Νέο σύστημα εξετάσεων. Και με την ΑΕΠΠ, τι;

Ξεκίνησε από nikosx, 02 Ιουν 2009, 11:30:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

#30
  Το θέμα είναι τι ενδιαφέρει αυτούς που είναι στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Λέτε να τους ενδιαφέρει το καλό της παιδείας? ή τουλάχιστον να έχουν "αγνές" προθέσεις? Το έργο το έχουμε δει χίλιες φορές.
   Για να πάει η πληροφορική μπροστά σε αυτόν τον τόπο δύο τρόποι υπάρχουν. ή να γίνει κάποτε υπουργός κάποιος συνάδελφος ή να γίνει υπουργός κάποιος που η γυναίκα του να είναι πληροφορικός. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος σε αυτή τη χώρα. Τουλάχιστον αυτό έχει δείξει και η ιστορία για όσους παρακολουθούν στενά τις αλλαγές στην παιδεία και τα ουσιαστικά κίνητρά τους.
    Θέλω να πω ότι υπήρξαν άνθρωποι τα τελευταία 20 χρόνια στο υπουργείο με "σχετικά" καλύτερες προθέσεις από τους σημερινούς, αλλά παρ'όλα αυτά τους έφαγαν οι συντεχνίες των "συναδέλφων" μας. Υπάρχει πιθανότητα να κάνουν κάτι οι σημερινοί?

   Τι να πρωτοθυμίσω, το δικό μας μάθημα την Ανάπτυξη Εφαρμογών που οι "σοφοί" το είχαν τρίωρο και ξαφνικά έγινε δίωρο ως δια μαγείας γιατί πήραν την μια ώρα κάποιοι που ήταν "πιο μέσα" στα πράγματα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

....και συνεχίζοντας Ευριπίδη να θυμήσω την κατάργηση του μαθήματος Τεχνολογία Υπολογιστών & Λειτουργικά Συστήματα της Γ' τεχνολογικής το οποίο διδάχθηκε μόνο μια χρονιά (1999-2000) και στη συνέχεια αφαιρέθηκε απο την Τεχνολογική, το 2ωρο του μοιράστηκε η Φυσική και τα Μαθηματικά, και κατέληξε μάθημα επιλογής στην Γ Λυκείου. Κι όλα αυτά μόλις μια χρονιά μετά την εφαρμογή του περίφημου Νόμου Αρσένη.
Η ιστορία στην ελληνική εκπ/ση μας διδάσκει πολλά .......
Κι άντε σας λέω ότι η Πληροφορική αναβαθμίζεται, γίνεται γενικής παιδείας στο Λύκειο, πληθαίνουν οι ώρες διδασκαλίας άρα και οι ώρες των συναδέλφων Πληροφορικών κι επικρατεί γενικώς μια ευφορία. Προφανώς αυτό θα γίνει εις βάρος κάποιου άλλου μαθήματος του οποίου ή θα μειωθούν οι υπάρχουσες ώρες ή θα καταργηθεί απο γενικής παιδείας (λεγε με Θρησκευτικά). Και ποιος μας διασφαλίζει ότι δεν θα επαναληφθεί η ιστορία που προανέφερα παραπάνω; 

Και σημειωτεόν , η ιστορία επαναλαμβάνεται αλλά ως φάρσα .....

Υ.Γ. Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιότεροι .....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry


Εντελώς συμπτωματικά σήμερα σε τρεις διαφορετικές εφημερίδες δημοσιεύονται τρία διαφορετικά άρθρα από τρεις διαφορετικούς συγγραφείς. Δεν μιλάμε για τυχαία άτομα, ο ένας είναι ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερεμής και ο 2ος είναι πρώην αντιπρύτανης του πανεπιστημίου Κρήτης. Το 3ο είναι συντάκτη της καθημερινής που ασχολείται με το ρεπορτάζ για την παιδεία.
   Και τα 3 μιλάνε για το ίδιο πράγμα, που είναι και το αγαπημένο του Παπαργύρη, την παπαγαλία.

