Το Στέκι των Πληροφορικών

Επαγγελματικό Λύκειο => Γενικά => Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ => Μήνυμα ξεκίνησε από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 09:22:32 ΠΜ

Τίτλος: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 09:22:32 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους

καλή επιτυχία στους μαθητές σήμερα, ας σχολιάσουμε εδώ τα θέματα και τις λύσεις.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 09:58:59 ΠΜ
Καλημέρα
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Κατερίνα Μ στις 16 Ιουν 2018, 10:24:49 ΠΜ
Καλημέρα

Καλή επιτυχία στους μαθητές μας. Ας ελπίσουμε σε θέματα χωρίς ασάφειες για να κάνουν το καλύτερο δυνατό.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Κατερίνα Μ στις 16 Ιουν 2018, 10:33:41 ΠΜ
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/EXETASEIS-2018/them_dikt_tdep_epal_c_hmer_180616.pdf (https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/EXETASEIS-2018/them_dikt_tdep_epal_c_hmer_180616.pdf)
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 10:38:25 ΠΜ
το β2 δεν είχε μπει και περυσι ??
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 10:42:44 ΠΜ
άκυρο βασικά θα είχε μπει σε οεφε...πως σας φαίνονται τα θέματα?
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 10:52:55 ΠΜ
στρωτά μέχρι το Γ
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 10:54:21 ΠΜ
συμφωνώ ... το Δ είαι από το τετράδιο μαθητή, είναι δουλεμένο, αλλά πρέπει να έχει κατανοήσει ο μαθητής τα υποδίκτυα καθώς είναι "η ανάποδη" ας το πούμε περίπτωση, που τους δίνει έτοιμο το υποδίκτυο και βγάζουν συμπεράσματα ... δυσκολούτσικο σχετικά αλλά υπάρχει μέσα
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Ιουν 2018, 10:55:38 ΠΜ
Το Β1 μου αρέσει αλλά θα γίνει του κουτρούλη ο γάμος εκεί...
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 10:58:06 ΠΜ
Να ανεβασουμε λύσεις σιγα σιγα;
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Κατερίνα Μ στις 16 Ιουν 2018, 11:04:10 ΠΜ
Στο Β1 όντως θα γίνει χαμός.
Στο Γ δε μου αρέσει που πρώτα ζητείται να κατατμηθεί το πακέτο Β και μετά λέει πως έχει DF = 0. Θα μπορούσε το ερώτημα να είχε προηγηθεί.
Το Δ από το τετράδιο του μαθητή, χωρίς το Δ1 το οποίο όμως δε νομίζω πως θα δυσκολέψει. Πάντως σε όσους μαθητές μου έκανα πρώτη φορά αυτή την άσκηση είχα θέμα. Δηλαδή για όσους δεν την έχουν δουλέψει θα έχει θέμα. Παρόλο που τα ερωτήματα είναι αναλυτικά και επεξηγούν.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 11:05:30 ΠΜ
Να κάνω την αρχή με το α1

ΣΣΛΛΣ ???
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 11:08:19 ΠΜ
και Α2

1-->γ, 2-->α, 3-->β, 4-->στ, 5-->ε
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 11:12:10 ΠΜ
Β2.
Το TCP εξασφαλίζει την Αξιοπιστία της σύνδεσης με:

●  Την Εγκατάσταση Σύνδεσης από την προέλευση στον προορισμό.
●  Τεμαχίζει τα δεδομένα αν επιβάλλεται από το δίκτυο.
●  Επιβεβαιώνει την παραλαβή δεδομένων.
●  Τοποθετεί στη σειρά τα τμήματα κατά την παραλαβή

Β3.
Πολλές φορές προκύπτει η ανάγκη ένα δίκτυο να χωριστεί σε περισσότερα, μικρότερα υποδίκτυα. Οι λόγοι μπορεί να είναι:
●   Οικονομία διευθύνσεων IP.
●   Διαχειριστικοί λόγοι.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 11:14:52 ΠΜ
Β2

ΠΑΚΕΤΟ Β                  1ο τμήμα   2ο τμήμα   3ο τμήμα
Μήκος επικεφαλίδας
(λεξεις των 32 bits)   5              5                  5
Συνολικό μήκος (bytes)   420     420         220
Μήκος δεδομένων (bytes)   400   400              200
MF (Σημαία)              1              1              0
Σχετική θέση τμήματος (Οκτάδες Bytes)   0   50   100
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 11:15:17 ΠΜ
Γ3.

