Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Παράθεση από: petrosp13 στις 31 Ιουλ 2013, 12:45:13 ΠΜ
Λαμβάνοντας υπόψιν τα εξής:

1. Τους "υπεράριθμους" πληροφορικούς στα σχολεία
2. Την υποχρεωτική μετάταξη πολλών σε δημοτικά
3. Την απαγόρευση προσλήψεων

Θεωρείτε ότι βγαίνουν οι αριθμοί; Δηλαδή, θα μείνουν Πληροφορικοί ώστε να διδάξουν σε Λύκειο; Γιατί αν δεν μένουν, τότε δεν έχει νόημα να μιλάμε για μαθήματα Πληροφορικής

Η θέση των πληροφορικών και της Πληροφορικής στο σχολείο είναι πρωτίστως στο Λύκειο (Γενικό και Τεχνολογικό) και μετά στο Γυμνάσιο. Η επιμονή με το Δημοτικό έχει πάντα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.


Dinos

Από τη στιγμή, που για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
(αυτό ξεκίνησε με τη Διαμαντοπούλου)
η Πληροφορική είναι δεξιότητες και όχι επιστήμη,
θα πηγαίνουμε όλο και πιο "κάτω" στη Δημόσια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο, Δημοτικό).
Όπως έχουν τα πράγματα, νομίζω ότι η εκπαραθύρωση  :'( :'( :'( από το Λύκειο είναι μη αναστρέψιμη
και είθε να αυξηθούν  :D οι ώρες της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σε δύο.

P.Tsiotakis

Σε λίγες μέρες θα ξεκινήσω ένα κείμενο σε public google doc και θα το κοινοποιήσω στη λίστα για συνεπεξεργασία για όποιον θέλει να συμβάλλει.
Το κείμενο θα είναι:
- διαμαρτυρία για τον διωγμό/εξοβελισμό της Πληροφορικής (όχι των καθηγητών) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (κάτι που δεν αλλάζει όποιο κι αν ειναι το σχέδιο καθώς δεν περιμένω ο γκλαβάς να βάλει μάθημα γενικής σε κάθε τάξη)
- τη θέση μου πως δεν αναλαμβάνω εργασία που να έχει σχέση με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή στο σχολείο και πως θέλω να αναλάβω υπεύθυνος τμήματος για να εκπαιδευτώ.
- ...

θα απαιτήσω να γραφτεί αυτούσιο στο πρακτικό του σχολείου.
Θα δηλώσω στη διεύθυνση του σχολείου πως η υποχρεωτική ανάθεση εργασιών όπως οι παραπάνω θα πραγματοποιούνται σε χρόνο ανάλογο της εκτίμησης που τρέφουν οι συνταξιούχοι σχεδιαστές του νέου σχολείου προς την επιστήμη μου.

Θεωρώ ότι όλοι οι καθηγητές πληροφορικής (και όχι μόνο τα λιγοστά μέλη της ΠΕΚΑΠ) πρέπει να εκφράσουν χειροπιαστά τη δυσαρέσκειά τους στο σχολείο, κάτι που έχει προταθεί πολλές φορές στο παρελθόν αλλά δεν έγινε ακόμη.


Παναγιώτης Τσιωτάκης

lxart

Συμφωνώ απόλυτα με την εξής προσθήκη:
.........
και δεν αναλαμβάνω να υποδείξω, εκμάθω σε οποιονδήποτε συνάδελφο οποιασδήποτε ειδικότητας τη χρήση οποιουδήποτε προγράμματος σχετικού με τη λειτουργία του σχολείου, η τη λειτουργία του εργαστηρίου και όλων των υπαρχόντων σ' αυτό εξαρτημάτων.
Εννοείται ότι ερωτήσεις του τύπου "...για δείξε μου πως δουλεύει αυτό κ.λ.π." δεν γίνονται αποδεκτές.
.....
Έχει και η μ@λ@κί@ τα όρια της

Keep Growing

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 31 Ιουλ 2013, 11:42:43 ΠΜ
.....
- τη θέση μου πως δεν αναλαμβάνω εργασία που να έχει σχέση με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή στο σχολείο και πως θέλω να αναλάβω υπεύθυνος τμήματος για να εκπαιδευτώ.

