Θέμα Β

Ξεκίνησε από evry, 12 Ιουν 2018, 10:32:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

xara_pap

παιδιά το σωστό ήταν το όσο δεν χωράει καμία αμφιβολία γι αυτό. Ωστόσο, επειδή το θέμα ήταν εντελώς ατυχές, δεν μπορούν να κοπούν μονάδες απο ισοδύναμο κώδικα και να στερήσει σχολές σε μαθητές. Μέχρι 2 μόρια και πάλι πολλά μου φαίνονται αν κι εμένα τα παιδιά μου τα έγραψαν. Αλλά είναι πραγματικά αδικία να μπαίνει ένα τέτοιο θέμα και από ισοδύναμους κώδικες να κόβονται βαθμοί.

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: alkisg στις 16 Ιουν 2018, 10:33:51 ΠΜ
Αν οι εντολές που επαναλαμβάνουμε δεν ήταν μία αλλά 100, τότε ποια λύση θα ήταν προτιμητέα; Ο διπλασιασμός 100 εντολών ή η ΑΝ; Το Ο(1) δεν μας λέει τίποτα σαν επιστήμονες;

Παράθεση από: petrosp13 στις 16 Ιουν 2018, 11:14:00 ΠΜ
To πιο εύστοχο ποστ (κατά την γνώμη μου)..

+ 100   κι από μένα...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

1) Πρέπει να πιαστούν σωστά όλα τα τμήματα κώδικα που παράγουν το ίδιο αποτέλεσμα, γιατί το θέμα είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

2) Πρέπει να βγουν επιτέλους τα διαγράμματα ροής εκτός ύλης.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

BackToTheFuture

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 08:20:22 ΜΜ
2) Πρέπει να βγουν επιτέλους τα διαγράμματα ροής εκτός ύλης.
Συμφωνώ απόλυτα, τα διαγράμματα ροής είναι εντελώς ξεπερασμένα, από όσο ξέρω δεν χρησιμοποιούνται πουθενά με τον τρόπο που τα μαθαίνουμε και υπάρχουν καλύτεροι διαγραμματικοί τρόποι κατανόησης προβλημάτων. Άλλωστε το φετινό θέμα Β, που υλοποιείται με μη δομημένο κώδικα είναι νομίζω ένας από τους βασικούς λόγους που θεωρούνται ξεπερασμένα τα διαγράμματα ροής διότι ενθαρρύνουν ορισμένες φορές τον μη δομημένο κώδικα.

Υπάρχουν τόσα άλλα ευρηματικά και όμορφα ερωτήματα που θα μπορούσαν να τεθούν ως πρωτότυπα και οι θεματοδότες διάλεξαν αυτό...

ολγα

#139
Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 07:25:59 ΜΜ

Από εκεί και πέρα όμως η λύση με Όσο είναι πιο κοντά στο Σωστό.
Μάλλον χτυπάει πιο πολύ στο μάτι ένας επιπλέον ρόμβος από μια επιπλέον εντολή.

Κατά τη γνώμη μου αν ο μαθητής δώσει τμήμα κώδικα που εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών ακόμα και αν βγάζει άλλο διάγραμμα θα πρέπει να το πάρουν σωστό, εφόσον αυτό λέει η εκφώνηση.
Συμφωνώ, όμως ο προβληματισμός μου παραμένει.
Παρόλο που χτυπάει και στο δικό μου μάτι ένας επιπλέον ρόμβος από το επιπρόσθετο Αν, στην ουσία εκτελείται ακριβώς η ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων) στον παρακάτω κώδικα με αυτή του διαγράμματος.
(Προφανώς σαν εντολές μπορούν να νοηθούν το διάβασε/εμφάνισε, η εκχώρηση και ο έλεγχος συνθήκης - ανεξάρτητα από το που βρίσκεται η συνθήκη αυτή: σε αν, όσο ή μέχρις_ότου)

Διαβασε Σ                                           
Διάβασε Α                                           
Αν Α<>0 τότε                                         
    Αρχή_επανάληψης                                   
        Σ<- Σ+Α                                     
        Διάβασε Α                                   
    Μέχρις_ότου Α=0                               
Τέλος_αν
Εμφάνισε Σ                                         

Εξάλλου και στη λύση με το ΟΣΟ μπορεί να μην προσθέτουμε ρόμβο, όμως προσθέτουμε το παραλληλόγραμμο για  το "Διάβασε Α" πρίν το ΟΣΟ.


