Νέο σύστημα εξετάσεων. Και με την ΑΕΠΠ, τι;

Ξεκίνησε από nikosx, 02 Ιουν 2009, 11:30:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

#45
Παράθεση από: pgrontas στις 05 Ιουν 2009, 04:40:34 ΜΜ
Μόνο που στο Λύκειο, τουλάχιστον, τα μαθηματικά είναι ασκήσεις χειρισμού συμβόλων χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα. Τα παιδιά απλοποιούν αλγεβρικές παραστάσεις, λύνουν παραγώγους και ολοκληρώματα χωρίς όμως να τα έχουν αντιστοιχίσει με κάποιο πραγματικό πρόβλημα και χωρίς να νοιάζονται με το τι αντιπροσωπεύουν αυτά τα σύμβολα. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι αυτή είναι η πραγματική φύση των μαθηματικών, αφαιρετικές έννοιες που περιμένουν κάποιος άλλος να τις εφαρμόσει. Μπορεί να έχουν δίκιο σε ανώτερο επίπεδο, αλλά τι διδακτικό οφελος έχουν οι μαθητές;

Αντίθετα στην ΑΕΠΠ, υπάρχει πάρα πολύ στενή σχέση με το πρόβλημα, τον συμβολισμό του αλλά και την επίλυση του, κάτι που δίνει και πρακτικά οφέλη στους μαθητές.

Παναγιώτη κανείς δε θα συμφωνήσει με αυτό περισσότερο από μένα. Τα έχω γράψει και σε hardcore μαθηματικό forum που συμμετέχω.
http://www.mathlinks.ro/viewtopic.php?t=275991

Τα μαθηματικά της Γ λυκείου (παράγωγος-ολοκλήρωμα) αναπτύχθηκαν και εξαπλώθηκαν τόσο πολύ γιατί περιέγραφαν τη φύση. Είναι αδύνατο να κάνεις φυσική χωρίς να ασχοληθείς με παραγώγους και ολοκληρώματα. Και είναι αδύνατο να καταλάβεις τα μαθηματικά όταν δεν μπορείς να εντοπίσεις το μοντέλο της μαθηματικής θεωρίας σου μέσα στη φύση.

Η λογική λέει λοιπόν ότι ένα μάθημα στο οποίο θα έκανες φυσική της Γ λυκείου αλλά θα αποδείκνυες τους τύπους με τα εργαλεία των μαθηματικών θα έφτανε για να καλύψεις την ύλη και των 2 μαθημάτων σε πολύ καλύτερο βαθμό από ότι γίνεται σήμερα και στο μισό χρόνο. Πχ γιατί να μαθαίνει ο μαθητής απέξω τον τύπο της ταχύτητας και της επιτάχυνσης στην ταλάντωση και να μην παραγωγίζει απλώς τον τύπο της απομάκρυνσης όπως κάνει στα μαθηματικά; Γιατί να μην ολοκληρώνει την επιτάχυνση για να βγάλει την ταχύτητα; Έτσι θα δει και τη φυσική σημασία της σταθεράς ολοκλήρωσης. Με μια τέτοια κίνηση αυτομάτως θα μάθαιναν τα παιδιά και τη φυσική και τα μαθηματικά.

Επίσης το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών δίνει έμφαση στις φυσικές έννοιες (έτσι ξεκινάει η έννοια της παραγώγου) και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών λέει να δίνεται έμφαση στα προβλήματα. Είναι επιλογή των διδασκόντων να τα πετάνε έξω από την διδασκαλία.

Παράθεση από: pthomop στις 08 Ιουν 2009, 12:25:56 ΜΜ
Θέλω να προσθέσω το σχόλιο (δηλήτηριο)ενός γνωστού συνδικαλιστη της ΕΛΜΕ Γ΄Αθήνας, φιλόλογος, σχετικά με την πληροφορική σε μια από τις επισκέψεις του στο Λύκειο μου πριν ενα μηνα. Υποστήριξε οτι τα παιδιά έχουν αλλοτριωθεί, δεν διαβάζουν κανένα εξωσχολικό βιβλίο, το λεξιλόγιο τους έχει φτωχύνει σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορούν να εκφράσουν συγκροτημένες προτάσεις, οτι οι υπολογιστές λειτουργούν σαν σκληρό ναρκωτικό και οτι γνωρίζει μεγάλο αριθμό παιδιών που παρακολουθούν συνεδρίες απεξάρτησης απο την χρήση Η/Υ κλπ κλπ.
Για αυτό η μόνη λύση είναι να αυξηθούν οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων διότι δεν αρκούν.
Βρε ουστ!!!! >:D

Συνδικαλιστής και φιλόλογος είναι εκρηκτικό μείγμα. Για τους «συνδικάλες» έχω κάποια αρνητική άποψη. Κατά κανόνα είναι άνθρωποι που δε δουλεύουν και πολύ (στο αντικείμενό τους)… και ασχολούνται μανιωδώς με τα δικαιώματά τους… παραλείποντας επιμελώς να ασχολούνται με τις υποχρεώσεις τους.

Οι φιλόλογοι είναι αυτοί που κατέστρεψαν το μάθημα της ιστορίας μετατρέποντάς το από μάθημα κρίσης σε μάθημα τυφλής παπαγαλίας. Είναι υπεύθυνοι για το ότι σήμερα το «φιλολογικό μάθημα» θεωρείται ταυτόσημο της αποστήθισης.

Πριν λοιπόν προτείνει την αύξηση των φιλολογικών μαθημάτων ο γνωστός συνδικαλιστής της Γ ΕΛΜΕ Αθήνας, ας κάνει μια αξιολόγηση στις ηδη υπάρχουσες ώρες.  Πόσο έχουν βοηθήσει μέχρι στιγμής στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης;

Πέρα από αυτό ταυτίζομαι με τον Κώστα. Είναι απαράδεκτο για μορφωμένο εκπρόσωπο κλάδου που νοιάζεται για την παιδεία, να μην καταλαβαίνει τη διαφορά μεταξύ αλγορίθμου και video games.

evry

Η pascal και η ΓΛΩΣΣΑ που κάνουμε στην ΑΕΠΠ είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα εκτός από κάποιες μικροδιαφορές. Η ΓΛΩΣΣΑ είναι ουσιαστικά μια μετάφραση στα ελληνικά του βασικού υποσυνόλου εντολών της Pascal. Είτε κάνεις το ένα είτε το άλλο δεν έχει καμία διαφορά εκτός του ότι τα παιδιά θα δεχτούν πιο εύκολα τη ΓΛΩΣΣΑ επειδή είναι στα ελληνικά

Παράθεση από: dimitrisyeah στις 08 Ιουν 2009, 11:31:40 ΜΜ
Υπάρχει διαφορά στο ότι η pascal είναι κάπως ποιό εξοικειωμένη.Πχ. η γλώσσα ως pascal είναι γνωστη παντού ενώ σαν ΑΕΠΠ πουθενά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

θα ηθελα να κανω μια μικρη παρατηρηση
στη pascal τα υποπρογραμματα τα δηλωνεις πριν την αρχη(Begin) σε αντιθεση με τη ΓΛΩΣΣΑ,που τα δηλωνεις στο τελος,που θυμιζει περισσοτερο C.
κατα αυτον τον τροπο επιβεβαιωνεται και αυτο το οποιο αναγραφουν οι συγγραφεις στην εισαγωγη του βιβλιου,οτι η η ΓΛΩΣΣΑ εχει στοιχεια απο τις συγχρονες γλωσσες προγραμματισμου (προφανως της περιοδου που γραφηκε).
κατα τα αλλα συμφωνω με τους προλαλησαντες.  :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry


Σε αυτό θα διαφωνήσω, γιατί πολύ απλά δεν έχω δει κανένα απολύτως στοιχείο από σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, και μιλάω για γλώσσες προγραμματισμού μετά το 1990!!!!
Παράθεση από: dpa2006 στις 09 Ιουν 2009, 05:37:21 ΜΜ
οτι η η ΓΛΩΣΣΑ εχει στοιχεια απο τις συγχρονες γλωσσες προγραμματισμου (προφανως της περιοδου που γραφηκε).
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2009, 06:17:50 ΜΜ

