το έκανε, την πάτησε. Όποιος δεν το έκανε, το έχει κέρδος.
Εγώ προσωπικά, αν και ήμουν οκ στην ύλη, έχασα αρκετό χρόνο σε ουρές και στοίβες λόγω αστάθμητων παραγόντων.. τώρα είμαι λίγο εκτός προγραμματισμού: χθες θα ξεκινούσα εκσφαλμάτωση (Μαύρο κουτί, τα υπόλοιπα τα είχαμε κάνει) και μένει Αντικειμενοστρέφεια. Μέχρι Πάσχα θα ήμουν ήδη στις επαναλήψεις. Τώρα.. είδομεν.

Για την ώρα, με έχουν βάλει να φτιάχνω eclass για όλο το σχολείο..  :-\
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

pgrontas

#13
Παράθεση από: akalest0s στις 12 Μαρ 2020, 09:18:14 ΠΜ
Δε νομίζω ότι τους ενδιαφέρει αυτό. Αν κόψουν, θα κόψουν κάποιο κεφάλαιο, και όποιος το έκανε, την πάτησε. Όποιος δεν το έκανε, το έχει κέρδος.
Εγώ προσωπικά, αν και ήμουν οκ στην ύλη, έχασα αρκετό χρόνο σε ουρές και στοίβες λόγω αστάθμητων παραγόντων.. τώρα είμαι λίγο εκτός προγραμματισμού: χθες θα ξεκινούσα εκσφαλμάτωση (Μαύρο κουτί, τα υπόλοιπα τα είχαμε κάνει) και μένει Αντικειμενοστρέφεια. Μέχρι Πάσχα θα ήμουν ήδη στις επαναλήψεις. Τώρα.. είδομεν.

Για την ώρα, με έχουν βάλει να φτιάχνω eclass για όλο το σχολείο..  :-\
Μια χαρά νομίζω πήγαινες.  Εγώ μόλις είχα μπει Αντικειμενοστρεφή.
Αν τελειώνει η ύλη από αρχές Μαρτίου (με τους ρυθμούς του σχολείου) μάλλον στέλνεται το μήνυμα ότι δεν είναι αρκετή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pvs

Πάντως και εγώ στο φροντιστήριο με 3 ώρες την εβδομάδα μου έχουν μείνει κάποια πράγματα στον αντικειμενοστραφή. Πλέον μαθήματα μέσω messenger και βλέπουμε. Πολύ περίεργη χρονιά και για εμάς αλλά και για τους μαθητές. Εντελώς προσωπική πρόβλεψη οι εξετάσεις θα πάνε στην καλύτερη τέλη Ιουνίου καθώς τα σχολεία θα ανοίξουν μετά το Πάσχα (και βλέπουμε)