Python στην Γ λυκείου

Ξεκίνησε από nokotsos, 25 Μαΐου 2022, 04:59:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nokotsos

Καλησπέρα , άκουσα απο τα παιδιά ότι από του χρόνου θα τους μαθαίνουν Python στο γενικό λύκειο.. κατα πόσο ισχυεί αυτό?(δεν βρίσκω κάτι που να το επιβεβαιώνει) και αν ισχύει δεν θα διδάσκετε η ΓΛΩΣΣΑ?

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tsabatman

Λογικά το πρόγραμμα σπουδών θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε πρότυπα από την Α λυκείου (από του χρόνου;) και ίσως να ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε όλα τα γενικά Λύκεια από την περίοδο 2023-2024. Του χρόνου η Γ λυκείου θα κάνει ΓΛΩΣΣΑ. Εκτός αν κάποιος συνάδελφος έχει διαφορετική ενημέρωση. 

evry

Η αναφορά ενός περιβάλλοντος ή μιας βιβλιοθήκης της Python σε μια ενδεικτική δραστηριότητα για όσους γνωρίζουν τον τρόπο σύνταξης των προγραμμάτων σπουδών δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε δομές της Python πουθενά στο πρόγραμμα σπουδών σε αντίθεση για παράδειγμα με το πρόγραμμα σπουδών του αντίστοιχου μαθήματος στα ΕΠΑΛ.
Για παράδειγμα στην Α' Λύκειου έχει δραστηριότητα με το geogebra. Με το geogebra!!! Λες και δεν υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού. 
Αφήστε το λοιπόν, Πάλι στην ΓΛΩΣΣΑ θα καταλήξουμε.
Τουλάχιστον θα κάνουν Python στο Γυμνάσιο γιατί αναφέρεται ρητά στον οδηγό εκπαιδευτικού, πάλι καλά.
Το Λύκειο θα γλιτώσει για άλλη μια φορά (όπως το 2015) από αυτή την .... ενοχλητική γλώσσα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Του χρόνου πάλι ΓΛΩΣΣΑ το βλέπω. Ωστόσο θέλω να είμαι αισιόδοξος, γιατί αν έχει δίκιο ο evry, από τη μία είναι βολικό για τους εκπαιδευτικούς με τόση πείρα, από την αλλή είναι τραγικό, όταν όλος ο Κόσμος διδάσκει πάνω σε πραγματικές γλώσσες και καταλήγουμε εμείς να έχουμε μαθητές που γίνονται φοιτητές δίχως τις στοιχειώδεις προδιαγραφές ως προγραμματιστές γιατί πολύ απλά η ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι εργαλείο της προκοπής.
Δεν είναι αντικειμενοστραφής.
Από το αλφάβητο λείπουν πράγματα που χρησιμοποιεί.
Είναι κάκιστα δηλωμένη.
Είναι θεωρητική.
Δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τη πραγματικότητα.

andreas_p


alkisg

Εγώ πάντως για γενική παιδεία θεωρώ πολύ πιο σημαντικούς τον "οδηγούμενο από τα γεγονότα" και τον "ασύγχρονο" προγραμματισμό παρά τον αντικειμενοστραφή.

Ο αντικειμενοστραφής είναι διαφορετικός τρόπος δόμησης του κώδικα σε μεγάλα προγράμματα. Για να αποφασίσουμε αν ένα πρόγραμμα θα είναι καλύτερο με διαδικασιακό ή με αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, απαιτείται αρκετή εμπειρία, που είναι δύσκολο να την έχουν μαθητές.

Αντίθετα το "χτυπάω κλικ κάπου στον browser, τι γίνεται από πίσω;" θα έπρεπε να είναι μέρος της γενικής παιδείας. Όμως ακόμα και οι παλιότεροι Πληροφορικοί δεν έχουμε εμπειρία με ασύγχρονο προγραμματισμό και δεν μπορούμε να καταλάβουμε εύκολα τις έννοιες των callbacks, promises κλπ που υλοποιούν πλέον την πλειονότητα των GUIs.

Π.χ. στο γεγονός onsubmit μιας φόρμας, σύλλεξε τα δεδομένα, στείλ' τα στον απομακρυσμένο server, και όρισε μια callback.
Αν αργότερα κληθεί η callback, συνέχισε με την επόμενη εργασία - ενώ είσαι ήδη σε function, εδώ είναι το περίεργο, δεν μπορείς ξαφνικά να επιστρέψεις στη main.
Αν δεν υπάρξει απάντηση εκτέλεσε άλλον κώδικα που ειδοποιεί τον χρήστη για το πρόβλημα κλπ.

Όταν οι μαθητές βαράνε πολλές φορές κλικ σε ένα κουμπί για να ...φορτώσει πιο γρήγορα η σελίδα, και δημιουργούν πιθανώς πληθώρα από requests και callbacks, δεν είναι εμφανής η έλλειψη των παραπάνω γνώσεων;
Την έλλειψη της γνώσης του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού πού την βλέπουμε στην καθημερινή μας ζωή;

Foto

Το πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της πληροφορικής στο Λύκειο είναι πολύ φιλόδοξο. Θα ήθελα να δω τα νέα βιβλία για αυτό το πρόγραμμα!
Κάπου λέει για Arduino στη Β Λυκείου. Εκεί κατά κόρο χρησιμοποιείται η C++ και τα εξαρτήματα δουλεύονται με αντικείμενα (εισαγόμενες βιβλιοθήκες), εκτός από απλά όπως τα LED.. Υπάρχει και η microPython για Arduino  Η ασύγχρονη λειτουργία γίνεται με διακοπές (interrupts). Για να γίνει το μάθημα θα πρέπει να δοθούν πλακέτες (μην περιμένουμε να κάνουν τα παιδιά και τη καλωδίωση). Το πολύ να βάλουν κάποιο LED ή και ποτενσιόμετρο. Όλα αυτά θα  τα αγοράζει ο μαθητής;
Σα ψέματα μου φαίνονται!

pgrontas

Άλκη συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα.

Το μόνο θετικό που βλέπω στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό είναι ότι διδάσκει στους μαθητές πως μπορούμε να ομαδοποιήσουμε και δεδομένα για να φτιάξουμε σύνθετες οντότητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στα υποπρογράμματα, όπου οι μαθητές μαθαίνουν να ομαδοποιούν εντολές για να φτιάξουν σύνθετες λειτουργίες.
Αυτό όμως μπορεί να επιτευχθεί και με οποιαδήποτε γλώσσα έχει δομές ή εγγραφές ή tuples ή όπως αλλιώς λέγονται. Δεν χρειάζεται να εισαχθούν τόσες  έννοιες του OO όταν μάλιστα αυτές φτιάχτηκαν για να εξυπηρετούν πολύπλοκα συστήματα με πολλές γραμμές κώδικα όπου η επαναχρησιμοποίηση που πετυχαίνεις σε γλιτώνει από χρόνο και λάθη. Τέτοια έκταση δεν πρόκειται να δουν οι περισσότεροι μαθητές (και όχι μόνο).

Τώρα σε ότι αφορά τα callbacks, αυτά βασίζονται ουσιαστικά στον συναρτησιακό προγραμματισμό όπου μπορείς να έχεις μια συνάρτηση ως παράμετρο, μεταβλητή κτλ. (first class object). Μήπως θα ήταν καλύτερο να διδάξουμε αυτό (ως βασική αρχή δηλαδή και όχι κατ' ανάγκη ως εφαρμογή);

Κατά σύμπτωση η Python η Javascript και άλλες πραγματικές γλώσσες έχουν και τα δύο. Όχι όμως η ψευδογλώσσα, ούτε η ΓΛΩΣΣΑ!

Επίσης συμφωνώ με το σκεπτικό σου ότι οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες για τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν (το αγαπημένο μου παράδειγμα είναι το SSL/TLS μιας και οι μαθητές ρωτούν συχνά για το https). Όμως δεν θεωρώ ότι αυτά πρέπει αναγκαία να περάσουν μέσω του κώδικα, αλλά μπορεί να εισαχθούν μέσω θεωρίας εμπλουτίζοντας ταυτόχρονα το μάθημα και με άλλα πεδία της πληροφορικής.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

alkisg

#9
Σε περιβάλλοντα που βασίζονται σε τερματικό (π.χ. σκέτη python) είναι λίγο δύσκολο να βρεις παραδείγματα για ασύγχρονο προγραμματισμό και main event loops αν δεν προσθέσεις GUI ή networking.

Π.χ. το "Example #1" στο https://www.educba.com/python-event-loop/ είναι μόνο 10 γραμμές, αλλά δεν μπορούν εύκολα να το αντιστοιχίσουν οι μαθητές σε έννοιες του πραγματικού κόσμου... νομίζω ότι παιδαγωγικά ο ασύγχρονος θα παρουσιαστεί πολύ πιο εύκολα με το "κάνω κλικ σε κουμπί".

Αντίθετα, το πέρασμα συναρτήσεων ως παραμέτρους μπορούν να διδαχτεί πολύ εύκολα και με σύγχρονο προγραμματισμό, π.χ. η συνάρτηση Α καλεί την Β και της περνά παράμετρο την συνάρτηση Γ. Η Β μπορεί άμεσα να καλέσει την Γ χωρίς να εμπλέκεται κάτι ασύγχρονο.

dpa2006

#10
Καλησπέρα,
θα συμφωνήσω με τον Άλκη,
Ο προγραμματισμός βάση γεγονότων είναι σημαντικός και βοηθάει τον εκπαιδευόμενο να κατανοήσει πως λειτουργεί το πρόγραμμα του.
Η άποψη του Alan Kay για την εξέλιξη και την πορεία του OOP νομίζω πως είνα βαρύνουσα

https://suzdalnitski.medium.com/oop-will-make-you-suffer-846d072b4dce

A Conversation with Alan Kay

https://medium.com/javascript-scene/the-forgotten-history-of-oop-88d71b9b2d9f

Επίσης όλοι όσοι "φωνάζουν" για τον OOP δεν νομίζω να φωνάζουν άδικα...
https://medium.com/@konradmusial/why-oop-is-bad-and-possibly-disastrous-e0844fa96c1f

Οι εφαρμογές μη OOP παραδειγμάτων προγραμματισμού σε άλλα πεδία (π.χ. ML)  πληθαίνουν...
https://beapython.dev/2020/10/30/is-functional-programming-the-futures-best-coding-paradigm/

Εϋχομαι να δούμε μια Γλώσσα προγραμματισμού στο ΕΛ(Ενιαίο Λύκειο) αλλά αυτό πιστεύω δυστυχώς θα αργήσει.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

akalest0s

Πρώτη φορά που σκέφτηκα ότι ίσως δεν είναι και όλα τόσο ρόδινα με τον OOP, ήταν όταν έπεσα πάνω σε αυτό το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=QM1iUe6IofM
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παραπάνω παραπομπές, dpa.

Όπως και να έχει, για μένα δύο είναι τα βασικά στοιχεία: α) Να ξεκινάμε σοβαρή αλγοριθμική (το αργότερο) από την Α λυκείου, επίσημα, με τον κώδικα να παραμένει ο πυρήνας της πληροφορικής. Τα υπόλοιπα (ρομποτικές, κλπ), στο γυμνάσιο ή στο λύκειο (αλλά συμπληρωματικά).
β) Επιτέλους το μάθημα να είναι "καλώς ορισμένο". Όχι αυτές οι φαιδρότητες που ζούμε 20 χρόνια τώρα.

Με αυτά τα δύο, είτε πάμε σε πραγματική γλώσσα (που το θέλω) είτε όχι, μικρή αξία έχει για μένα. Αν, πχ, πάμε σε Python και η κατάσταση είναι όπως η σημερινή ΕΠΙΛΕΞΕ, καλύτερα να μείνουμε εδώ που είμαστε.
Ε, ρε μπαρμπα Bob που μας χρειάζεται! (ειδικά εκεί στο υπουργείο..)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

alkisg

Παράθεση από: akalest0s στις 04 Ιουν 2022, 04:48:20 ΜΜβ) Επιτέλους το μάθημα να είναι "καλώς ορισμένο". Όχι αυτές οι φαιδρότητες που ζούμε 20 χρόνια τώρα.

Με αυτά τα δύο, είτε πάμε σε πραγματική γλώσσα (που το θέλω) είτε όχι, μικρή αξία έχει για μένα. Αν, πχ, πάμε σε Python και η κατάσταση είναι όπως η σημερινή ΕΠΙΛΕΞΕ, καλύτερα να μείνουμε εδώ που είμαστε.

Το Υπουργείο μπορεί πανεύκολα να λύσει όλες τις ασάφειες της ΓΛΩΣΣΑΣ με μια φράση:
"δεχόμαστε την τρέχουσα υλοποίηση του Διερμηνευτή ως σωστή· ό,τι διατυπώνεται διαφορετικά στο βιβλίο, να εντοπιστεί και να διορθωθεί στην επόμενη επανατύπωση" (και τους είχαμε στείλει τη σχετική λίστα εδώ και 15 χρόνια).

Ασάφειες υλοποίησης η Python δεν πολυέχει.
Θα βρεθούν όμως ασάφειες διδασκαλίας, π.χ. πώς να περιορίζουμε τους μαθητές ώστε να μην λύνουν τις ασκήσεις με προχωρημένα χαρακτηριστικά της Python. Αντίθετα, στη ΓΛΩΣΣΑ αυτά τα προβλήματα είναι ελάχιστα λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων της, για παράδειγμα πότε επιτρέπουμε πίνακες και πότε όχι.
Οι ασάφειες της θεωρίας (τι είναι αντικειμενοστραφής κλπ) είναι παρόμοιες και στις δύο γλώσσες.

==> κι εγώ δεν βλέπω να γίνεται σοβαρή αναβάθμιση με την Python, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα μείνουμε στην ύλη της ΑΕΠΠ με άλλη γλώσσα. Ούτε βιβλιοθήκες A.I. θα χρησιμοποιήσουμε (που τους κάνουν διαφήμιση, εγώ δεν τις θεωρώ σημαντικές για Β/θμια), ούτε καν GUI (αφού η Python δεν έχει), οπότε το συνολικό όφελος αντιστοιχεί στην παραπάνω φράση που έγραψα, ενώ ενέχει και κινδύνους.

akalest0s

Παράθεση από: alkisg στις 04 Ιουν 2022, 05:09:35 ΜΜΑσάφειες υλοποίησης η Python δεν πολυέχει.
Θα βρεθούν όμως ασάφειες διδασκαλίας, π.χ. πώς να περιορίζουμε τους μαθητές ώστε να μην λύνουν τις ασκήσεις με προχωρημένα χαρακτηριστικά της Python. 
Ακριβώς, σε αυτό αναφέρομαι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

#14
Παράθεση από: Foto στις 31 Μαΐου 2022, 01:09:06 ΠΜΤο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της πληροφορικής στο Λύκειο είναι πολύ φιλόδοξο. Θα ήθελα να δω τα νέα βιβλία για αυτό το πρόγραμμα!
Κάπου λέει για Arduino στη Β Λυκείου. Εκεί κατά κόρο χρησιμοποιείται η C++ και τα εξαρτήματα δουλεύονται με αντικείμενα (εισαγόμενες βιβλιοθήκες), εκτός από απλά όπως τα LED.. Υπάρχει και η microPython για Arduino  Η ασύγχρονη λειτουργία γίνεται με διακοπές (interrupts). Για να γίνει το μάθημα θα πρέπει να δοθούν πλακέτες (μην περιμένουμε να κάνουν τα παιδιά και τη καλωδίωση). Το πολύ να βάλουν κάποιο LED ή και ποτενσιόμετρο. Όλα αυτά θα  τα αγοράζει ο μαθητής;
Σα ψέματα μου φαίνονται!

Καλημέρα σε όλους,
Δεν χρειάζεται κατ' ανάγκη C/C++ στο Arduino...(για αρχή τουλάχιστον)
Έχουμε και άλλες δυνατότητες.
Scratch
http://s4a.cat/

Python
https://create.arduino.cc/projecthub/smart-tech/programming-arduino-using-python-f3d2c0

mBlock
https://mblock.makeblock.com/en-us/
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Foto

Όπως και να έχει το Arduino χρειάζεται υλικό, δηλαδή κόστος που θα πρέπει να πληρωθεί από ποιούς;
Το μάθημα πρέπει να έχει ορίζοντα δεκαετίας τουλάχιστον. Άρα χρειάζεται μια γλώσσα και ένα περιβάλλον που να συνδυάζει ευκολία μάθησης και μικρό κόστος.

dpa2006

Πράγματι χρειάζεται κόστος και ορίζοντας.
Αυτό είναι γενικότερο θέμα με το Hardware και πιστεύω ότι το έχουμε ζήσει λίγο πολύ όλοι.
Πρέπει να υπάρξει κονδύλι επιμόρφωση εκπαιδευτών στο αντικειμένο και ορίζοντας δεκαετίας.
Ευσεβείς πόθοι  :(
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Foto

Η χρήση γεγονότων είναι δύσκολο να γίνει στο χαρτί. Αν μιλάμε για gui τότε θα έχουμε μια σειρά attributes που θα πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής για ένα σύνολο controls. Τωρα χωρίς γεγονότα, μας φθάνει ένα περιορισμένο λεξιλόγιο. Αλλά με τα controls θα έχουμε πλειάδα ονομάτων. Θα πρέπει να γίνεται απομνημόνευση ή να δίδεται πίνακας;

dpa2006

Παράθεση από: Foto στις 05 Ιουν 2022, 01:37:50 ΜΜΗ χρήση γεγονότων είναι δύσκολο να γίνει στο χαρτί. Αν μιλάμε για gui τότε θα έχουμε μια σειρά attributes που θα πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής για ένα σύνολο controls. Τωρα χωρίς γεγονότα, μας φθάνει ένα περιορισμένο λεξιλόγιο. Αλλά με τα controls θα έχουμε πλειάδα ονομάτων. Θα πρέπει να γίνεται απομνημόνευση ή να δίδεται πίνακας;
Πράγματι έτσι είναι...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

alkisg

Αν θέλουμε να μείνουμε σε σκέτο input / output, τότε αρκεί η χρήση του πεδίου "value":

// Αντίστοιχο της ΔΙΑΒΑΣΕ:
a = control1.value
// Αντίστοιχο της ΓΡΑΨΕ:
control2.value = "Το άθροισμα είναι ... μπλα μπλα"

Ενώ για προγραμματισμό βασισμένο σε γεγονότα, χρειάζεται και το:
control1.onclick = myfunction

Δηλαδή αντί για 2 πράγματα τώρα θα πρέπει να μάθουν 2. Same difference.

Foto

Υπάρχουν δύο τουλάχιστον θέματα που δεν καλύφθηκαν παραπάνω:
1. Input Validation (περιορισμός στη τιμή εισαγωγής, διότι η εισαγωγή γίνεται εκτός από προγραμματιστικά με επιλογή του control και χρήση πληκτρολογίου)
2. Control Interaction (συνήθως με χρήση ιδιότητας enabled). Ο χειρισμός ενός ή περισσοτέρων controls σχετίζεται με τη κατάσταση enabled ενός άλλου control.

alkisg

Το input validation δεν εξαρτάται από το αν η είσοδος δίνεται σε γραμμή τερματικού ή σε text box. Είναι το ίδιο εύκολη ή δύσκολη και στις δύο περιπτώσεις.
Control interaction σε απλά παραδείγματα επιπέδου ΑΕΠΠ δεν χρειάζεται. Μπορούν όλα τα input/output controls να είναι πάντα enabled, και το "onclick" ενός από αυτά να αντιστοιχεί με το κουμπί "run" του Διερμηνευτή.

Foto

Για να αναβαθμιστεί η ΓΛΩΣΣΑ για χειρισμό γεγονότων θα πρέπει να μπουν καθολικές μεταβλητές που τώρα δεν υποστηρίζονται.
Για να γίνει κατανοητό αυτό: Τα controls πρέπει να φαίνονται (να είναι θεατά) από συναρτήσεις στο onclick συμβάν, αλλιώς το συμβάν δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τη κατάσταση (state) των controls

alkisg

Η ΓΛΩΣΣΑ δεν έχει περιβάλλον για προγραμματισμό με GUI/γεγονότα/ασύγχρονο κλπ, και σιγά μην αποκτήσει ποτέ.
Για όλα αυτά θα χρειαστεί άλλη γλώσσα, π.χ. Javascript.

Το sum up, my άποψη είναι:

  • Αν είναι να μείνουμε σε διαδικασίες / τερματικό, αρκεί η ΓΛΩΣΣΑ με μια μικρή αποσαφήνιση, δεν χρειάζεται να πάμε σε Python, δεν έχει κάποιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για τη Β/θμια.
  • Αν είναι να πάμε σε GUI / γεγονότα  / ασύγχρονο τότε η Python δεν είναι κατάλληλη και βολεύει καλύτερα η Javascript.

Foto

Η JavaScript θα μείνει πολλά χρόνια στο προσκήνιο, με την υποστήριξη από τους browsers, και πιστεύω ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τάξεις της Β)μιας εκπαίδευσης.

pgrontas

#26
Με μια δεύτερη ανάγνωση όσων γράφτηκαν σε αυτό το θέμα, μου προέκυψε το εξής (ειλικρινές) ερώτημα:

Μπορείς να κάνεις GUI ή event-driven χωρίς OOP?
Σίγουρα δεν χρειάζεται η αντικειμενοστρεφής σχεδίαση που διδάσκεται τώρα (λανθασμένη έτσι κι αλλιώς προσέγγιση όπως έχω ξαναγράψει) αλλά σίγουρα χρειάζεται το dot notation.
Επίσης σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει κάποια περιγραφή της υποδομής της γλώσσας για τoν μηχανισμό διάδοσης των events, για τα layouts κτλ. οπότε μήπως αυτό βαρύνει υπερβολικά τους μαθητές;

Το σημαντικό πάντως είναι να μπει πραγματική γλώσσα προγραμματισμού όποια και αν είναι.
Οπότε, αν μου επιτρέπεις Άλκη, βρίσκω το παρακάτω πολύ μηδενιστικό:

Παράθεση από: alkisg στις 06 Ιουν 2022, 12:08:28 ΜΜ
  • Αν είναι να μείνουμε σε διαδικασίες / τερματικό, αρκεί η ΓΛΩΣΣΑ με μια μικρή αποσαφήνιση, δεν χρειάζεται να πάμε σε Python, δεν έχει κάποιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για τη Β/θμια.

Υπάρχει τουλάχιστον ένα (super για μένα) πλεονέκτημα: Δίνει χειροπιαστές γνώσεις στους μαθητές σε μια μοντέρνα γλώσσα προγραμματισμού  η οποία υποστηρίζει όλα τα υποδείγματα του προγραμματισμού με πολύ απλό τρόπο και λίγα προαπαιτούμενα.
Έτσι διδάσκει ταυτόχρονα και την πολυπόθητη αλγοριθμική σκέψη αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ένας απλός τρόπος να εισαχθούν  με απλό τρόπο πολλές έννοιες με πολλές εφαρμογές (πχ. functions as first class objects που λέγαμε πριν). Τέτοια πράγματα ούτε γίνονται με τη ΓΛΩΣΣΑ, ούτε πρόκειται να γίνουν.
Τις γνώσεις αυτές μπορούν να τις αξιοποιήσουν και στην τριτοβάθμια χτίζοντας επάνω τους (όχι μόνο στην πληροφορική αλλά σε ολοένα και περισσότερες θετικές σχολές πχ. όπου έχει data analysis). Στο τελευταίο υπερτερεί της Javascript (η οποία όμως με τη σειρά της υπερτερεί σε άλλα πράγματα σίγουρα).

Υπάρχει βέβαια και το γνωστό μειονέκτημα που ανέφερες
ΠαράθεσηΘα βρεθούν όμως ασάφειες διδασκαλίας, π.χ. πώς να περιορίζουμε τους μαθητές ώστε να μην λύνουν τις ασκήσεις με προχωρημένα χαρακτηριστικά της Python.
το οποίο όμως το έχουν όλες οι 'πραγματικές' γλώσσες προγραμματισμού. Εδώ αρκεί να δούμε πώς το αντιμετωπίζουν οι άλλες χώρες όπως η Κύπρος (και η C++ που κάνουν εκεί έχει πολλές βιβλιοθήκες).

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

alkisg

Νομίζω ο Ευριπίδης είχε στείλει ένα link με μια βιβλιοθήκη που χρησιμοποιούν στην Κύπρο για να μειώσουν μια πραγματική γλώσσα (νομίζω C) στα επίπεδα της ΑΕΠΠ.
Οπότε η λύση είναι να φύγουμε από ΑΕΠΠ, να πάμε σε κανονική γλώσσα, και μετά να φτιάξουμε ειδική βιβλιοθήκη ώστε να επαναφέρουμε την κανονική γλώσσα στα επίπεδα της ΑΕΠΠ; Κάπου δεν μου ακούγεται καλοσχεδιασμένο όλο αυτό...

Αν ξεκινούσαμε από το μηδέν θα έλεγα "ναι αμέ υλοποιείται πολύ πιο γρήγορα από το να ορίσουμε ΓΛΩΣΣΑ και να φτιάξουμε Διερμηνευτές".
Αν θέλαμε javascript/GUI/events/whatever με ειδική βιβλιοθήκη επίσης θα συμφωνούσα, γιατί αυτά είναι πράγματα που δεν υποστηρίζει η ΓΛΩΣΣΑ.
Όμως το να πάμε σε ΑΕΠΠ-like custom βιβλιοθήκη οποιασδήποτε ΓΛΩΣΣΑΣ π.χ. C ή Python δεν το θεωρώ αναβάθμιση από την υπάρχουσα ΑΕΠΠ αν δεν αιτιολογήσουμε το τι παραπάνω μας προσφέρει. Δεν αποτελεί καν κανονική γλώσσα με επαναχρησιμοποιήσιμες γνώσεις.

Όσον αφορά το GUI/event driven και τον OOP, αν μιλήσουμε μόνο για attributes π.χ. onclick ή value τότε είμαστε σε επίπεδο εγγραφών (structs, records) και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε dot notation χωρίς να αναφέρουμε αντικείμενα. Αλλά και να αναφέρουμε την λέξη "αντικείμενο" δεν το θεωρώ κακό αν δεν αναλωνόμαστε σε φανφάρες αντικειμενοστραφούς σχεδίασης.

tsak

Arduino, callbacks, promises και άλλα ωραία οκ σαν σκέψεις αλλά ας αφήσουμε κάτι και για την τριτοβάθμια ρε παιδιά.. ;D
Ας πάρουν βάσεις αλγοριθμικής σκέψης (το βασικότερο κατ' εμέ) και τα άλλα έρχονται για όσους συνεχίσουν το ταξίδι στην πληροφορική. 
Για το νέο πρόγραμμα έχω να πω ότι αδυνατω να καταλάβω αυτό το συνοθυλευμα με ποιο τρόπο τελικά θα διδαχθεί και με ποια βιβλία..

Foto

#29
Υπάρχουν τα handbook, βιβλία που συνοπτικά αναφέρουν όλες τις δυνατότητες του χρήστη στο αντικείμενο του βιβλίου.
Σύνδεσμος για JavaScript HandBook.
http://edu-9.de/uploads/books/javascript-handbook.pdf

Η γλώσσα είναι εργαλείο που μαθαίνεται με τη χρήση. Το ζητούμενο είναι να μπουν στα θέματα του νέου βιβλίου αναφορές στα εργαλεία κατά περίπτωση. Να μην έχουμε ένα εμπλουτισμένο εγχειρίδιο γλώσσας με προβλήματα αλλά μιας προοδευτικής δυσκολίας προβλήματα που θα αναπτύσσονται επιγραμματικά, θα αναφέρονται τα απαραίτητα εργαλεία στο Handbook, και θα δίνονται ένα ή δύο παραδείγματα.
Σκοπός δεν θα είναι να μάθει κάποιος την Επίλεξε, αλλά να λύνει προβλήματα με χρήση μιας γλώσσας όπου θα έχει ενημερωθεί ότι η Επίλεξε (όπως και να λέγεται εκεί) είναι στην αναφερόμενη πρακτική επίλυσης. Η χρήση μας ενδιαφέρει στο βαθμό που λύνουμε την άσκηση.
Αν βάζουμε ερωτήματα για τα εργαλεία δεν κερδίζουμε κάτι. Επίσης και η θεωρία είναι ένα είδος φορμαλισμού που δεν συμπίπτει με την χρήση οποιασδήποτε γλώσσας. Τα θέματα πρέπει να αρχίζουν και να τελειώνουν με στόχο την εξήγηση και την επίλυση προβλημάτων, που απαιτούν αλγοριθμική σκέψη. Εκεί μπορεί να γενικευθεί η θεωρία και να είναι ανεξάρτητη από τη γλώσσα προγραμματισμού.

pgrontas

Παράθεση από: alkisg στις 06 Ιουν 2022, 05:38:58 ΜΜΝομίζω ο Ευριπίδης είχε στείλει ένα link με μια βιβλιοθήκη που χρησιμοποιούν στην Κύπρο για να μειώσουν μια πραγματική γλώσσα (νομίζω C) στα επίπεδα της ΑΕΠΠ.
Οπότε η λύση είναι να φύγουμε από ΑΕΠΠ, να πάμε σε κανονική γλώσσα, και μετά να φτιάξουμε ειδική βιβλιοθήκη ώστε να επαναφέρουμε την κανονική γλώσσα στα επίπεδα της ΑΕΠΠ; Κάπου δεν μου ακούγεται καλοσχεδιασμένο όλο αυτό...
Δεν το έχω ακούσει αυτό - αν θέλει ο Ευριπίδης ας το ποστάρει ξανά.
Πάντως στο επίσημο site φαίνεται ότι απλά τους περιορίζουν ότι μπορεί να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένες βιβλιοθήκες.
Τίμιο για τις εξετάσεις μου φαίνεται και δεν σημαίνει αναγκαία ότι η διδασκαλία θα περιοριστεί σε αυτές.

Γενικά θεωρώ πάντως καλύτερη στρατηγική η γλώσσα να έχει περισσότερες δυνατότητες και να περιορίζεις αυτές που θα διδαχθούν ή θα εξεταστούν, παρά να μην τις έχεις και μετά να τρέχεις να φτιάξεις ή να παραλείπεις (όπως ζούμε με τον αντικειμενοστρεφή και τη ΓΛΩΣΣΑ),

Τέλος πάντων, μπορούμε να γράφουμε πολλά. Το σωστό κατά τη γνώμη μου θα ήταν ένα από τα τόσα συνέδρια για τη διδακτική της πληροφορικής που γίνονται να αφιερώσει έστω ένα session (ή καλύτερα να έχει ως αποκλειστικό θέμα) την επιλογή της γλώσσας προγραμματισμού και εκεί να αναλυθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε προσέγγισης ελπίζοντας ότι θα υπάρξει στο τέλος κάποιο consensus.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Αυτό στο οποίο αναφέρεται ο Άλκης αν κατάλαβα καλά μήπως είναι η βιβλιοθήκη jtf που σχεδίασε η Java Task Force και χρησιμοποίησε στο εξαιρετικό βιβλίο του ο Eric Roberts;
Θα την βρείτε εδώ:    https://cs.stanford.edu/people/eroberts/jtf/
Είναι μια βιβλιοθήκη η οποία προσπαθεί να μειώσει την πολυπλοκότητα του input/output και του gui της Java. Την χρησιμοποίησα όταν έγραφα το βιβλίο για το μάθημα Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών της Γ' ΕΠΑΛ.
Δεν θυμάμαι να έχω αναφερθεί σε βιβλιοθήκη που χρησιμοποιούν στην Κύπρο, αλλά δεν είμαι και σίγουρος. Μήπως είχα απλά πει ότι οριοθετούν και αυτοί ένα υποσύνολο της γλώσσα; ώστε να ξέρουν τι είναι εντός και τι εκτός ύλης;

Σχετικά με τα θέματα που έχουν αναφερθεί παραπάνω.

Το θέμα του τι θα κάνουμε αν κάποιος μαθητής χρησιμοποιήσει προχωρημένα χαρακτηριστικά της Python έχει λυθεί ήδη σε όλα τα πανεπιστήμια που χρησιμοποιούν Python η άλλη γλώσσα. Ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο ότι είναι εντός ύλης. Του δίνεται δηλαδή ένα τυπολόγιο με το ποιες συναρτήσεις/εντολές είναι επιτρεπτές. Το ίδιο ακριβώς κάνουν και στις εξετάσεις του IB (ή έκαναν όταν εξέταζαν σε Java, γιατί τώρα έχουν δημιουργήσει μια ψευδογλώσα πολύ χειρότερη από την δική μας.)
Το ίδιο συμβαίνει και στα μαθηματικά. Δεν μπορεί κάποιος μαθητής να χρησιμοποιήσει ένα θεώρημα που δεν είναι στην ύλη. Θα πρέπει να το αποδείξει πρώτα με αυτά που ξέρει. Το ίδιο θα ισχύει και σε εμάς. Δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μια έτοιμη συνάρτηση που είναι εκτός ύλης. Θα πρέπει να την υλοποιήσει με τα εργαλεία που είναι εντός ύλης. Αυτό σημαίνει επιστημονική τεκμηρίωση.
Αντίστοιχη οδηγία υπάρχει και στις οδηγίες διδασκαλίας του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος του ΕΠΑΛ.

Επίσης όπως έχω ξαναπεί δεν σημαίνει ότι όσοι χρησιμοποιούν γλώσσα προγραμματισμού δεν κάνουν αλγοριθμική. Αυτό είναι ένας μύθος από κάποιους που έχουν ταυτίσει την αλγοριθμική με τον προγραμματισμό στα ελληνικά. Ο ίδιος κώδικας είναι σε ψευδογλώσσα ο ίδιος και ίσως σε πιο υψηλό επίπεδο είναι σε Python. Με το πλεονέκτημα ότι η Python με τις βιβλιοθήκες που έχει μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες δραστηριότητες, π.χ. physical computing με raspberry pi, arduino οπτικοποίηση και ανάλυση δεδομένων, απλές δραστηριότητες machine learning κλπ.
Δεν διαφωνώ ότι και η javascript είναι εξαιρετική επιλογή, απλά αυτή την στιγμή η εκπαιδευτική κοινότητα ασχολείται με την Python κάτι που είναι μεγάλο + για εμάς ώστε να μην ξανα-ανακαλύπτουμε τον τροχό.

Φυσικά αυτή την στιγμή το νέο πρόγραμμα σπουδών στο Γυμνάσιο χρησιμοποιεί την Python και στις 3 τάξεις άρα οι μαθητές που θα πάνε στο Λύκειο θα ξέρουν έστω τα βασικά της γλώσσας. Δεν ξέρω αν έχει νόημα να ξεκινήσουν από την αρχή να κάνουν κάτι άλλο που θα τους προκαλέσει σύγχυση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

ΠαράθεσηΤο θέμα του τι θα κάνουμε αν κάποιος μαθητής χρησιμοποιήσει προχωρημένα χαρακτηριστικά της Python έχει λυθεί ήδη σε όλα τα πανεπιστήμια που χρησιμοποιούν Python η άλλη γλώσσα. Ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο ότι είναι εντός ύλης.
Ίσως παίρνει και μένα η μπάλα, οπότε να ξεκαθαρίσω:
Python? οκ
Python στην εκπαίδευση? no problem
Υπουργείο/ΙΕΠ βάζει την Python στην εκπαίδευση? ... ..... ..... Houston, we have a problemtm

Καταλαβαίνω και λυπάμαι που γίνομαι προσβλητικός για κάποιους ανθρώπους, αλλά έχει χαθεί κάθε εμπιστοσύνη, όχι μόνο για το αρχικό "προϊόν", αλλά ακόμη χειρότερα, για την ανύπαρκτη μετέπειτα υποστήριξή του. Εδώ θα είμαστε, να αναρωτιόμαστε αν ο πύθωνας τελικά έχει πόδια ή όχι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Με το σκεπτικό αυτό δεν θα αλλάξει τίποτα. Θα συνεχίσουμε να γράφουμε σε μια ψευδογλώσσα που είναι ΓΛΩΣΣΑ και πιο συγκεκριμένα μια εξελληνισμένη Pascal και θα μιλάμε για αντικειμενοστρέφεια σε ένα θεωρητικό ανύπαρκτο επίπεδο.
Πολλά πράγματα γίνονται στραβά αλλά έχουμε και εμείς ευθύνη ως εκπαιδευτικοί να τα διορθώσουμε. Την πρώτη χρονιά που μπήκε η Python στα ΕΠΑΛ στην Β Λυκείου κάποιοι "καθηγητές" συνέχισαν να κάνουν Pascal με το έτσι θέλω. Στην συνέχεια όταν τα παιδιά πήγαν στην Γ τάξη οι ίδιοι καθηγητές διαμαρτύρονταν ότι η ύλη είναι τεράστια και δεν βγαίνει.
Θα πρέπει να καυτηριάζουμε τα κακώς κείμενα αλλιώς τα παρατάμε και δεν γίνεται τίποτα. Κάνουμε κάτι σαν πληροφορική, συνεχίζουμε με απλές έννοιες προγραμματισμού και οι άλλες ειδικότητες προχωράνε. Έχει ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς τα νέα προγράμματα σπουδών των μαθηματικών και της φυσικής, για να δει πως αλλάζουν μαθήματα που είναι πολύ πιο "στέρεα" από εμάς και προχωράνε μπροστά ενώ εμείς μένουμε εκεί που είμασταν 20 χρόνια πριν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Παράθεση από: evry στις 07 Ιουν 2022, 01:20:04 ΜΜΑυτό στο οποίο αναφέρεται ο Άλκης αν κατάλαβα καλά μήπως είναι η βιβλιοθήκη jtf που σχεδίασε η Java Task Force...

Όχι νομίζω μια ΑΕΠΠ-like βιβλιοθήκη για C ήταν, όμως είναι πιθανό (βλ. Αλτσχάιμερ :D) να μην αναφερόταν στην Κύπρο αλλά π.χ. σε κάποιο Πανεπιστήμιο. Το έψαξα λίγα λεπτά αλλά δεν το βρήκα, anyway δεν είναι κάτι σημαντικό, η κεντρική ιδέα ήταν ότι συμφωνώ με βιβλιοθήκες απλούστευσης αλλά όχι αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ίδιο με αυτό που ήδη έχουμε...

Foto

Ένας transpiler μπορεί να παίξει καλύτερα ως εκπαιδευτική γλώσσα. Πχ έχουμε την TypeScript ως transpiler και θα μπορούσε να γίνει δουλειά σε αυτήν, με πέταγμα σε ότι δεν χρειάζεται.
Ακόμα και οι εντολές θα μπορούσαν να γίνουν Ελληνικές χωρίς σημαντική τη χρήση πεζών, κεφαλαίων και τόνων.
Με τα χρόνια θα μπαίνουν και άλλα στοιχεία (που ήδη υπάρχουν στη γλώσσα εξαγωγής του transpiler). Με αυτόν τον τρόπο και οι εκπαιδευτικοί θα προσαρμοστούν καλύτερα.

akalest0s

Δεν φοβάμαι την αλλαγή, ούτε αντιτίθεμαι σε αυτήν. Η πράξη αποδεικνύει ανίκανους και ανεύθυνους αυτούς που είναι υπεύθυνοι για την πορεία του μαθήματος. Αυτό είναι το πρόβλημα. Ο ίδιος μηχανισμός που επιτρέπει να τυπωθεί σειριακή αναζήτηση με ταυτόχρονο skipover που τελικά οδηγείται σε αντικανονικό τερματισμό λόγω υπέρβασης ορίων πίνακα, ο ίδιος μηχανισμός θα φροντίσει για τον "εκσυγχρονισμό" του μαθήματος.



Όσο για τα μαθηματικά, δεν παρακολουθώ στενά τι συνέβει, αλλά μαθηματικοί μου είπαν ότι θα γίνει χειρότερο το μάθημα. Συντηρητισμός και ξεβόλεμα, ή αλλαγή για την αλλαγή; θα δείξει.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

#37
Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 07:53:37 ΠΜΜε το σκεπτικό αυτό δεν θα αλλάξει τίποτα. Θα συνεχίσουμε να γράφουμε σε μια ψευδογλώσσα που είναι ΓΛΩΣΣΑ και πιο συγκεκριμένα μια εξελληνισμένη Pascal και θα μιλάμε για αντικειμενοστρέφεια σε ένα θεωρητικό ανύπαρκτο επίπεδο.
Πολλά πράγματα γίνονται στραβά αλλά έχουμε και εμείς ευθύνη ως εκπαιδευτικοί να τα διορθώσουμε. Την πρώτη χρονιά που μπήκε η Python στα ΕΠΑΛ στην Β Λυκείου κάποιοι "καθηγητές" συνέχισαν να κάνουν Pascal με το έτσι θέλω. Στην συνέχεια όταν τα παιδιά πήγαν στην Γ τάξη οι ίδιοι καθηγητές διαμαρτύρονταν ότι η ύλη είναι τεράστια και δεν βγαίνει.
Θα πρέπει να καυτηριάζουμε τα κακώς κείμενα αλλιώς τα παρατάμε και δεν γίνεται τίποτα. Κάνουμε κάτι σαν πληροφορική, συνεχίζουμε με απλές έννοιες προγραμματισμού και οι άλλες ειδικότητες προχωράνε. Έχει ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς τα νέα προγράμματα σπουδών των μαθηματικών και της φυσικής, για να δει πως αλλάζουν μαθήματα που είναι πολύ πιο "στέρεα" από εμάς και προχωράνε μπροστά ενώ εμείς μένουμε εκεί που είμασταν 20 χρόνια πριν.
Καλησπέρα σε όλους.
Πως έκαναν Pascal με το έτσι θέλω... >:(
Σε τι θα εξετάζονταν οι μαθητές τους...??? !!!  :o :o :o
Εϊναι πραγματικά τραγικό...
Έχω συναντήσει συναδέλφους να κάνουν ΓΛΩΣΣΑ/ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ σε ΕΠΑΣ, και την άλλη χρονιά να κάνουν C για παράδειγμα γιατί άλλαξε ο καθηγητής.
Αλλά Pascal...???!!!  :o :o :o :( :( :(
Στην Κύπρο διδάσκεται C++
https://archeia.moec.gov.cy/sm/181/pliroforiki_epistimi_i_y_katefth_b_lyk.pdf
και MS Access...
Συνολικά
https://plirom.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/didaktiko-yliko
Για το IDE έχουν αποφασίσει το Code::Blocks(διαφωνώ αλλά αρχικά δεν έχει και τόση σημασία το IDE...)
Σελ 90 στο παραπάνω λινκ.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν και παραδείγματα σε Pascal  σελ 107 και Python(2.x) σελ 106

https://archeia.moec.gov.cy/sm/181/pliroforiki_epistimi_i_y_katefth_b_lyk.pdf
Έχει πολλά λυμένα παραδείγματα και άλυτα επίσης.
Π.χ. το πρόβλημα του φυλακισμένου σελ 164
Στην σελ 173 έχει υλοποίηση σε C++, Pascal, Python, Java...
παράδειγμα εφαρμογής 4.8
Δεν ξέρω αν χρειάζεται τέτοια πληθώρα παραδειγμάτων...
Κάτι αντίστοιχο έκανε το έτερο συγγραφικό πακέτο που καταργήθηκε στην ΑΕΠΠ...

Α' Λυκείου
[th]Θέμα[/th]
[th]Αρχείο[/th]
[th]Ημερομηνία[/th]
Σημειώσεις Α' Λυκείου02/09/2019
Τετράδιο (Φύλλα Εργασίας) Α' Λυκείου02/09/2019
Β' Λυκείου
[th]Θέμα[/th]
[th]Αρχείο[/th]
[th]Ημερομηνία[/th]
[th]Πληροφορική και Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών[/th]
Πληροφορική και Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών31/08/2020
[th]Εφαρμογές Πληροφορικής Επιστήμης Η.Υ.[/th]
Εφαρμογές Πληροφορικής Β' Λυκείου - Σημειώσεις 17/08/2021
Εφαρμογές Πληροφορικής Β' Λυκείου - Τετράδιο17/08/2021
Γ' Λυκείου
[th]Θέμα[/th]
[th]Αρχείο[/th]
[th]Ημερομηνία[/th]
[th]Πληροφορική και Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών[/th]
Πληροφορική και Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών 06/09/2018
[th]Εφαρμογές Πληροφορικής Επιστήμης Η.Υ.[/th]
Εφαρμογές Πληροφορικής Γ' Λυκείου - Σημειώσεις 17/08/2021
Εφαρμογές Πληροφορικής Γ' Λυκείου - Τετράδιο 17/08/2021
Δεν αναφερόμαστε φυσικά σε Εσπερινά Σχολεία
αυτά έχουν διαφορετική ύλη.

Εσπερινά Γυμνάσια - Λύκεια
[th]Θέμα[/th]
[th]Αρχείο[/th]
[th]Ημερομηνία[/th]
Πληροφορική - Α΄ τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο - Σημειώσεις02/09/2019
Πληροφορική - Α΄ τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο - Τετράδιο Εργασιών02/09/2019
Πληροφορική - Β΄ τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο - Σημειώσεις31/08/2020
Πληροφορική - Β΄ τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο -  Τετράδιο Εργασιών31/08/2020
Πληροφορική - Γ΄ τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο - Σημειώσεις20/09/2021
Πληροφορική - Γ΄ τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο -  Τετράδιο Εργασιών20/09/2021
Πληροφορική - Α΄ τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Σημειώσεις02/09/2019
Πληροφορική - Α΄τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Τετράδιο Εργασιών02/09/2019
Πληροφορική - Β΄ τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Σημειώσεις31/08/2020
Πληροφορική - Β ΄τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Τετράδιο Εργασιών31/08/2020
Πληροφορική - Γ΄ τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Σημειώσεις20/09/2021
Πληροφορική - Γ΄τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Τετράδιο Εργασιών20/09/2021
Προπαρασκευαστική Μαθητεία
[th]Θέμα[/th]
[th]Αρχείο[/th]
[th]Ημερομηνία[/th]
Σημειώσεις Πληροφορικής Προπαρασκευαστικής Μαθητείας02/09/2019
Τετράδιο (Φύλλα Εργασίας) Προπαρασκευαστικής Μαθητείας02/09/2019
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Ας μου επιτραπεί να παραθέσω ξεχωριστά το περιεχόμενο των μαθημάτων
https://archeia.moec.gov.cy/sm/110/ap_periechomeno_pliroforiki.pdf
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: dpa2006 στις 08 Ιουν 2022, 10:56:40 ΜΜΚαλησπέρα σε όλους.
Πως έκαναν Pascal με το έτσι θέλω... >:(
Σε τι θα εξετάζονταν οι μαθητές τους...??? !!!  :o :o :o
Εϊναι πραγματικά τραγικό...
Έχω συναντήσει συναδέλφους να κάνουν ΓΛΩΣΣΑ/ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ σε ΕΠΑΣ, και την άλλη χρονιά να κάνουν C για παράδειγμα γιατί άλλαξε ο καθηγητής.
Αλλά Pascal...???!!!  :o :o :o :( :( :(

Η εξήγηση είναι ότι πριν την Python στην ύλη ήταν η Pascal η οποία και εξεταζόταν στις πανελλήνιες. Αυτήν ήξεραν, αυτήν εμπιστεύονταν!

evry

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 09 Ιουν 2022, 12:37:50 ΠΜΗ εξήγηση είναι ότι πριν την Python στην ύλη ήταν η Pascal η οποία και εξεταζόταν στις πανελλήνιες. Αυτήν ήξεραν, αυτήν εμπιστεύονταν!
Ακριβώς Νίκο. Πιο πριν έκαναν Pascal. Επειδή ήταν πρώτη χρόνια το βιβλίο της Python δεν πήγε στα σχολεία σε έντυπη μορφή. Τους δόθηκαν οδηγίες να το κατεβάσουν ηλεκτρονικά. Αν θυμάμαι καλά το έλαβαν στην μέση της χρονιάς σε έντυπο. Αυτό ήταν καλή αφορμή για να συνεχίσουν την Pascal.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2022, 08:23:58 ΠΜΑκριβώς Νίκο. Πιο πριν έκαναν Pascal. Επειδή ήταν πρώτη χρόνια το βιβλίο της Python δεν πήγε στα σχολεία σε έντυπη μορφή. Τους δόθηκαν οδηγίες να το κατεβάσουν ηλεκτρονικά. Αν θυμάμαι καλά το έλαβαν στην μέση της χρονιάς σε έντυπο. Αυτό ήταν καλή αφορμή για να συνεχίσουν την Pascal.
Ναι αλλά τα παιδιά θα εξετάζονταν στο τέλος σε Python (έστω Python 2.x).
Αυτό δεν ενδιέφερε...?

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 09 Ιουν 2022, 12:37:50 ΠΜΗ εξήγηση είναι ότι πριν την Python στην ύλη ήταν η Pascal η οποία και εξεταζόταν στις πανελλήνιες. Αυτήν ήξεραν, αυτήν εμπιστεύονταν!
Τόσα απλά... ???
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: dpa2006 στις 11 Ιουν 2022, 02:05:12 ΠΜΝαι αλλά τα παιδιά θα εξετάζονταν στο τέλος σε Python (έστω Python 2.x).
Αυτό δεν ενδιέφερε...?
Τόσα απλά... ???

Αυτά έγιναν στην β' Λυκείου. Ίσως δεν το πίστευαν ότι όντως θα άλλαζε το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Φαντάζομαι την επόμενη χρονιά το πήραν πλέον απόφαση και έτρεχαν και δεν έφταναν...

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τελικά για το Γενικό Λύκειο Γ τάξη, εννοώ στην Ελλάδα, Κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής για το 
πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα " Πληροφορική" (Πρώην ΑΕΠΠ) για την νέα σχολική χρονιά 2022 ~ 2023 τι θα διδαχτεί και τι θα εξεταστούν οι διαγωνιζόμενοι μαθητής στις Πανελλήνιες τον Ιούνιο του 2023;; (Πάντα για τα σχολεία της Ελλάδας και για τα Γενικά Λύκεια Μόνο).

Έχουμε μια σαφή εικόνα;; Η προετοιμασία έχει ήδη ξεκινήσει!!!!
Τι να διδάξουμε;;;


George Eco

ΝΟΜΙΖΩ και για φέτος ΓΛΩΣΣΑ.
Η μαγεία κρύβεται στη λέξη ΝΟΜΙΖΩ βεβαίως βεβαίως... :(

tsabatman

Γλώσσα και φέτος, είναι ξεκάθαρο 

dpa2006

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 13 Ιουν 2022, 02:19:16 ΜΜΑυτά έγιναν στην β' Λυκείου. Ίσως δεν το πίστευαν ότι όντως θα άλλαζε το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Φαντάζομαι την επόμενη χρονιά το πήραν πλέον απόφαση και έτρεχαν και δεν έφταναν...
Κατάλαβα.
Ναι δεν εξηγείται διαφορετικά
Όταν έχεις να προετοιμάσεις παιδιά για πανελλαδικές δεν παίζεις.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

gapost

Παράθεση από: tsabatman στις 17 Ιουν 2022, 11:50:03 ΜΜΓλώσσα και φέτος, είναι ξεκάθαρο
Τα βιβλία της Πληροφορικής Γ' τάξης ΓΕΛ, ήρθαν ήδη στα σχολεία, και είναι το ίδιο διδακτικό πακέτο με την σημείωση αναθεωρημένη έκδοση (http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/2560/22-0275-01_Anaptyxi-Efarmogon-se-Programmatistiko-Perivallon_G-Lykeiou-SpOikPlir_Vivlio-Mathiti/)

akalest0s

off topic, αλλά ξέρουμε τι αναθεωρήσεις έχουν γίνει στο πράσινο βιβλίο; Για να μην το ψάχνουμε όλοι ένας ένας χωριστά, αν κάποιος ξέρει να ενημερώσει. 
παρεμπιπτόντως, τι χρονικό διάστημα είχαν οι καθηγητές για να ετοιμαστούν για την αλλαγή σε Python στο ΕΠΑΛ; Να έχουμε ένα ιστορικό δεδομένο, ίσως μας χρειαστεί σύντομα..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsabatman

Αυτό κυρίως που με προβληματίζει είναι για όσους ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο β λυκείου προετοιμασία για πανελλήνιες. 

evry

Δεν μπορεί να μπει  Python στην Γ Λυκείου νωρίτερα από το έτος 2024-2025.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Vangelis

Η Python θα αργήσει να έρθει στη Γ Λυκείου , αν ποτέ έρθει!.  Εναλλακτικά πολλοί θέλουν μια γλώσσα προγραμματισμού στη Γ' αλλά να μην είναι εξεταζόμενη!.  Επιχείρημα γιατί αν υπάρχει προγραμματισμός στη Γενική παιδεία θέλουμε κάτι όπως το ΙΒ.  Ίσως βρεθεί μια λύση μερικοί δικοί μας το παλεύουν.  

George Eco

Δε γίνεται να τα θέλουμε όλα. Όμως η Python2 στα ΕΠΑΛ, φέτος όπως και χρόνια τώρα, θα εξεταστεί σε κάποια συγκεκριμένα πλαίσια του μαθήματος.
Επιτακτική η ανάγκη να πάει σε Python3 το μάθημα, ωστόσο μια χαρά διδάσκεται κι εξετάζεται.
Άρα δε μπορώ να καταλάβω το γιατί δε πρέπει να εξετάζεται στο τέλος το μάθημα σε μια γλώσσα προγραμματισμού της προκοπής.
Εγώ πετάω τη σκούφια μου να είναι python3 το μάθημα στο μέλλον. Ξαναλέω, με ΓΛΩΣΣΑ νιώθω πολύ άνετα να το διδάσκω γιατί έχω 22 χρόνια θέματα Πανελληνίων ως reference και 1000 λόγους να γκρινιάζω.
Αν πάμε σε Python3 κάθε αρχή και δύσκολη.
Νέες σημειώσεις, νέες ασκήσεις, νέα ύλη θεωρίας, νέα προσέγγιση, δεν είναι εύκολο. Θα πιεστούμε. Αλλά αξίζει τον κόπο, έτσι τουλάχιστο πιστεύω. Γυμνασιόπαιδα μπορούν και μαθαίνουν Python3, γιατί όχι και το Λύκειο;

Για κάτι αντίστοιχο του ΙΒ, επειδή δε γνωρίζω τόσο το Syllabus για προγραμματισμό θερμή παράκληση κε Βαγγέλη, μου δίνετε ένα link με κάποιο παράδειγμα; Πιστεύω πως δεν είμαι ο μόνος που δεν έχει την ακριβή εικόνα του ΙΒ και καλό θα ήταν για όλους μας να έχουμε ένα reference για να ενταχθεί αυτό που λέτε στη συζήτηση. Επειδή απ' ότι κατάλαβα γνωρίζετε για το ΙΒ, αναμένω απάντησή σας.

dpa2006

Παράθεση από: Vangelis στις 26 Απρ 2023, 11:53:39 ΜΜΗ Python θα αργήσει να έρθει στη Γ Λυκείου , αν ποτέ έρθει!.  Εναλλακτικά πολλοί θέλουν μια γλώσσα προγραμματισμού στη Γ' αλλά να μην είναι εξεταζόμενη!.  Επιχείρημα γιατί αν υπάρχει προγραμματισμός στη Γενική παιδεία θέλουμε κάτι όπως το ΙΒ.  Ίσως βρεθεί μια λύση μερικοί δικοί μας το παλεύουν. 
Θεωρώ καλή επιλογή να έρθει και ο Προγραμματισμός στη Γενική Παιδεία και όχι να μετακινηθεί το ήδη υπάρχον μάθημα κατεύθυνσης στη Γενική Παιδεία.

Ελπίζω να μην κατάλαβα κάτι λάθος... ???
Γιατί αν δεν είναι εξεταζόμενη ποιος ο λόγος να έρθει στη Γ Λυκείου μια Γλώσσα Προγραμματισμού η οποία είναι η πιο δημοφιλής αυτή τη στιγμή? (απορία μεν, μπορεί να είναι και λαθεμένη δε...)

1) Tiobe Index
https://www.tiobe.com/tiobe-index/

2)PYPL PopularitY of Programming Language
https://pypl.github.io/PYPL.html

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Aaron V

#54
Παράθεση από: Vangelis στις 26 Απρ 2023, 11:53:39 ΜΜΗ Python θα αργήσει να έρθει στη Γ Λυκείου , αν ποτέ έρθει!.  Εναλλακτικά πολλοί θέλουν μια γλώσσα προγραμματισμού στη Γ' αλλά να μην είναι εξεταζόμενη!.  Επιχείρημα γιατί αν υπάρχει προγραμματισμός στη Γενική παιδεία θέλουμε κάτι όπως το ΙΒ.  Ίσως βρεθεί μια λύση μερικοί δικοί μας το παλεύουν. 
Όταν λέτε ότι πολλοί θέλουν μια μη εξεταζόμενη γλώσσα προγραμματισμού στη Γ λυκείου σε ποιους ακριβώς αναφέρεστε;
Ποιοι είναι αυτοί οι πολλοί; Έχει γίνει κάποια σχετική έρευνα για το θέμα;

Aaron V

Όταν λέτε ότι πολλοί θέλουν μια μη εξεταζόμενη γλώσσα προγραμματισμού στη Γ λυκείου σε ποιους ακριβώς αναφέρεστε;
Ποιοι είναι αυτοί οι πολλοί; Έχει γίνει κάποια σχετική έρευνα για το θέμα;