Νέο (?) Λύκειο

Ξεκίνησε από evry, 15 Απρ 2020, 11:35:49 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Με βάση δημοσίευμα του esos:
https://www.esos.gr/arthra/67108/neo-lykeio-kerameos-sto-polynomoshedio-katargisi-7oronepanafora-latinikon-trapeza
Στο νέο λύκειο που θα ανακοινωθεί την άλλη εβδομάδα τελικά θα ανταλλάξουν πάλι την κοινωνιολογία με τα λατινικά και θα κάνουν κάποιες διορθώσεις στο παλιό  ;D πλέον σύστημα.
Το απίστευτο όμως είναι το θράσος με το οποίο δικαιολογούν τις αλλαγές τους :

1) Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού. Κι αυτό διότι το "σπάσιμο" της 2ης Ομάδας Προσανατολισμού σε δύο ομάδες που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση δημιούργησε πολλά ολιγομελή τμήματα. Σε σύνολο 10.000 τμημάτων στη Γ Λυκείου τα 2.500 είναι  ολιγομελή, ποσοστό 25%.
2) Κατάργηση των 7ωρων που θεσμοθέτησε ο πρώην υπουργός Κ. Γαβρόγλου.


Δηλαδή τους ενοχλούν οι πολλές ώρες διδασκαλίας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων και τα ολιγομελή τμήματα.
Άρα θέλουν λίγες ώρες διδασκαλίας σε τάξεις των 25-28 μαθητών.
Σε λίγο θα μιλήσουν και για αναβάθμιση!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

To σπάσιμο νομίζω ότι έκανε μεγάλη χαλάστρα στους Μαθηματικούς..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gbougioukas

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Απρ 2020, 01:49:11 ΜΜ
To σπάσιμο νομίζω ότι έκανε μεγάλη χαλάστρα στους Μαθηματικούς..

Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο αυτό;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

akalest0s

Άλλη μια απόδειξη ότι δεν είμαστε τυχαία στο χάλι μας...

Παράθεση από: evry στις 15 Απρ 2020, 11:35:49 ΠΜ
Σε λίγο θα μιλήσουν και για αναβάθμιση!
;D
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

petrosp13

Παράθεση από: gbougioukas στις 15 Απρ 2020, 02:24:17 ΜΜ
Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο αυτό;

Από όσο θυμάμαι, αν δεν κάνω λάθος. πριν σπάσουν οι κατευθύνσεις, ο μαθητές διδάσκονταν Μαθηματικά ΚΑΙ Βιολογία
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

Παράθεση από: evry στις 15 Απρ 2020, 11:35:49 ΠΜ
Άρα θέλουν λίγες ώρες διδασκαλίας σε τάξεις των 25-28 μαθητών.

Ευριπίδη , προς επίρρωσιν των όσων καταθέτεις.

Άρα επιθυμούν ... ( ή υφίστανται ήδη )

1. Τμήμα πολυμελές ( max = 25 , τροποποίηση Άνοιξη 2019)
2. Ανομοιογενές ( τμήμα ... μωσαϊκό)
3. Λίγες ώρες
4. + 40 % αύξηση ύλης (έγινε 05.07.2019 , με διόρθωση -15% περίπου 04/2020)
5. Πανσπερμία διδακτικών εγχειριδίων με αντιφατικά και θολά σημεία
6. Γλώσσα προγραμματισμού ( ΓΛΩΣΣΑ ) που δεν αντέχει άλλο την υποστήριξη του μαθήματος.
7.Εργαστηριακό μάθημα με 25 μαθητές και έναν (1) διδάσκοντα.
8.  Ας συνεχίσει κάποιο στέλεχος ...

Είτε να μας διορθώσει είτε να μας συμπληρώσει !

Καλή Ανάσταση !

evry

Ανδρέα νομίζω ότι ο σχεδιασμός έχει να κάνει καθαρά με το συμμάζεμα των ωρών ώστε να μην χρειάζονται πολλοί αναπληρωτές. Υπήρχε σοβαρό πρόβλημα στα Λύκεια με τα 7ωρα π.χ. άντε να βρεις Βιολόγο να κάνει 7 ώρες κατεύθυνση, όλοι είναι στα Γυμνάσια. Δεν νομίζω ότι σκέφτονται εμάς, σιγά μην τους ενδιαφέρει ότι το μάθημα είναι εργαστηριακό.
Αυτό που τους νοιάζει είναι να μειωθούν οι αναπληρωτές και ταυτόχρονα να μην χρειαστεί διορισμούς.

Η πανσπερμία των 4 διδακτικών εγχειριδίων (θα γίνουμε ανέκδοτο σε λίγο καιρό στις άλλες ειδικότητες) έχει να κάνει με τον δικό μας κλάδο. Εμείς φταίμε και κανείς άλλος. Με το 7ώρο είχαμε χρυσή ευκαιρία να αναβαθμίσουμε το μάθημα. Τώρα αν η ώρες μειωθούν αυτή η ευκαιρία χάθηκε.
Έχει να κάνει ξεκάθαρα με την ατολμία αυτών που βρίσκονται στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Είναι καθαρά θέμα ατόμων και φιλοσοφίας.

Να θυμίσω ότι ο πρώην σύμβουλός μας στο ΙΕΠ κατάφερε μέσα σε ένα καλοκαίρι να ξαναγραφτούν όλα τα βιβλία όλων των μαθημάτων με νέα προγράμματα σπουδών και έφτιαξε έναν νέο τομέα πληροφορικής με μηδενικό κόστος. Τώρα που πέρασε ο καιρός και σκέφτομαι τι έγινε εκείνο το καλοκαίρι είναι απίστευτο.
Επίσης από ότι είχα μάθει αυτή η κίνηση (η αναβάθμιση των μαθημάτων μας) δεν άρεσε καθόλου σε κάποιες ειδικότητες.
Τες πα σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να βρεθεί ένα άτομο να το πάρει πάνω του και να ρισκάρει, αυτή είναι η γνώμη μου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

μια σκέψη...

Μήπως σκέφτονται επιλογή με 4 +1 μαθήματα δήλ:
1: εκθεση, μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογια
2: εκθεση, μαθηματικά, φυσική, χημεία, αεππ

η 3+2 όπως εκθεση, μαθηματικά, φυσική ,και 2 εκ των χημεία, βιολογια, αεππ (πληροφορικη για όσους προτιμούν).
Δεν ξέρω ούτε το έχω κοιτάξει. Μάλλον γράφω ότι θέλω να πιστεύω. Μακάρι να μην ειμαστε πάλι απέξω αλλά να επανέλθει η αεππ στη θετικη. θα είναι καλό και για τα παιδια της θετικής αλλά και για τις θετικές επιστήμες τις ιδιες.
είχα γράψει παλαιότερα σχετικα τα παρακάτω::

...Επειδή ασχολούμαι και με φοιτητές, τα τελευταία χρόνια,οι φοιτητές που προέρχονται από τη θετική κατεύθυνση (και δεν αναφέρομαι σ αυτά που έχουν περάσει ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, μηυ, ή πληροφορική που ούτως ή αλλως θα μάθουν προγραμματισμο αλλά σε φοιτητές άλλων θετικών σχολών ή πολυτεχνικών) βλέπουν τα μαθήματα προγραμματισμού σαν αγγαρεία δηλ να περαστεί και να φύγει, γιατί πολύ απλά τους φαίνονται περίεργα. παλιότερα που τα παιδια αυτά διδάσκονταν το μάθημα μας, τα έβλεπαν με άλλη διάθεση και εμβάθυναν. έτσι προχώραγε πολύ η μοντελοποίηση και η ερευνα γιατί υπήρχαν πολλά παιδια σε αυτές τις σχολές που ήξεραν και γουστάραν προγραμματισμο. Τώρα αυτό φρενάρεται... Και όσο το μάθημα δεν υπάρχει και στη θετική, αυτό θα συνεχίστει. Και αυτό είναι κάτι που το ΙΕΠ θα πρέπει να το δει. και βέβαια μακάρι να γίνει η αναβάθμιση αυτή από τις μικρότερες τάξεις. Το οφελος προς τα πάνω θα είναι μεγάλο, ιδιαιτερα για το ελληνικό πανεπιστήμιο και την έρευνα που γίνεται σε αυτό.

Σε άλλη συζήτηση έχω γράψει σχετικά και ένας συνάδελφος έχει γράψει μια πολύ ωραία απάντηση.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7850.0

Καθένας με τον πόνο του θα μου πείτε... νομίζω όμως πως είναι ο πόνος όλων όσων συζητάμε εδώ μέσα.
Στην τελική, μακάρι το νέο νομοσχέδιο να περιλαμβάνει επαναφορά η και αναβάθμιση του μαθήματος, διαφορετικά ...


akalest0s

Παράθεση από: evry στις 15 Απρ 2020, 08:56:11 ΜΜ
Να θυμίσω ότι ο πρώην σύμβουλός μας στο ΙΕΠ κατάφερε μέσα σε ένα καλοκαίρι να ξαναγραφτούν όλα τα βιβλία όλων των μαθημάτων με νέα προγράμματα σπουδών και έφτιαξε έναν νέο τομέα πληροφορικής με μηδενικό κόστος. Τώρα που πέρασε ο καιρός και σκέφτομαι τι έγινε εκείνο το καλοκαίρι είναι απίστευτο.
Σε ποια αποτελέσματα αναφέρεσαι; Ποια βιβλία ξαναγράφτηκαν, ποια νέα προγράμματα σπουδών, ποιο νέο τομέα πληροφορικής;
Δεν σε αμφισβητώ, απλά που γίναν αυτά που λες και δε τα βλέπω; Επαλ;
Πέραν του Οδηγίες Μελέτης, ποιο άλλο βιβλίο έχουμε από παλιότερα;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Απρ 2020, 01:49:11 ΜΜ
To σπάσιμο νομίζω ότι έκανε μεγάλη χαλάστρα στους Μαθηματικούς..

Επειδή μόλις το είδα,πως ακριβώς τους επηρεάζει...;

μιλάμε για αυτό εδώ...;
μόλις το έψαξα λίγο...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

gbougioukas

Από Καθημερινή ( Νέο Λύκειο από Σεπτέμβριο)

"Θα αυξηθούν οι ώρες της πληροφορικής, η οποία θα γίνει υποχρεωτικό μάθημα"

"Επίσης, θα εισαχθούν σε πιλοτική εφαρμογή τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η πληροφορική (κατά μία ώρα και τα δύο)."

"Για τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπου χρειαστεί, θα υπάρξουν μειώσεις σε άλλα μαθήματα και δη του προσανατολισμού. Σε αυτά τα μαθήματα άλλωστε έχει ήδη αποφασιστεί μείωση της ύλης"

(Για τη διάρθρωση των ομάδων προσανατολισμού δε υπάρχουν πληροφορίες...)
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

dpa2006

Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

akalest0s

Δηλαδή όταν λέμε υποχρεωτικό μάθημα τι εννοούμε; Μήπως μιλάει για την πληροφορική στην Α λυκείου που είναι τώρα επιλογής;
Γιατί αυτά τα δύο, φαίνονται αντικρουόμενα, εκτός αν μιλάμε αφενός για ΑΛ και αφετέρου για ΓΛ:
ΠαράθεσηΘα αυξηθούν οι ώρες της πληροφορικής, η οποία θα γίνει υποχρεωτικό μάθημα.
ΠαράθεσηΓια τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπου χρειαστεί, θα υπάρξουν μειώσεις σε άλλα μαθήματα και δη του προσανατολισμού. Σε αυτά τα μαθήματα άλλωστε έχει ήδη αποφασιστεί μείωση της ύλης.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

#13
Γράφτηκαν από την αρχή, και σε κάποιες περιπτώσες από το μηδέν όλα τα βιβλία του ΕΠΑΛ του τομέα πληροφορικής. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ σε κανέναν τομέα. Κάποιες άλλες ειδικότητες προσπάθησαν να κάνουν το ίδιο αλλά όχι σε αυτή την έκταση. Όλα τα μαθήματα αναβαθμίστηκαν σε ένα καλοκαίρι! Επειδή συμμετείχα σε τρία από αυτά τα βιβλία θυμάμαι τα εξής:
1) Υπήρξε μεγάλος πόλεμος να μην γίνουν και εκ των έσω (λιγότερο) αλλά και εκ των έξω(δεν άρεσε καθόλου σε άλλους κλάδους αυτή η αναβάθμιση γιατί τώρα δεν θα μπορούσαν να διδάξουν τα μαθήματά μας). Επίσης κάποιοι που δεν είχαν πτυχίο πληροφορικής θα δυσκολεύονταν πάρα πολύ και αντιδρούσαν.
2) Κάποιοι κυρίως πιο παλιοί συνάδελφοι ήταν πολύ επιθετικοί στις επιμορφώσεις και έλεγαν από ότι θυμάμαι ότι μια χαρά είμασταν με την Visual Basic και την Pascal και τι την θέλουμε την Python, την Java την Javascript και την PHP? Μεγάλη αναστάτωση έλεγαν θα μπερδευτούν οι μαθητές κλπ.
3) Επίσης θυμάμαι ότι ο συγκεκριμένος σύμβουλος έψαχνε εναγωνίως άτομα για να γράψουν τα βιβλία αυτά, (προφανώς εκπαιδευτικούς) και δεν έβρισκε, ίσως γιατί ήταν αμισθί. Μετά φυσικά πολλοί ήταν αυτοί που άσκησαν κριτική για αυτά τα βιβλία που γράφτηκαν χωρίς κόστος εθελοντικά όταν για άλλα βιβλία έχουν δαπανηθεί χιλιάδες ευρώ.

Τι έχω ακούσει για αυτά τα βιβλία δε λέγεται, ότι δεν είναι λέει σχολικά βιβλία, ότι είναι εγχειρίδια, ότι είναι σημειώσεις και κάτι τέτοια. Είμαι σίγουρος ότι αν τα βιβλία αυτά είχαν γίνει με κάποιο διαγωνισμό και το δημόσιο πλήρωνε δεν θα υπήρχε αυτή η κριτική. Αυτοί που δούλεψαν δωρεάν και συνεισέφεραν πολλές εργατοώρες από τον προσωπικό τους χρόνο μάλλον χάλασαν πολύ την πιάτσα.
Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις η διδακτική προσέγγιση είναι καλύτερη από τα βιβλία του ΓΕΛ. Δες για παράδειγμα στο βιβλίο της Γ Λυκείου (ΑΕΠΠ) πως προσεγγίζεται η ταξινόμηση της φυσαλίδας και η δυαδική αναζήτηση και πως αυτή προσεγγίζεται στο βιβλίο της Python και κάνε τη σύγκριση.

Εδώ είναι μαζεμένα όλα
http://iep.edu.gr/el/component/k2/19-tomeas-pliroforikis

Παράθεση από: akalest0s στις 16 Απρ 2020, 01:12:20 ΠΜ
Σε ποια αποτελέσματα αναφέρεσαι; Ποια βιβλία ξαναγράφτηκαν, ποια νέα προγράμματα σπουδών, ποιο νέο τομέα πληροφορικής;
Δεν σε αμφισβητώ, απλά που γίναν αυτά που λες και δε τα βλέπω; Επαλ;
Πέραν του Οδηγίες Μελέτης, ποιο άλλο βιβλίο έχουμε από παλιότερα;


Λογικά μιλάει για την Α ΓΕΛ. Το μάθημα θα γίνει υποχρεωτικό και δίωρο.
Εδώ πρέπει οι ενώσεις μας να μην πιαστούν στον ύπνο. Διότι όταν το πρόγραμμα δημοσιευθεί θα υπάρξουν όπως πάντα άλλες ειδικότητες που θα είναι ρίγμενες και θα προσπαθήσουν να γράψουν στη διαβούλευση. Εκεί θα πρέπει να γράψουμε πολλοί άσχετα αν το παίρνουν στα σοβαρά ή όχι.
Είναι ευκαιρία να εδραιωθούμε στο Λύκειο. Με υποχρεωτικό μάθημα στην Α Λυκείου επιτέλους και μάλιστα δίωρο. Φυσικά θα πρέπει να γραφτεί νέο βιβλίο και να άλλαξει το πρόγραμμα σπουδών ή να επεκταθεί το υπάρχον. Το υπάρχον βιβλίο δεν είναι κακό, π.χ. έχει Alice αλλά νομίζω ότι δεν είναι για πρώτη λυκείου. Θα πρέπει να μπει μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού και να κατέβουν εκεί κάποιες έννοιες επιστήμης υπολογιστών. Τα παιδιά έχουν βαρεθεί με το block programming γιατί το κάνουν τόσα χρόνια , από 5η δημοτικού μέχρι και γ γυμνασίου. Δεν έχει νόημα άλλη μια γλώσσα οπτικού προγραμματισμού. Θα πρέπει να μπει πραγματική γλώσσα, π.χ. python ή javascript. Με βάση τη βιβλιογραφία και τα προγράμματα σπουδών άλλων χωρών αυτές είναι οι επικρατέστερες επιλογές.
Αν γίνει αυτό μετά θα μπορούμε να μιλήσουμε για μάθημα κατεύθυνσης στη Β και μόνο έτσι θα έχουμε αναβαθμισμένο μάθημα στη Γ, αφού θα έχουμε φτιάξει μια αλυσίδα μαθημάτων όπου θα υπάρχουν έννοιες που θα έχουν διδαχθεί από προηγούμενες τάξεις.
Παράθεση από: akalest0s στις 16 Απρ 2020, 02:48:22 ΠΜ
Δηλαδή όταν λέμε υποχρεωτικό μάθημα τι εννοούμε; Μήπως μιλάει για την πληροφορική στην Α λυκείου που είναι τώρα επιλογής;
Γιατί αυτά τα δύο, φαίνονται αντικρουόμενα, εκτός αν μιλάμε αφενός για ΑΛ και αφετέρου για ΓΛ:
Εκτός φυσικά αν........... δεν θέλουμε .
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Προφανώς το νέο λύκειο που περιγράφεται στα ΝΕΑ και στην Καθημερινή δεν είναι νέο, αλλά είναι πολύ παλιό.
Η ένδυση με επικοινωνιακό μανδύα δεν θα μπορέσει να το κρύψει αυτό. Π.χ. το να μετατρέψεις το μάθημα της Πληροφορικής από 1ωρο σε κάθε τάξη σε 2ωρο σε 2 τάξεις δεν σημαίνει και αναβάθμιση. Το να προσθέσεις μάθημα επιλογής 2ης ξένης γλώσσας (που υπάρχει στην Α και στη Γ) δεν σημαίνει αναβάθμιση.

Επίσης, δεν μπορεί το Υπουργείο να διαμορφώσει νέα Προγράμματα Σπουδών, νέα Βιβλία (μεταφρασμένα ή όχι) ή θέματα για Τράπεζα Θεμάτων για όλες τις τάξεις και γνωστικά αντικείμενα
ψάχνοντας στο address book
και μάλιστα με εφαρμογή για την Α Λυκείου μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Θα πρέπει να χαλάσει η γνωστή πιάτσα, να γίνει μεγάλος σχεδιασμός για όλες τις βαθμίδες με περιγράμματα ΠΣ ανά βαθμίδα, να εμπνευστούν ικανοί άνθρωποι να συμμετάσχουν ξανά σε ανοικτές ομάδες ύστερα από ανοικτή πρόσκληση.