Θα απορριφθεί το πακέτο Α επειδή έχει DF = 1 , οπότε δεν επιτρέπεται να διασπαστεί. Εάν για οποιοδήποτε λόγο το αυτοδύναμο πακέτο δεν πρέπει να διασπαστεί τότε η σημαία DF (Don't Fragment), απαγόρευση διάσπασης, τίθεται σε τιμή (1).

Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: tsak στις 16 Ιουν 2018, 11:16:40 ΠΜ
Νομίζω εύκολα θέματα. Στο Δ1 μόνο να μην "ψαρώσει" κάποιος..
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Ιουν 2018, 11:38:30 ΠΜ
Για τσεκάρετε  και σεις...
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Obelix στις 16 Ιουν 2018, 11:41:23 ΠΜ
Το Δ θα δυσκολέψει αρκετούς....νομίζω Γιάννη είναι μια χαρά.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: tsak στις 16 Ιουν 2018, 11:42:51 ΠΜ
Δ1.
Τα υποδίκτυα είναι 2, διότι από το μέρος του host δεσμεύεται ένα Bit για τη διεύθυνση δικτυου.

Δ2.
Κάνοντας λογικό AND κάθε IP με τη μάσκα, προκύπτουν τα υποδίκτυα 192.168.31.0 και 192.168.31.128. Άρα δεν ανήκουν στο ίδιο υποδίκτυο

Δ3.
Έμμεση διότι ανήκουν σε διαφορετικό υποδίκτυο

Δ4.
192.168.31.127

Δ5.
192.168.31.1 – 192.168.31.126 (που μπορούν να αποδοθούν σε υπολογιστές..), αλλιώς 192.168.31.0 – 192.168.31.127
Οι υπολογιστές είναι 27 – 2 = 126
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: tkon στις 16 Ιουν 2018, 11:43:52 ΠΜ
Θέμα Δ
όμοιο στο τετράδιο του μαθητή
Κεφ 3 άσκηση 14

