Μάθημα επιλογής 2018-2019;

Ξεκίνησε από tp, 28 Ιουλ 2018, 07:54:17 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

emilbaka

Καλησπέρα, Χρόνια Πολλά και καλή Χρονιά!

Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:

Είμαι σε Γενικό Λύκειο στο οποίο έχουν δημιουργηθεί δύο τμήματα επιλογής Εφαρμογές Πληροφορικής.
Στο πρώτο τμήμα διδάσκω εγώ ενώ στο άλλο τμήμα δεν έχει τοποθετηθεί καθηγητής από τη ΔΔΕ και κατά συνέπεια δεν έχει κάνει καθόλου μάθημα.
Ο διευθυντής μου, μού πρότεινε, με εισήγηση από τη ΔΔΕ, να διακόψω τη διδασκαλία στο πρώτο τμήμα και να ξεκινήσω στο δεύτερο.
Ισχύει κάτι τέτοιο; Εάν ναι, μπορείτε να μου πείτε σε ποια εγκύκλιο αναφέρεται;
Να σημειώσω ότι πηγαίνω για δύο ώρες σε άλλο σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

evry

Τι εννοείς εισήγηση από τη ΔΔΕ? Την έχεις δει γραπτώς? ή στο είπε .... προφορικά?
Να του ζητήσεις την εισήγηση της ΔΔΕ γραπτώς!
Επίσης να τον ρωτήσεις στο Myschool τι ακριβώς θα γράψει? ότι κάνεις και υπερωρίες? ή θα σου αλλάξει τμήμα στο myschool?
Μην δεχτείς σε καμία περίπτωση γιατί στα χαρτιά θα φαίνεται ότι κάνεις μάθημα στο 1ο τμήμα οπότε αν τυχόν την ώρα του "κενού" συμβεί κάτι ποιος έχει την ευθύνη?

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

emilbaka

Ευχαριστώ για την απάντηση!

Θα τα ρωτήσω επιστρέφοντας στο σχολείο.

ilias_s

Όχι κάτι τέτοιο είναι άτυπο.

Κανονικά θα έπρεπε να σου προτείνουν, ή και να σε υποχρεώσουν (καθώς έχουν το δικαίωμα), να κάνεις υπερωρίες και μάθημα κανονικά στο 2ο τμήμα. Εικάζω πως αυτό το πέταξαν έτσι ώστε να μη φανεί πως υπάρχει ακόμα κενό. Έτσι, τώρα που τελειώνει το τετράμηνο σου λένε "κάνε στους άλλους"... με τη λογική πως είναι μάθημα επιλογής και πως κανένας δεν ασχολείται.

Γραπτώς δε θα στο δώσει κανένας καθώς δεν προβλέπεται καν ανάθεση τμημάτων από το Δ/ντή Δ.Ε. ή το ΠΥΣΔΕ. Μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει αρμοδιότητα στην ανάθεση μαθημάτων αλλά και πάλι δεν μπορεί να σου αλλάξει τμήμα καταμεσής της χρονιάς αν και θα είχε ενδιαφέρον πως θα γίνονταν η αιτιολόγηση (π.χ πολύ έκαναν μάθημα αυτοί, τώρα ας κάνουν και οι άλλοι!).

happiness

ilias_s δεν θέλω να στη "σπάσω", αλλά ένας από τους βασικούς λόγους που "επιλέγεται" το επιλογής της πληροφορικής είναι ότι οι ώρες των ΠΕ86 περισσεύουν, οπότε πολύ συχνά τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με το τελεσίγραφο "ή επιλέγετε το  πληροφορικής, ή δεν πρόκειτα να έρθει καθηγητής για αυτό που ζητάτε". Εν ολίγης, συνήθως το μάθημα που γίνεται στα ΓΕΛ είναι αυτό για το οποίο υπάρχει ήδη καθηγητής διαθέσιμος ή η ΔΔΕ ξέρει πως θα περισσέψει σίγουρα από κοντινά σχολεία. Να πάρουν πχ αναπληρωτή για να καλυφθούν 1-2 μαθήματα επιλογής, δεν πρόκεται.
Παράθεση από: ilias_s στις 22 Σεπ 2018, 11:16:52 ΠΜ
Αν και δε είναι άμεσα σχετικό με το thread, επειδή τυχαία έπεσα πάνω στο άρθρο, παραθέτω τα αριθμητικά στοιχεία (από το Υπουργείο παρακαλώ) για τους παρακολουθούντες των μαθημάτων επιλογής της Α' τάξης για το Σχολ. Έτος 2015-16.

