Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Τεχνική υποστήριξη / Απ: Router της Wind και router Cisco (εργαστήριο) -> Μπλέξαμε
« Τελευταίο μήνυμα από za√‘ag στις Σήμερα στις 03:57:59 μμ »
Παίδες, καλημέρα!

Γιά ν' αποφεύγεται ο πονοκέφαλος του είδους (μας αρκεί ο της Εφορίας!  ;D ), λίγο συστηματικό μυαλό χρειάζεται - και καθιέρωση ιεραρχικής δομής στο δίκτυο.

Στο εργαστήριο Πληροφορικής βάλτε server-client με δύο κάρτες δικτύου, και ΑΠΟΜΟΝΩΣΤΕ από το υπόλοιπο δίκτυο τόσο το switch, όσο και όλα τα δικτυακά μηχανήματα του εργαστηρίου (πχ εκτυπωτή). Τα εισερχόμενα θα περνάνε πρώτα απ' την πρώτη κάρτα δικτύου του server.

Αλλά, ας ξεκινήσουμε απ' την αρχή.

Στη γραμμή του Internet που μπαίνει στο σχολείο, βάλτε "επί της υποδοχής" ένα σουϊτσάκι (εννοείται 1 Gps) 4άρι ή 5άρι, και διαχωρίστε (ως παράδειγμα) : εργαστήριο Πληροφορικής / γραφείο συλλόγου διδασκόντων / όροφος Α' / όροφος Β'. Από εκεί και μετά, κάθε γραμμή πάει σε άλλα switches: 16άρι για το εργαστήριο (είναι αρκετό), 24άρι για το γραφείο, 9άρι για κάθε όροφο. Στο εργαστήριο, βέβαια, πάει στην πρώτη κάρτα δικτύου του server, και ιδανικό θα ήταν η γραμμή προς το γραφείο να συναντάει επίσης server πριν απ' το αντίστοιχο switch. (Τώρα, θα μου πεις, θα θέλουν οι συνάδελφοι δικτυακή εκκίνηση στα μηχανάκια τους; όχι απαραίτητα, αρκεί να κάνει ο server ip forwarding, ώστε να βλέπουν Ίντερνετ.)
Κι όσο για το κόστος, δεν έχει μα και μου. Οι διευθυντάδες αγοράζουν φωτοτυπικό "θηρίο" κάθε λίγα χρόνια, στα -πχ- 300 ευρώ των switches θα κολλήσουν; βρίσκονται αυτά, ακόμη και με έρανο!  :)
Οι εξυπνάδες, τέλος. Όχι κοπανάμε ένα 24άρι στο εργαστήριο ("για οικονομία" / "αυτό έχουμε, τί να κάνουμε;"), κι εκεί πάνω κουμπώνουμε διαδραστικούς και τα ρέστα... συν (ενδεχομένως) την ταμειακή του κυλικείου.

Επίσης:
- Τα routers εταιριών (γιά τηλέφωνα και wi-fi) ΞΕ-ΧΩ-ΡΙ-ΣΤΑ. Όχι απάνω στο σχολικό δίκτυο.
- Θα σας βοηθήσει πολύ το να κάνετε μιά "χαρτογράφηση" του υπάρχοντος δικτύου του σχολείου σας (αφού διορθώσετε τα λάθη!), καθώς και το να βάλετε έγχρωμα καλώδια δικτύου, για να βλέπετε εύκολα τί-πάει-πού. (Πιό πτωχοπροδρομική λύση είναι να τυλίξετε στην άκρη των κοινών γκρίζων καλωδίων δαχτυλίδια από έγχρωμες μονωτικές ταινίες.)

Και βέβαια, εξ αρχής κόψτε το βήχα σε όσους δείχνουν διάθεση να παρέμβουν!


