Συνέντευξη Διαμαντοπούλου 27/5: Πληροφορική

Ξεκίνησε από Wizard, 27 Μαΐου 2010, 02:11:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Δημήτρης 1980 στις 04 Ιουν 2010, 08:58:34 ΜΜ
Θεωρώ πως η ειδικότητα του "Πληροφορικάριου" στο Δημοτικό από καθαρά διδακτική άποψη είναι περιττή. Θεωρώ πως χρήσιμο θα ήταν για αυτή τη βαθμίδα να ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες μέσα στα υπόλοιπα μαθήματα και όχι να μας το "πασάρουν" ως ξεχωριστό μάθημα.

Βέβαια να σας γράψω την αλήθεια (χωρίς όμως να θέλω να παρεξηγηθώ)... η ύπαρξη μιας τέτοιας ειδικότητας θα μας έλυνε τα χέρια ως προς την τεχνική υποστήριξη.

... να πω πως αυτό το "Πληροφορικάριου", είτε με εισαγωγικά είτε χωρίς, τσακίζει κόκκαλα... Βέβαια έχεις ελαφρυντικό σε αυτό σου το "παράπτωμα" επειδή (αν θυμάμαι καλά) είσαι δάσκαλος...

iliasthes

Τις απόψεις μου τις είπα σε άλλο θέμα και κόντεψα να φάω ξύλο. Αφήνω λοιπόν αυτό το ζήτημα και πάω σε αυτά που "καίνε" τους περισσότερους συναδέλφους. Αν και θα ήθελα όσο τίποτα άλλο μια μετάθεση πιστεύω πως ούτε διορισμούς πρέπει να περιμένουμε ούτε μαζικές μεταθέσεις με αφορμή τα δημοτικά. Οι θέσεις που θα δημιουργηθούν στα δημοτικά είναι τόσες όσοι και οι συνάδελφοι που περισσεύουν στα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ. Οπότε ακόμα και αν δεν ζητήσει κάποιος μετάθεση, θα πάρει "αναγκαστική" απόσπαση όπως έγινε φέτος με κάποιους συνάδελφους στην Καβάλα.Από κουβέντες που είχα με κάποιους συναδέλφους από διαφορετικές περιοχές σχετικά με τον αριθμό των συναδέλφων που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και με μια αντιπαραβολή με τον πίνακα των σχολείων που θα συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα, βγαίνει το συμπέρασμα πως ίσως το πολύ σε καμιά παραμεθόριο να γίνουν κάποιοι ελάχιστοι διορισμοί και αυτοί πάλι αν δεν κοπούν οι αποσπάσεις. Και επειδή τα οικονομικά είναι στενά, δύσκολα θα γίνουν μεταθέσεις για να δημιουργηθούν νέοι υπεράριθμοι στα αστικά κέντρα και κενά στην περιφέρεια.

Σίγουρα το να δοθούν οργανικές είναι ένα βήμα μπροστά στην ασφάλεια που νιώθει ένας εκπαιδευτικός. Το άγχος της τοποθέτησης, η ανασφάλεια αν θα διδάσκει ή αν θα βρεθεί σε κάποιο γραφείο να δακτυλογραφεί διαβιβαστικά, το να πρέπει κάθε χρόνο να προσαρμόζεται σε καινούριο εργασιακό περιβάλλον με νέους συνάδελφους και μαθητές θα εκλείψουν. Προσωπικά είχα βρει δύο άτομα που είχαν οργανική στη Θεσσαλονίκη και θέλανε αμοιβαία μετάθεση με την Καβάλα και δεν είχα οργανική, οπότε καταλαβαίνω πόσο σημαντικό είναι για όλους να έχουν οργανική. Είναι ίσως το μόνο θετικό από όλη αυτή την ιστορία. Οτι πλέον οι περισσότεροι συνάδελφοι θα έχουν οργανική και ελάχιστοι δεν θα έχουν οι οποίοι κάθε χρόνο θα βρίσκουν σχολείο απασχόλησης, από τις σκόρπιες ώρες ή τα λειτουργικά κενά.