Για να αναλάβω θα πρέπει να βρίσκομαι εκεί.  :D

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 31 Ιουλ 2013, 11:42:43 ΠΜ
Θεωρώ ότι όλοι οι καθηγητές πληροφορικής (και όχι μόνο τα λιγοστά μέλη της ΠΕΚΑΠ) πρέπει να εκφράσουν χειροπιαστά τη δυσαρέσκειά τους στο σχολείο, κάτι που έχει προταθεί πολλές φορές στο παρελθόν αλλά δεν έγινε ακόμη.


Παναγιώτης Τσιωτάκης

+1
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

Πάντως, το πρόβλημα δε μας το δημιούργησαν οι συνάδελφοι, ούτε οι μαθητές.
Το πρόβλημα το αφήσαμε να λιμνάζει μόνοι μας και τώρα κοντεύει να μας πνίξει.

Και μη ξεχνάτε πως οι συνθήκες δεν είναι ίδιες με πριν από 2 χρόνια. Τώρα οι αντιδράσεις μας θα πρέπει να βρίσκουν συμμάχους και όχι να δημιουργούν εχθρούς.
Η αποχή μας από τις διοικητικές εργασίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όχι όμως και να μη βοηθήσουμε έναν καθηγητή ή μαθητή για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Βέβαια όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν να ανοίξουν κανονικά τα σχολεία το Σεπτέμβρη και να βρίσκονται όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές στη θέση τους.  :-\
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

tdrivas

Για να ελαφρύνουμε και λίγο την κατάσταση μέσα στο άγχος μας : Το F5 πρέπει να έχει λιώσει στους υπολογιστές μας...
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

NiColas1957


lxart

Δεν αναφέρομαι ΠΡΟΦΑΝΩΣ σε μαθητές.
Για τους συναδέλφους δε, υπάρχει και έμμεσος τρόπος άρνησης (αργότερα...κ.λ.π.) που δεν δημιουργεί αντιπάθειες ή εχρότητες.
Και τέλος πάντων υποτίθεται ότι ΟΛΕΣ οι ειδικότητες έχουν επιμορφωθεί και μάλιστα έχουν και "πτυχίο" (άσε που πληρώθηκαν κι' όλας)

Keep Growing

Πάντως εγώ εξακολουθώ και έχω την απορία. Τόσοι συνάδελφοι εδώ σχολιάζανε και συζητούσανε για την ΑΕΠΠ (θέματα, λύσεις, βοήθεια σε μαθητές κ.λπ.). Πολλοί από αυτούς με επαφές σε πανεπιστήμια αλλά και με διάφορους εκπαιδευτικούς φορείς.

Μήπως κάποιοι από αυτούς έχουν κάποια παραπάνω ενημέρωση; Μήπως έχουν κάποιες προτάσεις να κάνουν για τρόπους αντίδρασης;
Επίσης οι μαθητές που επέλεξαν την τεχνολογική κατεύθυνση, τι γνώμη έχουν; Είναι κάποιος μαθητής στο forum που μπορεί να μας πει την άποψή του;
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

petrosp13

Δεν χρειάζεται να ρωτήσεις
Οποιοσδήποτε ακούει για το πρόβλημα μας, δεν βρίσκει λογική στην κατάργηση της πληροφορικής. Είτε μαθητής, είτε φιλόλογος, είτε γονέας, θέλει να υπάρχει διδασκαλία πληροφορικής όσο περισσότερο γίνεται. Το διάγραμμα με την έρευνα για την άποψη για τα σχολικα μαθήματα που βγήκε επί διαμαντόπουλου τα λέει όλα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Terius