Καλά τα περιγράφεις .... αλλά όταν κάθε χρόνο αλλάζεις σχολείο ...
2
Τεχνική υποστήριξη / Απ: Router της Wind και router Cisco (εργαστήριο) -> Μπλέξαμε
« Τελευταίο μήνυμα από za√‘ag στις Σήμερα στις 03:56:44 μμ »
Οι ρυθμ'ισεις που εχω κάνει στο speedport plus





Καλά δεν τις έχω;
3
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από mandarinos στις Σήμερα στις 02:09:56 μμ »
Οκ, από αύριο δοκιμάζω τερματικό με δικτυακή εκκίνηση ("diskless") ως server του Επόπτη, με το LTSP στον κυρίως server. Δοκιμή με τρίτη κάρτα δικτύου κλπ, αργότερα. Να περάσω και το περίφημο καλώδιο πρώτα!
4
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από oldBugman στις Σήμερα στις 02:00:13 μμ »
Πληροφοριακά η Μ2000 δίνει:
? 0.1+0.1+0.1=0.3, 0.1+0.1+0.1==0.3
      Ψευδές       Αληθές
Έχει το == για σύγκριση στα 13 δεκαδικά, ενώ το = για σύγκριση με όλα τα δεκαδικά.

Επίσης το πρόβλημα με την ακρίβεια των δεκαδικών λύνεται και με άλλο τρόπο, με χρήση άλλων τύπων εκτός των Double και Float, όπου δεν υπάρχει πρόβλημα ακρίβειας!
Με τύπο Currency (μέχρι τέσσερα δεκαδικά):
? 0.1#+0.1#+0.1#=0.3#
Με τύπο Decimal (συνολικά 27 ψηφία, και η υποδιαστολή πάει όπου θέλουμε):
? 0.1@+0.1@+0.1@=0.3@

Όπως φαίνεται παραπάνω δεν χρειάζεται το == για να έχουμε διόρθωση ακρίβειας όπως στους Double τύπου αριθμούς.

Γλώσσες τύπου .Net έχουν και αυτές αυτούς τους τύπους αριθμών αν και τα σύμβολα στο τέλος, για τις αριθμητικές σταθερές, διαφέρουν από αυτά της Μ2000.

Η Μ2000 έχει γραφτεί σε VB6 η οποία ενώ χειρίζεται Decimal δεν έχει αριθμητικές σταθερές τύπου Decimal. Με κατάλληλο προγραμματισμό η Μ2000 έχει αποκτήσει και αυτές τις σταθερές (πχ το 0.345611321323145345423313123@ γίνεται Decimal χωρίς να χάσει ούτε ένα δεκαδικό).

(δεν διαφημίζω την Μ2000, επεξηγώ θέματα μιας άλλης γλώσσας σε ζητήματα που θίγονται παραπάνω από άλλα μέλη του φόρουμ, για όποιους τους αρέσει να μαθαίνουν και κάτι άλλο).
5
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Σήμερα στις 01:14:08 μμ »
Τέτοιοι περιορισμοί είναι εγγενείς στους περισσότερους επεξεργαστές και στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού. Για παράδειγμα, στην Python, η παρακάτω εντολή τυπώνει False:
print(0.1 + 0.1 + 0.1 == 0.3)

Περισσότερα στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8256.msg90258#msg90258
και η λύση που δίνει ο Διερμηνευτής στο τελευταίο bullet του: https://alkisg.mysch.gr/ΓΛΩΣΣΑ/Τύποι_δεδομένων/

Btw λέω στον γιο να κάνει ένα πρόγραμμα σε python που να μετατρέπει χρόνια σε μήνες.
Κάνει a = input(); print(12*a)
Δίνει είσοδο 15
Και του εμφανίζει 151515151515151515151515
...έμεινε λίγο κάγκελο μέχρι να του εξηγήσω πώς και γιατί...
6
Καλημέρα ναι λάθος η σελίδα...
7
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από dpa2006 στις Σήμερα στις 09:21:15 πμ »
Νομίζω θα είναι αποδοτικότερο να απαντήσω σε μορφή βηματικού αλγορίθμου, με παραπομπές σε άλλες ιστορίες ή σε προηγούμενες σκέψεις.

1. Γιατί να επιλέξουμε μια γλώσσα που να επιτρέπει προγραμματισμό browser, αντί μια άλλη με καλύτερο συντακτικό;
1.1. Για τον ίδιο λόγο που μαθαίνουμε στα παιδιά μας Αγγλικά ως πρώτη επιλογή, κι ας είναι μια γλώσσα με χειρότερο συντακτικό, που δημιουργήθηκε εκ του προχείρου για να συνεννοηθούν άνθρωποι που μιλούσαν καλύτερες, αλλά διαφορετικές, γλώσσες. Επειδή αυτή τη στιγμή όποιος ξέρει Αγγλικά συνεννοείται με όλον τον υπόλοιπο κόσμο.
1.2. Για τον ίδιο λόγο που οι περισσότεροι έγραφαν προγράμματα για DOS αντί για καλύτερα σχεδιασμένα λειτουργικά. Επειδή αυτό στόχευσε να διαδοθεί σε όλα τα σπίτια ενώ τα άλλα ήταν πιο "επαγγελματικά". Αφού διαδόθηκε, για τις επόμενες 4 δεκαετίες όλος ο κόσμος έγραφε εφαρμογές για Windows.
1.3. Για τον ίδιο λόγο που πλέον οι εφαρμογές μετακινούνται από τα Windows στον ιστό. Επειδή το Internet και τα κινητά μας προσέφεραν καλύτερη επικοινωνία και διαμοιρασμό γνώσης, εξαπλώθηκαν παντού, και πλέον θέλουμε οι εφαρμογές μας να τρέχουν εκεί.

ΑΝ και εφόσον συμφωνήσουμε στο βήμα 1, τότε το επόμενο βήμα είναι:

2. Αντί για Javascript, να επιλέξουμε μια άλλη γλώσσα που να κάνει publish-to-web;
2.1. Δεν διαφωνώ καθόλου, έχω ήδη προτείνει και Typescript, και ΓΛΩΣΣΑ-to-Javascript, και Ψευδογλώσσα-to-Javascript, ενώ υπάρχει μέχρι και Python-to-Javascript.
2.2. Όμως οι block-based γλώσσες δεν έχουν την εκφραστική δύναμη των textual και είναι λόγος να τις απορρίψουμε για το Λύκειο. Αν πάμε να φτιάξουμε ένα memory game σε scratch θα δούμε ότι ο κώδικάς του δεν διαβάζεται, έχουν τραβήξει τον block-based προγραμματισμό από τα μαλλιά.
2.3. Τέλος, όσο πιο κοντά είναι ένα περιβάλλον σε native Javascript, τόσο πιο εύκολο θα είναι να βρούμε έτοιμες βιβλιοθήκες και εργαλεία, να διαμοιράσουμε και να επαναχρησιμοποιήσουμε υλικό. Η Typescript χρησιμοποιείται εκτενώς και είναι πιθανό να υποστηριχθεί επίσημα από πρότυπα και browsers, η transcrypt (Python) όχι ιδιαίτερα.

Η δικιά μου προτίμηση είναι Javascript, Typescript, Python-to-Javascript, Ψευδογλώσσα-to-Javascript. Θεωρώ όμως σημαντικότατο η γλώσσα που θα επιλεγεί για το Λύκειο, πέρα από την διδασκαλία αλγοριθμικής σκέψης που εξυπακούεται, να επιτρέπει στους μαθητές να φτιάξουν και εφαμογές που οι ίδιοι θα θεωρούν χρήσιμες. Και ναι αυτό ως επί το πλείστον σημαίνει GUI, browser και κινητά. Τα προγράμματα τύπου τερματικού θα τα άφηνα για το πανεπιστήμιο και μάλλον μόνο για τις θετικές σχολές (και πρέπει να είμαι από τους λίγους που περνάνε περισσότερο χρόνο σε τερματικό παρά σε browser! :D ).