Circle

Παράθεση από: Δημήτρης 1980 στις 04 Ιουν 2010, 08:58:34 ΜΜ
... η ύπαρξη μιας τέτοιας ειδικότητας θα μας έλυνε τα χέρια ως προς την τεχνική υποστήριξη.

Ναι, θα έλυνε τα χέρια πολλών, μα  είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι τεχνικοί:D

Αυτή τουλάχιστον είναι η προσωπική μου γνώμη. Επέλεξα την εκπαίδευση και θέλω να διδάσκω. Αν ήθελα να ήμουν τεχνικός θα πήγαινα σε εταιρία hardware, αν ήθελα να προγραμματίζω θα πήγαινα σε εταιρία software... Προσωπικά και μόνο, θέλω να διδάσκω.

Έχω βρεθεί σε όλες τις βαθμίδες πλην πρωτοβάθμιας και κάθε μια έχει τα δικές της προκλήσεις και τις δικές της απαιτήσεις. Σαν αλλαγή, και με βάση τον τρόπο προσέγγισης στο Δημοτικό θα το έβλεπα θετικά να μετακινηθώ και προς τα εκεί (σαν απόσπαση) και να διδάξω όχι όμως να κάνω τεχνική υποστήριξη ή Data Entry... :)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Προσωπικά
-μισώ το data entry και τη γραμματεία,
-λατρεύω τα παιδιά,
-δεν έχω πρόβλημα να κάνω τεχνική υποστήριξη, μου αρέσει εξίσου με το να είμαι με παιδιά, αρκεί να το ξέρω, ώστε να χαρακτηρίζω τον εαυτό μου εκπαιδευτικό ή τεχνικό.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Antigonh

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 06 Ιουν 2010, 05:16:20 ΜΜ
Προσωπικά
-μισώ το data entry και τη γραμματεία,
-λατρεύω τα παιδιά,
-δεν έχω πρόβλημα να κάνω τεχνική υποστήριξη, μου αρέσει εξίσου με το να είμαι με παιδιά, αρκεί να το ξέρω, ώστε να χαρακτηρίζω τον εαυτό μου εκπαιδευτικό ή τεχνικό.
Προσωπικά:

1ο Μισώ θανάσιμα το data entry και τη γραμματειακή υποστήριξη και με εκνευρίζουν σχόλια του τύπου "τι ωραία που το έφτιαξες το διαβιβαστικό" ή "μπράβο πολύ όμορφη αυτή η εκτύπωση".

2ο Λατρεύω τα παιδιά και τη διδασκαλία και μου αρέσει να ψάχνω νέες προσεγγίσεις στο μάθημα.

3ο Δεν θέλω να κάνω τεχνική υποστήριξη (παρά μόνο σε επίπεδο συμβουλών)

4ο Θα ήθελα να ασχοληθω με παραγωγή εκπαιδευτικού λογισμικού αλλά δεν... (έχω τα κατάλληλα βύσματα)

5ο Απορρίπτω το ελληνικό σύστημα που με θέλει για το 1ο και το 3ο, μου αρνείται στην πράξη το 4ο και με αφήνει "ευκαριακά" να κάνω το 2ο το οποίο έχει καταντήσει να θεωρείται κι από συναδέλφους (άλλων ειδικοτήτων) ακόμα, κάτι σαν... πάρεργο.

6ο Θεωρώ εξωφρενικό κι απίστευτο να υπάρχουν τόσοι πολλοί απόφοιτοι Πληροφορικής με μεταπτυχιακά και/η εμπειρία στην εκπαίδευση αλλά και στην ελεύθερη αγορά, χωρίς οργανική και το υπουργείο να τους βάζει να διδάξουν ( ; ) 2 ώρες την εβδομάδα στην Α΄ - Β΄- Γ' - Δ΄ δημοτικού. Δεν μπορούσε να γίνει το μάθημα δίωρο στο Γυμνάσιο και να αυξηθούν οι ώρες αλλά και η όλη οργάνωσή του στο Λύκειο; Δεν μπορεί το υπουργείο να εκμεταλλευτεί κάποιους συναδέλφους σε θέματα εκπαιδευτικά που δεν έχουν να κάνουν ντε και καλά με τη διδασκαλία όπως ενίσχυση των ΠΛΗΝΕΤ, παραγωγή εκπαιδευτικού και όχι μόνο λογισμικού (αντί να τα σκάνε σε εταιρείες) κλπ κλπ;

7ο Δεν αισθάνομαι overworked and underpaid, μόνο underpaid και overqualified όπως και πολλοί συνάδελφοι εδώ μέσα πιστεύω. Ειδικά αυτό το overqualified παίζει πολύ και στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, δεν είναι τυχαίο που έχουμε μια τεράστια διαρροή νέων επστημόνων την τελευταία δεκαετία προς το εξωτερικό.

Κατά τα άλλα δεν θα "μάθουμε τα παιδιά να χτυπάνε τα πλήκτρα", το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να μάθουμε να χτυπάμε εμείς τα πλήκτρα και να βγάζουμε καταστάσεις βαθμολογίας, απουσιών, μισθοδοσίας και ότι άλλο προκύψει.

Μετά λοιπόν από 4-5 χρόνια προπτυχιακών και 1-4 χρόνια μεταπτυχιακών σπουδών, μετά από ΑΣΕΠ και ΣΕΛΕΤΕ και δεν ξέρω γω τι άλλο, σε βάζουν να κάνεις δουλειά αποφοίτου δευτεροβάθμιας - άντε να το φτάσω μέχρι ΙΕΚ και να θεωρούν ότι αυτή είναι η βασική σου συνεισφορά στο ελληνικό σχολείο. Και σύνταξη θα πάρεις γύρω στα 70-80. Ε, όχι...

Τα΄πα και ξεθύμανα.  :)

spin

Παράθεση από: iliasthes στις 06 Ιουν 2010, 12:59:53 ΠΜΟι θέσεις που θα δημιουργηθούν στα δημοτικά είναι τόσες όσοι και οι συνάδελφοι που περισσεύουν στα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ. Οπότε ακόμα και αν δεν ζητήσει κάποιος μετάθεση, θα πάρει "αναγκαστική" απόσπαση όπως έγινε φέτος με κάποιους συνάδελφους στην Καβάλα.Από κουβέντες που είχα με κάποιους συναδέλφους από διαφορετικές περιοχές σχετικά με τον αριθμό των συναδέλφων που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και με μια αντιπαραβολή με τον πίνακα των σχολείων που θα συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα, βγαίνει το συμπέρασμα πως ίσως το πολύ σε καμιά παραμεθόριο να γίνουν κάποιοι ελάχιστοι διορισμοί και αυτοί πάλι αν δεν κοπούν οι αποσπάσεις. Και επειδή τα οικονομικά είναι στενά, δύσκολα θα γίνουν μεταθέσεις για να δημιουργηθούν νέοι υπεράριθμοι στα αστικά κέντρα και κενά στην περιφέρεια.

Ακριβώς έτσι είναι τα πράματα συνάδελφοι.
Για παράδειγμα στην Πιερία (που ενδιαφέρει εμένα), υπάρχουν 22 πλεονάζοντες. Στο νέο πρόγραμμα θα συμμετάσχουν αρχικά 11 δημοτικά σχολεία. Αν υποθέσουμε ότι οι ώρες της Πληροφορικής θα είναι 2 την εβδομάδα, ένα 12θέσιο δημοτικό θα μπορεί να καλυφθεί ακόμα και από έναν καθηγητή. Γιατί το σχολείο θα χρειάζεται 24 ώρες, ενώ κάποιος με 21 ώρες ωράριο θα μπορεί να κάνει μέχρι και 26 (το +5 είναι οι υποχρεωτικές υπερωρίες). Δεν νομίζω ότι στην πρωτοβάθμια προβλέπεται 3ωρη απαλλαγή για το εργαστήριο, τουλάχιστο προς το παρόν.
Όσοι περιμένουμε να ανοίξει η κάνουλα των μεταθέσεων πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί. Για νέους διορισμούς το βλέπω ακόμα πιο απίθανο.
Το νέα ολοήμερα δημοτικά θα είναι μια ανάσα. Η επόμενη προβλέπεται σε μερικά χρόνια, όταν (και αν) αποφασίσουν να υλοποιήσουν τα σχέδια για τα ολοήμερα Γυμνάσια.