Σε αυτό θα διαφωνήσω, γιατί πολύ απλά δεν έχω δει κανένα απολύτως στοιχείο από σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, και μιλάω για γλώσσες προγραμματισμού μετά το 1990!!!!
Παράθεση από: dpa2006 στις 09 Ιουν 2009, 05:37:21 ΜΜ
οτι η η ΓΛΩΣΣΑ εχει στοιχεια απο τις συγχρονες γλωσσες προγραμματισμου (προφανως της περιοδου που γραφηκε).
Το σωστότερο θα ήταν να πούμε τις σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού τον καιρό που οι συγγραφείς ήταν φοιτητές :)
Εντάξει όμως πέρα από την πλάκα, είναι πλήρης η Γλώσσα (για το διδακτικό έργο το οποίο προορίζεται). Το μόνο σοβαρό που νομίζω ότι λείπει είναι κάτι αντίστοιχο με τα records της Pascal ή τα struct της C,ώστε να είναι δυνατή και η αφαίρεση σε επίπεδο δεδομένων.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry


  Για εκπαιδευτική γλώσσα προγραμματισμού για τα ελληνικά δεδομένα μια χαρά είναι δεν είπα το αντίθετο. Αν είχε και τις εγγραφές όπως είπες (που σημειωτέον είναι και στην ύλη, τις αναφέρει το βιβλίο) και είχε και κάτι από συμβολοσειρές, π.χ. έναν τύπο του στυλ Κορδόνι (String) θα ήταν όλα μια χαρά.
   Απλά όχι ότι είναι και σύγχρονη. Σύγχρονη γλώσσα για εισαγωγή στον προγραμματισμό είναι για παράδειγμα η python. Υπάρχουν άρθρα σε σοβαρά περιοδικά από επιστήμονες σχετικά με την χρήση της σαν πρώτη γλώσσα προγραμματισμού και έχουν αρκετά καλά επιχειρήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

Παράθεση από: pgrontas στις 09 Ιουν 2009, 07:13:30 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2009, 06:17:50 ΜΜ

Σε αυτό θα διαφωνήσω, γιατί πολύ απλά δεν έχω δει κανένα απολύτως στοιχείο από σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, και μιλάω για γλώσσες προγραμματισμού μετά το 1990!!!!
Παράθεση από: dpa2006 στις 09 Ιουν 2009, 05:37:21 ΜΜ
οτι η η ΓΛΩΣΣΑ εχει στοιχεια απο τις συγχρονες γλωσσες προγραμματισμου (προφανως της περιοδου που γραφηκε).
Το σωστότερο θα ήταν να πούμε τις σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού τον καιρό που οι συγγραφείς ήταν φοιτητές :)
Εντάξει όμως πέρα από την πλάκα, είναι πλήρης η Γλώσσα (για το διδακτικό έργο το οποίο προορίζεται). Το μόνο σοβαρό που νομίζω ότι λείπει είναι κάτι αντίστοιχο με τα records της Pascal ή τα struct της C,ώστε να είναι δυνατή και η αφαίρεση σε επίπεδο δεδομένων.
αυτο εννουσα,προφανως δεν το διατυπωσα σωστα. ???
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Παράθεση από: pgrontas στις 09 Ιουν 2009, 07:13:30 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2009, 06:17:50 ΜΜ

Σε αυτό θα διαφωνήσω, γιατί πολύ απλά δεν έχω δει κανένα απολύτως στοιχείο από σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, και μιλάω για γλώσσες προγραμματισμού μετά το 1990!!!!
Παράθεση από: dpa2006 στις 09 Ιουν 2009, 05:37:21 ΜΜ
οτι η η ΓΛΩΣΣΑ εχει στοιχεια απο τις συγχρονες γλωσσες προγραμματισμου (προφανως της περιοδου που γραφηκε).
Το σωστότερο θα ήταν να πούμε τις σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού τον καιρό που οι συγγραφείς ήταν φοιτητές :)
Εντάξει όμως πέρα από την πλάκα, είναι πλήρης η Γλώσσα (για το διδακτικό έργο το οποίο προορίζεται). Το μόνο σοβαρό που νομίζω ότι λείπει είναι κάτι αντίστοιχο με τα records της Pascal ή τα struct της C,ώστε να είναι δυνατή και η αφαίρεση σε επίπεδο δεδομένων.
αυτο εννουσα,προφανως δεν το διατυπωσα σωστα. ???
μηπως υπαρχει καποια σχετικη εξελιξη;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