gkatsion

10/10 ΟΣΟ, 8/10 Μ_ΟΤΟΥ, 9/10 Μ_ΟΤΟΥ με ΑΝ αυτά είπαμε σε βαθμολογικό

Όλοι λένε και υποστηρίζουν αυτό που δίδαξαν στους μαθητές τους και δεν βλέπουν την πραγματικότητα, παρότι είχε 2 παγίδες, αναστροφή συνθήκης και χρήση της διάβασε α, για έξω και για μέσα. Προσωπικά τα είχα διδάξει και τα 2 από προηγούμενα έτη.
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

ολγα

Δεν νομίζω να το δίδασκαν το συγκεκριμένο θέμα πολλοί συνάδελφοι με αρχή επαναληψης. Η συζήτηση δε γίνεται για να υποστηριχθεί η μία ή η άλλη λύση έχοντας πονηρούς σκοπούς στο πίσω μέρος του κεφαλιου. Δεν μπορεί κανείς να απορρίψει μια σωστή λυση επειδή δεν του αρέσει. Ούτε και μένα μου αρέσει αλλά θα ήμουν υποχρεωμένη να τη βαθμολογησω με 10 στα 10.

Sergio

Παράθεση από: ολγα στις 16 Ιουν 2018, 10:55:08 ΜΜ
Συμφωνώ, όμως ο προβληματισμός μου παραμένει.
Παρόλο που χτυπάει και στο δικό μου μάτι ένας επιπλέον ρόμβος από το επιπρόσθετο Αν, στην ουσία εκτελείται ακριβώς η ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων) στον παρακάτω κώδικα με αυτή του διαγράμματος.
(Προφανώς σαν εντολές μπορούν να νοηθούν το διάβασε/εμφάνισε, η εκχώρηση και ο έλεγχος συνθήκης - ανεξάρτητα από το που βρίσκεται η συνθήκη αυτή: σε αν, όσο ή μέχρις_ότου)

Διαβασε Σ                                           
Διάβασε Α                                           
Αν Α<>0 τότε                                         
    Αρχή_επανάληψης                                   
        Σ<- Σ+Α                                     
        Διάβασε Α                                   
    Μέχρις_ότου Α=0                               
Τέλος_αν
Εμφάνισε Σ                                         

Εξάλλου και στη λύση με το ΟΣΟ μπορεί να μην προσθέτουμε ρόμβο, όμως προσθέτουμε το παραλληλόγραμμο για  το "Διάβασε Α" πρίν το ΟΣΟ.



Η λύση που παραθέτεις οφείλει να βαθμολογηθεί με 10/10.  Παράγει ακριβώς την ίδια ακολουθία βημάτων.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

zefremi

Η παρακάτω λύση μήπως αντιμετωπίζει το πρόβλημα της αντιστροφής συνθήκης; Αν λάβουμε υπόψη ότι ο ρόμβος δεν σημαίνει ΑΝ, ΟΣΟ ή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, αλλά απλά ΣΥΝΘΗΚΗ, αναπαράγει ακριβώς τα ίδια βήματα με το διάγραμμα ροής.

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΔΙΑΒΑΣΕ Α
ΑΝ Α=0 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ Σ
ΑΛΛΙΩΣ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Σ <- Σ + Α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α = 0
  ΓΡΑΨΕ Σ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Sergio

Παράθεση από: zefremi στις 17 Ιουν 2018, 02:12:14 ΜΜ
Η παρακάτω λύση μήπως αντιμετωπίζει το πρόβλημα της αντιστροφής συνθήκης; Αν λάβουμε υπόψη ότι ο ρόμβος δεν σημαίνει ΑΝ, ΟΣΟ ή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, αλλά απλά ΣΥΝΘΗΚΗ, αναπαράγει ακριβώς τα ίδια βήματα με το διάγραμμα ροής.

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΔΙΑΒΑΣΕ Α
ΑΝ Α=0 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ Σ
ΑΛΛΙΩΣ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Σ <- Σ + Α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α = 0
  ΓΡΑΨΕ Σ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


Αν και δεν βλέπω γιατί η αντιστροφή συνθήκης είναι πρόβλημα, πάντως ναι, η λύση που παραθέτεις είναι εξίσου σωστή.

Όπως και η:

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΔΙΑΒΑΣΕ Α
ΑΝ ΟΧΙ Α=0 ΤΟΤΕ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Σ <- Σ + Α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α = 0
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΓΡΑΨΕ Σ


που νομίζω αναφέρθηκε παραπάνω από κάποιον.  Βέβαια αποτελεί, κατά τον οδηγό μελέτης, την "στάνταρ" απόδοση της λειτουργικότητας της ΟΣΟ με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ οπότε δε βλέπω γιατί να μη μπορέσει ο μαθητής να το "δει" με ΟΣΟ εξαρχής αλλά, εδώ δεν έχουμε εμείς ακόμα συμφωνήσει εάν ήταν ένα εύστοχο θέμα, αντιλαμβάνεσαι πόσο έχουμε ασχοληθεί να διδάξουμε κάτι αντίστοιχο οπότε τι να πουν και οι μαθητές..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

itt

Παράθεση από: evry στις 14 Ιουν 2018, 02:01:59 ΜΜ
Αν το κάνει κανείς με goto τι γίνεται? :D

Αυτό σκεφτόμουν και εγώ.


Επαίσχυντο θέμα.

Sergio

Δεν εχω προχειρο το θεμα, αλλα νομιζω ζητουσε τμημα προγραμματος σε ΓΛΩΣΣΑ. Υπαρχει goto στη ΓΛΩΣΣΑ;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

itt

Παράθεση από: Sergio στις 17 Ιουν 2018, 05:20:28 ΜΜ
Δεν εχω προχειρο το θεμα, αλλα νομιζω ζητουσε τμημα προγραμματος σε ΓΛΩΣΣΑ. Υπαρχει goto στη ΓΛΩΣΣΑ;

Όχι, αλλά επίσης δεν υπάρχει και καμια δομή στη γλώσσα που να σου επιτρέπει να βγεις έξω από βρόγχο επανάληψης, χωρίς να εκτελεστεί η συνθήκη του βρόγχου.

Sergio

Οπότε;;

Δε μπορεί να γίνει αυτό που ζητάει;

Η λύση που προτάθηκε από τους περισσότερους, αυτή με την ΟΣΟ, κάνει ό,τι ζητάει το ερώτημα, χρησιμοποιώντας εντολές της γλώσσας. 

Κάτι δεν καταλαβαίνω στην απάντηση.

Παράθεση από: itt στις 17 Ιουν 2018, 06:23:00 ΜΜ
Όχι, αλλά επίσης δεν υπάρχει και καμια δομή στη γλώσσα που να σου επιτρέπει να βγεις έξω από βρόγχο επανάληψης, χωρίς να εκτελεστεί η συνθήκη του βρόγχου.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

zefremi

#149
Παράθεση από: Sergio στις 17 Ιουν 2018, 03:56:38 ΜΜ
Αν και δεν βλέπω γιατί η αντιστροφή συνθήκης είναι πρόβλημα, πάντως ναι, η λύση που παραθέτεις είναι εξίσου σωστή.

Όπως και η:

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΔΙΑΒΑΣΕ Α
ΑΝ ΟΧΙ Α=0 ΤΟΤΕ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Σ <- Σ + Α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α = 0
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΓΡΑΨΕ Σ


που νομίζω αναφέρθηκε παραπάνω από κάποιον.  Βέβαια αποτελεί, κατά τον οδηγό μελέτης, την "στάνταρ" απόδοση της λειτουργικότητας της ΟΣΟ με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ οπότε δε βλέπω γιατί να μη μπορέσει ο μαθητής να το "δει" με ΟΣΟ εξαρχής αλλά, εδώ δεν έχουμε εμείς ακόμα συμφωνήσει εάν ήταν ένα εύστοχο θέμα, αντιλαμβάνεσαι πόσο έχουμε ασχοληθεί να διδάξουμε κάτι αντίστοιχο οπότε τι να πουν και οι μαθητές..

Στη λύση με το ΟΧΙ υπάρχει το πρόβλημα ότι πρέπει να χρησιμοποιήσεις υποχρεωτικά δύο διαφορετικούς ρόμβους για να φτιάξεις το διάγραμμα ροής, δηλαδή έναν με τη συνθήκη ΟΧΙ Α = 0 και έναν με τη συνθήκη Α = 0, άρα δεν μπορείς να αναπαράγεις την ίδια ακολουθία εντολών. Η λύση με το ΟΣΟ χρησιμοποιεί μεν διαφορετικη συνθήκη από αυτή που εμφανίζεται στο διάγραμμα, αλλά τουλάχιστον είναι ένας ο ρόμβος. Κατ' εμέ η ιδανική λύση είναι η εξής:

Παράθεση
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΔΙΑΒΑΣΕ Α
ΑΝ Α = 0 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ Σ
ΑΛΛΙΩΣ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Σ <- Σ + Α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α = 0
  ΓΡΑΨΕ Σ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

αφού παράγει την εξής ακολουθία:
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ, ΔΙΑΒΑΣΕ Α, ΣΥΝΘΗΚΗ Α = 0, ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΨΕΥΔΗΣ: Σ <- Σ + Α, ΔΙΑΒΑΣΕ Α, ..., ΣΥΝΘΗΚΗ Α = 0, ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΗΘΗΣ: ΓΡΑΨΕ Σ