Έρευνα για την ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 13 Νοε 2009, 05:55:19 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Αγαπητή/έ συνάδελφε,

Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ΄ Λυκείου, έχει διανύσει 10 χρόνια πορείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει ή διδάσκουν το μάθημα δεν έχουν αναλυτικά καταγραφεί όλα αυτά τα χρόνια.
Στο σύνδεσμο που ακολουθεί έχουμε αναρτήσει ένα ερωτηματολόγιο για να διερευνηθούν διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα. Θα σας παρακαλούσαμε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο, για να βοηθήσετε και να συνεισφέρετε σε αυτό το σκοπό. Για να συμμετάσχετε στην έρευνα, παρακαλούμε επιλέξτε τον ακόλουθο σύνδεσμο


Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το χρόνο σας

Σπύρος Δουκάκης, Νίκος Αδαμόπουλος, Στάθης Στέργου, Π. Τσιωτάκης & Αλεξάνδρα Ψαλτίδου


Όσο πιο πολλοί συμμετάσχουν στην έρευνα αυτή, τόσο πιο αξιόπιστα συμπεράσματα θα προκύψουν. Επίσης, τόσο πιο έντονα προς τα πάνω θα είναι τα αιτήματα σχετικά με το μάθημα αλλά και τον κλάδο μας. Διαδώστε τη διεύθυνση με σκοπό να δουν το ερωτηματολόγιο όσο το δυνατόν περισσότεροι διδάσκοντες του μαθήματος σε δημόσιο/ιδιωτικό σχολείο και φροντιστήριο.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παναγιώτη, το ανέβασα στο blogs.sch.gr/plinetfk και τη Δευτέρα θα το στείλω ηλεκτρονικά στους συναδέλφους της Φωκίδας.

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας στην ΑΕΠΠ, που όλοι αγαπάμε...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

andreas_p

Ωραία η προσπάθεια σας.
Το ερωτηματολόγιο το συμπλήρωσα αλλά παιδιά πιστέψτε με έδειξα υπομονή μέχρι και την 200 ++ ερώτηση.

Οι ερωτήσεις είναι πάρα πολλές !!!!

P.Tsiotakis

το έχουμε τρέξει πολλές φορές και συμφωνώ, ωστόσο ποια ερώτηση μπορεί να φύγει ή ποιο σκέλος των ερωτήσεων;

Αποφασίσαμε όχι σε ημι-καταστάσεις. Ένα πλήρες ερωτηματολόγιο για όλα τα θέματα, για να εξαχθούν συμπεράσματα!!!

Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι,

το εγχείρημα είναι μεγάλο και είμαστε γνώστες του μεγέθους του ερωτηματολογίου, γι' αυτό άλλωστε αναγράψαμε και το χρόνο που απαιτείται για να το συμπληρώσουμε.
Έρευνα σε τέτοιο βάθος στο μάθημά μας δεν έχει ξαναγίνει.

Έχει μεγάλη σημασία και είναι πολύ σημαντικό να ολοκληρώσετε τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, ώστε τα δεδομένα να μπορούν να αναλυθούν αξιόπιστα.

Συνολικά το ερωτηματολόγιο έχει 221 ερωτήσεις, αλλά με τα if που υπάρχουν κάποιος κατά μέσο όρο συμπληρώνει 120 ερωτήσεις.

Τέλος, θα θέλαμε να σας προτρέψουμε, να αναπτύξετε τις θέσεις σας στο forum για το ερωτηματολόγιο. Κάτι που δεν σας άρεσε, κάτι που σας "ξύνησε", κάτι πού το βρήκατε "καλό", να το αναφέρετε και να το συζητήσουμε. Είναι σημαντικό για μας, αλλά και για την ενίσχυση της ποιοτικής προσέγγισης της έρευνας. Είναι σημαντικό να αποτελέσει σημείο αναφοράς. Οι απόψεις σας και οι γνώμες σας είναι πολύ χρήσιμες.

ΣΔ

Νίκος Αδαμόπουλος

Να τονίσουμε ότι απευθύνεται σε όλους όσους διδάσκουν το μάθημα τώρα  ή το έχουν διδάξει στο παρελθόν, είτε είναι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20, είτε όχι. Επίσης, με οποιοδήποτε τρόπο κι αν διδάσκουν το μάθημα: σχολική τάξη, φροντιστήριο, ιδιαίτερο, χρησιμοποιώντας ή όχι το εργαστήριο, κ.α. Για όλα αυτά υπάρχουν ερωτήσεις...

Είναι λοιπόν σημαντικό να συμπληρωθεί από όσο το δυνατό περισσότερους!

P.Tsiotakis

Όποιος πιστεύει οτι η έρευνα έχει νόημα και αξία να γίνει, ας προωθήσουν το url σε γνωστούς τους που ενδεχομένως δεν είναι στο στέκι

pentsas

Την  συμπλήρωσα την έρευνα συνάδελφοι. Έχω όμως κάποια ερωτήματα να θέσω:

1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα αποτελέσματα της έρευνας;

2. Ποια είναι τα κίνητρα που σας ώθησαν να κάνετε την συγκεκριμένη έρευνα;

3. Η έρευνα γίνεται στα πλαίσια  κάποιου μεταπτυχιακού ή είναι καθαρά δικό σας ενδιαφέρον;

4. Θα μπουν τα αποτελέσματα της έρευνας (μετά την παρουσίασή τους σε κάποια ημερίδα/διημερίδα) σε κάποια συρτάρια ή θα αποτελέσουν εφαλτήριο πίεσης σε αυτιά που δύσκολα ακούνε;

Διότι ο χρόνος ολονών μας είναι πολύτιμος!

P.Tsiotakis

1. να τα κοινοποιήσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται σε επιστημονικά συνέδρια. Αν δεν κάνω λάθος, αυτό της ΠΕΚΑΠ είναι το πιο κοντινό.
Και βέβαια γνωρίζοντας οτι υπάρχει πιο εύκολος τρόπος να εμπλουτίσει κανείς το βιογραφικό του με μια εργασία το να κάνει από στατιστική ανάλυση εκατοντάδων ερωτηματολογίων 200+ ερωτήσεων.

2. Ενδιαφέρον για το μάθημα, που είναι έκδηλο από την πολυετή μας συμμετοχή σε αυτό αλλά και σε άλλα forum.

3. Από όσο ξέρω κανείς δεν κάνει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό σχετικό με το θέμα της έρευνας.

4. Ο καθ' ένας θα μπορεί να αξιοποιήσει τα πορίσματα της έρευνας για δική του χρήση ή για προώθηση προς τα πάνω. Αν θεωρήσουμε πως πέρα από την προσωπική επαφή του καθ' ενός (που μπορεί να προωθήσει μια έρευνα) η διοίκηση (ΥΠΔΒΜ και ΠΙ) κοιτάζει και τα συνέδρια-τεκταινόμενα κρίναμε πως είναι σημαντικό μετά από 10 χρόνια διδασκαλίας του αγαπημένου μας μαθήματος να καταγραφεί μια αξιόπιστη=πολυπληθής άποψη γι αυτό.
Και αυτό το κάναμε λαμβάνοντας υπόψη το ρίσκο του να βγούμε μπροστά σε κάτι τέτοιο...

Σπύρος Δουκάκης

Αν και ο Παναγιώτης απάντησε σας γράφω τα ακόλουθα:

Πρώτα από όλα ένα ευχαριστώ σε όλους όσους έχουν αρχίσει και συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο. Όπως είπε και ο Λάμπρος (βαυκαλιζόμαστε βεβαίως βεβαίως)
Παράθεση"Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας στην ΑΕΠΠ, που όλοι αγαπάμε..."
Αναμένουμε μεγάλη συμμετοχή, γιατί αποτελεί έρευνα που έπρεπε να είχε γίνει πριν από 7-8 χρόνια και ξανά πριν από 3-4 χρόνια και ξανά φέτος. Η συνεχής αξιολόγηση θα συνεισέφερε στη βελτίωση πολλών πραγμάτων. Όμως αφήνουμε τη γκρίνια και πάμε στην ουσία.