Vangelis

ΝΑ θυμίσω ότι το ωράριο στην Α/θμια εκπάιδευση δεν είναι το ίδιο με αυτό της Β/θμιας.
Συνεπώς θα υπάρχουν Πλρηοφορικοί ΠΕ19-20 που θα έχουν διαφοροποίηση στα ωράρια τους.

iliasthes

Σε αυτό έχεις δίκιο Βαγγέλη και μάλιστα έχω αντικρουόμενες πληροφορίες. Αλλού διάβασα πως ακολουθούμε το ωράριο των δασκάλων. Εδώ όμως επειδή γνωρίζω δυο συναδέλφους που δουλεύουν 2 χρόνια στην πρωτοβάθμια ως αποσπασμένοι σε ολοήμερα, τους έχουν πει πως το ωράριο τους είναι 16 ώρες και κανείς δεν διδάσκει περισσότερες από 16 ώρες. Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα ας ενημερώσει τους συναδέλφους.

iliasthes

Παράθεση από: Antigonh στις 06 Ιουν 2010, 06:36:53 ΜΜ


4ο Θα ήθελα να ασχοληθω με παραγωγή εκπαιδευτικού λογισμικού αλλά δεν... (έχω τα κατάλληλα βύσματα)



Αντιγόνη πάνω σε αυτό θα μπορούσαμε και με συνεργασίες μεταξύ συναδέλφων να δημιουργήσουμε εκπαιδευτικά εργαλεία, είτε να συμμετάσχουμε σε κάποια ομάδα εργασίας στην Κοινότητα του ανοιχτού λογισμικού.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Όπως είπε και ο iliasthes, μην περιμένουμε μαζικούς διορισμούς όπως έγινε κάποτε στην Β/θμια και μάλιστα σε περίοδο περικοπών και μειώσεων. ΟΙ μετακινήσεις από την Β/θμια στην Α/θμια εθελοντικά ή υποχρεωτικά είναι το μόνο σίγουρο.

Σίγουρα είναι ένα θετικό βήμα με την δημιουργία οργανικών θέσεων, αφού θα τακτοποιηθούν αρκετοί συνάδερφοι(αν το επιθυμούν)

Δημήτρης Κανάς

Δε μπορώ να καταλάβω το αντικείμενο διδασκαλίας που θα έχει ένας καθηγητής πληροφορικής στα παιδιά του Δημοτικού.  Εξακολουθώ να πιστεύω πως οι νέες τεχνολογίες πρέπει να ενσωματώνονται στα υπόλοιπα μαθήματα για αυτή τη βαθμίδα.

Επίσης γιατί είστε τόσο αρνητικοί στο ενδεχόμενο προσφοράς τεχνικής υποστήριξης; Και δεν εννοώ την συστηματική αποστολή εγγράφων που είναι αρμοδιότητα του διευθυντή και δεν είναι τεχνική υποστήριξη αλλά γραμματειακή.

ΠαράθεσηΝΑ θυμίσω ότι το ωράριο στην Α/θμια εκπάιδευση δεν είναι το ίδιο με αυτό της Β/θμιας.
Συνεπώς θα υπάρχουν Πλρηοφορικοί ΠΕ19-20 που θα έχουν διαφοροποίηση στα ωράρια τους.

Το λογικό θα είναι πως το ωράριο θα αλλάξει στις 24-21 ώρες (+5) γιατί το ίδιο ισχύει και στις ειδικότητες (π.χ. γυμναστές). Το ανέφερε κι ο spin. Α! και το εργασιακό - από του χρόνου υποχρεωτικό- είναι 8:00 - 14:00.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

Antigonh

Εξαρτάται Δημήτρη τι ορίζει ο καθένας ως "τεχνική στήριξη". Τα πάντα είναι όπως ξέρεις θέμα ορισμου!  ::)

Circle

Παράθεση από: Δημήτρης 1980 στις 07 Ιουν 2010, 12:55:06 ΠΜ
...
Επίσης γιατί είστε τόσο αρνητικοί στο ενδεχόμενο προσφοράς τεχνικής υποστήριξης; ..

. .

