Επαναληπτικό Διαγώνισμα συνεργασίας Μανώλη Λαμπράκη & Νίκου Καλύβα

Ξεκίνησε από NIKOS_KALYVAS, 05 Μαΐου 2023, 10:35:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ApoAntonis

το έχω γράψει στο #21

έχει νόημα να συζητάμε αν κάτι είναι οριακά εκτός ύλης αν ορίζεται καλά και πέρα πάσης αμφιβολίας;

Λαμπράκης Μανώλης

Πάντως εγώ μετά από τόσα χρόνια ακόμη δεν έχω καταλάβει " τι μπορεί να ζητηθεί" και τι όχι σαν θεωρία... τα παραδείγματα,  τα πλαίσια,  οι "ιστορικές αναφορές " πχ.... θα ήταν καλό να είχαμε ένα πλαίσιο...πχ εγώ θα ρωτήσω ξανά έτσι εγκυκλοπαιδικά μιας που συζητάμε...μπορεί να ζητηθεί να γράψουν τη δυαδική αναζήτηση πχ δίχως περιγραφή?? Γιατι αν θυναμαι καλα βρίσκεται σε ένα από βιβλία που δεν είναι "εντός ύλης " ( άλλο που δεν καταλαβαίνω πως γίνεται σε ένα βιβλίο που είναι ασκήσεις του έντος  ύλης..όπως επίσης με τις διαγώνιος πέρυσι κτλ 

Aaron V

Πάντως μπορεί να σου βάλουν ως θέμα θεωρίας το επόμενο, από το παράδειγμα του βιβλίου,
λέγοντάς σου ότι είναι ο αλγόριθμος πολλαπλασιασμού αλά Ρωσικά, σε φυσική γλώσσα κατά βήματα, και να σου ζητάνε το επόμενο κομμάτι του παραδείγματος σε ΓΛΩΣΣΑ.

Από τις εξετάσεις Ημερησίων Γενικών Λυκείων 2019

Α5.       Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος πολλαπλασιασμού αλά ρωσικά δύο θετικών ακεραίων αριθμών Μ1 και Μ2 σε φυσική γλώσσα κατά βήματα:
 
Βήμα 1          Θέσε Ρ=0
Βήμα 2          Αν Μ2>0, τότε πήγαινε στο Βήμα 3, αλλιώς πήγαινε στο Βήμα 7
Βήμα 3          Αν ο Μ2 είναι περιττός, τότε θέσε Ρ=Ρ+Μ1
Βήμα 4          Θέσε Μ1=Μ1*2
Βήμα 5          Θέσε Μ2=Μ2/2 (θεώρησε μόνο το ακέραιο μέρος)
Βήμα 6          Πήγαινε στο Βήμα 2
Βήμα 7          Τύπωσε τον Ρ
 
Να γράψετε στο τετράδιό σας την κωδικοποίηση των παραπάνω βημάτων σε ΓΛΩΣΣΑ.
 
Μονάδες 10
 

akalest0s

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 23 Μαΐου 2023, 12:27:41 ΜΜΠάντως εγώ μετά από τόσα χρόνια ακόμη δεν έχω καταλάβει " τι μπορεί να ζητηθεί" και τι όχι σαν θεωρία... τα παραδείγματα,  τα πλαίσια,  οι "ιστορικές αναφορές " πχ.... θα ήταν καλό να είχαμε ένα πλαίσιο...πχ εγώ θα ρωτήσω ξανά έτσι εγκυκλοπαιδικά μιας που συζητάμε...μπορεί να ζητηθεί να γράψουν τη δυαδική αναζήτηση πχ δίχως περιγραφή?? Γιατι αν θυναμαι καλα βρίσκεται σε ένα από βιβλία που δεν είναι "εντός ύλης " ( άλλο που δεν καταλαβαίνω πως γίνεται σε ένα βιβλίο που είναι ασκήσεις του έντος  ύλης..όπως επίσης με τις διαγώνιος πέρυσι κτλ
Πολύ σωστά.
Εδώ και η σχετική συζήτηση, για όποιον θέλει να προβληματιστεί..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

"η λίστα παραμέτρων σε μια διαδικασία είναι υποχρεωτική"

Μάλλον εννοείτε να μην δέχεται παραμέτρους η διαδικασία, σε αυτή την περίπτωση υπάρχει λίστα αλλά είναι κενή.


(*) νομίζω έχουμε αναφερθεί ξανά σε κάτι αντίστοιχο με το τμήμα δήλωσης μεταβλητών αλλά δεν θυμάμαι τι έχει ειπωθεί.

Λαμπράκης Μανώλης

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΗ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΙΧΕ ΜΠΕΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2008 (ΑΝ ΕΧΩ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙ ΣΩΣΤΑ)


ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Είναι έκφραση του βιβλίου, σελ 178 (Η λίστα παραμέτρων, δεν είναι υποχρεωτική (στη διαδικασία)) εννοώντας βέβαια ότι μια διαδικασία μπορεί και να μην έχει παραμέτρους. Στη συνάρτηση, δεν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο.