Γενικά επικράτησε η ίδια λογική με τα προηγούμενα μαθήματα, ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 11:45:39 ΠΜ
Γιάννη μια χαρά νομίζω και εγώ οι λύσεις σου ... και οι δικοί μου μαθητές δυσκολεύτηκαν στο δ ... έψαχναν να δεσμεύσουν αυτοί ψηφία, τους μπερδεψε πως στην ουσία ήταν έτοιμη η υποδικτύωση...να ρωτήσω κάτι γενικό, εμένα πχ ένας καλός μαθητής, έκανε σωστά τις μεθοδολογίες (έκανε πχ λογικό AND για να βρει αν ανήκουν στο ίδιο υποδίκτυο, έκανε το εύρος υπολογιστών κτλ) αλλά με λάθος αρχική μάσκα, δηλαδή αυτός δημιούργησε μία δική του γιατί μπερδεύτηκε....θα πάριε υποθέτω τα μόρια της μεθοδολογίας ε?? τι λέτε??
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 12:01:05 ΜΜ
μια γραμμουλα μονο λειπει στο Β1 απο το sch προς την Λαρισα !!!
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Ιουν 2018, 12:06:44 ΜΜ
Δεν θα το έβλεπα ποτε όμως...ανεβαζω διορθωμένη.....
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 16 Ιουν 2018, 12:17:14 ΜΜ
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxkaW1vcG91bG9zcGxpcm9mb3Jpa2l8Z3g6NTFkNWRlMDk2YTQ5ZjUxNA
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: euron στις 16 Ιουν 2018, 01:06:04 ΜΜ
Πολλοί μαθητές δεν έβαλαν ολόκληρη την διεύθυνση δηλαδή έγραψαν gr κάτω από το gr sch και tei, κάτω από το sch kozani kai larissa, κάτω από kozani gel και epal και αντίστοιχα κάτω από το larissa gel και epal. Τι λέτε γι αυτό;   
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: herk στις 16 Ιουν 2018, 04:11:12 ΜΜ
Πιστέυω το Θέμα Δ δέν είναι διατυπωμένο σωστά. Το Δ2 δέν είναι καθαρό ποία μάσκα χρησιμοποιεί  και πολλοί έβαλαν την μασκα τής C .. Αντίθετα στήν αντίστοιχη άσκηση του τετραδίου φένεται ξεκάθαρα.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: pantelis13 στις 16 Ιουν 2018, 04:27:12 ΜΜ
Ερώτημα ως προς την δρομολόγηση. Τελικά άμεση ή έμμεση;
Οι δύο υπολογιστές είναι σε ίδιο δίκτυο αλλά διαφορετικό υποδικτυο. Άρα άμεση ή έμμεση;
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Panosk1998 στις 16 Ιουν 2018, 04:40:11 ΜΜ
Επιοικως απαραδεκτα τα θεματα ως προς τη διατυπωση και ντροπη στο υπουργειο που αφηνει να ξεφευγουν τετοιου ειδους ασαφειες οι οποιες κοστισαν σε παιδια τη σχολη της πρωτης του επιλογης,ακομα και στο τετραδιο μαθητη η ασκηση οριζει τις μασκες των υπολογιστων,και επισης θεωρω πως ειναι αμεση η δρομολογηση καθως το κακογραμμενο μας και απαραδεκτο βιβλιο γραφει πως αμεση οριζεται η δρομολογηση οταν κανουμε δρομολογηση σε διαφορετικο δικτυο ΚΑΙ παρεμβαλεται δρομολογητης,2 διαφορετικα ΟΜΩΣ υποδικτυα ανηκουν και παλι στο ιδιο αρχικο δικτυο αρα και εχουμε κοινο δικτυο και ΔΕΝ παρεμβαλεται δρομολογητης,μακαρι οι σκεψεις μου να ληφθουν υποψην απο τους αρμοδιους καθως το θεμα χρηζει αμεσης εξετασης και ειναι ντροπη για οσα παιδαι μπερδευτικαν σημερα ποσο μαλλον για ατομα που δινουν δευτερη Ή ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ...... :police:
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 05:54:30 ΜΜ
Πράγματι, αυτό με την δρομολόγηση είναι απαράδεκτο να μπαίνει ενώ υπάρχει ασάφεια!......

Στην Άσκηση 3.14 του Τετραδίου του Μαθητή, λέει
"Εφόσον οι δυο υπολογιστές ανήκουν σε διαφορετικά (υπο-)δίκτυα, η δρομολόγηση θα είναι έμμεση."


Στο βιβλίο όμως λέει μόνο για ΔΙΚΤΥΑ και όχι για ΥΠΟδίκτυα... Γράφει :
"Όταν οι υπολογιστές προέλευσης και προορισμού δεν βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο και μεσολαβούν ανάμεσά τους ένας ή περισσότεροι δρομολογητές τότε η διαδικασία χαρακτηρίζεται έμμεση δρομολόγηση."

Δηλαδή , σύμφωνα με το βιβλίο, αν κάποιος γράψει ότι θα γίνει ΑΜΕΣΗ, διότι ανήκουν στο ίδιο ΔΙΚΤΥΟ, κανονικά πρέπει να το πάρουν σωστό!...
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 07:03:55 ΜΜ
Για την μάσκα Υποδικτύου στο Δ1, δεν είναι κακή η διατύπωση... αλλά είναι λίγο πιο πονηρή...
Δεν ξέρω αν έχει νόημα τέτοιου είδους "παγίδα".