P.Tsiotakis


evry

Το παληκάρι αν κατάλαβα καλά απέδειξε ότι ο υπολογισμός της ισορροπίας Nash σε κάποιες περιπτώσεις (παιχνίδια 3 παικτών) δεν μπορεί να γίνει με πολυωνυμικό αλγόριθμο κάτι πολύ δύσκολο.. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι ναι μεν έλυσε ένα ας πούμε θεωρητικό πρόβλημα, αλλά άξιζε τον κόπο? Δηλαδή αυτό ήταν από εκείνα τα προβλήματα για τα οποία έλεγες ότι μάλλον δεν γίνεται αλλά δεν μπορούσε κανείς να το αποδείξει.
    'Οπως για παράδειγμα ο Πέρελμαν, με την εικασία του Πουανκαρέ. οκ χαράμισε όλη τη ζωή του για να αποδείξει κάτι που αν δεν κάνω λάθος δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή. Άξιζε τον κόπο? Δηλαδή έχει νόημα άνθρωποι που μπορούν να προσφέρουν στην ανθρωπότητα να καταπιάνονται με πρόβληματα τα οποία έχουν μόνο θεωρητική σημασία?
   
Παράθεση από: nikosx στις 11 Ιουν 2009, 04:29:08 ΜΜ
ορίστε, τα λέει και το παληκάρι: www.alfavita.gr/typos/t11_6_9_826.php
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  Αν διαβάσει κανείς το άρθρο προσεκτικά και απομονώσει κάποιες λέξεις-κλειδιά και δεδομένης της ελληνικής πραγματικότητας που όλοι ζούμε στα σχολεία μπορεί να προβλέψει τα παρακάτω για κάθε περίπτωση
λιγότερη ύλη ==> η παπαγαλία, της παπαγαλίας, ω παπαγαλία
περισσότερα μαθήματα Επιλογής ==> η ώρα του παιδιού και αλχημίες διευθυντών για να βολέψουν τους δικούς τους
ζώνες πολιτισμού ==> αν είναι υποχρεωτικό για όλους μιλάμε για ΤΗΝ ώρα του παιδιού
διεύρυνση του καθημερινού ωραρίου ==> Να δω ποιοι θα κάθονται να κάνουν μάθημα μετά τις 14:00.
μείωση των διδακτικών εβδομάδων ==> Κάτι μου λέει ότι αυτό θα είναι το μόνο μέτρο με το οποίο θα συμφωνήσει η ΟΛΜΕ.
δημιουργία διαρκούς εξεταστικού κέντρου όπου, μετά την αποφοίτηση, οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ θα μπορούν να εξετάζονται 3-4 φορές τον χρόνο. ==> προφανώς θα υπάρχει βάση θεμάτων και τα θέματα θα είναι στην πλειοψηφία τους πολλαπλών επιλογών.  Μιλάμε για πολύ κριτική σκέψη.

Τώρα καταλαβαίνετε γιατί βγήκαν την προηγούμενη εβδομάδα οι τρεις που ανέφερα παραπάνω (Βερεμής κα) και μίλαγαν για παπαγαλία. Αυτοί βλέπουν τι έρχεται.

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 11 Ιουν 2009, 09:04:34 ΜΜ
Νέο άρθρο, πιο γεμάτο...

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4521354
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Michael

Παράθεση από: nikosx στις 11 Ιουν 2009, 04:29:08 ΜΜ
ορίστε, τα λέει και το παληκάρι: www.alfavita.gr/typos/t11_6_9_826.php

Μην τα δείχνεις αυτά δημοσίως γιατί κάποιοι μπορεί να μπερδευτούν και να νομίσουν ότι παγκόσμιος πρωταθλητής στο Counter Strike βγήκε Έλληνας και τότε… άσ’ τα να πάνε… ;D ;D