Οι αιτίες του κακού
Στόχος είναι ο νόμος
Ασπίδα των μετρίων, η «παπαγαλία»

Στο 2ο άρθρο έχει ενδιαφέρον η άποψη του πρώην αντιπρύτανη σχετικά με το πως ξεκίνησε η παπαγαλία στο σχολείο

Ο Γεώργιος Ράλλης το 1976 θέλοντας να πατάξει το φροντιστήριο όρισε ότι τα θέματα των Πανελληνίων θα επιλέγονται μόνο από το σχολικό βιβλίο. Αφού δηλαδή τα θέματα δεν θα ήταν από άλλα βιβλία, δεν θα συνέτρεχε λόγος φροντιστηρίου. Αποτέλεσμα: Ωρες ολόκληρες κάθονταν οι μητέρες με το βιβλίο στο χέρι για να ελέγξουν αν τα παιδιά τους απαγγέλλουν σωστά την ύλη. Εννοείται ότι το φροντιστήριο συνέχισε να οργιάζει, γιατί ο λόγος της δημιουργίας του ήταν αλλού.

Αυτό είναι μια απάντηση σε όσους πιστεύουν ότι με το να μπαίνουν δύσκολα θέματα στις εξετάσεις αυξάνεται η παραπαιδεία. Από τη στιγμή που έχεις εξετάσεις και υπάρχει ανταγωνισμός θα υπάρχει και παραπαιδεία. Αν όμως η ύλη είναι τεράστια και τα θέματα πρωτότυπα και δύσκολα τότε η παραπαιδεία θα δυσκολευτεί πάρα πολύ.

Από την άλλη ο Μπαμπινιώτης μιλάει για τρεις εξετάσεις το χρόνο για βάσεις θεμάτων, για ασκήσεις πολλαπλών επιλογών κλπ. Αυτό μάλλον για παπαγαλία μου ακούγεται.
   Από ότι φαίνεται μάλλον έχουμε μια σύγκρουση των σοφών όσον αφορά τη φιλοσοφία του συστήματος, που είναι πολύ βασικό. Για να δούμε που θα καταλήξει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pthomop

Θέλω να προσθέσω το σχόλιο (δηλήτηριο)ενός γνωστού συνδικαλιστη της ΕΛΜΕ Γ΄Αθήνας, φιλόλογος, σχετικά με την πληροφορική σε μια από τις επισκέψεις του στο Λύκειο μου πριν ενα μηνα. Υποστήριξε οτι τα παιδιά έχουν αλλοτριωθεί, δεν διαβάζουν κανένα εξωσχολικό βιβλίο, το λεξιλόγιο τους έχει φτωχύνει σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορούν να εκφράσουν συγκροτημένες προτάσεις, οτι οι υπολογιστές λειτουργούν σαν σκληρό ναρκωτικό και οτι γνωρίζει μεγάλο αριθμό παιδιών που παρακολουθούν συνεδρίες απεξάρτησης απο την χρήση Η/Υ κλπ κλπ.
Για αυτό η μόνη λύση είναι να αυξηθούν οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων διότι δεν αρκούν.
Βρε ουστ!!!! >:D

evry


  Ενδιαφέρουσα άποψη, αλλά πως τα ξέρει αυτά? Μπαίνει σε τάξη?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Η συνηθισμένη παρεξήγηση Πληροφορική = Η/Υ.

Έπρεπε να ρωτήσεις τον φιλόλογο τι σημαίνει η λέξη πληροφορική.

Παράθεση από: pthomop στις 08 Ιουν 2009, 12:25:56 ΜΜ
Θέλω να προσθέσω το σχόλιο (δηλήτηριο)ενός γνωστού συνδικαλιστη της ΕΛΜΕ Γ΄Αθήνας, φιλόλογος, σχετικά με την πληροφορική σε μια από τις επισκέψεις του στο Λύκειο μου πριν ενα μηνα. Υποστήριξε οτι τα παιδιά έχουν αλλοτριωθεί, δεν διαβάζουν κανένα εξωσχολικό βιβλίο, το λεξιλόγιο τους έχει φτωχύνει σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορούν να εκφράσουν συγκροτημένες προτάσεις, οτι οι υπολογιστές λειτουργούν σαν σκληρό ναρκωτικό και οτι γνωρίζει μεγάλο αριθμό παιδιών που παρακολουθούν συνεδρίες απεξάρτησης απο την χρήση Η/Υ κλπ κλπ.
Για αυτό η μόνη λύση είναι να αυξηθούν οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων διότι δεν αρκούν.
Βρε ουστ!!!! >:D
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

dimitrisyeah

Τελικά για να καταλάβω θα καταργηθεί το ΑΕΠΠ?

