Server-clients: Ποιοί χρήστες σε ποιές ομάδες;

Ξεκίνησε από mandarinos, 30 Νοε 2021, 11:23:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mandarinos

Όταν (μέσω της Διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ) συνάπτουμε χρήστες σε ομάδες, τί ακριβώς κάνουμε; Εννοώ: ποιούς χρήστες συνάπτουμε, σε ποιές ομάδες;

Θα πω τί έχω κάνει προσωπικά, οπότε θα ήθελα να ξέρω αν είναι σωστό, ή λάθος (και ποιό είναι το σωστό, βέβαια!) Επίσης, θα ήθελα να γνωρίζω αν κάτι είναι περιττή ενέργεια:

(α) Έχω φτιάξει μιά ομάδα γιά κάθε τμήμα, από a1 έως c5 (θα υπάρξει του χρόνου, τώρα είναι κενή). Στην κάθε ομάδα τμήματος, έχω βάλει τους αντίστοιχους μαθητές, συν τους χρήστες administrator και teacher. (Το administrator το κρατάω γιά updates, κλπ παρόμοια. Και το teacher με τα ίδια δικαιώματα admin είναι, αλλά έχω πεί στις συναδέλφισσες να μην ασχολούνται με αλλαγές στο σύστημα. Απλώς, να έχουν / χρησιμοποιούν τον Επόπτη.)
Με κάθε χρονιά που αλλάζει, το φθινόπωρο κάνω (με το χέρι - διότι μερικοί μένουν) "προαγωγή" των αντιστοίχων μαθητών στην ομάδα της επόμενης τάξης.
(β) Στην ομάδα του administrator έχω συνάψει όλους τους μαθητές. Το ίδιο και στην ομάδα του teacher.
(γ) Εάν οι μαθητές θελήσουν ποτέ πχ να εγγράψουν ένα dvd από το τερματικό τους επάνω στη μονάδα εγγραφής του server, τότε στο group του cdrom θα συνάψω πάλι όλους τους μαθητές. Το ίδιο και πχ αν θελήσουν να ρίξουν στα μεγάφωνα παρουσιάσεων του server μιά δική τους μουσική σύνθεση (λέμε, τώρα), τότε θα συνάψω όλους τους μαθητές στο group sound.

Θα ήθελα μιά συμβουλή γιά όλα τα παραπάνω. Είναι σωστά / λάθος; Είναι περιττά / απαραίτητα;


alkisg

Οι χρήστες και οι ομάδες δημιουργούνται με βάση αυτές τις οδηγίες: https://ts.sch.gr/wiki/Linux/sch-scripts/Χρήστες/Δημιουργία_χρηστών

Δηλαδή πρώτα φτιάχνουμε τους καθηγητές έναν έναν και μετά τους μαθητές μαζικά, με έναν διάλογο φτιάχνονται π.χ. 300 μαθητές μαζί με τα τμήματά τους (=ομάδες). Οι καθηγητές μπαίνουν αυτόματα κι αυτοί στα τμήματα εφόσον παραμείνει τσεκαρισμένη η αντίστοιχη επιλογή.

Οι ομάδες υπάρχουν κυρίως για τους κοινόχρηστους καταλόγους: https://ts.sch.gr/wiki/Linux/sch-scripts/Κοινόχρηστοι_κατάλογοι

Έτσι για κάθε τμήμα και για κάθε καθηγητή, υπάρχει φάκελος "read-only" για αποστολή αρχείων από τον καθηγητή, και φάκελος "read-write" για συνεργασία των μαθητών.

Τώρα για να απαντήσω τις ερωτήσεις σου:

(α) Αν κάποιος τώρα θέλει να κάνει τους μαθητές έναν έναν (π.χ. επειδή θέλει gpapas αντί για a01-12), τότε θα πρέπει να φροντίσει να ανήκουν οι μαθητές στα κατάλληλα τμήματα.

(β) Αν βάλεις τους μαθητές στην ομάδα administrator, τότε τους δίνεις δικαιώματα να γράψουν στα αρχεία σου. Είναι λάθος, δεν πρέπει να το κάνεις. Αντίθετα. Να βάλεις τον administrator στις ομάδες a1, c2 κλπ των μαθητών.

(γ) Τα groups cdrom, audio, video κλπ δεν χρησιμοποιούνται πια για χρήστες. Μην βάζεις τους μαθητές σε αυτά. Εάν ένας μαθητής θελήσει να γράψει ένα DVD, να χρησιμοποιήσει το PC του. Αν δεν έχει recorder, να κάνει login στον server ως μαθητής και να το γράψει εκεί. Δεν θα χρειαστεί να μπει στο cdrom group.
Τέλος, δεν παρέχεται απομακρυσμένη πρόσβαση από τους clients στο dvd του server. Ο δίσκος είναι δικτυακός, ενώ όλα τα προγράμματα/διεργασίες/συσκευές είναι τοπικά.