καλη σας μέρα συνάδελφοι, έχω μια απορία. πόσοι είμαστε τελικά οι πληροφορικοί στα σχολεία, ώστε να είμαστε υπερπλήρης και στην τελική σε πόσα παιδιά κάνουμε μάθημα, σε τι εργαστήρια, με τι εξοπλισμό, σαφώς και τι σόι μάθημα κάνουμε, και στο τέλος τέλος τι ακριβώς τους λείπει από τις απολύσεις τους, πόσος κόσμος ακόμα, να ψάξουμε εμείς να τους βρούμε και αυτούς. Ξέρω κάτι πυρηνικούς φυσικούς , κάτι ρομποτικούς, που δεν έχουν τομέα στην Ελλάδα να ασχοληθούν, ας τους πετάξουμε και αυτούς στον κουβά της κινητικότητας.

alfabit

Δυστυχώς συνάδελφοι εδώ και τρία χρόνια παρατηρούμε μια ανελέητη προσπάθεια για να εξαφανιστεί η Πληροφορική από το Λύκειο.
Νομίζω ότι τα επιχειρήματα μας γύρω από τη χρησιμότητα του μαθήματος τα δέχονται όλοι μεν, δεν τους καίγεται καρφί δε.

Το θέμα κατά τη γνώμη μου είναι καθαρά οικονομικό και οικονομικά οι Πληροφορικοί δεν βολεύουν στα σχολεία, πρέπει να ενισχυθούν οι παραδοσιακοί κλάδοι και μάλιστα να συγκεντρώνουν όσο πιο πολλά αντικείμενα γίνονται. Φιλόλογοι να κάνουν πχ Κοινωνιολογία και ούτω καθεξής.

Δυστυχώς δε βλέπω σωτηρία όχι απλά για μας τους Πληροφορικούς αλλά πάνω από όλα για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Νιώθω μεγάλη απογοήτευση γι' αυτήν την κατάντια και δε νομίζω ότι είμαι ο μόνος. :-\

Μόνο μια πρόταση θέλω να κάνω, αν είναι να βγει η Α.Ε.Π.Π να μην δεχτούμε καμία άλλη ώρα στα λύκεια. Ας αφήσουμε τους φιλόλογους και τους χημικούς να κάνουν όσα κάνουν οι Πληροφορικοί στα σχολεία. Θα πέσει το γέλιο της αρκούδας... :D

merlin

Γεια σας συνάδελφοι. Δυστυχώς είναι άσχημες οι καταστάσεις που μας κάνουν να οργανωθούμε και να παλέψουμε για το καλό του κλάδου μας (ή της εκπαίδευσης γενικότερα). Είναι επίσης απογοητευτικό το πόσοι από μας έχουν ακόμα διάθεση να παλέψουν (αν είχαν ποτέ).
Πριν ένα μήνα που κατέβηκα στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΠΕΚΑΠ (και ταυτόχρονη πορεία της ΟΛΜΕ) στο Υπ. Διοικ. Μεταρ. περίμενα με αφέλεια να γνωρίσω πολύ κόσμο του Στεκιού. Δυστυχώς δεν βρήκα κανέναν (σίγουρα κάποιοι κατεβήκατε αλλά δεν βρεθήκαμε).

Αν δεν οργανώσουμε σωστά τον αγώνα μας, δεν πάμε πουθενά. Στον νομό μου (Φωκίδα) σκεφτόμαστε με άλλους συναδέλφους να ορίσουμε κάποιον (ους) υπεύθυνο (ους) (κάτι σαν τοπική ΠΕΚΑΠ) που θα συνεργάζεται με αντίστοιχους στους διπλανούς νομούς. Είναι πιο ευέλικτα σχήματα (λόγω μεγέθους), με στενότερες σχέσεις (αμεσότητα, τηλεφωνική επικοινωνία κλπ).

Όσο για κάποια σχόλια συναδέλφων σχετικά με το τι (δεν) θα κάνουμε στα σχολεία από Σεπτέμβρη για να "τιμωρήσουμε" το Υπουργείο, θεωρώ ότι δε θα έχει αποτέλεσμα. Εγώ προσωπικά (αν είμαι σε σχολείο ακόμη), δε θα μπορούσα να αρνηθώ (ούτε σε μαθητή ούτε σε συνάδελφο) να τον βοηθήσω σε κάτι που αφορά την επιστήμη μου και δεν το γνωρίζει.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20