Αν είναι έτσι καλύτερα ας βάλουν καμιά C ή pascal για να υπάρχει μεγαλύτερη θέληση και ενδιαφέρον και να υπάρχει νόημα.
[size=150]
ΑΕΠΠ ΦΟΡΟΥΜ
[/b][/size][/url]
[size=200]
Το Μπλόγκ μου :-)
[/color][/b][/size][/url]

evry

Τι διαφορά έχει η pascal από το ΑΕΠΠ?
Παράθεση από: dimitrisyeah στις 08 Ιουν 2009, 05:48:53 ΜΜ
Τελικά για να καταλάβω θα καταργηθεί το ΑΕΠΠ?

Αν είναι έτσι καλύτερα ας βάλουν καμιά C ή pascal για να υπάρχει μεγαλύτερη θέληση και ενδιαφέρον και να υπάρχει νόημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Από οτι λένε οι πληροφορίες, ο υπουργός μας θα γίνει εκπρόσωπος τύπου .

Έτσι, η μεταρρύθμιση θα πρέπει να πάρει ... παράταση

evry


και στο υπουργείο παιδείας ουσιαστικά εκπρόσωπος τύπου ήταν  >:D. Τουλάχιστον θα κάνει αυτό που έχει σπουδάσει. Για να δούμε ποιος θα έρθει να συνεχίσει το "διάλογο".
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis


dimitrisyeah

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2009, 06:20:32 ΜΜ
Τι διαφορά έχει η pascal από το ΑΕΠΠ?
Παράθεση από: dimitrisyeah στις 08 Ιουν 2009, 05:48:53 ΜΜ
Τελικά για να καταλάβω θα καταργηθεί το ΑΕΠΠ?

Αν είναι έτσι καλύτερα ας βάλουν καμιά C ή pascal για να υπάρχει μεγαλύτερη θέληση και ενδιαφέρον και να υπάρχει νόημα.

Υπάρχει διαφορά στο ότι η pascal είναι κάπως ποιό εξοικειωμένη.Πχ. η γλώσσα ως pascal είναι γνωστη παντού ενώ σαν ΑΕΠΠ πουθενά.
[size=150]
ΑΕΠΠ ΦΟΡΟΥΜ
[/b][/size][/url]
[size=200]
Το Μπλόγκ μου :-)
[/color][/b][/size][/url]

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουν 2009, 09:54:01 ΠΜ
....
      Και μου έρχεται στο μυαλό το εξής ερώτημα: Αν ο υπουργός προτείνει στους θεολόγους να τους βγάλουν οργανικές θέσεις στα δημοτικά αλλά να διδάσκουν και το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης, τι λέτε θα αρνηθούν???
....

Τώρα αυτό τι το ήθελες; Θέλεις να τους μπει καμία τέτοια ιδέα;

ntzios kostas

Εδώ κολλάμε φίλε Δημήτρη με τη σύνταξη της ψευδογλώσσας, σκέψου τι θα γινόταν αν βάζανε αληθινή γλώσσα. Δες λίγο το στόχο του μαθήματος. Δεν είναι ο στόχος του μία γλώσσα προγραμματισμού. Αν βάζανε pascal ή C ή fortran θα υπήρχε εκτροχιασμός από αυτόν τον στόχο και θα προσπαθούσαμε να διδάξουμε εντολές και όχι αλγοριθμική λογική. Επίσης πόσες μέρες νομίζεις ότι χρειάζεται ένας μαθητής, ο οποίος βέβαια έχει δουλέψει στο μάθημα, για να εφαρμόσει τις γνώσεις του σε μία από τις παραπάνω γλώσσες;   

Παράθεση από: dimitrisyeah στις 08 Ιουν 2009, 11:31:40 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2009, 06:20:32 ΜΜ
Τι διαφορά έχει η pascal από το ΑΕΠΠ?
Παράθεση από: dimitrisyeah στις 08 Ιουν 2009, 05:48:53 ΜΜ
Τελικά για να καταλάβω θα καταργηθεί το ΑΕΠΠ?

Αν είναι έτσι καλύτερα ας βάλουν καμιά C ή pascal για να υπάρχει μεγαλύτερη θέληση και ενδιαφέρον και να υπάρχει νόημα.

Υπάρχει διαφορά στο ότι η pascal είναι κάπως ποιό εξοικειωμένη.Πχ. η γλώσσα ως pascal είναι γνωστη παντού ενώ σαν ΑΕΠΠ πουθενά.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Michael

Παράθεση από: pthomop στις 08 Ιουν 2009, 12:25:56 ΜΜ
τα παιδιά έχουν αλλοτριωθεί, δεν διαβάζουν κανένα εξωσχολικό βιβλίο, το λεξιλόγιο τους έχει φτωχύνει σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορούν να εκφράσουν συγκροτημένες προτάσεις, οτι οι υπολογιστές λειτουργούν σαν σκληρό ναρκωτικό και οτι γνωρίζει μεγάλο αριθμό παιδιών που παρακολουθούν συνεδρίες απεξάρτησης απο την χρήση Η/Υ κλπ κλπ.
Για αυτό η μόνη λύση είναι να αυξηθούν οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων διότι δεν αρκούν.

Ωχ… εγώ προτείνω στους μαθητές μου να παίζουν Grand Theft Auto (αλλά προς υπεράσπισή μου να πω ότι τους λέω να το κάνουν αυτό μόνο μέχρι να βγει επιτέλους το Starcraft II >:D). Επίσης, να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι τους προτρέπω να ακούν Prodigy και όλα αυτά τα πράματα του διαβόλου, μάλιστα με πολλούς κανονίζουμε και πηγαίνουμε μαζί σε… συναυλίες…
Έχω ελπίδα να σωθώ, ή θα πάω κατευθείαν στην κόλαση γιατρέ μου?

Όλα αυτά μου θυμίζουν τις βλακείες που έγραφα κι εγώ πέρσι στην έκθεση και γέλαγα μόνος μου γιατί περίμενα ότι πραγματικά είναι τόσο αφελείς ώστε να την πατήσουν.

Και για να ευθυμήσουμε περισσότερο, το φετινό θέμα της έκθεσης έχει ακόμη περισσότερο γέλιο. Καταστροφή βιβλίων από τους μαθητές κτλ. Εκείνο το πρωί μίλαγα με κάποιους μαθητές μου για το τι έγραψαν. Τα παιδιά μέσα στο άγχος τους μου έλεγαν αυτά που έγραψαν κι εγώ γελούσα γιατί αυτά που έγραψαν δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τις πράξεις τους. Είχαν προ πολλού καταστρέψει τα βιβλία της ΑΟΔΕ και της Βιολογίας Κατεύθυνσης, και τις σελίδες εντός ύλης τις είχαν συρράψει πρόχειρα (μέχρι να τις κάψουν κι αυτές). Εν ολίγοις, αρκετοί φιλόλογοι (και σχεδόν όλοι απ όσους έχω γνωρίσει), αποτελούν συνήθως κρατικοδίαιτα απολιθώματα που οι ίδιοι οι μαθητές έχουν ξεπεράσει προ πολλού. Έχω μεγάλο σεβασμό στα νέα παιδιά και στις ικανότητές τους, αυτό μου έχει δείξει η καθημερινή μου επαφή. Μακάρι να ήμουν ένας απ αυτούς κι ας έλεγε τα δικά του ο οποιοσδήποτε άσχετ... εε... συνδικαλιστής.

Α, και στο θέμα: Αν είναι να καταργηθεί η ΑΕΠΠ προτείνω να καταργηθούν και τα Μαθηματικά ώστε να μην υπάρχει απολύτως καμία απαίτηση για λογική σκέψη στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Ακόμα καλύτερα, ας τους δίνουμε μερικά ζάρια και όποιος φέρει το μεγαλύτερο άθροισμα κερδίζει. Αξιόπιστο σύστημα, χωρίς αναβαθμολογήσεις, διορθωτές και φροντιστήριο. Ήδη βλέπω την πρώτη διαφήμιση: Κι αν σου κάτσει?:D