ΝΕΑ ΥΛΗ ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από ΣΤΑΛΕΞΟ, 12 Οκτ 2009, 10:50:32 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstergou

Συμφωνώ με τον Σπύρο, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε έννοιες όπως το τέλειο τετράγωνο το επιτόκιο, τον ρυθμό μεταβολής γνωστές.

Εγώ κάθε χρόνο αφιερώνω 1 διδακτική ώρα για να τους εξηγήσω τι είναι το ποσοστό, η έκπτωση κλπ και οι περισσότεροι έχουν πλήρη άγνοια.

Οποιαδήποτε έννοια δεν έχει διδαχτεί στο μάθημά μας θα πρέπει να εξηγείται επακριβώς στην εκφώνηση της άσκησης. Σε διαφορετική περίπτωση στην ουσία εξετάζουμε τον μαθητή όχι μόνο στην ΑΕΠΠ αλλά και σε άλλα πράγματα και δεν ξέρω αν πρέπει να το κάνουμε αυτό.

Δεν έχετε συναντήσει μαθητές που στα μαθηματικά γράφουν 10 και στο ΑΕΠΠ 100; Όχι όμως επειδή είναι παπαγάλοι αλλά επειδή ανέπτυξαν αλγοριθμική σκέψη στην διάρκεια του ενός χρόνου που διδάχθηκαν το μάθημα. Τα μαθηματικά τα διδάσκονται από το γυμνάσιο, η μη ενασχόλησή τους με αυτά συνολικά σε όλη την σχολική τους πορεία θα έχει (και πρέπει να έχει) σημαντική επίδραση στις εξετάσεις. Δεν νομίζω ότι για τον ίδιο λόγο θα πρέπει να τα πάνε εξίσου χάλια και στο ΑΕΠΠ.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: sstergou στις 12 Νοε 2009, 12:57:44 ΜΜ
Συμφωνώ με τον Σπύρο, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε έννοιες όπως το τέλειο τετράγωνο το επιτόκιο, τον ρυθμό μεταβολής γνωστές.

Εγώ κάθε χρόνο αφιερώνω 1 διδακτική ώρα για να τους εξηγήσω τι είναι το ποσοστό, η έκπτωση κλπ και οι περισσότεροι έχουν πλήρη άγνοια.

Οποιαδήποτε έννοια δεν έχει διδαχτεί στο μάθημά μας θα πρέπει να εξηγείται επακριβώς στην εκφώνηση της άσκησης. Σε διαφορετική περίπτωση στην ουσία εξετάζουμε τον μαθητή όχι μόνο στην ΑΕΠΠ αλλά και σε άλλα πράγματα και δεν ξέρω αν πρέπει να το κάνουμε αυτό.

Συμφωνώ με τα παραπάνω ότι κάποιες ένοιες πρέπει να αναφέρονται στην εκφώνηση της άσκησης καθώς δεν είναι στα πλαίσια του μαθήματος να εξετάζονται αν ξέρουν ή όχι κάποια άλλα πράγματα.

Μου είχε κινήσει την περιέργεια το 4ο θέμα των επαναληπτικών του 2008 ή 2007(δεν θυμάμαι ακριβώ) που ζητούσε την ποσοστιαία μεταβολή.
Αναρωτήθηκα :Άραγε πόσοι μαθητές που δεν παρακολουθουσαν το μάθημα ΑΟΘ μπορούσαν να το καταλάβουν και να λύσουν σωστά την άσκηση;

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2009, 12:31:25 ΠΜ
Μου είχε κινήσει την περιέργεια το 4ο θέμα των επαναληπτικών του 2008 ή 2007(δεν θυμάμαι ακριβώ) που ζητούσε την ποσοστιαία μεταβολή.
Αναρωτήθηκα :Άραγε πόσοι μαθητές που δεν παρακολουθουσαν το μάθημα ΑΟΘ μπορούσαν να το καταλάβουν και να λύσουν σωστά την άσκηση;

http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_epan_070704.pdf

Ήταν το θέμα με τα κοτόπουλα (Θ4 - Α3)... !