ApoAntonis


evry

Παράθεση από: Aaron V στις 24 Μαΐου 2023, 10:52:06 ΠΜΠάντως μπορεί να σου βάλουν ως θέμα θεωρίας το επόμενο, από το παράδειγμα του βιβλίου,
λέγοντάς σου ότι είναι ο αλγόριθμος πολλαπλασιασμού αλά Ρωσικά, σε φυσική γλώσσα κατά βήματα, και να σου ζητάνε το επόμενο κομμάτι του παραδείγματος σε ΓΛΩΣΣΑ.

Από τις εξετάσεις Ημερησίων Γενικών Λυκείων 2019

Α5.      Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος πολλαπλασιασμού αλά ρωσικά δύο θετικών ακεραίων αριθμών Μ1 και Μ2 σε φυσική γλώσσα κατά βήματα:
 
Βήμα 1          Θέσε Ρ=0
Βήμα 2          Αν Μ2>0, τότε πήγαινε στο Βήμα 3, αλλιώς πήγαινε στο Βήμα 7
Βήμα 3          Αν ο Μ2 είναι περιττός, τότε θέσε Ρ=Ρ+Μ1
Βήμα 4          Θέσε Μ1=Μ1*2
Βήμα 5          Θέσε Μ2=Μ2/2 (θεώρησε μόνο το ακέραιο μέρος)
Βήμα 6          Πήγαινε στο Βήμα 2
Βήμα 7          Τύπωσε τον Ρ
 
Να γράψετε στο τετράδιό σας την κωδικοποίηση των παραπάνω βημάτων σε ΓΛΩΣΣΑ.
 
Μονάδες 10
 
Έχει πέσει πολλές φορές ο αλά ρωσικά και σαν διάγραμμα ροής, και να τον εκτελέσουν στο χαρτί. Τον δίνουν όμως. Δεν τον ζητάνε. Οι μαθητές δεν ειναι υπαχρεωμένοι να τον ξέρουν. Αυτό που ελέγχεται εδώ είναι να μπορούν να μετατρέψουν έναν αλγόριθμο σε δομημένο. Θα μπορούσαν να δώσουν οποιονδήποτε αλγόριθμο.
Κάποτε π.χ. είχαν δώσει τον αλγόριθμο υπολογισμού του π.
Επίσης στο μέρος της θεωρίας δεν μπαίνουν απαραίτητα ασκήσεις ανάκλησης γνώσης αλλά κυρίως ασκήσεις κρίσης, και ελέγχου κατανόησης της θεωρίας.
Θα μπορούσαν για παράδειγμα φέτος να μην βάλουν καθόλου ερωτήσεις αποστήθισης στο Α και θα ήταν καλυμμένοι με βάση το νέο ΦΕΚ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 23 Μαΐου 2023, 12:27:41 ΜΜΠάντως εγώ μετά από τόσα χρόνια ακόμη δεν έχω καταλάβει " τι μπορεί να ζητηθεί" και τι όχι σαν θεωρία... τα παραδείγματα,  τα πλαίσια,  οι "ιστορικές αναφορές " πχ.... θα ήταν καλό να είχαμε ένα πλαίσιο...πχ εγώ θα ρωτήσω ξανά έτσι εγκυκλοπαιδικά μιας που συζητάμε...μπορεί να ζητηθεί να γράψουν τη δυαδική αναζήτηση πχ δίχως περιγραφή?? Γιατι αν θυναμαι καλα βρίσκεται σε ένα από βιβλία που δεν είναι "εντός ύλης " ( άλλο που δεν καταλαβαίνω πως γίνεται σε ένα βιβλίο που είναι ασκήσεις του έντος  ύλης..όπως επίσης με τις διαγώνιος πέρυσι κτλ

Τα παραδείγματα γενικά σε όλα τα μαθήματα δεν είναι μέρος της θεωρίας που πρέπει κάποιος να γνωρίζει. Μπορεί να πέσουν αλλά θα είναι με τέτοιο τρόπο που θα μπορεί να τα λύσει και κάποιος που δεν τα έχει διαβάσει. Απλά αυτός που θα τα ξέρει θα κάνει πολύ πιο γρήγορα και δεν θα δυσκολευτεί. Από εκεί και πέρα δεν είναι φανερό ότι όταν ένα μάθημα έχει 3 διαφορετικά συγγράμματα που έχουν γραφτεί από 3 διαφορετικές ομάδες σε 3 διαφορετικές χρονικές περιόδους και σε 2 διαφορετικές χιλιετίες θα υπάρξει πρόβλημα?
Απλά ακόμα δεν έχει πέσει το θέμα που θα αναδείξει το πρόβλημα.
Η μόνη λύση είναι να αλλάξει το μάθημα και να γραφτεί νέο βιβλίο στο οποίο θα είναι όλα ξεκάθαρα όπως είναι και στα άλλα μαθήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

Καλησπέρα και από μένα,

να θυμίσω πως έχει πέσει συμπλήρωση κενών στον αλγόριθμο της ταξινόμησης με επιλογή (2014) ή της «έξυπνης» φυσαλίδας (2018).
Όμως υπήρχε περιγραφή στην εκφώνηση για τον τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου. Θεωρία ή όχι, νομίζω κανένας μας δεν μπορεί το πει με απόλυτο τρόπο.

Το κρίμα είναι για τους μαθητές που πάνε για 90+ οι οποίοι διαβάζουν πυρετωδώς ορισμούς και bullets και τελικά μπαίνουν συνολικά 4 μόρια (βλέπε πέρυσι).
Και μετά με το δίκιο τους σε ρωτάνε: «τι με πίεζες να διαβάζω τόσο καιρό;»

Προσωπικά θεωρώ ότι με τη μείωση από 40/100 σε 25/100 στο θέμα Α θα ήταν απαραίτητη και η μείωση άχρηστων ερωτήσεων θεωρίας καθώς και διπλο-τριπλοεγγραφών (μέχρι να γίνει αυτό που περιγράφει ο evry από πάνω...)

ΥΓ: ευχαριστούμε για το διαγώνισμα, έχει πολλά ενδιαφέροντα σημεία!

akalest0s

Το λιγότερο που μπορεί να γίνει και άμεσα, είναι, ΑΝ παραμείνουν οι ερωτήσεις ανάπτυξης, πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να αποκτήσουν σταθερή τιμή μονάδων. Αυτό το 4-16 (+) είναι απαράδεκτο, ειδικά τώρα που έχουμε τεράστια θεωρία. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

όπως έγραψα και σε άλλο ποστ για το θέμα Α  o νόμος λέει:

Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών/-τριών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

Δεν υποχρεώνει κανέναν να βάλει ερωτήσεις ανάπτυξης/αποστήθισης.
Θσ μπορούσαν να το αποφύγουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

#43
ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΙΚΟΠΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΟΜΩΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΥΠΟΘΕΤΩ ... ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΟΓΚΟ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΤΡΩΕΙ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ 4 ΜΟΝΑΔΕΣ ΟΠΩΣ ΠΕΡΥΣΙ ... ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΞΕΡΑΜΕ "ΜΠΑΙΝΕΙ / ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΘΕΩΡΙΑ" ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ... ΠΑΝΤΩΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΙΔΕΑ, ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΊΡΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΤΕΙ ΚΑΠΩΣ) ... ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗ ΟΜΩΣ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟ

Παράθεση από: KosTzag στις 25 Μαΐου 2023, 03:24:23 ΜΜΚαλησπέρα και από μένα,

να θυμίσω πως έχει πέσει συμπλήρωση κενών στον αλγόριθμο της ταξινόμησης με επιλογή (2014) ή της «έξυπνης» φυσαλίδας (2018).
Όμως υπήρχε περιγραφή στην εκφώνηση για τον τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου. Θεωρία ή όχι, νομίζω κανένας μας δεν μπορεί το πει με απόλυτο τρόπο.

Το κρίμα είναι για τους μαθητές που πάνε για 90+ οι οποίοι διαβάζουν πυρετωδώς ορισμούς και bullets και τελικά μπαίνουν συνολικά 4 μόρια (βλέπε πέρυσι).
Και μετά με το δίκιο τους σε ρωτάνε: «τι με πίεζες να διαβάζω τόσο καιρό;»

Προσωπικά θεωρώ ότι με τη μείωση από 40/100 σε 25/100 στο θέμα Α θα ήταν απαραίτητη και η μείωση άχρηστων ερωτήσεων θεωρίας καθώς και διπλο-τριπλοεγγραφών (μέχρι να γίνει αυτό που περιγράφει ο evry από πάνω...)

ΥΓ: ευχαριστούμε για το διαγώνισμα, έχει πολλά ενδιαφέροντα σημεία!
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΙΣΩ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ 100 %

kirpip

Καλησπέρα και από εμένα, είμαι νέο μέλος και θα ήθελα την γνώμη σας:Υπάρχει περίπτωση να μπεί Γ ή Δ θέμα άσκηση με ουρά και στοίβα όπως πέρυσι στις επαναληπτικές πανελλήνιες ή το θεωρείτε ακραίο επειδή αυξήθηκαν οι μονάδες κάθε προβλήματος και θα ζητηθεί άσκηση παραδοσιακού τύπου (π.χ. υποπρογράμματα-πίνακες, αλγόριθμος αγορών ) με περισσότερα υποερωτήματα;