(Παράγραφος 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων)
Η λίστα παραμέτρων είναι μια λίστα μεταβλητών, των οποίων οι τιμές μεταβιβάζονται στη συνάρτηση κατά την κλήση.
Με βάση το παραπάνω, δεν επιτρέπεται να περάσουμε σταθερές ή εκφράσεις σε συνάρτηση.
Όμως:
Παραγοντικό <- Ν*Παραγοντικό(Ν-1)
Με βάση αυτό το παράδειγμα, επιτρέπεται να περάσουμε έκφραση (και επομένως και σταθερά) σαν παράμετρο σε συνάρτηση.
Τι θέλω να πω με τα παραπάνω παραδείγματα. Μερικοί συνάδελφοι παίρνουν την αντίστοιχη παράγραφο για τις διαδικασίες,
Η λίστα παραμέτρων είναι μια λίστα μεταβλητών, των οποίων οι τιμές μεταβιβάζονται προς τη διαδικασία κατά την κλήση ή/και επιστρέφονται στο κύριο πρόγραμμα μετά το τέλος της διαδικασίας.
και επειδή σε αυτό το σημείο λέει "μεταβλητών" (όπως και στις συναρτήσεις), το δέχονται σαν ορισμό και απαγορεύουν ο,τιδήποτε άλλο. Δε νομίζω ότι αυτό είναι το σκεπτικό του βιβλίου. Και το παράδειγμα με το παραγοντικό αλλά και με τους πύργους του Ανόι δείχνουν ότι οι παράμετροι μπορούν να είναι εκφράσεις (άρα και σταθερές κτλ).
Σε παλιότερη επικοινωνία με τους συγγραφείς για τη μεταβίβαση παραμέτρων, μου είχαν προτείνει να υιοθετήσω τον μηχανισμό της basic, δηλαδή αν χρειάζεται να περαστεί παράμετρος και να
μην επιστραφεί η τιμή της, να μπαίνει η παράμετρος σε παρενθέσεις, ώστε να γίνεται έκφραση, π.χ.
ΚΑΛΕΣΕ ΜιαΔιαδικασία(χ, (ψ))
Στο παραπάνω ΔΕΝ θα επιστραφεί η τιμή στη μεταβλητή ψ.
Αυτόν τον μηχανισμό υλοποίησα τελικά στο Διερμηνευτή, και πιστεύω ότι είναι συμβατός με το σκεπτικό του βιβλίου. Περισσότερα στη βοήθεια του Διερμηνευτή:
https://alkisg.mysch.gr/help/MetabibasnParametrwv.htmΔυστυχώς (για την ώρα;

) δεν υπάρχει επίσημη οδός για αναθεώρηση του βιβλίου, ώστε να ξεκαθαριστούν με άμεσο τρόπο αυτά τα σημεία. Οπότε προσωπικά θεωρώ αποδεκτό το να μην διδάσκει κάποιος αυτές τις "συντομεύσεις" κατά τη μεταβίβαση παραμέτρων. Όμως από τη στιγμή που υπάρχουν παραδείγματα στο βιβλίο θεωρώ απαράδεκτο να τα θεωρήσει κάποιος λάθος σε βαθμολόγηση.
Υ.Γ. με την ευκαιρία: έχω ακούσει και ακρότητες του στυλ "
απαγορεύεται να γράφουμε εκφράσεις, πρέπει πρώτα να τις βάζουμε σε μεταβλητές και μετά να χρησιμοποιούμε τη ΓΡΑΨΕ". Ας μην μας κάνει τόσο υπερβολικούς ο φόβος των πανελλαδικών...
Για τα mod και div: εφόσον στη σχολική ύλη ορίζονται μόνο για ακέραιους αριθμούς, οι παραπάνω εντολές είναι λάθος, είτε σε ψευδοκώδικα είτε σε ΓΛΩΣΣΑ. Τα mod και div μπορούν να επεκταθούν ώστε να ορίζονται για πραγματικούς, αλλά δεν νομίζω ότι μας ενδιαφέρει σε σχέση με το μάθημα.