P.Tsiotakis

το ρυθμό μεταβολής τον κάνουν στη φυσική από την Α λυκείου

ο τύπος δε, μπορεί να εξαχθεί με απλή μέθοδο των 3

gpapargi

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2009, 12:31:25 ΠΜ
Μου είχε κινήσει την περιέργεια το 4ο θέμα των επαναληπτικών του 2008 ή 2007(δεν θυμάμαι ακριβώ) που ζητούσε την ποσοστιαία μεταβολή.
Αναρωτήθηκα :Άραγε πόσοι μαθητές που δεν παρακολουθουσαν το μάθημα ΑΟΘ μπορούσαν να το καταλάβουν και να λύσουν σωστά την άσκηση;

Και πότε περιμένουν να τα μάθουνε Γιώργο; Για να δίνουν εξετάσεις υποτίθεται ότι θέλουν να περάσουν σε κάποια σχολή. Ή οικονομικά, ή πολυτεχνείο, ή φυσικομαθηματικές ή κάτι τέτοιο. Που θα πάνε σε οποιοδήποτε από όλα αυτά αν δεν καταλαβαίνουν την ποσοστιαία μεταβολή που την κάνουν στη φυσική (πχ απώλειες ενέργειας), για να μην πω και στο δημοτικό (μέθοδος των τριών). Μήπως δεν πάνε για ψώνια στις εκπτώσεις και βλέπουν "έκπτωση 30%" ;

Αν κάτσεις και ακούσεις τι θα σου πει ο κάθε εξυπνάκιας μαθητής που θα αναζητά δικαιολογίες θα ακούσεις τα πάντα.  Εμείς θα παίξουμε αυτό το παιχνιδάκι;

Και για το τέλειο τετράγωνο... έχουν μάθει να λύνουν δευτεροβάθμιες. Πως ακοκαλούν το x2; "x τετράγωνο" δεν το αποκαλούν;
Στο πυθαγόρειο δε λένε "το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται με το άθροισμα των τετραγώνων των 2 καθέτων πλευρών";
Η εκφώνηση που έστειλα λέει "τετράγωνο κάποιου ακεραίου".

Τι δεν μπορούν να καταλάβουν λοιπόν; Και πόση ανοχή θα δείξουμε σε κάποιον που απλά πουλάει τρέλλα και άγνοια γιατί βλέπει ότι αυτό περνάει;

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 13 Νοε 2009, 10:06:22 ΠΜ
το ρυθμό μεταβολής τον κάνουν στη φυσική από την Α λυκείου

ο τύπος δε, μπορεί να εξαχθεί με απλή μέθοδο των 3

Επίσης καλή άσκηση στο θέμα αυτό είναι η ροή του αίματος στο τετράδιο μαθητή ΔΣ3 κεφ. 7

Καλύπτει με το παραπάνω το θέμα...

Σπύρος Δουκάκης

ΠαράθεσηΚαι πότε περιμένουν να τα μάθουνε Γιώργο; Για να δίνουν εξετάσεις υποτίθεται ότι θέλουν να περάσουν σε κάποια σχολή. Ή οικονομικά, ή πολυτεχνείο, ή φυσικομαθηματικές ή κάτι τέτοιο. Που θα πάνε σε οποιοδήποτε από όλα αυτά αν δεν καταλαβαίνουν την ποσοστιαία μεταβολή που την κάνουν στη φυσική (πχ απώλειες ενέργειας), για να μην πω και στο δημοτικό (μέθοδος των τριών). Μήπως δεν πάνε για ψώνια στις εκπτώσεις και βλέπουν "έκπτωση 30%" ;

Αν κάτσεις και ακούσεις τι θα σου πει ο κάθε εξυπνάκιας μαθητής που θα αναζητά δικαιολογίες θα ακούσεις τα πάντα.  Εμείς θα παίξουμε αυτό το παιχνιδάκι;

Και για το τέλειο τετράγωνο... έχουν μάθει να λύνουν δευτεροβάθμιες. Πως ακοκαλούν το x2; "x τετράγωνο" δεν το αποκαλούν;
Στο πυθαγόρειο δε λένε "το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται με το άθροισμα των τετραγώνων των 2 καθέτων πλευρών";
Η εκφώνηση που έστειλα λέει "τετράγωνο κάποιου ακεραίου".

Τι δεν μπορούν να καταλάβουν λοιπόν; Και πόση ανοχή θα δείξουμε σε κάποιον που απλά πουλάει τρέλλα και άγνοια γιατί βλέπει ότι αυτό περνάει;

Γιώργο νομίζω ότι το εξαντλήσαμε το θέμα. Έχεις προφανώς την αποψή σου και εγώ τη δική μου. Προσπαθούμε να ισορροπήσουμε όλοι μας... και είμαι σίγουρος ότι παλεύουμε για το καλύτερο για τα παιδιά μας. Ο καθένας βέβαια με διαφορετική αφετήρια και διαφορετικούς στόχους, όπως επίσης με τον τρόπο του και το στυλ του (χατζοπουλικό ή μη)...

ΣΔ

ΥΓ: Ελπίζω όλοι να μιλάμε για την κανονική τάξη με τα κανονικά παιδιά μας...

gpapargi

Δεν κατάλαβα πως προέκυψε αυτό που λες για κανονική τάξη και όχι παιδιά διαγωνισμών. Ποτέ δε μίλησα για κάτι τέτοιο. Μήπως αυτά που είπα για τον Αλέξανδρο; Αν ναι δεν έχει καμία σχέση. Ούτε καν ασχολούμαι με θεωρία αριθμών. (Από μαθηματικά μόνο με ανάλυση ασχολούμαι που τη θέλω στη φυσική). Τα όσα είπα προφανώς είναι για κανονική τάξη και δε θεωρώ ότι το τέλειο τετράγωνο το ξέρουν μόνο τα παιδιά των διαγωνισμών. Θεωρώ ότι είναι υποχρέωση όλων να το ξέρουν.

Επίσης ποτέ δε συμφώνησα με τον άγαρμπο τρόπο του Χατζόπουλου. Παραπάνω έκανα πλάκα λέγοντας ότι αν κάποιος μου πει ότι δεν ξέρει τι είναι τέλειο τετράγωνο "του αξίζει Χατζόπουλος". Όχι ότι θα του μίλαγα έτσι. Ειναι σαν τη φράση "βρεγμένο σανίδι που θέλετε".  Δε σημαίνει κυριολεκτικά ότι θα τους χτυπήσεις με βρεγμένη σανίδα.

Άλλωστε ξεκαθάρισα παραπάνω ότι θα έλεγα στην εκφώνηση τι είναι τέλειο τετράγωνο, όχι γιατί θεωρώ ότι πρέπει σώνει και καλά να το κάνω, μόνο και μόνο για να μην δώσω σε μερικούς τη φτηνή δικαιολογία ότι έχασαν την άσκηση για μαθηματικούς λόγους. 


evry

  Μια "κανονική" τάξη κάνει και την "κανονικη" ύλη σε όλα τα μαθήματα και το κεφάλαιο 4 των μαθηματικών κατεύθυνσης της Β Λυκείου μιλάει για την ταυτότητα της ευκλείδιας διαίρεσης  (div , mod) μιλάει για διαιρετότητα, πρώτους,τέλειους αριθμούς κλπ. Άρα όλα αυτά θεωρούνται γνωστά. Δε ζητάμε από κανένα μαθητή να λύσει άσκηση θεωρίας αριθμών. Εκμεταλλευόμαστε αυτές τις έννοιες αλγοριθμικά. Αρκεί δηλαδή να ξέρει μόνο τι είναι. Φαντάζομαι πως μπορούμε να υποθέσουμε ότι μια κανονική τάξη της Γ λυκείου έχει διδαχθεί την ύλη της Β λυκείου σε όλα τα μαθήματα, αλλιώς ποιο είναι το νόημα της Β λυκείου?
    Και στο κάτω κάτω μπορούμε να αποφύγουμε την μαθηματική ορολογία αν δούμε ότι αυτό φοβίζει τους μαθητές και να διατυπώνουμε κατευθείαν τον ορισμό, π.χ. τέλειο τετράγωνο είναι κάθε αριθμός που προκύπτει από την υψώση στο τετράγωνο ενός ακέραιου αριθμού, π.χ. 1,4,9,16,25. Δε νομίζω ότι χρειάζεσαι περισσότερο από 1 λεπτό για να εξηγήσεις κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και με τις έννοιες της θεωρίας αριθμών που είναι γενικά απλές. Με μερικά παραδείγματα γίνονται αμέσως κατανοητές.
   Αν κάποιος μαθητής έχει φτάσει στην Γ Λυκείου και έχει απαιτήσεις για κάποια καλή σχολή χωρίς να ξέρει τι είναι τέλειο τετράγωνο, μέσος όρος, ποσοστιαία μεταβολή, ποσοστό, έκπτωση μήπως δεν θα έπρεπε να ήταν στην Γ λυκείου αφού πρόκειται για έννοιες που έχει διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις?
   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr