"Νέες Τεχνολογίες" στο Γυμνάσιο;

Ξεκίνησε από Wizard, 27 Μαρ 2011, 05:04:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=27512

"Η «Τεχνολογία», ένα μάθημα με διαφορετικό χαρακτήρα από τα άλλα μαθήματα και με διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας (μαθητοκεντρικό), ένα μάθημα που αγάπησαν οι μαθητές, αφού τους «ελευθέρωνε» από το θρανίο και από τους συμβατικούς τρόπους μάθησης, ίσως σταματήσει ύστερα από 18 χρόνια να υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, αφού στο Υπουργείο Παιδείας και Δια βίου Μάθησης προτείνεται η κατάργησή του και η αντικατάστασή του από μάθημα με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Νέες Τεχνολογίες», το οποίο θα περιλαμβάνει Φυσική, Πληροφορική και  Ρομποτική, τα οποία είναι υποσύνολα του μαθήματος της Τεχνολογίας και αν διδαχθούν ξεκομμένα αλλοιώνουν τη φύση του."

Καλά, ας μη σχολιάσω τα "υποσύνολα" της Τεχνολογίας. Έχει ακούσει τίποτα η ΠΕΚΑΠ γι'αυτό; Γιατί αν (λέμε αν) έχει δόσεις αλήθειας, τότε πάλι πάνε να μπλέξουνε την Πληροφορική με άλλα μαθήματα και πάλι μας βλέπω να αναζητούμε τα αυτονόητα από τους αρμόδιους.

nikos33

αχά να και πάλι η ρομποτική

ειλικρινά είναι τόσο θεϊκό αυτό το αντικείμενο ή πάει κάτι στραβά σε αυτή τη χώρα

και γιατί αυτό και όχι τεχνολογία λογισμικού, πολυμέσα κάτι σε δίκτυα κάτι άλλο τέλος πάντων αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει...

iliasthes

Η ρομποτική περιλαμβάνεται σε όλες τις σχετικές αποφάσεις της Ε.Ε. και μέσα στους στόχους των επόμενων ετών είναι να έχει γίνει πρόοδος σε αυτό τον τομέα, γι' αυτό υπάρχει και μια ζέση να εισαχθεί στην εκπαίδευση. Ε όλο και κάποιο ρόλο θα διαδραματίζει και καμιά εταιρεία που έχει συμφέρον. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάμουνε πως πολλοί συνάδελφοι ήδη έχουν εισάγει τη ρομποτική στη διδασκαλία τους και με θετικά αποτελέσματα. 

Αυτό το ανακάτεμα όμως των γνωστικών αντικειμένων από το υπουργείο, μοιάζει περισσότερο με προσπάθεια δημιουργίας διπλών και τριπλών αναθέσεων για πιο ευέλικτη αξιοποίηση του προσωπικού. Μας περισσεύει τεχνολόγος; βάλτον να κάνει Νέες Τεχνολογίες. Μας περισσεύει Πληροφορικός; το ίδιο. Μας περισσεύει φυσικός; Μια από τα ίδια.

nikos33

ωχ ναι τώρα μόλις διάβασα, πιο προσεκτικά, σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική ώστε κατάλαβα περί τίνος πρόκειται !
(μόλις προσέκρουσα σε παγόβουνο!!)

dkonetas

Παράθεση από: iliasthes στις 27 Μαρ 2011, 09:19:58 ΜΜ
Η ρομποτική περιλαμβάνεται σε όλες τις σχετικές αποφάσεις της Ε.Ε. και μέσα στους στόχους των επόμενων ετών είναι να έχει γίνει πρόοδος σε αυτό τον τομέα, γι' αυτό υπάρχει και μια ζέση να εισαχθεί στην εκπαίδευση.

Ε όλο και κάποιο ρόλο θα διαδραματίζει και καμιά εταιρεία που έχει συμφέρον.

Ωστόσο θα πρέπει να επισημάμουνε πως πολλοί συνάδελφοι ήδη έχουν εισάγει τη ρομποτική στη διδασκαλία τους και με θετικά αποτελέσματα. 
... Μια από τα ίδια. 

επιλέχθηκαν με μπλε χρώμα τα ουσιαστικά επιχειρήματα  , απλά να υπενθυμίσω ότι το κύριο κριτήριο συνήθως για όποιες αλλαγές δυστυχώς εξακολουθεί να είναι όσα χρωματίστηκαν με κόκκινο  ...

p.s. Η υπόθεση θυμίζει έντονα το σκάνδαλο - το οποίο παραμένει ατιμώρητο- με τα πιστοποιητικά δεξιοτήτων χρήσης υπολογιστών ("τύπου"  ecdl) και τους φορείς που τα εκπροσωπούσαν θησαυρίζοντας...   δεν συνεχίζω ας το ψάξει όποιος ενδιαφέρεται (μπας και αποφύγω την  εύκολη απάντηση που θα με κατηγορεί ως διασπαστικό ...) 

nikos33

εντάξει δε θέλω να είμαι υπέρ ή κατά (ήδη αναγνωρίζω αρκετά γνωστά και σεβαστά άτομα στις εν λόγω λίστες), απλά αναρωτιέμαι πως μερικά θέματα αναδεικνύονται σε τέτοιο βαθμό  και με τόσο ζήλο και άλλα όχι.


Vangelis

Νικο η ρομποτική είναι μέσα στα δικά μας ενδιαφέροντα γιατί περιλαμβάνει έννοιες προγραμματισμού.
Έμαθα από διακεκριμένο επιστήμονα του εξωτερικού ότι το 95% των επεξεργαστών δεν χρησιμοποιούνται στους υπολογιστές αλλά σε άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.  Όλες αυτές οι συσκευές θέλουν προγραμματισμό.
Δεν υπάρχει τίποτα μαγικό σε όλα αυτά το πρόβλημα στην εκπαίδευση είναι να βρεις πράγματα που να ενδιαφέρουν τα παιδιά και μέσα από αυτό το ενδιαφέρον τους να μάθουν.
Εμείς πολύ θα θέλαμε να διδάσκουμε java ή Python αλλά για ρώτα και τα παιδιά.  Μήπως θα ενδιαφερόντουσαν περισσότερο αν προγραμμάτιζαν τη λειτουργία των φαναριών σε μια διασταύρωση από το υλοποιούν κλάσεις στη java;.
Ένα ρομποτάκι που κινείται στο χώρο σίγουρα είναι πιο ενδιαφέρον από ένα δρομέα που κινείται στην οθόνη.

Έχεις δίκαιο πάντως στο ότι ορισμένα θέματα τονίζονται (ή υπερ-τονίζονται) περισσότερο απο άλλα σε συγκεκριμμένες περιόδους. Πάντως δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποια "συνομοσία" γύρω απο αυτό.

dtsilog

Όταν φτιάχνεις μια σκάλα ξεκινάς από το πρώτο σκαλοπάτι μέχρι να φτάσεις στο εικοστό. Το δικό μας υπουργείο ασχολείται με το πως θα φτιάξει το 20ο σκαλοπάτι ενώ μας λείπουν τα υπόλοιπα δεκαεννέα. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την Πληροφορική.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

iliasthes

Βαγγέλη, αυτή θα είναι και η τάση του μέλλοντος αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα που θα αναχαιτίσουν την εξέλιξη στην επιστήμη μας. Η ικανότητα επεξεργασίας, αποθήκευσης και μετάδοσης πληροφοριών να ενσωματωθεί σχεδόν σε κάθε αντικείμενο καθημερινής χρήσης, αντί του κλασσικού μοντέλου του Η/Υ.πχ  Ηλεκτρονικά χαρτιά που θα "αντικαταστήσουν" τις εφαρμογές γραφείου και θα μπορούν να αποθηκεύουν πληροφορίες της τάξης των gbytes.

Ιδιαίτερα η ρομποτική τραβάει αρκετά μεγάλα ποσά στα σχετικά προγράμματα της Ε.Ε., το θεωρούν ζωτικής σημασίας τομέα για την ανταγωνιστικότητα των επόμενων δεακετιών. Οπότε το πρόβλημα δεν είναι η εκπαιδευτική ρομποτική ως αντικείμενο. Πρόβλημα θα είναι αν η εισαγωγή της γίνει ευκαιρία να μονοπωλήσει την αγορά μία εταιρεία (ενώ υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές) και να γίνει ένας νέος κύκλος προμηθειών αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Πρόβλημα επίσης είναι κάτω από την ομπρέλα των Νέων Τεχνολογιών, να γίνει ένα ανακάτεμα, Πληροφορικών, Φυσικών, Τεχνολόγων και λοιπών ειδικοτήτων που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν, ώστε να έχουμε ένα μεγάλο καλάθι από το οποίο μπορούμε να αντλήσουμε εκπαιδευτικούς και να καλύπτονται τα κενά με τέτοιες αλχημείες στις αναθέσεις και στο περιεχόμενο των μαθημάτων.