Εφαρμογές Πληρ/κής : 37275
Καλλιτεχνική Παιδεία : 21685
Γεωλογία & Δ.Φ.Π. : 16803
Ελλ. & Ευρ. Πολιτισμός : 5038

Πηγή : http://www.alfavita.gr/arthron/poia-mathimata-epilogis-parakoloythoyn-oi-mathites-sto-lykeio

Απλά για να μη χαθούν και να βλέπουμε και τους αριθμούς που μιλάνε μόνοι τους. Έτσι, επειδή έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις ότι η Πληρ/κή "φθήνει", δεν υπάρχει ενδιαφέρον και άλλα τέτοια. Τώρα και πάλι μπορεί να εμφανιστούν οι κλασσικοί "ξερόλες" που θα πουν για το μάθημα το μακρύ και το κοντό τους και το κλασσικό πως "οι μαθητές το επιλέγουν γιατί είναι εύκολο και δε γίνεται μάθημα!!!". Μόνο που στην περίπτωση των μαθημάτων επιλογής... όλα είναι εύκολα (και με τις ευλογίες και οδηγίες του υπουργείου). Αλλά δεν είναι τυχαίο που τα μαθήματα μέσα από τα οποία μπορεί να εκφραστεί η δημιουργικότητα είναι στις 2 πρώτες θέσεις με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα.

Ο κόσμος ζητάει να μάθει για τις νέες τεχνολογίες και την Πληροφορική, μία ανάγκη που δεν καλύπτεται επαρκώς από το δημόσιο σχολείο σήμερα.

ilias_s

Παράθεση από: happiness στις 24 Ιαν 2019, 12:40:11 ΜΜ
ilias_s δεν θέλω να στη "σπάσω", αλλά ένας από τους βασικούς λόγους που "επιλέγεται" το επιλογής της πληροφορικής είναι ότι οι ώρες των ΠΕ86 περισσεύουν, οπότε πολύ συχνά τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με το τελεσίγραφο "ή επιλέγετε το  πληροφορικής, ή δεν πρόκειτα να έρθει καθηγητής για αυτό που ζητάτε". Εν ολίγης, συνήθως το μάθημα που γίνεται στα ΓΕΛ είναι αυτό για το οποίο υπάρχει ήδη καθηγητής διαθέσιμος ή η ΔΔΕ ξέρει πως θα περισσέψει σίγουρα από κοντινά σχολεία. Να πάρουν πχ αναπληρωτή για να καλυφθούν 1-2 μαθήματα επιλογής, δεν πρόκεται.

Μα αυτό που λες δεν αποτελεί τελεσίγραφο ή επιλογή αλλά τετελεσμένο (πας πληροφορική είτε σ'αρέσει είτε όχι).

Δε θα σου πω ότι δε συμβαίνει αλλά η εμπειρία μου λέει πως σίγουρα δεν είναι ο κανόνας ούτε και ιδιαίτερα συνηθισμένο (ειδικά τα τελυταία χρόνια). Στο σχολείο μου, τα τελευταία χρόνια, όσα τμήματα δεν έχουν δημιουργηθεί σε άλλα μαθήματα επιλογής είναι λόγω μη-εγκρισης ολιγομελών (με αριθμό <5). Άσε που αν δεις τις αναθέσεις του Ευρωπαικού Πολιτισμού θα καταλάβεις πως δεν παίζει να μην υπάρχει κάποιος που να ψάχνει ένα 2ωρο απ' όλους αυτούς τους κλάδους (ΠΕ02, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ33, ΠΕ41, ΠΕ78).