Συμφωνώ σε πολύ μεγάλο ποσοστό με την παραπάνω τοποθέτηση.
Με μια διαφορά αν επιτρέπεται(επιτρέπετε),
όχι γλώσσες προγραμματισμού κλειστού κώδικα και συγκεκριμένων εταιρειών, αν και μεγάλος φαν και παλαιός χρήστης Turbo Pascal και Delphi...  :)


Και μια παρατήρηση για τη Javascript
Δεν μου άρεσε όταν πρωτοείδα την ακρίβεια των ακεραίων αριθμών περιορίζει την αναπαράσταση του αποτελέσματος σε 15 ψηφία...
Εκτός αν το κρύψουμε αυτό....
https://www.w3schools.com/js/js_numbers.asp


Παράθεση

Example
var x = 999999999999999;    // x will be 999999999999999
var y = 9999999999999999;   // y will be 10000000000000000
The maximum number of decimals is 17, but floating point arithmetic is not always 100% accurate:

Example
var x = 0.2 + 0.1;          // x will be 0.30000000000000004


To solve the problem above, it helps to multiply and divide:

Example
var x = (0.2 * 10 + 0.1 * 10) / 10;        // x will be 0.3


8
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Χθες στις 12:35:30 μμ »
- Στον server 2 δεν εγκαθιστώ LTSP (γιά να μην κάνουν απ' αυτόν δικτυακή εκκίνηση τα τερματικά), αλλά εγκαθιστώ τον Επόπτη - και δή, χωρίς χρήση των scripts της ΤΣ. (Οδηγίες από εδώ: https://epoptes.org/installation/ )

Σόρρυ ήταν πολλά και μερικά δεν τα πρόσεξα με την πρώτη.

Ο server 2 είναι ltsp client, δεν έχει ούτε δίσκο ούτε λειτουργικό.
Δες αυτό: https://epoptes.org/documentation/run-fat/#locally
...το οποίο το έγραψα ως απάντηση σε αυτό: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8589.0
9
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ / Εφαρμογή εξάσκησης σε ασκήσεις στα Δίκτυα
« Τελευταίο μήνυμα από agtitis στις Χθες στις 11:56:28 πμ »
Εφαρμογή Android για το μάθημα Δίκτυα υπολογιστών της Γ ΕΠΑΛ.

Είναι η 1η έκδοση.
Παρέχει ασκήσεις στις φυσικές διευθύνσεις, στην μετατροπή δυαδικού-δεκαδικού, στην υποδικτυωση και στο αυτοδύναμο πακέτο.
Ο χρήστης δίνει τα δεδομένα και η εφαρμογή εμφανίζει τη λύση και τα αναλυτικά βήματα επίλυσης.
Επίσης, έχει quiz επίλυσης βασικών ασκήσεων υποδικτυωσης και διάσπασης πακέτου καθώς και τη μεθοδολογία επίλυσης ασκήσεων υποδικτυωσης και διάσπασης πακέτου.

https://play.google.com/store/apps/details?id=io.kodular.agtitis.NetworkClass


10
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Χθες στις 11:28:09 πμ »
Μιλώντας γενικά, στις περιπτώσεις όπου χρειάζεται οι clients να ξεκινάνε και τοπικά (π.χ. Windows) και ο LTSP server να είναι offline, το 192.168.67.x υποδίκτυο δεν είναι κατάλληλο, είναι καλύτερα όλα στο ίδιο (είτε 10.x είτε 192.168.1.x).

Όταν χρησιμοποιείται το 192.168.67.x, τότε η IP του server πρέπει να είναι 192.168.67.1, ενώ οι clients παίρνουν IPs στο παρακάτω range που έχει ρυθμιστεί αυτόματα στο ltsp-dnsmasq.conf:
dhcp-range=192.168.67.20,192.168.67.250,12h

Σχετικά με το σχήμα που ανέβασες, μια χαρά είναι. Με δύο κάρτες δικτύου, το switch x4 δεν νομίζω ότι έχει κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με το να συνδέσεις απευθείας τον server στο switch1 x16.
Όμως αν δώσεις 12 ευρώ για το switch x4, και ακόμα 10 ευρώ για μια τρίτη κάρτα δικτύου για τον server, μπορείς να κάνεις:

Internet <-> eth0 [ltsp-server] eth1,2 <=> switch x4

Συνδέοντας με δύο καλώδια με το switch x4, διπλασιάζεις την ταχύτητα από 1 Gbps σε 2 Gbps, ενώ όποιος θέλει μπορεί να βάλει και ακόμα περισσότερες.
Οι eth1,2 θα είναι bonded μέσω network-manager, και θα έχουν κοινή IP=192.168.67.1.
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10