Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 10 Μαΐου 2016, 11:07:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

GB

Παράθεση από: agiannak στις 23 Μαΐου 2016, 10:29:18 ΠΜ
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);


Καλημέρα. Την ίδια απορία έχω και εγώ. Νομίζω η μεταβλητή κ κρατάει την θέση του μικρότερου στοιχείου. Άρα είναι η ταξινόμηση γίνεται σε αύξουσα σειρά. Αν ισχύει αυτό τότε και το πρώτο Σ-Λ πρέπει να αλλάξει σε Λάθος, αφού η εντολή 5 θα εκτελεστεί σε όλες τις επαναλήψεις.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 13 Μαΐου 2016, 09:19:21 ΜΜ
Καλησπέρα

μου άρεσαν πάρα μα πάρα πολύ τα ερωτήματα Α2 και Α4, πολύ πιθανά να μπει κάτι παρόμοια και στις πανελλήνιες, βατά γενικά, έχουν ερωτήματα στα οποία κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει τους αντίστοιχους αλγορίθμους, αλλά ταυτόχρονα όχι κάτι πολύ δύσκολο. θα ήθελα να παραθέσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις στο Α4, με κάποια σχόλια, για παραπάνω συζήτηση με τους μαθητές, να μου πείτε τη γνώμη σας

1.Λάθος (αντίθετα θα εκτελέσει τις περισσότερες εντολές)
2. Λάθος (θα εκτελεστεί ακριβώς 9 φορές )
3. Σωστό (θα αντιμεταθέταμε κάθε φορά το μεγαλύτερο με το τρέχων αρχικό, άρα θα έκανε φθίνουσα αντί αύξουσα)
4. Σωστό (σε όλες τις επαναλήψεις θα πάρει τιμή 10 καθώς είναι η τελευταία τιμή της επανάληψης )
5. Λάθος (αν μέτρησα σωστά τις επαναλήψεις το εσωτερικό για θα εκτελεστεί για 9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 φορές, καθώς ο αριθμός επαναλήψεων που εκτελείται είναι μεταβλητός)
6. Σωστό (αντιμεταθέτει κάθε φορά το μικρότερο στοιχείο κάθε φορά με το τρέχων αρχικό)

Β εδώ μου φάνηκε πως αν και θεωρητικά απλούστερο θα μπορούσε να μπερδευτεί κάποιος

1.  ακέραιες σταθερές --> 1,9,10
2. αριθμητική έκφραση --> λ+1
3. αλφαριθμητική μεταβλητή --> η μεταβλητή Τ
4. λογική έκφραση-->  Α[μ] < Α[κ]

συμφωνείται ή βλέπετε κάτι λάθος ?? ευχαριστώ

Καλημέρα

έχω και εγώ την εντύπωση πως το πρώτο Σ/Λ είναι λάθος και το 6 είναι σωστό .. γίνεται αύξουσα ταξινόμηση μεταφέροντας σταδιακά το μικρότερο στοιχείο στην αρχή του πίνακα .. παρεθέτω και μία μικρή ανάλυση των ερωτημάτων που είχα κάνει .. είχαν συμφωνήσει και οι συνάδελφοι, δεν ξέρω μήπως μας διαφεύγει κάτι .. ίσως ήταν λάθος εκ παραδρομής ??

ευχαριστώ

amavidis

Συνάδελφοι, για άλλη μια φορά βρήκα τα θέματα πολυ ποιοτικά. Εχω 1-2 παρατηρήσεις: Για τον υπολογισμό της πολυπλοκότητας και εγώ πιστεύω ότι η αναφορά στην πολυπλοκότητα (γραμμική κτλ) είναι εκτός ύλης. Ατυχώς βέβαια, θα θέλαμε τέτοια θέματα στις εξετάσεις μας.
Βρήκα το θέμα Δ κάπως υπερβολικό από άποψη όγκου. Ενας μαθητής θα χρειάζοταν αρκετή ώρα απλα και μόνο για να διακρίνει τι χρειαζεται να κάνει. Ίσως, το κομμάτι του ΗΥ να ήταν μια διαδικασία "έτοιμη" που να αρκεί να την καλέσει ο μαθητής κατάλληλα.
Συμφωνώ απόλυτα με τη επιλογή των θεμάτων όπως και με το ύφος των ερωτήσεων.

Συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλους μας.

soc_h

Παράθεση από: Laertis στις 19 Μαΐου 2016, 07:26:54 ΜΜ
Δεν είμαι σίγουρος και ούτε θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για καθηγητή. Πιθανώς ο Σωκράτης να είναι μαθητής.
Μακάρι να ήμουν.
Anyway ευχαριστώ για τις λύσεις και συγνώμη για την όποια πίεση. Καμία διάθεση ειρωνείας από πλευράς μου.
Σωκράτης

Laertis

Παράθεση από: agiannak στις 23 Μαΐου 2016, 10:29:18 ΠΜ
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);

Παράθεση από: GB στις 23 Μαΐου 2016, 10:48:50 ΠΜ
Καλημέρα. Την ίδια απορία έχω και εγώ. Νομίζω η μεταβλητή κ κρατάει την θέση του μικρότερου στοιχείου. Άρα είναι η ταξινόμηση γίνεται σε αύξουσα σειρά. Αν ισχύει αυτό τότε και το πρώτο Σ-Λ πρέπει να αλλάξει σε Λάθος, αφού η εντολή 5 θα εκτελεστεί σε όλες τις επαναλήψεις.

Έχετε δίκιο συνάδελφοι, δικό μου σφάλμα. Όταν λειτουργείς υπο πίεση είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κάνεις λάθος.
Ζητώ συγγνώμη εκ μέρους της ομάδας γιατί εγώ ανέλαβα να γράψω και να δημοσιεύσω τις λύσεις.
Επαναδημοσιεύω διορθωμένες τις λύσεις :)

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6654.msg76632#msg76632
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

Παράθεση από: amavidis στις 23 Μαΐου 2016, 12:22:07 ΜΜ
Βρήκα το θέμα Δ κάπως υπερβολικό από άποψη όγκου. Ενας μαθητής θα χρειάζοταν αρκετή ώρα απλα και μόνο για να διακρίνει τι χρειαζεται να κάνει. Ίσως, το κομμάτι του ΗΥ να ήταν μια διαδικασία "έτοιμη" που να αρκεί να την καλέσει ο μαθητής κατάλληλα.
Συμφωνώ απόλυτα με τη επιλογή των θεμάτων όπως και με το ύφος των ερωτήσεων.
Πράγματι, ο βαθμός δυσκολίας του Θέματος Δ και κυρίως του ερωτήματος Δ4 ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερος σε σύγκριση με των υπόλοιπων θεμάτων π.χ. του Θέματος Γ. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στην κατανόηση της εκφώνησης του Δ4.
Πάντως δεν θεωρώ ότι είναι κακό να προτείνουμε απαιτητικά θέματα στους μαθητές μας.
Μια μικρή διόρθωση στη λύση του Θέματος Δ και συγκεκριμένα στο Δ2: Στον έλεγχο εγκυρότητας τιμών η εντολή Διάβασε απ να διορθωθεί στο ορθό Διάβασε Κ[i,j].
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

dg69

Το 1ο και 2ο άριστο. Το 3ο καλό. Το 4ο θέλει πολύ ώρα για να το επεξεργαστείς. Ευχαριστούμε για άλλη μία φορά τους συναδέλφους που κάνουν τόση δουλειά! Τα λόγια είναι περιττά.
ΥΣ: Στο Β1 εγώ γιατί βγάζω 22, ενώ στις λύσεις είναι 21; Τι λάθος κάνω;

cets89

Παράθεση από: dg69 στις 23 Μαΐου 2016, 02:30:42 ΜΜ
ΥΣ: Στο Β1 εγώ γιατί βγάζω 22, ενώ στις λύσεις είναι 21; Τι λάθος κάνω;
Γιατί στην τελευταία επανάληψη η συνθήκη Α[λ]< Α[π] είναι Ψευδής και επομένως δεν εκτελείται η εντολή π <- λ.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

dg69

Ευχαριστώ συνάδελφε και συμφοιτητή (αλλά μάλλον νεώτερο στον τμήμα). Το εντόπισα και εγώ πριν 5 λεπτά! Με τρώει η υπερβολική σιγουριά μερικές φορές...

Laertis

Παράθεση από: cets89 στις 23 Μαΐου 2016, 02:24:59 ΜΜ
Πράγματι, ο βαθμός δυσκολίας του Θέματος Δ και κυρίως του ερωτήματος Δ4 ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερος σε σύγκριση με των υπόλοιπων θεμάτων π.χ. του Θέματος Γ. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στην κατανόηση της εκφώνησης του Δ4.
Πάντως δεν θεωρώ ότι είναι κακό να προτείνουμε απαιτητικά θέματα στους μαθητές μας.
Μια μικρή διόρθωση στη λύση του Θέματος Δ και συγκεκριμένα στο Δ2: Στον έλεγχο εγκυρότητας τιμών η εντολή Διάβασε απ να διορθωθεί στο ορθό Διάβασε Κ[i,j].

Ο δαίμων του copy paste δε με έχει αφήσει σε ησυχία. Ευχαριστώ Κωνσταντίνε  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

chmiliou

Παράθεση από: cets89 στις 23 Μαΐου 2016, 02:48:46 ΜΜ
Γιατί στην τελευταία επανάληψη η συνθήκη Α[λ]< Α[π] είναι Ψευδής και επομένως δεν εκτελείται η εντολή π <- λ.

Παρακαλώ! Λίγη Βοήθεια! Εχω σκαλωσει ισως είναι και η νύστα.... αλλα γιατί ειναι ψευδής η συνθήκη?!?!? δεν μπορώ να το καταλάβω.

Τελος να πω συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες ασκήσεις! Είμαι πολύ πολύ καινούρια συνάδελφος και το forum με έχει στηρίξει πολύ και εμένα και συνεπώς και τους μαθητές μου!

Καλή επιτυχία σε όλους!

SPY

Παράθεση από: chmiliou στις 26 Μαΐου 2016, 01:32:50 ΠΜ
Παρακαλώ! Λίγη Βοήθεια! Εχω σκαλωσει ισως είναι και η νύστα.... αλλα γιατί ειναι ψευδής η συνθήκη?!?!? δεν μπορώ να το καταλάβω.

Τελος να πω συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες ασκήσεις! Είμαι πολύ πολύ καινούρια συνάδελφος και το forum με έχει στηρίξει πολύ και εμένα και συνεπώς και τους μαθητές μου!

Καλή επιτυχία σε όλους!
Μετά την πρώτη εσωτερική επανάληψη ο πίνακας γίνεται  [5, 40, 30, 10, 50]. Έτσι ή τελευταία συνθήκη είναι 50<10 ψευδής.
Στις λύσεις υπαρχει ένα μικρό λάθος. Στον πρώτο εσωτερικό βρόχο ή  π <-- λ εκτελείται 4 φορές και στον δεύτερο 2.
Το αποτέλεσμα 21 είναι σωστό πάντως.
Καλή συνεχεια σε όλους.

Laertis

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola