Πληροφορική και διεπιστημονικότητα

Ξεκίνησε από tdrivas, 05 Φεβ 2020, 12:38:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tdrivas

Η πληροφορική είχε, έχει και θα έχει εξέχουσα θέση σε ό,τι ονομάζουμε διεπιστημονικότητα. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινάμε κάποια project στο Λύκειο που δείχνουν τι δύναται να καταφέρει.

Το πρώτο από αυτά εξηγεί τη γραμμική παλινδρόμηση φέρνοντας ως παράδειγμα τις τιμές μετοχών, σε καθημερινή βάση, μεγάλων εταιριών στις ΗΠΑ κατά το διάστημα 2008-2017 και την όποια συσχέτιση τους με το ΑΕΠ των ΗΠΑ. Η υλοποίηση είναι σε Python+Pandas+Numpy+scikit-learn για όποιον/α ενδιαφέρεται.

Μέρος 1ο - Θεωρητικό Υπόβαθρο : https://www.youtube.com/watch?v=whMFtxFAjUY

Μέρος 2ο - Υλοποίηση: https://youtu.be/JOWAl2zHF2w

Μέρος 3ο - Συζήτηση : προσεχώς
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Θανάση, πολλά συγχαρητήρια για αυτό που κάνετε. 
Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό, να ακούν οι μαθητές, σε τι τους χρειάζεται το κάθε τι που μαθαίνουν. Αν αυτό συνδυαστεί με έναν ολοκληρωμένο ΣΕΠ (προσωπικά νομίζω ότι αυτά τα δυο πράγματα είναι από τις σημαντικότερες ελλείψεις στο ελληνικό σχολείο), τότε πολλοί μαθητές θα έβλεπαν με άλλο κέφι αυτήν την εξαντλητική πορεία προς τις εξετάσεις... Κάθε χρόνο προσπαθώ να δείξω στα παιδιά σε τι τους χρησιμεύει η αλγοριθμική.
Θα ήθελα να τονίσω ότι συναφές με αυτό είναι και το θέμα της μη ύπαρξης του μαθήματος στη θετική κατεύθυνση. Προσπάθησα να ανοίξω μια σχετική συζήτηση το καλοκαίρι αλλά δεν προχώρησε (θέλω να πιστεύω λόγω των διακοπών, ίσως  όμως και από άστοχη δική μου προσέγγιση). Παρακάτω παραθέτω και το linκ.

Η αλγοριθμική λοιπόν είναι χρήσιμη σχεδόν σε όλους. Είναι ένα σύγχρονο εργαλείο μοντελοποίησης και μελέτης των φαινομένων, χρήσιμο όσο και τα μαθηματικά και θα πρέπει να διδάσκεται σε όλους στο λύκειο και εξετάζεται και στη θετική κατεύθυνση (στη συζήτηση που αναφέρω παρακάτω, έχω μια σχετική πρόταση για 5 μαθήματα). Είναι χρήσιμη στους μηχανικούς, στους θετικούς επιστήμονες και σε άλλους. Ένας πολιτικός μηχανικός μπορεί με ένα βρόχο να μελετήσει την αντοχή μιας κατασκευής σε συνάρτηση με κάποιες παραμέτρους που μεταβάλει. Το ίδιο ένας μηχανολόγος. Ένας χημικός μηχανικός την εξέλιξη μιας χημικής διεργασίας και να τη βελτιστοποιήσει. Ένας οικονομολόγος να βρει πότε έχει μέγιστο κέρδος σε κάποια διαδικασία (κάνω μια σχετική άσκηση στα παιδιά). Και βέβαια πολλά ακόμη.
Παρατηρείται λοιπόν το φαινόμενο (και το βλέπω γιατί κάνω μαθήματα και σε φοιτητές), οι φοιτητές σήμερα που είναι σε σχολές  πλην ΗΜΜΗΥ, ΜΗΥ ή πληροφορικής (οι οποίοι ούτως η άλλως θα μάθουν προγραμματισμό), να βλέπουν τα μαθήματα προγραμματισμού χωρίς ενδιαφέρον. Φοιτητής στο δεύτερο έτος του μαθηματικού πριν λίγες ημέρες, μου έλεγε ότι όλοι κοιτούν απλά να περάσουν το μάθημα. Αυτό εχει ως αντίκτυπο, οι καθηγητές να μη  βρίσκουν φοιτητές σε αυτές τις σχολές όπως έβρισκαν παλαιότερα που το μάθημα διδασκόταν, για να κάνουν ερευνά και εργασίες μοντελοποίησης. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό...

Βέβαια είμαστε σε μια περίοδος που ο χρόνος για να ασχοληθούμε με αυτό είναι σχετικά δυσκολος. Θα πρέπει όμως να απασχολήσει όλους μας όσοι συμμετέχουμε στις συζητήσεις για το μάθημα και να κοιτάξουμε μέσα από το στέκι της πληροφορικής να αναδείξουμε το σημαντικό αυτό θέμα.

  Ο  υφυπουργός κύριος Διγαλάκης,  είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός και πιστεύω ότι θα σταθεί στο θέμα και στο χτίσιμο  καλης αλγοριθμικής γνώσης  σε όλους όσους τη χρειάζονται, από το σχολείο, για να την αγαπήσουν και στο Πανεπιστήμιο και να την δουν με κέφι. Τα οφέλη θα είναι σημαντικά.

Παραθέτω και την συζήτηση που πήγα να ανοίξω το καλοκαιρι όπου κάποιος συνάδελφος έχει απαντήσει πολύ ευστοχα και αξίζει να διαβάσετε.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7850.0

Καλή συνέχεια σε όλους. 

ΥΓ: φέτος με την ύλη του μαθήματος αισθάνομαι σαν το μπαμπαστρουμφ που τον ρωτάνε "είναι μακρυά μπαμπαστρουμφ; και εγώ απαντάω όχι πολύ...
Το μάθημα θα πρέπει να αναβαθμιστεί στις μικρότερες τάξεις του Λυκείου και όχι να βγαίνει όλη αυτή η ύλη σε μια τάξη.




akalest0s

Πολύ ωραία η δουλειά σας, Θανάση! Ίσως το σημαντικότερο που αποκομίζει ένας μαθητής από τέτοιες προσπάθειες, είναι η έμπνευση προς μία κατεύθυνση. Πόσο λείπει αυτό από το σχολείο!

ΠαράθεσηΥΓ: φέτος με την ύλη του μαθήματος αισθάνομαι σαν το μπαμπαστρουμφ που τον ρωτάνε "είναι μακρυά μπαμπαστρουμφ; και εγώ απαντάω όχι πολύ...
;D ;D ακριβώς έτσι νιώθω και γω όλη τη χρονιά!

ΠαράθεσηΤο μάθημα θα πρέπει να αναβαθμιστεί στις μικρότερες τάξεις του Λυκείου και όχι να βγαίνει όλη αυτή η ύλη σε μια τάξη.
μα... κάπως πρέπει να γεμίσουν 7 ώρες/βδομάδα. Οι άλλες τάξεις έχουν τη ρομποτική και.. τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις τι βρίσκεται στο εσωτερικού του υπολογιστή.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

mikezante

Παρα πολύ όμορφο project! Συγχαρητήρια

Πολύ σωστό να βλέπουν οι μαθητές αλγόριθμους μηχανικής μάθησης, μιας και η ενασχόληση τους με Data είναι σχεδόν βέβαιη, όπως βλέπουμε να κινείται η αγορά εργασίας και η τεχνολογία.

Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com