Ελπίζουμε ότι όλοι όσοι συμπληρώσατε το  ερωτηματολόγιο, δεν εντοπίσατε κάτι περιττό. Κάτι που πραγματικά δεν χρειαζόνταν να υπάρχει στο ερωτηματολόγιο. Είναι βέβαια ποσοτικές οι απαντήσεις και ίσως να είχατε και άλλα πράγματα να πείτε σε μία συζήτηση, αλλά όπου να είναι θα έρθει και αυτό... (βέβαια μην ξεχνάμε ότι αυτό γίνεται σε μεγάλο βαθμό στο forum)

ΠαράθεσηΤην  συμπλήρωσα την έρευνα συνάδελφοι. Έχω όμως κάποια ερωτήματα να θέσω:

1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα αποτελέσματα της έρευνας;

Η έρευνα έρχεται σε μία στιγμή που έχουμε όλοι, λοιπόν, συσσωρευμένη εμπειρία που πρέπει να κοινοποιηθεί. Με στόχο τη διάχυση των αποτελεσμάτων, προσδοκούμε διάφορα πράγματα.
α) Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους επιστημονικούς φορείς (ΕΠΥ, ΠΕΚΑΠ, ΕΤΠΕ). Αν είναι εφικτό, θα προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε τις χρήσιμες πληροφορίες, να τις παραδώσουμε στους φορείς και αυτοί ή και όποιος άλλος μπορεί, είναι σημαντικό να πράξει τα δέοντα (να τα ενσωματώσει σε πρόταση προς το ΠΙ, το Υπουργείο, τον ΟΕΠΕΚ κ.τ.λ.)
β) Την αποστολή των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν στο ΠΙ προσδοκώντας βέβαια σε ώτα ευήκοα
γ) Στους σχολικούς συμβούλους που πρέπει να επισημάνουμε ότι αρκετοί από αυτούς είναι παραπάνω από παρόντες στα ζητήματα του μαθήματος, κάτι το οποίο είναι ευχάριστο και σημαντικό.
δ) Την ευκαιρία που δίνεται με αυτόν τον τρόπο (όταν βγει η ολοκληρωμένη μελέτη) να ενημερώνονται για πολλά πράγματα οι νέοι συνάδελφοι, αλλά και οι παλαιότεροι ώστε να τροποποιούν ή να αποδέχονται διδακτικές πρακτικές.
ε) Στο τέλος, τέλος να πάμε και να πούμε εμείς είμαστε έτσι και θέλουμε αυτά!!

Παράθεση2. Ποια είναι τα κίνητρα που σας ώθησαν να κάνετε την συγκεκριμένη έρευνα;

Τα κίνητρα... Προσωπικά μια δεκαετία (με κάποια ενδιάμεσα χρόνια αποχής από τα κοινά για άλλους λόγους) αγώνα και δουλειάς για αυτό το αντικείμενο. Στο σχολείο μου για να τους δείξω ότι υπάρχουμε και κάνουμε κάτι καλό για τα παιδιά μας, στο διαδίκτυο για να αντιμετωπίσουμε τις "ασσύμετρες" απειλές από άλλες ειδικότητες... Στα συνέδρια για να βελτιώσουμε λάθη, παραλείψεις κ.α. Κατά τα άλλα δεν μπορούμε να μην πούμε ότι στόχος είναι να συμμετέχουμε σε συνέδρια κ.τ.λ. με ανακοινώσεις, με σκέψεις, με ευρήματα που αξίζουν να αναφερθούν.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια επισήμανση.

Όλοι μας (Σπύρος, Νίκος, Στάθης, Παναγιώτης, Αλεξάνδρα) είπαμε ότι γιατί εμείς και όχι κάποιοι άλλοι. Ήταν θέμα που μας προβλημάτισε. Συγκεντρωθήκαμε, συζητήσαμε, ξοδέψαμε επί ένα μήνα κάποιο από το χρόνο μας για να στήσουμε το ερωτηματολόγιο και το ανακοινώσαμε. Όμως έπονται πολλά πράγματα. Το ερωτηματολόγιο έχει μέσα πολλά θέματα και οι διασταυρώσεις που πρέπει να γίνουν είναι πολλές. Τα κείμενα που πρέπει να δημιουργηθούν είναι πολλά. Αναφέρω χαρακτηριστικά:

α) Τεχνολογική, Παιδαγωγική γνώση και γνώση του αντικειμένου
β) Διδακτικό πακέτο
γ) Επιμόρφωση
δ) Λογισμικά
ε) Εργαστήριο
στ) Διδασκαλία κ.τ.λ.

Για το λόγο αυτό είναι ανοικτή η πόρτα σε όποιον θέλει να συμμετάσχει στην προσπάθεια. Δηλώστε μάλιστα εδώ σε αυτό το χώρο συμμετοχή ή στείλτε μας pm. Όσο περισσότεροι συμμετέχετε, τόσο ισχυρότερη η φωνή μας, τόσο πιο καλά τα κείμενά μας, τόσο πιο προσεγμένα αυτά που θα βγουν. Είναι κάτι αντίστοιχο με τα διαγωνίσματα στο Στέκι...

Παράθεση3. Η έρευνα γίνεται στα πλαίσια  κάποιου μεταπτυχιακού ή είναι καθαρά δικό σας ενδιαφέρον;

Όχι. Έχουμε μιλήσει ήδη με πανεπιστημιακούς, με τους συγγραφείς, με σχολικούς συμβούλους, με συλλόγους και όλοι έχουν μιλήσει θετικότατα για την προσπάθεια και δήλωσαν παρόν. Η κίνηση είναι κίνηση όλων. Η προσπάθεια ανήκει σε όλους, γιατί το μισάωρο όπως το είπες που θα αφιερώσει κάποιος είναι σημαντικό. Ξέρετε τι σημαντικά πράγματα έχω δει ήδη να προκύπτουν. Δεν θέλω να μιλήσω περαιτέρω επί αυτού για ευνόητους λόγους. Βοηθήστε στην έρευνα και πιστεύω ότι θα είναι για το καλό μας.

Παράθεση4. Θα μπουν τα αποτελέσματα της έρευνας (μετά την παρουσίασή τους σε κάποια ημερίδα/διημερίδα) σε κάποια συρτάρια ή θα αποτελέσουν εφαλτήριο πίεσης σε αυτιά που δύσκολα ακούνε;

Ελπίζω να συμβεί το δεύτερο. Το 2003, στο 2ο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής στο Βόλο, είχαμε κάνει με τον Χρήστο Κοίλια (συγγραφέα του σχολικού βιβλίου) μια μικρής κλίμακας έρευνα για το μάθημα. Σας δίνω το link για όποιον ενδιαφέρεται http://www.etpe.gr/files/proceedings/uploads1/28.pdf.
Τότε, μόλις τελειώσα την εισήγηση, όλοι πήγαν στον Κοίλια που ήταν στο ακροατήριο (ο πάρεδρος του ΠΙ, οι πανεπιστημιακοί και συνάδελφοι) και του είπαν ότι ήταν σημαντικό αυτό που έγινε. Ήταν κρίσιμο σημείο για το μάθημα το 2003. Όσοι το έχετε ζήσει θα θυμάστε. Ευτυχώς τα αποτελέσματα λήφθηκαν υπόψη σε πολλά ζητήματα (θέματα εξετάσεων, λογισμικού κ.α.).

ΠαράθεσηΔιότι ο χρόνος ολονών μας είναι πολύτιμος!

Το ξέρουμε και εκτιμούμε τη συμμετοχή όλων. Είναι σημαντική η συμμετοχή σας και είναι για όλους καλή.

Διαδώστε το σύνδεσμο και να τον τοποθετήσετε στους δικτυακούς τόπους που έχετε. Είναι πολύ βοηθητικό για την έρευνα. Ας τη διδαδώσουμε με όλα τα μέσα που έχουμε.

Και μην ξεχνάτε να συμπληρώνετε όλο το ερωτηματολόγιο για να μπορούν να γίνουν αναλύσεις.

pentsas

ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΡΟΧΟΙ! ΜΠΡΑΒΟ.

Αυτό περίμενα να διαβάσω.

Keep wallking and we' ll be with you!

pgrontas

Συνάδελφοι συγχαρητήρια για την προσπάθεια!

Συμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο, όμως συνάντησα ένα τεχνικό πρόβλημα. Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, όταν πάτησα το κουμπί ολοκλήρωση πρώτου μέρους, με πήγε στην αρχική σελίδα. Ξαναπροσπάθησα, (αφού διάβασα στο παρόν thread ότι ήταν πολλές οι ερωτήσεις - οπότε να το έχετε υπόψιν σας στα αποτελέσματα). Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, συνέχισε κανονικά.

Αυτό που δεν κατάλαβα στο πρώτο μέρος, είναι αν το μπορώ στις ερωτήσεις εννοεί ικανότητα ή δυνατότητα, δηλαδή αν υπάρχει ικανότητα να κάνεις αυτά που ρωτάει ή αν ενώ υπάρχει ικανότητα περιορίζεσαι από παράγοντες όπως πλήθος ωρών του μαθήματος, ύπαρξη κατάλληλης υποδομής κτλ. Τα υπόλοιπα ήταν πολύ σαφή.

Ελπίζω αν μη τι άλλο, ένα αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας,να είναι η διδασκαλία του μαθήματος και στην Β Λυκείου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Σπύρος Δουκάκης

ΠαράθεσηΣυμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο, όμως συνάντησα ένα τεχνικό πρόβλημα. Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, όταν πάτησα το κουμπί ολοκλήρωση πρώτου μέρους, με πήγε στην αρχική σελίδα. Ξαναπροσπάθησα, (αφού διάβασα στο παρόν thread ότι ήταν πολλές οι ερωτήσεις - οπότε να το έχετε υπόψιν σας στα αποτελέσματα). Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, συνέχισε κανονικά.

Μάλλον ήταν τη στιγμή που πείραξα κάτι στο ερωτηματολόγιο. Με συγχωρείς! Τέτοιος συγχρονισμός απίστευτος. Στο ίδιο δευτερόλεπτο πατήσαμε και οι δύο το αντίθετο κουμπί...

ΠαράθεσηΑυτό που δεν κατάλαβα στο πρώτο μέρος, είναι αν το μπορώ στις ερωτήσεις εννοεί ικανότητα ή δυνατότητα, δηλαδή αν υπάρχει ικανότητα να κάνεις αυτά που ρωτάει ή αν ενώ υπάρχει ικανότητα περιορίζεσαι από παράγοντες όπως πλήθος ωρών του μαθήματος, ύπαρξη κατάλληλης υποδομής κτλ. Τα υπόλοιπα ήταν πολύ σαφή.

Εννοεί ικανότητα. Εννοεί αν γνωρίζεις να κάνεις αυτό, εκείνο ή το άλλο και πάντα με τις ιδανικές συνθήκες!! Έχεις κάποια πρόταση για μικροαλλαγή;

ΣΔ

pgrontas

Παράθεση από: sdoukakis στις 14 Νοε 2009, 07:00:54 ΜΜ
Εννοεί ικανότητα. Εννοεί αν γνωρίζεις να κάνεις αυτό, εκείνο ή το άλλο και πάντα με τις ιδανικές συνθήκες!! Έχεις κάποια πρόταση για μικροαλλαγή;
Νομίζω και εγώ ότι αυτή θα είναι η επικρατούσα ερμηνεία. Αναδιατύπωση της ερώτησης ίσως να είναι too much. Ίσως μια γενική υποσημείωση όπως η παραπάνω.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Νοε 2009, 07:06:18 ΜΜ
Νομίζω και εγώ ότι αυτή θα είναι η επικρατούσα ερμηνεία. Αναδιατύπωση της ερώτησης ίσως να είναι too much. Ίσως μια γενική υποσημείωση όπως η παραπάνω.

Έγινε! Το έκανα ήδη! Ήταν χρήσιμη η παρατήρηση... Αν και δεν είδα κάποια παρερμηνεία στις μέχρι τώρα απαντήσεις... είναι καλύτερα τώρα.

ΣΔ