Τι είναι αυτό που δεν καταλαβαίνεις; Το ότι είμαστε εκπαιδευτικοί και το επιλέξαμε τα λέει όλα η έννοια της λέξης εκπαιδευτικός! Αυτό και μόνο αρκεί για να εξηγήσει γιατί θέλω να είμαι και να παραμείνω εκπαιδευτικός και όχι να μετατραπω σε τεχνικό!

Έγινε πιο κατανοητό τώρα;;

Αυτή είναι η δική μου οπτική γωνία (βλέπω και άλλους με την ίδια οπτική) και επίσης υποστηρίζω ότι θα έπρεπε να δημιουργηθεί κλάδος, τομέας, όπως θέλετε πείτε το με τεχνικούς. Φυσικά κάθε συνάδελφος μπορεί να προσδιορίσει τον εαυτό του όπως θέλει και να επιλέξει, αν υποθέσουμε ότι συμβεί κάτι τέτοιο.

mmiaora

Παράθεση από: Δημήτρης 1980 στις 07 Ιουν 2010, 12:55:06 ΠΜ
Δε μπορώ να καταλάβω το αντικείμενο διδασκαλίας που θα έχει ένας καθηγητής πληροφορικής στα παιδιά του Δημοτικού.  Εξακολουθώ να πιστεύω πως οι νέες τεχνολογίες πρέπει να ενσωματώνονται στα υπόλοιπα μαθήματα για αυτή τη βαθμίδα.
Καλημερα.Θα ήθελα να ενημερώσω τον Δημήτρη ότι το αντικείμενο της πληροφορικής διδάσκεται τουλάχιστον 10 χρονιά στην ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Προφανώς υπάρχει ύλη που διδάσκεται.!..Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι δάσκαλοι είναι αρνητικοί στην εισαγωγή άλλων αντικειμένων στην πρωτοβάθμια. Θέλουν το δημόσιο σχολείο να μειονεκτεί σε σχέση με το ιδιωτικό? Κάποτε ούτε Αγγλικά ,ούτε Γαλλικά  υπήρχαν στην πρωτοβαθμια.Να παραμείνει, δηλαδή, στάσιμο το εκπαιδευτικό σύστημα στην πρωτοβάθμια? Και επιτέλους κάποιοι ας σταματήσουν να είναι παντογνώστες! Όταν κάποιος δεν διδάσκει κάποιο γνωστικό αντικείμενο καλύτερα θα ήταν να ενημερώνεται πριν βγάλει συμπεράσματα για το αν μπορεί να διδαχτεί σε κάποια βαθμίδα ή όχι.Φιλικα. :)

Δημήτρης Κανάς

Δεν είμαι κατά στην εισαγωγή νέων ειδικοτήτων. Ίσα-ίσα χρειαζόμαστε μουσικούς, γυμναστές αγγλικά κ.τ.λ. κάτι που κατανοώ το αντικείμενο διδασκαλίας τους αλλά τους καθηγητές πληροφορικής... τι στο καλό θα διδάξουν στο Δημοτικό;

Φοβάμαι μήπως αναλωθούν στην περπατημένη οδό της εκμάθησης του Office όπως είδα σε ένα ολοήμερο σχολείο από έναν ωρομίσθιο εκπαιδευτικό.  Και πραγματικά Θα ήθελα να με ενημερώσετε σχετικά ώστε να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα...

Τα σχολεία μας πάσχουν από τεχνική υποστήριξη και πραγματικά "κυνηγάμε" όποιος γνωρίζει το κάτι παραπάνω. Μέσα στο σχολείο φτιάξαμε σκηνικά (χωρίς να έχουμε την παραμικρή κατάρτιση), φτιάξαμε εργαστήριο υπολογιστών με δίκτυο (χωρίς να έχουμε καν την πιστοποίηση), φτιάξαμε εγκατάσταση ήχου για την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (χωρίς να γνωρίζουμε τίποτα πχ. για ενισχυτές - αλλά μάθαμε-). Δεν είναι κακό να προσφέρουμε τις -λίγες ή πολλές - τεχνικές  υπηρεσίες μας - πέρα τις διδακτικές- αρκεί να είναι μέσα στο εργασιακό μας ωράριο και να έχουμε διάθεση να προσφέρουμε και το κάτι παραπάνω έστω και με τη μορφή της προσπάθειας.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr