Σχόλια για Θέμα 3ο ή 4ο ΑΕΠΠ 2014

Ξεκίνησε από pstasinos, 29 Μαΐου 2014, 12:54:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pstasinos

Καλησπέρα σε όλους και καλή τύχη σε όλους τους μαθητές.
Θα ήθελα τα σχόλιά σας για το παρακάτω διαγώνισμα που επισυνάπτω.
Θα μπορούσε να είναι 3ο ή 4ο θέμα ; Θα το χαρακτηρίζατε εύκολο ή δύσκολο ;
θεωρώ πως είναι ένα μέτριο 3ο θέμα.
Περιμένω τις όποιες παρατηρήσεις ή διορθώσεις σας.
Ευχαριστώ.

apoldem

Η ιδέα είναι πολύ καλή. Αφού έχει πέσει επανειλημμένα άσκηση εμπνευσμένη από βάσεις δεδομένων, γιατί όχι και από παιχνίδι με τράπουλα. Εγώ θα αφαιρούσα το 5 και στη θέση του, θα ζητούσα να υλοποιήσουν την τυχαία επιλογή των φύλλων από την τράπουλα (να έχουν δλδ μόνο διαθέσιμη την συνάρτηση random(X) και να παρακολουθούν ποια φύλλα λείπουν με τιμή φρουρό). Επίσης θέλει μια υπόδειξη στους μαθητές τι κάνουν όταν τελειώσει η τράπουλα (φυσιολογικά θα λήγει το παιχνίδι).
Το μόνο κακό μ' αυτά τα προβλήματα είναι ότι λύνονται σωστά μόνο με τμηματικό προγραμματισμό. Δεν ξέρω αν οι μαθητές έχουν καταλάβει τι είναι τμηματικός και πως εφαρμόζεται πρακτικά (τον μαθαίνουν μόνο στο τέλος σαν να είναι γαρνιτούρα στο πρόγραμμα, ενώ είναι το κυρίως πιάτο). Καλύτερα σε κάθε ερώτημα να λέει "Να γραφεί διαδικασία (ή συνάρτηση) που να ...", οπότε να οδηγεί τον μαθητή στη συγγραφή του προγράμματος. Έτσι όπως είναι θα έχουμε μια διαφορετική λύση από κάθε μαθητή. Οι βαθμολογητές των γραπτών θα πάθουν ναυτία μετά από δέκα γραπτά...
Ένα άλλο μεγάλο μειονέκτημα αυτού του τύπου προβλημάτων είναι ότι χρειάζονται πολύ αναλυτική περιγραφή και με τα τεράστια γράμματα των πανελλαδικών βγαίνουν αναρίθμητες σελίδες. Τυπικά αυτό δεν είναι πρόβλημα, αλλά πρακτικά είναι...

pstasinos

#2
Έχεις απόλυτο δίκιο.Θέλει οπωσδήποτε μοίρασμα της τράπουλας ξανά μετά από κάθε παρτίδα.Στο μυαλό μου όταν το έφτιαχνα το θεωρούσα εσφαλμένα ως αυτονόητο ενώ δεν είναι. Ανεβάζω δεύτερη έκδοση διορθωμένη, ευχαριστώ πολύ τον χρήστη apoldem για την παρατήρησή του.
Επίσης ευχαριστώ πολύ και για τις υπόλοιπες επισημάνσεις.
Σχετικά με τον τμηματικό προγραμματισμό , θεωρώ πως το μεγαλύτερο πρόβλημα των μαθητών δεν είναι τόσο η νοοτροπία του τμηματικού προγραμματισμού όσο το ότι πολλές φορές δεν κατανοούν πλήρως το πρόβλημα και αρχίζουν και γράφουν 'κώδικα' χωρίς να ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν. Καλοί μαθητές-δυνατοί και πολλές φορές λες και γράφουν έκθεση , είναι εκτός θέματος.
Τέλος σαν θέμα θα μπορούσα να μπει 3ο ή 4ο ? 

amichail

Ωραίο θέμα, αν και γενικά έχω μία ένσταση σε παιχνίδια με τράπουλες. Αφού ούτως ή άλλως δεν είναι παιχνίδι που ξέρουν, προσωπικά στην εκφώνηση θα έλεγα ότι σε κάθε παίκτη μοιράζονται 8 ακέραιοι αριθμοί.
Και μία απορία ή πολύ ψαγμένη ή πολύ χαζή: Το 7 μετράει για μικρότερο φύλλο; (δηλαδή το μικρότερο είναι με βάση την αξία ή την αναγραφόμενη αξία;). Αν π.χ. κάποιος έχει (9.9,9,9,8,8,8,8,7,7), εντάξει θα ήταν χαζό να αλλάξει φύλλα αλλά αν αλλάξει θα πετάξει τα 7ρια ή τα 8αρια;
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

pstasinos

Το σκέφτηκα και εγώ να μοιράζονται αυτόματα στους παίκτες οι κάρτες , αλλά το έκανα έτσι γιατί θέλω οι μαθητές να καλούν μια συνάρτηση-διαδικασία η οποία υλοποιεί έναν σκοπό αλλά να μην πρέπει οπωσδήποτε να την έχουν υλοποιήσει. Απλά αυτό που λέει η εκφώνηση σχετικά με την διαδικασία συμβαίνει. Για παράδειγμα όταν μας επιστρέφετε ο λογάριθμος ενός θετικού αριθμού , απλά μας επιστρέφετε το αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος πως υπολογίζεται ο λογάριθμος του αριθμού αυτού.

Σχετικά με την ερώτηση , όχι είναι πολύ σωστή αλλά στην εκφώνηση γράφω πως , "Αν ο παίκτης επιθυμεί ..." λέει αλλαγή ή πάσο. Δεν γράφω με πιο κριτήριο γίνεται αλλαγή .Σαφώς και στην περίπτωση που αναφέρεις , δεν τον συμφέρει η αλλαγή.Ακόμη , για αυτό στα σχόλια στο τέλος , γράφω πως αν το παιχνίδι γινόταν γραφικά , και ο παίκτης έβλεπε τα χαρτιά του και το μέσο όρο του , θα έκανε επιλογή του κουμπιού πάσο ή αλλαγή ανάλογα με τα χαρτιά που θα έβλεπε και έτσι το παιχνίδι θα είχε ενδιαφέρον.

Τέλος , συμφωνώ απόλυτα με αυτό που γράφεις ως σχόλιο...δεν μπορώ να έχω και εγώ σταθερές σημειώσεις...γέλασα αρκετά...

thaaanos

Νομίζω οτι αν τους δώσεις να υλοποιήσουν τα predicates του πόκερ θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον
πχ
is_royal_flush(Π)
is_straight_flush(Π)
is_4ofKind(Π)
is_fullhouse(Π)
is_flush(Π)
is_straight(Π)
is_3ofKind(Π)
is_2pair(Π)
is_1pair(Π)
HighCard(Π)
Kicker(Π)

Θα χαρούν να ασχοληθούν και με κάτι άλλο πέρα από τον Μ.Ο. :)

tsabatman

υπαρχουν κάπου οι μεθοδολογίες στους πίνακες μαζεμένες?