Νέο σύστημα εξετάσεων. Και με την ΑΕΠΠ, τι;

Ξεκίνησε από nikosx, 02 Ιουν 2009, 11:30:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ


Καλημέρα σε όλους,
και εγώ δεν κατάλαβα αρχικά από που προκύπτει το συμπέρασμα ότι το έτος που ακολουθεί είναι και το τελευταίο έτος που ισχύει το σύστημα κατευθύνσεων αλλά και για ποιο λόγο είναι σίγουρος ο αποκλεισμός της ΑΕΠΠ απο ένα νέο σύστημα πρόσβασης.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pthomop

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 02 Ιουν 2009, 11:23:16 ΠΜ
Γιώργο, συγχαρητήρια για το βιβλίο και καλή επιτυχία. Είναι καλό για το μάθημα να βρίσκονται σε κυκλοφορία βιβλία με    διαφορετική φιλοσοφία και δομή.




Παναγιώτη (αν θυμάμαι καλά αυτό είναι το όνομα) βασισμένη σε ποια πληροφόρηση θεωρήσατε όλοι το μάθημα θα καταργηθεί;
Όποιο σύστημα και αν τελικά προτείνει η επιτροπή Μπαμπινιώτη, καλό ή κακό, θα εφαρμοστεί απο τον υπουργό Άρη Σπηλιοτώπουλο σε 3 χρόνιες. Και αυτό ΑΝ προλάβει να το εφαρμόσει ο ίδιος. Διαφορετικά δε δεσμεύεται υπουργός του ίδιου ή άλλου κόμματος να το εφαρμόσει όπως πολλές φορές στο παρελθόν έχει γίνει.
Σε αυτό το πλαίσιο δε βλέπω να αλλάζει η δομή των κατευθύνσεων εύκολα.



Παναγιώτη εδω στην Γ' Αθήνας γινόμαστε αποδέκτες πολλών παραπόνων για το μάθημα, οχι μόνο από τους μαθητές αλλά και απο καθηγητές άλλων ειδικοτήτων σχετικάμε την δυσκολία του μαθήματος αλλά και την χρησιμότητα του. Βλέπετε το μάθημα μας δεν σηκώνει παπαγαλία και χαλάει την πιάτσα. Ξέχωρα από αυτο ο συντονιστής μας στο Β.Κ. μας τόνισε την απαισιοδοξία του για το αν θα συνεχίσει να διδάσκεται από τις πληροφορίες που έχει. Επίσης από φιλο που έχω στο Π.Ι. μου επισήμανε ότι οι 3 κλασσικές ειδικότητες σφάζονται στην κυριολεξία για να αποκτήσουν επιρροή και να μην χάσουν την πρωτοκαθεδρία στο σύστημα Μπαμπινιώτη. Δυστυχώς η δικά μας παρουσία είναι ανύπαρκτη και προσωπικά αμφιβάλλω εαν η ειδικότητα μας θα συνεχίσει να υπάρχει στο νεο Λύκειο. Χαριτολογώντας κάνουμε πλάκα μεταξύ μας μαντεύοντας σε ποιο δημοτικό της περιοχής θα απορροφηθούμε. όταν θα έχω πιο επίσημα νεα θα σας τα μεταφέρω.

P.Tsiotakis

Πολύ λογικά αυτά που γράφεις Παναγιώτη,

είναι αναμενόμενο μιας και είμαστε στην Ελλαδίτσα, οι διάφοροι κλάδοι να βλέπουν την εκπαίδευση ως το πως θα αποκτήσουν περισσότερες ώρες.
Το θέμα είναι πως και εμείς ο τρίτος πιο πολυάριθμος κλάδος θα πούμε τις θέσεις μας. Μάλλον η ΠΕΚΑΠ είναι ο πιο ορθός τρόπος που μπορώ να σκεφτώ.

Laertis

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 02 Ιουν 2009, 06:37:27 ΜΜ
Πολύ λογικά αυτά που γράφεις Παναγιώτη,

είναι αναμενόμενο μιας και είμαστε στην Ελλαδίτσα, οι διάφοροι κλάδοι να βλέπουν την εκπαίδευση ως το πως θα αποκτήσουν περισσότερες ώρες.
Το θέμα είναι πως και εμείς ο τρίτος πιο πολυάριθμος κλάδος θα πούμε τις θέσεις μας. Μάλλον η ΠΕΚΑΠ είναι ο πιο ορθός τρόπος που μπορώ να σκεφτώ.

Δυστυχώς όμως δεν έχουμε πρόσβαση και επιρροή, ως κλάδος, στα κέντρα αποφάσεων και των επιτροπών του ΠΙ, οπότε μάλλον οι θέσεις μας που θα πει η ΠΕΚΑΠ θα είναι κατόπιν εορτής και δε θα συγκινήσουν κανέναν άλλον πλην ημών.
Είναι πλέον σίγουρο ότι το νέο σύστημα Μπαμπινιώτη θα έχει μόνο τα βασικά μαθήματα κοινά για όλους (Φιλολογικά, Μαθηματικά, Φυσική κ.α) ως κορμό σε κάθε τάξη και όλα τα υπόλοιπα θα επιλέγονται.
Αισιόδοξο σενάριο
Εμείς θα παραμείνουμε ως επιλογή με τη διαφορά ότι και η ΑΕΠΠ θα γίνει επιλεγόμενο με κάποια ίσως βαρύτητα για σχολές Πληροφορικής ....
Απαισιόδοξο σενάριο
Η Πληροφορική θα λειτουργεί μόνο υποστηρικτικά στα υπόλοιπα μαθήματα οπότε ετοιμαστείτε να αναλάβετε το ρόλο του τεχνικού βοηθού στα Λύκεια .....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Ξέρεις Γιώργο, πιθανώς μας αξίζει αυτό

Πρόσφατα σε χώρο με πολλούς συναδέλφους του κλάδου μας (ιδιαίτερα σπάνιο να υπάρχουν 15-20 πληροφορικοί σε ένα χώρο) και ενώ γκρίνιαζα για τις αναθέσεις στα ΕΠΑΛ, εισέπραξα και δυσφορία για αυτό.

ΔΕ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ τι συμβαίνει στο διπλανό σχολείο, αρκεί να μην καει η γούνα μας.




Προσωπικά έχω αποδεχτεί το σενάριο συνδιδασκαλίας, αν και διαφωνώ, θεωρώντας οτι πιθανώς θα αυξήσει τις ώρες μας. Αν υπάρχει και ένα μάθημα πληροφορικής ανα τάξη θα είναι πολύ όμορφα.
Όλα αυτά σε συνδυσμό με την παραμονή ενός πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος για τις σχολές πληροφορικής.

ΝΑΙ, μιλώ για αυτές τις εξετάσεις που σύμφωνα με την επιτροπή Μπαμπινιώτη θα γίνονται 4 φορές το χρόνο και υποτίθεται οτι εξαλείψει τα φροντιστήρια και δε θα τα τετραπλασσιάσει



Επειδή όμως είμαστε στην Ελλαδάρα, το νέο αυτό σύστημα ΔΕ βλέπω να εφαρμόζεται, γιατί ο νέος υπουργός θα φτιάξει μια δική του επιτροπή σοφών.

ΥΓ: με βλέπω να φτιάχνω κείμενο για το blog του ΥΠΕΠΘ

Laertis

Και προφανώς θα αρχίσουν νωρίς και οι εκπτώσεις όπως συνέβει με το νόμο Αρσένη.
Όπως συμβαίνει ήδη με το νόμο για το κάπνισμα ο οποίος για αλλού ξεκίνησε κι αλλού η ζωή στην Ελλάδα τον πάει ......
Ήδη η μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση έγινε μόνο και μόνο με τις εξαγγελίες. Ποιός πολίτης αυτής της χώρας θα κάτσει να ασχοληθεί σοβαρά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν και ποιές τελικά θα γίνουν απο όσα λέγονται .......
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis


Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΑισιόδοξο σενάριο
Εμείς θα παραμείνουμε ως επιλογή με τη διαφορά ότι και η ΑΕΠΠ θα γίνει επιλεγόμενο με κάποια ίσως βαρύτητα για σχολές Πληροφορικής ....
Απαισιόδοξο σενάριο
Η Πληροφορική θα λειτουργεί μόνο υποστηρικτικά στα υπόλοιπα μαθήματα οπότε ετοιμαστείτε να αναλάβετε το ρόλο του τεχνικού βοηθού στα Λύκεια .....

Και ένα μικτό σύστημα με τα παραπάνω ίσως είναι το τρίο σενάριο.Θα σας εξηγήσω το γιατί:
Σύντομα θα χρησιμοποιούνται υπολογιστές από τα παιδιά της Α Γυμνασίου και μελλοντικά θα χρησιμοποιηθού από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου. Οι συνάδερφοι άλλων ειδικοτήτων δειλά-δειλά  θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους υπολογιστές στην διδασκαλία των μαθημάτων τους και θα ξεκινήσουν να κάνουν χρήση τα διάφορα ωραία λογισμικά που τους ετοίμασε του ΥΠΕΠΘ. Τότε θα αρχίσουν να φωνάζουν εμάς ως τεχνική υποστήριξη στην διδασκαλία των μαθημάτων.

Υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος σχολών στο μηχανογραφικό που κινούνται γύρω από την πληροφορική. Όπως και το ΑΟΘ είναι μάθημα επιλογής και βαρύτητας για τις οικονομικές σχολές, έτσι και η ΑΕΠΠ μπορεί να γίνει ένα μάθημα βαρύτητας για αυτές τις σχολές αρκεί να πιστέψουν όλοι πως είναι χρήσιμη για τις τριτοβάθμιες σχολές τις πληροφορικής. Το να γίνει ένα μάθημα επιλογής και βαρύτητας δεν πιστεύω πως θα ενοχλεί τις υπόλοιπες ειδικότητες

Γιάννης Αναγνωστάκης

Υπάρχει κάποιος τρόπος που μπορούμε να αντιδράσουμε? Ακούω προτάσεις..

Laertis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 02 Ιουν 2009, 11:06:01 ΜΜ
Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε;;;;
Δυστυχώς Κώστα δε βλέπω να μπορούμε να κάνουμε τίποτα σημαντικό γιατί δε ξέρω κανένα Πληροφορικό που να έχει ενεργή συμμετοχή και βαρύνουσα άποψη στο ΠΙ και στην επιτροπή του Μπαμπινιώτη για να υποστηρίξει τον κλάδο μας. Το μόνο που θα γίνει είναι να βγουν ανακοινώσεις απο τις 3-4 διαφορετικές ενώσεις που υπάρχουν ...

Παράθεση από: janag79 στις 03 Ιουν 2009, 01:27:41 ΠΜ
Υπάρχει κάποιος τρόπος που μπορούμε να αντιδράσουμε? Ακούω προτάσεις..