Ίσως καλύτερα θα ήταν να υπάρχει και ως αρχικό ερώτημα :
"Να γράψετε την μάσκα υποδικτύου στη δυαδική μορφή"...
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: sokin στις 16 Ιουν 2018, 07:21:10 ΜΜ
Δεν κατάλαβα που είναι η ασάφεια στο βιβλίο ως προς το θέμα Δ3. Προφανώς η επιλογή και η αγνοια οφείλεται σε αυτούς που επέλεξαν το θέμα ,και θεωρησαν οτι έπρεπε να βάλουν και λιγο δρομολόγση και το ενσωματωσαν όπου βρηκαν.  Στο βιβλιο δεν αναφέρεται πουθενά η άμεση ή εμμεση δρομολόγηση στην ενότητα που  σκοπό έχει την ανάλυση  της υποδικτυωσης. Καλό ειναι δε να μην μπερδεύουμε και εμείς περισσοτερο τα θέματα.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: herk στις 16 Ιουν 2018, 07:26:41 ΜΜ
Ελπίζω να βαθμολογήσουν ανάλογα ,γιατί το θέμα δέν είχε καμία δυσκολία απλά οι ίδιοι το έμπλεξαν με τις εκφωνησεις
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: herk στις 16 Ιουν 2018, 07:32:58 ΜΜ
λογικά θα λάβουν υπόψη τήν όλλη σύγχυση και θα δώσουν έμφαση στήν μεθοδολογία..
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 08:07:14 ΜΜ
Σύμφωνα με το Βιβλίο του Μαθητή, στη σελίδα 104-105 λέει ότι όταν 2 υπολογιστές βρίσκονται στο ίδιο Δίκτυο γίνεται άμεση δρομολόγηση.

Στο Θέμα Δ λοιπόν, αφού είναι στο ίδιο Δίκτυο (άσχετα αν είναι διαφορετικό το ΥΠΟδίκτυο), σύμφωνα με το βιβλίο πρέπει να είναι άμεση .

Στο λυσσάρι όμως του Τετραδίου του μαθητή, στη σελίδα 30 όπου είναι η πανομοιότυπη άσκηση, γράφει :
"Εφόσον οι δυο υπολογιστές ανήκουν σε διαφορετικά (υπο-)δίκτυα, η δρομολόγηση θα είναι έμμεση." !

Η ασάφεια λοιπόν δεν είναι στο σχολικό βιβλίο του Μαθητή... αλλά είναι στο ΥΠΟ της λύσης του Τετραδίου του Μαθητή που το βάζει και σε παρένθεση......

Δηλαδή ποιο θα ληφθεί σωστό;;;
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: herk στις 16 Ιουν 2018, 08:13:56 ΜΜ
Το σύγχρονο τα θεωρεί τελείος διαφορετικά δίκτυα και.. μιλοντας για μπέρδεμα στο Δ3 https://drive.google.com/open?id=1o42nH-jW5-eeG3ZVanYL-Etoi6ZXn0i1
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: sokin στις 16 Ιουν 2018, 09:47:13 ΜΜ
Αν μιλά το τετράδιο του μαθητή, πιθανόν μιλά για υποθετικό σενάριο που πιθανά θα μπορούσαν να δουλέψουν στην ταξη. Η ύπαρξη δρομολογητή σε υποδικτυωση για τα πλαίσια του μαθήματος και εκτός αυτών είναι μόνο ακαδημαικη και κατά τη γνώμη μου απαράδεκτη να τη πάρουν και να την  βάλουν όπως διατυπώθηκε στις πανελλαδικές. Για συζήτηση στη τάξη, σε υποθετικό σενάριο που ίσως να πραγματεύεται υποδικτυωση μπορει αλλα με πολλά αν ...
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: gxry στις 17 Ιουν 2018, 07:11:58 ΜΜ
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, για το αν θα γίνει άμεση ή έμμεση δρομολόγηση, δηλαδή εάν απαιτείται χρήση δρομολογητή, προσδιορίζεται από το αποτέλεσμα της λογικής πράξης AND μεταξύ της διεύθυνσης IP προέλευσης και της μάσκας όπως και της αντίστοιχης πράξης AND μεταξύ της διεύθυνσης IP προορισμού και της (ίδιας) μάσκας που έχει και γνωρίζει ο υπολογιστής προέλευσης. Βλ. Διάγραμμα ροής στο Σχήμα 3.6.1.α: Διαδικασία δρομολόγησης αυτοδύναμου πακέτου, των σημειώσεων μαθητή.
Εάν το αποτέλεσμα είναι ίδιο, ανήκουν στο ίδιο δίκτυο και η δρομολόγηση άμεση χωρίς απαίτηση ύπαρξης δρομολογητή· εάν είναι διαφορετικό ανήκουν σε διαφορετικό δίκτυο και απαιτείται χρήση δρομολογητή.
Οι έννοιες δίκτυο και υποδίκτυο είναι σχετικές και στην περίπτωση αυτή ταυτίζονται.

Δοθείσης μιας διεύθυνσης IPv4 και μιας μάσκας, η διεύθυνση δικτύου δίνεται στην "3.1.5 Ειδικές διευθύνσεις" ως εξής:

"Διεύθυνση Δικτύου: Προσδιορίζει το δίκτυο στο οποίο ανήκει μια διεύθυνση. Για μια δεδομένη διεύθυνση IP, η διεύθυνση δικτύου είναι ο αριθμός ο οποίος είναι ίδιος με τη διεύθυνση στο τμήμα που αντιπροσωπεύει το αναγνωριστικό δικτύου ενώ στο τμήμα που προσδιορίζει τον υπολογιστή έχει μηδενικά (στο δυαδικό του ισοδύναμο) Πρόκειται για το αποτέλεσμα του λογικού AND μεταξύ της διεύθυνσης IP και της μάσκας δικτύου.
Για την διεύθυνση IP 192.168.1.18 με μάσκα 255.255.255.0 ή 192.168.1.18/24, η διεύθυνση δικτύου είναι 192.168.1.0 [=(192.168.1.18) AND (255.255.255.0) Βλέπε Πίνακα 3.1.4.α]"

Δοθέντων δυο διευθύνσεων IPv4 και μιας μάσκας, με το προαναφερθέν κριτήριο (AND με τη μάσκα) αυτές ή ανήκουν στο ίδιο δίκτυο ή σε διαφορετικό και δεν έχει σημασία αν το πείς δίκτυο ή (υπο-)δίκτυο ή υποδίκτυο για το είδος της δρομολόγησης.

Στην 3.6.1 άλλωστε αναφέρεται:
"Αυτό που κάνει, στην πραγματικότητα, είναι λογικό ΚΑΙ (AND) της διεύθυνσης IP προορισμού με τη μάσκα δικτύου για να βρει τη διεύθυνση του δικτύου προορισμού. Στη συνέχεια τη συγκρίνει με τη δική του διεύθυνση δικτύου. Αν είναι ίδιες τότε συμπεραίνει ότι ο υπολογιστής προορισμού βρίσκεται στο ίδιο δίκτυο."

Στο ερώτημα Δ2 και Δ3, απλά εφαρμόζεται η διαδικασία του διαγράμματος ροής  Σχήμα 3.6.1.α: Διαδικασία δρομολόγησης αυτοδύναμου πακέτου.
Τίτλος: Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: herk στις 29 Ιουν 2018, 02:31:27 ΜΜ
Απ'οτι φαινεται το υπουργείο δέν έδειξε καμία ελαστικότητα στό Δ θέμα ώς αναφορά τήν ασάφεια στήν μάσκα , ούτε στήν "παγίδα" με τήν άμεση και έμμεση δρομολόγηση. Δυστυχώς Δεν έλαβε υπόψη ούτε τήν τεκμηριωμένη μεθοδολογία, ούτε τήν προσπάθεια του μαθητή καί το όλο θέμα πήγε "χαμένο"