nikos33

Δημοτικά: Θα ξεκινούν στις 08.00 και θα σχολάνε στις 15.00
- Γυμνάσια: Θα ξεκινούν στις 08.00 και θα σχολάνε στις 16.00
- Τι θα διδάσκεται στις πρόσθετες διδακτικές ώρες
- Διαβάστε αναλυτικά όλες τις προτάσεις

Ολοήμερο γυμνάσιο και δημοτικό, αυξημένη διδασκαλία ξένων γλωσσών, ενοποίηση μαθημάτων και σχολική ημέρα που θα φτάνει ως τις 4 το μεσημέρι προτείνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Η πρόταση αυτή και θα παρουσιαστεί την Τετάρτη σε συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ).

Τι προτείνεται αναλυτικά:

- Στο δημοτικό η σχολική μέρα πρέπει να ξεκινάει στις 8:00 π. μ. και να λήγει στις 3:00 μ. μ. Στο χρονικό αυτό διάστημα πρέπει να ενταχθεί μία ώρα για γεύμα και διάλειμμα και μικρότερα διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων. Στις δυο τελευταίες τάξεις του δημοτικού προτείνεται η σχολική μέρα να λήγει στις 3:30 μ.μ.

- Στο Γυμνάσιο η σχολική μέρα να ξεκινάει στις 8:00 π. μ. και να λήγει στις 4:00 μ. μ. Προτείνεται μισή ώρα διάλειμμα για γεύμα, καθώς και διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων.

- Πρόσθετες διδακτικές ώρες. Θα περιλαμβάνουν ζώνη για ξένες γλώσσες και τουλάχιστον 5 πρόσθετες ώρες τη βδομάδα που θα εντάσσονται στο νέο επιστημονικό πεδίο «Σχολική και κοινωνική ζωή». Το νέο αυτό πεδίο  αφορά την προσωπική μελέτη των μαθητών, εργασίες που θα προτείνονται στο πλαίσιο διδακτικών αντικειμένων σε θέματα όπως το περιβάλλον, ο πολιτισμός και οι νέες τεχνολογίες.

- Νέα ενοποιημένα διδακτικά αντικείμενα. Και συγκεκριμένα:
1. Γλώσσα
2. Ξένες Γλώσσες
3. Μαθηματικά
4. Φυσικές Επιστήμες, Περιβάλλον και Τεχνολογία
5. Σπουδές του Ανθρώπου και της Κοινωνίας
6. Τέχνες
7. Σχολική και Κοινωνική Ζωή
8. Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνιών

- Κοινή διδασκαλία των μαθημάτων με συναφές διδακτικό πεδίο. Προτείνεται να δημιουργηθούν ζώνες μαθησιακών - διδακτικών αντικειμένων όπου αντί να απλώνεται ένα αντικείμενο σε όλα τα χρόνια του γυμνασίου, μπορεί να γίνει η διδασκαλία του σε μία χρονιά (ή δύο).

- Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων στην κατανομή των διδακτικών περιόδων του ωρολογίου προγράμματος και «ανοιχτά» σχολεία με εξωσχολικές δραστηριότητες που θα πραγματοποιούνται από τοπικούς φορείς.

Πηγή: Newsit.gr

dim

Παράθεση από: dtsilog στις 28 Μαρ 2011, 04:33:11 ΜΜ
Όταν φτιάχνεις μια σκάλα ξεκινάς από το πρώτο σκαλοπάτι μέχρι να φτάσεις στο εικοστό. Το δικό μας υπουργείο ασχολείται με το πως θα φτιάξει το 20ο σκαλοπάτι ενώ μας λείπουν τα υπόλοιπα δεκαεννέα. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την Πληροφορική.
Έγραψες!!!!!!!!!!!!!!!!!!