Πως αντιδράσαμε με τις αναθέσεις στα ΕΠΑΛ ; Με ανακοινώσεις και διαμαρτυρίες αφού όμως έγιναν οι αναθέσεις .... Το πρόβλημα για μένα είναι να προλάβουμε τις εξελίξεις κι όχι να τρέχουμε να τις αλλάξουμε. Αν οι ενώσεις μας (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ κ.α) μπορούν να επιρεάσουν το ΠΙ και την επιτροπή κατά τη δημιουργία των προτάσεων για τις αλλαγές στο Λύκειο, τότε αυτός είναι για μένα ο καλύτερος τρόπος αντίδρασης.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Για μένα η κίνηση κλειδί είναι να μπούνε στο παιχνίδι οι ακαδημαικοί των σχολών πληροφορικής. Όταν οι μαθητές έχουν αυτές τις σχολές πρώτες στις προτιμήσεις τους μπορούν και τα πανεπιστήμια να "πατήσουν πόδι" και να πούνε κάτι σαν "αφού όλοι θέλουν να έρθουν σε εμάς ... εμείς θέλουμε τους φοιτητές μας να έχουν αυτό το προφίλ". Και να γίνει λόγος για υποχρεωτικά ΑΕΠΠ για είσοδο σε τέτοια σχολή κλπ.

Ας προστατέψουν οι ακαδημαικοί τους αποφοίτους των σχολών τους. Δε θα κάνουν κάτι άδικο. Απλά δε θα επιτρέψουν στις ισχυρές συντεχνίες να καπελώσουν το εκπαιδευτικό σύστημα... όπως γίνεται μονίμως στο Ελλαδιστάν.

evry

Νομίζω ότι δεν πρέπει να κοιτάμε μόνο το εξεταστικό. Αν το μάθημα αυτό μείνει ως έχει μπορεί ανά πάσα στιγμή να φύγει. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος στο γυμνάσιο καταρχήν, και να μπει το μάθημα σαν υποχρεωτικό στο Λύκειο στη Β Λυκείου. Να φύγει δηλαδή η Τεχνολογία Επικοινωνιών και να μπει στη θέση της η Ανάπτυξη Εφαρμογών. Στη Γ λυκείου δεν θα διδάσκεται η ανάπτυξη αλλά ένα πιο προχωρημένο μάθημα που θα είναι συνέχεια της Β.
   Το μάθημα επιλογής θα μείνει ως έχει, δηλαδή επιλογής απλά θα μετράει και ο βαθμός. Αυτό εμάς μας βολεύει γιατί όλοι οι μαθητές σαν επιλογή θα επιλέγουν σίγουρα πληροφορική. Μη σας πω ότι και αυτό θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικό δεδομένου ότι όλα τα μαθήματα που θέλουν να τα κάνουν με μορφή δραστηριοτήτων θα θέλουν νέες τεχνολογίες, άρα η πληροφορική θα πρέπει να είναι εκεί προαπαιτούμενη.
   Είναι όμως τα παραπάνω εφικτά? Εγώ πιστεύω ότι είναι και θα εξηγήσω γιατί.
   Μην κοροιδευόμαστε, κανείς από όσους είναι σε υψηλές θέσεις δε θέλει το καλό της παιδείας και δεν έχει στο μυαλό του το μέλλον των παιδιών. Γιατί αν το είχε πολύ απλά δεν θα ήταν εκεί. Θα πρέπει λοιπόν να δούμε πως μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτό που ανήκει σε όλα τα παιδιά, την πληροφορική παιδεία, είτε πρόκειται για απλή χρήση υπολογιστή ή λογισμικών που θα τα χρειαστούν αργότερα, είτε πρόκειται για αυτό που λέμε επίλυση προβλημάτων Το τελευταίο περνάει από την αλγοριθμική. Το πρώτο λοιπόν είναι ότι έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Το δεύτερο είναι ότι θα αναγκαστούμε να παίξουμε με τους κανόνες του συστήματος του Ελλαδιστάν για να το πετύχουμε.
   Από εκεί και πέρα τώρα, αφού οι "σοφοί" καταλήξουν σε ένα πλαίσιο και το παρουσιάσουν στη συνέχεια θα αρχίσουν οι διάφοροι συνδικαλιστές-εκπρόσωποι ειδικοτήτων να πιέζουν για να μπει και το μάθημά τους στα υποχρεωτικά. Για παράδειγμα είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν πιέσεις για μαθήματα όπως κοινωνιολογία, ψυχολογία, αγωγή του πολίτη, αρχές οικονομίας, ΑΟΔΕ κλπ. Το ερώτημά μου είναι: Όλες αυτές οι ειδικότητες είναι περισσότεροι από εμάς? Μπορούν να ασκήσουν ισχυρότερες πιέσεις από εμάς? Έχουν άτομα σε θέσεις που μπορούν να ασκήσουν πιέσεις? Βάζω αυτά τα μαθήματα απεναντί μας διότι τα μαθηματικά η φυσική η χημεία η βιολογία και τα νέα ελληνικά είναι μαθήματα που είναι βασικά και θα υπάρχουν στον κορμό που σκεφτονται. Ο στόχος είναι να βάλουν και την πληροφορική εκεί.
    Για αυτά όλα σίγουρα θα πρέπει να κινητοποιηθούμε όλοι μας. Αλλά πρώτα από όλους θα πρέπει οι σχολικοί σύμβουλοι πληροφορικής να βομβαρδίζουν με υπομνήματα αυτή την επιτροπή των σοφών και να ετοιμάσουν μια δυνατή πρόταση. Επίσης αν δεν κάνω λάθος υπάρχει και πάρεδρος πληροφορικής στο ΠΙ. Ειδικά αυτή η θέση έχει μεγάλη ευθύνη.
   Το να μπουν στο παιχνίδι οι ακαδημαϊκοί των σχολών πληροφορικής δε λέει τίποτα. Τι θα καταφέρουν? να δίνει και πληροφορική όποιος θέλει να μπει στις σχολές τους? και τι έγινε? Το σημαντικό ζήτημα είναι να μπει η πληροφορική στην ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης μαζί με τη γλώσσα, τα μαθηματικά και τη φυσική. Τώρα είναι η ευκαιρία να το πετύχουμε. Σίγουρα η κοινή γνώμη και οι μαθητές είναι υπέρ αυτής της άποψης. Αυτό θα πρέπει να το εκμεταλλευτούν οι ενώσεις όπως η ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ και η ΕΠΥ. Ειδικά η τελευταία που λόγω παλαιότητας σίγουρα έχει άτομα σε "υψηλές" θέσεις δεν έχω δει να έχει κάνει κάτι για αυτό. Μάλιστα από ότι θυμάμαι είχαν βάλει και τις φωτογραφίες τους σε κάποιο από τα εξώφυλλα του περιοδικού που στέλνουν.Ωστόσο κάποια σοβαρή κίνηση για την εκπαίδευση δεν έχω δει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pthomop