Στο άρθρο που παρέθεσε ο Παναγιώτης αναφέρεται ότι θα υπάρχει εξεταστικό κέντρο όπου ο καθένας θα μπορεί να δίνει εξετάσεις 3-4 φορές το χρόνο.
Αυτό συζητιέται και φημολογείται εδώ και πολύ καιρό, εξακολουθεί βέβαια να μου ακούγεται περισσότερο για αστείο αλλά ακόμη κι έτσι θα ήθελα να το δω να συμβαίνει, από περιέργεια και μόνο. Αυτό που κυρίως με ενδιαφέρει είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η τελική επιλογή (εκτός κι αν οι εγγραφές στα πανεπιστήμια γίνονται κι αυτές 3-4 φορές το χρόνο :D).
Όπως και να χει το πράγμα, αυτά θα είναι άσχημα νέα για όσους θα ξεκινούν στην Γ Λυκείου και αντίστοιχα καλά νέα για τους απόφοιτους. Στις σχολές υψηλής ζήτησης τον πρώτο λόγο θα έχουν προφανώς οι απόφοιτοι οι οποίοι θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τον (συνήθως ήδη πολύ καλό) βαθμό τους. Αυτό φυσικά συμβαίνει και τώρα αλλά νομίζω σε μικρότερο βαθμό. Θα είχε ενδιαφέρον μια στατιστική έρευνα στους εισαχθέντες σε σχολές με βάση μεγαλύτερη των 18000 μορίων που θα εξέταζε το ποσοστό αυτών που πέρασαν με την πρώτη εξέταση, σε σχέση με τους απόφοιτους. Όποια κι αν ήταν τα αποτελέσματα, νομίζω ότι με το σύστημα που φημολογείται το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι το ποσοστό των επιτυχόντων μαθητών της Γ Λυκείου στις σχολές υψηλής ζήτησης θα μειωθεί συγκριτικά με αυτό που συμβαίνει τώρα.

Με άλλα λόγια, από τη στιγμή που υπάρχει αναντιστοιχία στη ζήτηση για σπουδές σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές σε σχέση με την προσφορά θέσεων, αναγκαστικά θα υπάρχει ένα σύστημα επιλογής. Οι λεπτομέρειές του δεν έχουν και τόση σημασία, οι υποψήφιοι δεν χρειάζονται παρά ελάχιστο χρόνο για να προσαρμοστούν και να επιλέξουν τη στρατηγική τους. Αυτό που έχει σημασία είναι να διατηρηθεί η αξιοπιστία του συστήματος. Οι πανελλαδικές μπορεί να έχουν χίλια δυο στραβά αλλά αν ήμουν υποψήφιος δεν θα μου άρεσε να αντικατασταθούν από ένα σύστημα που ανοίγει παραθυράκια. Ίδια θέματα είτε δίνεις στην Κρήτη είτε στον Έβρο, ίδια βαθμολόγηση. Αν εξασφαλιστεί αυτό, όλα τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες, παιχνιδάκια για να έχουν να περνούν την ώρα τους οι εκάστοτε πολιτικοί και "αρμόδιοι".
Μία φορά το χρόνο? 3-4 φορές το χρόνο? Who cares? Αφού σχεδόν οι ίδιοι θα μπουν έτσι κι αλλιώς με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Ίδιοι κανόνες για όλους, όποιοι κι αν είναι αυτοί. Αν όμως επιλεγεί ένα σύστημα όπου όλοι είναι ίσοι, αλλά κάποιοι θα μπορούσαν να είναι πιο "ίσοι" απ τους υπόλοιπους, αυτό ναι, θα με πείραζε πολύ.

gpapargi

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2009, 09:31:56 ΜΜ
Το παληκάρι αν κατάλαβα καλά απέδειξε ότι ο υπολογισμός της ισορροπίας Nash σε κάποιες περιπτώσεις (παιχνίδια 3 παικτών) δεν μπορεί να γίνει με πολυωνυμικό αλγόριθμο κάτι πολύ δύσκολο.. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι ναι μεν έλυσε ένα ας πούμε θεωρητικό πρόβλημα, αλλά άξιζε τον κόπο? Δηλαδή αυτό ήταν από εκείνα τα προβλήματα για τα οποία έλεγες ότι μάλλον δεν γίνεται αλλά δεν μπορούσε κανείς να το αποδείξει.
    'Οπως για παράδειγμα ο Πέρελμαν, με την εικασία του Πουανκαρέ. οκ χαράμισε όλη τη ζωή του για να αποδείξει κάτι που αν δεν κάνω λάθος δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή. Άξιζε τον κόπο? Δηλαδή έχει νόημα άνθρωποι που μπορούν να προσφέρουν στην ανθρωπότητα να καταπιάνονται με πρόβληματα τα οποία έχουν μόνο θεωρητική σημασία?
   
Παράθεση από: nikosx στις 11 Ιουν 2009, 04:29:08 ΜΜ
ορίστε, τα λέει και το παληκάρι: www.alfavita.gr/typos/t11_6_9_826.php

Αυτό είναι το κλασσικό δίλλημα των 2 μεγάλων επιστημονικών κατευθύνσεων: της θεωρητικής και της εφαρμοσμένης. Η άποψη των θεωρητικών είναι ότι τους αρέσει η αίσθηση  του να ξέρεις πως έχουν τα πράγματα ανεξάρτητα από το αν αυτό θα έχει κάποια εφαρμογή ή όχι. Είναι η αίσθηση ότι καταλαβαίνεις τι ακριβώς ισχύει και ποιοι είναι οι κανόνες που υπάρχουν στο παιχνίδι.

Πέρα από αυτό, ένα άλλο τους επιχείρημα είναι το ότι ποτέ δεν ξέρεις τι τελικά θα έχει πρακτική εφαρμογή στο μέλλον. Πχ ο Hardy ασχολιόταν με τα καθαρά θεωρητικά μαθηματικά γιατί τα θεωρούσε ένα ανώτερο είδος τέχνης. Έλεγε ότι η θεωρία αριθμών είναι άχρηστη και ότι δεν τον ενδιαφέρει αν ποτέ θα έχει εφαρμογή. Τελικά βρέθηκε η εφαρμογή στην κρυπτογραφία. Χωρίς να είναι υπερβολικό αυτό που θα πω, αυτό μπορεί και να απογοήτευε τον Hardy. Για τους συνάδελφούς του ήταν ο «καθαρότερος όλων» στα μαθηματικά.

Ένα θεωρητικό φυσικό συνήθως τον ενδιαφέρει η καθαρά θεωρητική φυσική γιατί ασχολείται με τους θεμελιώδεις νόμους της φύσης (πως λειτουργεί ο κόσμος). Μπορεί και να αδιαφορεί για τις εφαρμογές της. Την ίδια στιγμή στα μαθηματικά συνήθως τον ενδιαφέρουν μόνο τα εφαρμοσμένα (στη φυσική) ενώ αδιαφορεί για τα θεωρητικά.

Γενικά νομίζω ότι οι θεωρητικοί ασχολούνται με την επιστήμη τους για τον πρώτο λόγο (αίσθηση κατανόησης), αλλά χρησιμοποιούν το δεύτερο (μελλοντικές πρακτικές εφαρμογές) σαν επιχείρημα για να παίρνουν χρηματοδοτήσεις. Χωρίς χρηματοδότηση δε γίνεται τίποτα.

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 12 Ιουν 2009, 09:09:58 ΠΜ
Πέρα από αυτό, ένα άλλο τους επιχείρημα είναι το ότι ποτέ δεν ξέρεις τι τελικά θα έχει πρακτική εφαρμογή στο μέλλον. Πχ ο Hardy ασχολιόταν με τα καθαρά θεωρητικά μαθηματικά γιατί τα θεωρούσε ένα ανώτερο είδος τέχνης. Έλεγε ότι η θεωρία αριθμών είναι άχρηστη και ότι δεν τον ενδιαφέρει αν ποτέ θα έχει εφαρμογή. Τελικά βρέθηκε η εφαρμογή στην κρυπτογραφία. Χωρίς να είναι υπερβολικό αυτό που θα πω, αυτό μπορεί και να απογοήτευε τον Hardy. Για τους συνάδελφούς του ήταν ο «καθαρότερος όλων» στα μαθηματικά.

Και για του λόγου το αληθές, η "απολογία" του ίδιου του Hardy:
http://www.math.ualberta.ca/~mss/misc/A%20Mathematician%27s%20Apology.pdf
Άσχετα από όλα τα άλλα είναι καταπληκτική η τελευταία παράγραφος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson