Επαναληπτικές εξετάσεις - εξετάσεις ομογενών 2024

Ξεκίνησε από nikolasmer, 11 Σεπ 2024, 07:27:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikolasmer

Τα θέματα και οι ενδεικτικές λύσεις :)
Καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Σχολιασμός Θεμάτων

Θέμα Α:  Βατό χωρίς ασάφειες. Τα παιδιά δε θα πρέπει να δυσκολευτούν. Η θεωρία χιλιοειπωμένη. (25 Μονάδες)
 
Θέμα Β:  Βατό χωρίς ασάφειες. Τα παιδιά δε θα πρέπει να δυσκολευτούν. Το Β2 έχει ξαναπέσει πάλι σε επαναληπτικές εξετάσεις.  (25 Μονάδες)
 
Θέμα Γ:  Μεγάλο σε έκταση θέμα και κουραστικό, ενώ θα μπορούσε να «μαζευτεί» με ένα καλύτερο  και πιο δυναμικό στην υλοποίηση υποπρόγραμμα (πχ διαδικασία που τροποποιεί τις ποσότητες). Δεν υπάρχουν σημεία παγίδες για έναν διαβασμένο μαθητή, ενώ τα ερωτήματα είναι από αυτά που πέφτουν κάθε χρόνο.  Προσοχή χρειάζονται τα ερωτήματα Γ3 β και  Γ4 που μπορεί να στοιχίσουν κάποιες μονάδες. (25 Μονάδες)
 
Θέμα Δ: Επιτέλους μια άσκηση Ουράς για να έχουμε ένα μπούσουλα της εκφώνησης  στις απολυτήριες εξετάσεις που έρχονται. Είναι ένα θέμα που έχει αναλυθεί στα περισσότερα βοηθήματα που κυκλοφορούν και  υπάρχουν παρόμοια θέματα και στο σχολικό βιβλίο.  Μια άσκηση by the book που αφήνει ίσως υποσχέσεις για επόμενα θέματα στις πανελλαδικές Στοίβας-Ουράς.  Οι μαθητές που έχουν λύσεις αρκετές παρόμοιες ασκήσεις δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα. (25 Μονάδες)

Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

NIKOS_KALYVAS

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

https://drive.google.com/file/d/1zGZ8murAVW98pBBOt9rhAqLTGSxRqC7X/view?usp=sharing

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος


petrosp13

Πάντως το επίπεδο δυσκολίας συνεχίζει να είναι δραματικά χαμηλό
Δεν υπάρχει κίνητρο να μη δώσει κάποιος στις επαναληπτικές

Το Δ Θέμα είναι ίσως το ευκολότερο Δ Θέμα της τελευταίας 15ετίας
Κάποιος μπορεί να το λύσει ακόμα και με αποστήθιση κώδικα

Ερωτήσεις αντιστοίχισης τελεστών και ονοματοδοσίας μεταβλητών (!!!)
Ερώτηση ανάπτυξης που ζητάει τους τύπους δεδομένων (!!!)
Ερωτήσεις ΣΛ που αγγίζουν τα όρια του γελοίου
Ένα Γ Θέμα που προσεγγίζει το επίπεδο δυσκολίας των εξετάσεων του Ιουνίου

Κάποτε αντλούσαμε ωραία και τσιμπημένα θέματα από τις επαναληπτικές για να ασχολούμαστε στην επανάληψη με τους ικανούς μαθητές που έχουμε

Πλέον, δεν μπορούμε καν να τα εντάξουμε στα βιβλία μας

Γιατί;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

epsilonXi

#6
Πατώντας πάνω στη λύση του nikolasmer, έκανα μια προσπάθεια να βγει λίγο πιο κομψή...
Βασικό συστατικό της λύσης θα παρατηρήσετε ότι είναι 3 πίνακες, και μια επιπλέον συνάρτηση αναζήτησης, χάρη στην οποία η ζητούμενη συνάρτηση καθίσταται άχρηστη, αφού μπορεί μέσα στον κώδικα ο υπολογισμός των λίτρων να γίνει σε μία γραμμή


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Γ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ[3], ΜΑΧ, θ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣ[3], ΕΣΟΔΑ, ΛΙΤΡΑ, ΠΟΣΟ,ΤΙΜ[3]
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
ΑΡΧΗ
 Τ[1] ← 'Β'  ! τύποι καυσίμων
 Τ[2] ← 'Π'
 Τ[3] ← 'Υ'
 ΤΙΜ[1] ← 1.80 ! τιμές καυσίμων
 ΤΙΜ[2] ← 1.50
 ΤΙΜ[3] ← 1.30
 ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΕΣΟΔΑ ← 0
 ΠΛ[1] ← 0 ! πλήθος πελατών ανά καύσιμο
 ΠΛ[2] ← 0
 ΠΛ[3] ← 0
 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
     ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΥΠΟΣ
     θ ← ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ,Τ)
     ΑΝ θ = 0 ΤΟΤΕ
       ΓΡΑΨΕ 'ΛΑΘΟΣ'
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ > 0
   ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣΟ
   ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ) ! ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟ/ΤΙΜ[θ]
   ΑΝ ΛΙΤΡΑ > ΠΟΣ[θ] ΤΟΤΕ
     ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΠΟΣ[θ] ← ΠΟΣ[θ] – ΛΙΤΡΑ
   ΕΣΟΔΑ ← ΕΣΟΔΑ + ΛΙΤΡΑ*ΤΙΜ[θ]
   ΠΛ[θ] ← ΠΛ[θ] + 1
 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΟΣ[θ] = 0
 ΓΡΑΨΕ ΕΣΟΔΑ
 ΓΡΑΨΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΜΑΧ ← -1
 ΓΙΑ θ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ ΠΛ[θ] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
     ΜΑΧ ← ΠΛ[θ]
     ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ ← Τ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ, Τ):ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ
ΑΡΧΗ
 ΘΕΣΗ ← 0
 ΓΙΑ χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ Τ[χ] = ΤΥΠΟΣ ΤΟΤΕ
     ΘΕΣΗ ← χ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣΟ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ
ΑΡΧΗ
 ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Β' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.80
 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Π' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.50
 ΑΛΛΙΩΣ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.30
 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

gpapargi

Εμένα με τρομάζει το θέμα Δ. Η ουρά είναι κακά υλοποιημένη στο διδακτικό πακέτο. Μπορεί να θεωρείται γεμάτη με μόνο ένα στοιχείο στην τελευταία θέση. Πέρα από αυτό, η υλοποίηση με πίνακα είναι προβληματική αφού βλέπεις στο κυρίως πρόγραμμα την υλοποίηση. Για μένα θα έπρεπε οι πράξεις να γίνονται μόνο με υποπρογράμματα. 
Είναι θέμα χαμηλού επιπέδου. Χάνει σε επιστημονική αρτιότητα λόγω κακής υλοποίησης στο βιβλίο. 
Προσωπικά πίστευα πως δε θα άγγιζαν σε θέμα Δ την ουρά. 
Γιώργος Παπαργύρης

nikolasmer

Παράθεση από: epsilonXi στις 13 Σεπ 2024, 10:54:38 ΠΜΠατώντας πάνω στη λύση του nikolasmer, έκανα μια προσπάθεια να βγει λίγο πιο κομψή...
Βασικό συστατικό της λύσης θα παρατηρήσετε ότι είναι 3 πίνακες, και μια επιπλέον συνάρτηση αναζήτησης, χάρη στην οποία η ζητούμενη συνάρτηση καθίσταται άχρηστη, αφού μπορεί μέσα στον κώδικα ο υπολογισμός των λίτρων να γίνει σε μία γραμμή


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Γ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ[3], ΜΑΧ, θ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣ[3], ΕΣΟΔΑ, ΛΙΤΡΑ, ΠΟΣΟ,ΤΙΜ[3]
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
ΑΡΧΗ
 Τ[1] ← 'Β'  ! τύποι καυσίμων
 Τ[2] ← 'Π'
 Τ[3] ← 'Υ'
 ΤΙΜ[1] ← 1.80 ! τιμές καυσίμων
 ΤΙΜ[2] ← 1.50
 ΤΙΜ[3] ← 1.30
 ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΕΣΟΔΑ ← 0
 ΠΛ[1] ← 0 ! πλήθος πελατών ανά καύσιμο
 ΠΛ[2] ← 0
 ΠΛ[3] ← 0
 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
     ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΥΠΟΣ
     θ ← ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ,Τ)
     ΑΝ θ = 0 ΤΟΤΕ
       ΓΡΑΨΕ 'ΛΑΘΟΣ'
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ > 0
   ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣΟ
   ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ) ! ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟ/ΤΙΜ[θ]
   ΑΝ ΛΙΤΡΑ > ΠΟΣ[θ] ΤΟΤΕ
     ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΠΟΣ[θ] ← ΠΟΣ[θ] – ΛΙΤΡΑ
   ΕΣΟΔΑ ← ΕΣΟΔΑ + ΛΙΤΡΑ*ΤΙΜ[θ]
   ΠΛ[θ] ← ΠΛ[θ] + 1
 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΟΣ[θ] = 0
 ΓΡΑΨΕ ΕΣΟΔΑ
 ΓΡΑΨΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΜΑΧ ← -1
 ΓΙΑ θ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ ΠΛ[θ] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
     ΜΑΧ ← ΠΛ[θ]
     ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ ← Τ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ, Τ):ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ
ΑΡΧΗ
 ΘΕΣΗ ← 0
 ΓΙΑ χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ Τ[χ] = ΤΥΠΟΣ ΤΟΤΕ
     ΘΕΣΗ ← χ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣΟ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ
ΑΡΧΗ
 ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Β' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.80
 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Π' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.50
 ΑΛΛΙΩΣ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.30
 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

Εξαιρετικός όπως πάντα. 
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

epsilonXi

 και πάλι με βάση τον κώδικα του nikolasmer,
 μια άλλη ματιά στο τέταρτο θέμα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Δ 
 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: FRONT, REAR, ΑΤΟΜΑ, ΜΑΧ, ΕΠΙΛΟΓΗ 
 ΑΡΧΗ 
 FRONT ← 1 
 REAR ← 0 
 ΜΑΧ ← 0 
 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
     ΓΡΑΨΕ '1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΕΛΑΤΗ' 
     ΓΡΑΨΕ '2. ΕΞΑΓΩΓΗ ΠΕΛΑΤΗ' 
     ΓΡΑΨΕ '3. ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ' 
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΠΙΛΟΓΗ' 
     ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΛΟΓΗ 
     ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 1 ΤΟΤΕ 
         ΑΝ REAR-FRONT = 249 ΤΟΤΕ 
             ΓΡΑΨΕ 'ΟΥΡΑ ΓΕΜΑΤΗ' 
         ΑΛΛΙΩΣ 
             REAR ← REAR + 1 
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
         ΑΤΟΜΑ ← REAR - FRONT + 1 
         ΑΝ ΑΤΟΜΑ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ 
             ΜΑΧ ← ΑΤΟΜΑ 
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
     ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 2 ΤΟΤΕ 
         ΑΝ FRONT > REAR ΤΟΤΕ 
             ΓΡΑΨΕ 'ΟΥΡΑ ΑΔΕΙΑ' 
         ΑΛΛΙΩΣ 
             ΓΡΑΨΕ FRONT 
             FRONT ← FRONT + 1 
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗ = 3 
 ΓΡΑΨΕ   FRONT-1 ! Πλήθος εξυπηρετηθέντων 
 ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ 
 ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 


Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους 

Παρατηρώ αν δεν κάμω  λάθος πως δεν υπάρχουν καθόλου δισδιάστατοι  ε ?? Ούτε η κλασσική ταξινόμηση με ισοβαθμίας κτλ...
Έχω την αίσθηση πως και στις  γενικές και στις  επαναληπτικες μπηκαν θεματα για πρώτη φορά,   αλλά και απουσίασαν θέματα ( δισδιαστατοι, ταξινομηση ) μερα απο καιρο ..
 ίσως από δω και πέρα να υπαρχει η αίσθηση της " πρωτοτυπίας ", έστω και σε αυτό το αρχικό στάδιο