Πρώτα κεφάλαια βιβλίου αρχές επιστήμης ηυ

Ξεκίνησε από Nikosn, 23 Σεπ 2014, 03:40:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stpdt

#15
Να μην ξεχνάμε ότι το μάθημα αυτό "προπαγανδίζει" το μάθημα τις τρίτης λυκείου. Αν τα βρουν σκούρα τα παιδιά στην δευτέρα, δεν θα έχουμε πολλά παιδιά να διαλέξουν το μάθημα στην τρίτη.

Πιστεύω θα πρέπει να προσέξετε λιγο την θεματολογία στα επόμενα κεφάλαια. Διαλέξτε θέματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά, όχι μόνο αλγόριθμους και μαθηματικά. Μπορείτε, χωρίς να ξεφύγετε από τα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών, να διδάξετε τις έννοιες που απαιτούνται φτιάχνοντας ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι; Αυτό ίσως κινήσει περισσότερο το ενδιαφέρον τους.

Όσον αφορά το ότι η ύλη είναι μεγάλη, αυτό το θεωρώ καλό, δίνει αξία στο βιβλίο σας και στο μάθημα. (Από περιέργεια, ποιός το έφτιαξε το ΠΣ;)
Αρκεί κάποια κεφάλαια να βγουν εκτός εξεταστέας ύλης, στην τράπεζα θεμάτων.

stpdt

#16
Παράθεση από: stpdt στις 24 Σεπ 2014, 12:32:12 ΠΜ
Μπορείτε, χωρίς να ξεφύγετε από τα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών, να διδάξετε τις έννοιες που απαιτούνται φτιάχνοντας ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι; Αυτό ίσως κινήσει περισσότερο το ενδιαφέρον τους.

Για να πάρετε ιδέες.
http://ebooks.z0ro.com/ebooks/C_and_C%2B%2B/C%2B%2B_Through_Game_Programming.pdf

υπάρχουν ανάλογα και για java.

επίσης, αν και ξεφεύγει αρκετά, απλά για λόγους ενημέρωσης, δείτε και αυτό, έχει πλάκα!
http://codecombat.com/

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: stpdt στις 24 Σεπ 2014, 02:34:53 ΠΜ
Για να πάρετε ιδέες.

Φαντάζομαι ότι το βιβλίο έχει ολοκληρωθεί...

novaro

Τα συγχαρητήρια μου στη συγγραφική ομάδα! Πολύ ωραίο αυτό που διάβασα μέχρι τώρα. Για το χρόνο μόνο υπάρχει ένας προβληματισμός κατα τη γνώμη μου.

Gnirut

Οπότε η λογική από δω και μπρος είναι βγάζουμε φωτοτυπίες το βιβλίο και το δίνουμε σιγα-σιγά στους μαθητές; Πότε θα είναι στα σχολεία τα βιβλία;

Ξέρει κανείς;

Laertis

Φαντάζομαι ότι θα αργήσει η εκτύπωση και η διανομή .... Εδώ το βιβλίο της Α' που ξεκαθάρισε στην αξιολόγηση γρήγορα δεν έχει φτάσει ακόμη.
Οι φωτοτυπίες έχουν μεγάλη απαίτηση σε κόστος και χρόνο οπότε, ανεβάζω το pdf στην ηλεκτρονική τάξη ή δίνω το URL για download και ας γίνεται το διάβασμα ή  εκτύπωση απο καθέναν ξεχωριστά.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

noname

Με μια γρήγορη ματιά:
-Το βιβλίο θυμίζει πολύ το βιβλίο της ΑΕΠΠ.
-Είναι αρκετά καλογραμμένο με ωραία παραδείγματα.
-Too much information!
-Δεν είμαι σίγουρος αν μπορέσουν τα παιδιά να εμπεδώσουν την ύλη αυτή με μια ώρα την εβδομάδα.
-Η εξέταση θα γίνει με την τράπεζα θεμάτων; Αν ναι, τότε αρκετά παιδιά θα έχουν πρόβλημα.


gimnasio

#22
Στο alfavita βγήκε η εξεταστέα - διδακτέα ύλη για τα υπόλοιπα μαθήματα. Αργότερα το δικό μας

stpdt

#23
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Σεπ 2014, 08:23:12 ΠΜ
Φαντάζομαι ότι το βιβλίο έχει ολοκληρωθεί...

Τεράστιο λάθος, βιβλίο πληροφορικής να έχει...ολοκληρωθεί. Στον δικό μας κλάδο, η γνώση δεν ολοκληρώνεται ποτέ...και το ίδιο πρέπει να ισχύει και με τα βιβλία μας. Ας ακολουθήσουμε την πρακτική του software, ας το ονομάσουμε version 1, ας κάνουμε το βιβλίο creative commons έτσι ώστε να μπορεί να βελτιώνεται.

Θα επιμείνω στην κατασκευή παιχνιδιών λοιπόν, και θα ζητήσω να μπουν στο βιβλίο κάποια παραδείγματα. Όταν σε ένα μωρό προσπαθείς να το μάθεις να μιλάει, τότε του κάνεις κουπεπε και παιχνίδια. Δεν το ξεκινάς με το να του διαβάζεις την εφημερίδα της κυβερνήσεως. Η παιδαγωγικά ορθή προσέγγιση για να μάθουν οι νέοι άνθρωποι προγραμματισμό είναι μέσα από παιχνίδια, που πολλές φορές κρύβουν μέσα τους αλγορίθμους εξαιρετικά πολύπλοκους.

Οφείλουμε να μάθουμε σε όλους την γλώσσα της επιστήμης μας, οφείλουμε να προπαγανδίσουμε με κάθε μέσο τον δίκαιο αγώνα μας και να καλέσουμε όσο το δυνατον περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας μας να πυκνώσει τις τάξεις μας. Γιατί κοινωνία που δεν γνωρίζει την γλώσσα της πληροφορικής είναι καταδικασμένη να υποδουλωθεί σε αυτούς που την γνωρίζουν. Για το σκοπό μας αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάθε μέσο, και ειδικά τα μέσα που αποτελούν κράχτη και κάνουν τους νέους να προσεγγίζουν την επιστήμη μας. Δηλαδή τα παιχνίδια.

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά το βιβλίο, θέλω να πω συγχαρητήρια στους συναδέλφους που το έγραψαν. Γιατί αυτό το βιβλίο είναι πρόοδος σε σχέση με τα βιβλία που είχαμε μέχρι τώρα. Ακόμα και αν δεν είναι τέλειο , είναι πρόοδος. Και όσοι συντελούν στην πρόοδο αξίζουν τα συγχαρητήρια.

tsiko

Το βιβλίο, σαν συνέχεια και βελτίωση του βιβλίου της ΑΕΠΠ της Γ τάξης, είναι καλό. Υπάρχουν όμως αρκετά "θέματα":
1. Μέχρι την σελίδα 30, και προτού ξεκινήσει να αναλύει τις βασικές δομές, δίνει τόσες πληροφορίες και δύσκολα παραδείγματα που  δεν βοηθάει (το λιγότερο) στην εισαγωγή στις αλγοριθμικές δομές.
2. Η επιλογή χρήσης της ψευδογλώσσας με ποιό σκεπτικό έγινε; Ενώ το βιβλίο της Α επιλογής, μας εισάγει σε έννοιες ΟΟP και event driven μόνο ως πισογύρισμα θεωρώ την χρήση της ΨΓ και της Pascal(!). OK, είναι μια από τις γλώσσες του ΠΔΠ, αλλά το ίδιο είναι και η C. Κατά τη γνώμη μου η χρήση της python θα ήταν η καλύτερη επιλογή.
3. Τα τελευταία κεφάλαια δίνουν σε λίγες σελίδες τόσες πολλές πληροφορίες που στην πράξη θα είναι αδύνατο οι μαθητές να κατανοήσουν όλες αυτές τις έννοιες.