Το παρακάτω σχόλιο είχα κάνει στο meafora του ΥΠΕΠΘ. Βεβαίως δεν καλύπτω όλα τα προβλήματα που αφορούν τον κλάδο μας αλλα νομίζω οτι θα πρέπει όλοι μας να τονίσουμε την παρουσία μας σε αυτό το Blog,αν και φτιάχτηκε  καθαρα για προσωπική προβολή του υπουργου.

http://www.meafora.gr/?m=200904&paged=16

gpapargi

Ευριπίδη καλά τα λες... απλά αυτοί που αναφέρεις δε μου έχουν γεμίσει το μάτι. Έλεγα μήπως οι ακαδημαικοί κάνουν κάποιου είδους παρέμβαση από "πάνω".
Θελω να πω πως σε επίπεδο δευτεροβάθμιας είμαστε πιο αδύναμοι. Νομίζω πως σε επίπεδο τριτοβάθμιας είμαστε πιο ισχυροί λόγω μεγαλύτερης προτίμησης προς τις σχολές μας. Και εννοείται πως αν ανακατευτούν οι ακαδημαικοί θα θέσουν θέματα αλγοριθμικής σε μικρότερες τάξεις. Όντως το θέμα είναι να μπει η πληροφορική στη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης όπως λες.

Πάντως το ένα δεν αναιρεί το άλλο και μια συντονισμένη δράση θα ήταν το καλύτερο.