ΔΕΙΚΤΕΣ ΣΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ

Ξεκίνησε από che, 10 Οκτ 2008, 05:22:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Αν το Εκτύπωσε, στέλνει την έξοδο στον εκτυπωτή;
Αν το Εμφάνισε, στέλνει την έξοδο στην οθόνη;
Αν το Αποτελέσματα, είναι αυτόματη έξοδος;

Το Γράψε που τα στέλνει;  Cheesy

Αυτά πρέπει να τα αναρωτηθούμε για την ύπαρξη του γράψε στο πρόγραμμα και όχι στον αλγόριθμο :o
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

dkotanid

Αλλά και σελ.32 2 παράγραφος λέει και πάλι αυτά που λεέι!
Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης

P.Tsiotakis

Κώστα, στη σελίδα 156 αναφέρει οτι θεωρούμε οτι η ΓΡΑΨΕ, στέλνει την έξοδο στην οθόνη  :D , άρα στη ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει εκτυπωτής  ;D

P.Tsiotakis

Παράθεση από: dkotanid στις 12 Οκτ 2008, 06:35:41 ΜΜΣτοιχεία ψευδογλώσσας
Σελ.47 Βιβλίο μαθητή
8.Ρήματα σε προστακτική "Γράψε"

Το Εκτέλεσε στη σελίδα 46, τι ακριβώς σημαίνει;

ntzios kostas

Παράθεσηο Εκτέλεσε στη σελίδα 46, τι ακριβώς σημαίνει;
Το περίμενε ότι θα το ρωτήσεις αυτό. Πάντως δες και την σελίδα σελίδα 30 του τετραδίου μαθητή.

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

Σύμφωνα με τη σελίδα 47, μπορώ να διαβάσω πίνακα σε ψευδογλώσσα με την εντολή:

Εισαγωγή δεδομένων Α[100]   :o

dkotanid

Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 12 Οκτ 2008, 08:17:20 ΜΜ
δες και την σελίδα σελίδα 30 του τετραδίου μαθητή.
το ίδιο άτομο, στην επόμενη υλοποίηση βάζει Εκτύπωσε



Τυπικά, το διδακτικό πακέτο (πλην μιας εξαίρεσης, που την θυμόμουν και που αναφέρεις Κώστα), χρησιμοποιεί τις Εμφάνισε/Εκτύπωσε.

Και θέλω να απεγκλωβίσω τη συζήτηση απο τις εντολές εξόδου. Το θέμα είναι άλλο...

Ο 3ος γενικός στόχος του μαθήματος (εξόσου σημαντικός με τους άλλους κατά τη γνώμη μου), αναφέρει:
"- Οι μαθητές να καλλιεργήσουν και να εθιστούν στην αυστηρότητα και σαφήνεια της έκφρασης και της διατύπωσης".

Έτσι, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, πρέπει να μπορούμε να διατυπώσουμε κωδικοποίηση με καθολικά αποδεκτό και κατανοητό τρόπο.
Το θέμα δεν είναι αν επιτρέπεται το Γράψε στην ψευδογλώσσα. Σαφώς και γίνεται. Αν ανοίξουμε αυτή τη συζήτηση όμως δεν πρόκειται να την κλείσουμε, γιατί η Ελληνική γλώσσα έχει πολλά συνώνυμα. Γιατί να μην επιτρέπεται η λέξη Εισήγαγε αντί του Διάβασε. Γιατί να μην επιτρέπεται η εντολή Αποτελέσματα στη ΓΛΩΣΣΑ;
Και μετά βέβαια, αρχίζει η συζήτηση για τη δομή Επίλεξε, την έξοδο απο βρόχο Για και όλα τα συναφή. Και πάντα το ερώτημα θα είναι "γιατί να μη γίνεται;".
Και δέχομαι οτι η απάντηση στις περισσότερες περιπτώσεις είναι: Ναι, γίνεται.
Όμως, χάνουμε τόση ενέργεια σε όλο αυτό και μπερδεύουμε τόσο τα παιδιά που τελικά χάνουμε.

Όπως "απαγορεύω" στους μαθητές να βάζουν εκθέτη στην ψευδογλώσσα, τους "αναγκάζω" να χρησιμοποιούν τους συγκριτικούς τελεστές της ΓΛΩΣΣΑΣ για ομοιομορφία, ομοίως για σύμπνοια με το σχολικό ζητώ τις Εκτύπωσε/Εμφάνισε (ανάλογα με τη διατύπωση της εκφώνησης) και τέλος.
Στο τέλος της χρονιάς και ανάλογα με το ακροατήριο εξηγώ την πραγματικότητα στους μαθητές και το λόγο που τους την είχα παρουσιάσει εν μέρει...

ntzios kostas

Αυτά λέω και εγώ στους μαθητές (απλά τους λέω να βάζουν παντού γράψε για να μην ασχολούνται με αλγόριθμο και πρόγραμμα). Από εκεί και πέρα τελεστές, ρίζες κ.τ.λ είμαι όσο γίνεται αυστηρώς με τους μαθητες για το καλό τους, ασχέτως αν στις εξετάσεις θα θεωρήσα κάποια πράγματα σωστά.
Απλά κάθε χρόνο βλέπω και μία συντακτική επινόηση ενός συναδέλφου στον οποίο έχουμε κοινούς μαθητές (εγώ είμαι σε σχολείο  :police:) και τρελαίνομαι. Η τελευταία και η πιο κραυγαλέα να χρησιμοποιούν δύο στυλό (ένα μπλε και ένα μαύρο).   
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θεωρώ ότι πολλά πράγματα τα καλλιεργούμε και εμείς που διδάσκουμε το μάθημα. Για να γίνω πιο σαφές;
Σε γενικές γραμμές όλοι γνωρίζουμε τι επιτρέπεται σε έναν αλγόριθμο και τι σε ένα πρόγραμμα.
Αν ένας μαθητής χρησιμοποιήσει την ΓΡΑΨΕ σε αλγόριθμο, είναι προτιμότερο να τον συμβουλέψουμε να μην την χρησιμοποιήσει μέσα σε έναν αλγόριθμο, παρά να τον επιβραβεύσουμε λέγοντας τον ότι είναι το ίδιο ΓΡΑΨΕ- ΕΜΦΑΝΙΣΕ.
Με την στάση αυτήν θα υπάρχει βελτίωση από την πλευρά των μαθητών, θα υπάρχει μια ομοιομορφία στα γραπτά και γενικά θα εξαφανιστούν πολλά προβλήματα.



EleniK

Προσωπικά τους λέω ότι Εμφάνισε και Εκτύπωσε σε αλγόριθμο και Γράψε σε πρόγραμμα. Όχι απλά δεν τους ενθαρρύνω, αλλα τους λέω ότι υπάρχει περίπτωση κάποιος να 'κόψει' μονάδες αν χρησιμοποιηθεί Γράψε σε αλγόριθμο. Έτσι τους έχω καλυμμένους από πάσης φύσεως θολούρες σχετικές με το θέμα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

sstergou

Το κακό είναι ότι οι μαθητές έχουν να κάνουν με δύο ή και τρεις διαφορετικές φιλοσοφίες.
1. Καθηγητής σχολείου
2. Καθηγητής φροντιστηρίου
3. Συγγραφέας βοηθήματος

Ποιον να πρωτοπιστέψουν οι καημένοι ; Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετική φιλοσοφία, ο καθηγητής του σχολείου να είναι χαλαρός με το τυπικό μέρος (συγκριτικοί τελεστές), ο φροντιστής να είναι ο υπερβολικά τυπικός-φοβισμένος από έναν παρανοικό βαθμολογητή και αυτός στο βοήθημα να δηλώνει μεταβλητές στους αλγόριθμους (ναι, υπάρχει).

Το θέμα είναι να μην κόβονται μονάδες για πράγματα τα οποία βλέπουμε ότι υπάρχουν μέσα στο βιβλίο.

Γιατί η ΓΡΑΨΕ να μην είναι ίδια με την ΕΜΦΑΝΙΣΕ και την ΕΚΤΥΠΩΣΕ από τη στιγμή που το λέει το βιβλίο; Κάποια στιγμή λέγαμε πως ο αλγόριθμος δεν εκτελείται απαραίτητα από Η/Υ, ποιος εκτυπώνει λοιπόν;

Γιατί να μην χρησιμοποιείται η ΓΡΑΨΕ για λόγους ομοιομορφίας όπως οι συγκριτικοί τελεστές;

Πάντως με όλη αυτή την κουβέντα για το κόψιμο βαθμών, μπορεί κάποιος μετά την ανάγνωση αυτού του θέματος να το ξανασκεφτεί και να κόψει τελικά.

Ο περίεργος βαθμολογητής μπορεί να κόψει μονάδες από το οτιδήποτε, προσωπικά δεν μπορώ να κάνω το μάθημα με την σκέψη του περίεργου βαθμολογητή γιατί θα αναλώσω τον λίγο χρόνο που έχω σε πράγματα ανούσια και θα καλλιεργήσω κλίμα τέτοιο που οι μαθητές αυτοκαταπιέζονται στο να μην αφήνουν την σκέψη και την φαντασία τους ελεύθερη πράγμα που προσωπικά θεωρώ ότι χειρότερο.

Η ίδια η επιτροπή έχει στείλει πολλές φορές λύσεις στις οποίες αγνοούνται όλοι αυτοί οι φανταστικοί κανόνες. Γιατί να μην ακολουθήσουμε αυτή την τακτική;

che

Εγώ προσωπικά αυτό που κάνω και θα το συνεχίσω κατά την ταπεινή άποψη να το κάνω , είναι να χρησιμοποιώ αποκλειστικά την εντολή ΓΡΑΨΕ αντί της ΕΜΦΑΝΙΣΕ , τους συγκριτικούς τελεστές όπως αυτοί αναφέρονται στο 7ο κεφάλαιο, για καθαρά λόγους απλοποίησης των πραγμάτων. Από εκεί και πέρα αγαπητέ Παναγιώτη (Τσιωτάκη) , έχω μια διαφωνία μόνο σε ένα θέμα. Από την μία ισχυριζόμαστε ότι δεν πρέπει να πειραματιζόμαστε , αλλά απλώς πρέπει να εναρμονιστούμε με το βιβλίο. Το βιβλίο λοιπόν είναι απολύτως σαφές ότι στο 2ο κεφ. για συγκριτικούς τελεστές αναφέρει αποκλειστικά τους γνωστούς συμβολισμούς των μαθηματικών. Προφανώς λοιπόν οι τελεστές >= , <= , <> δεν υφίστανται στο 2ο κεφάλαιο. Για τους ίδιους λόγους λοιπόν που χρησιμοποιείς τους τελεστές του 7ου , στο 2ο, χρησιμοποιώ την ΓΡΑΨΕ στο 2ο. Για λόγους ομοιομορφίας δηλαδή.

Ίσως ήταν λάθος που έθεσα το θέμα, γιατί από την στιγμή που το Υπουργείο έχει δώσει εκφώνηση στις εξετάσεις με την εντολή ΕΜΦΑΝΙΣΕ μέσα σε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ , όλα είναι περιττά να τα συζητάμε.

Με εκτίμηση,
Λάμπρος

ntzios kostas

Παράθεσηαυτός στο βοήθημα να δηλώνει μεταβλητές στους αλγόριθμους (ναι, υπάρχει).
Δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει ακόμα.  ;D

ΠαράθεσηΌχι απλά δεν τους ενθαρρύνω, αλλά τους λέω ότι υπάρχει περίπτωση κάποιος να 'κόψει' μονάδες αν χρησιμοποιηθεί Γράψε σε αλγόριθμο.
Ότι υπάρχει περίπτωση κάποιος να κόψει μόριο υπάρχει. Αλλά πρέπει ο καθηγητής αυτός θα έχει σημαντικό πρόβλημα. Και στον αλγόριθμο υπάρχει περίπτωση να κόψει αν βάλει το Τ_Ρ(χ) και όχι το ρίζα(χ). Τι να κάνουμε. Από την στιγμή που έχω το επιχείρημα ύπαρξης του γράψε σε θέμα πανελληνίων όπως σωστά λέει ο λάμπρος και το τετράδιο μαθητή το χρησιμοποιεί στη σελίδα 30, αυτός που κόβει βαθμό είναι άκρος παράνομος. Δηλαδή πιστεύετε ότι ο αλγόριθμος στη σελίδα 30 θέλει διόρθωση; Αφήστε που σε πολλά θέματα των εξετάσεων έχει έρθει διευκρίνηση για το συγκεκριμένο θέμα, ότι δηλαδή γράψε και εμφάνισε είναι επιτρεπτά στους αλγόριθμους. 

Αν από τα ίδια τα παραδείγματα του σχολικού δεν μπορούμε να πείσουμε κανέναν τότε καλύτερα να μην συζητάμε. Ένας συνάδελφος υποστήριζε ότι αν χρησιμοποιούμε την δομή αν...αλλιώς_αν πρέπει να υπάρχει στο τέλος η εντολή αλλιώς, διαφορετικά υπάρχει λάθος. Ο τρόπος για να του πω ότι είναι λάθος η άποψη του, είναι ένα παράδειγμα στη σελίδα 20 τετραδίου μαθητή. Αν ήθελε θα μπορούσε να μου πει λάθος είναι δεν ισχύει θέλει διόρθωση.  Ο συγκεκριμένος καθηγητής  μου είπε ότι έκοβε μόρια. Από τι μπορεί να κόψει κάποιος είναι κάθε φαντασίας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

Λάμπρο, δε θυμάμαι να έκανα υπόδειξη σε κάποιο μήνυμά μου για το πως πρέπει να διδάσκει και τι να λέει στους μαθητές του οποιοσδήποτε.
Με τα μηνύματα μου εκφράζω μόνο εμένα και τον κο Αρβίλογλου, κανέναν άλλο.

Απλά, πρέπει να απαντήσω στην ερώτησή σου (που είναι σωστή), το εξής:

Αφού δεν μπορούμε να διδάξουμε το σχολικό βιβλίο 4 ώρες/βδομάδα, όπως είχε σχεδιαστεί, δεν μπορούμε παράλληλα με την ψευδογλώσσα, να ασχοληθούμε ενδελεχώς και με τη ΓΛΩΣΣΑ. Έτσι -απ' όσο γνωρίζω δηλαδή- πολλοί διδάσκοντες -προτού και γω διδάξω το μάθημα- χρησιμοποιούμε στην ψευδογλώσσα στοιχεία της ΓΛΩΣΣΑΣ, για να την κάνουμε πιο καθορισμένη και πιο αυστηρή στη σύνταξη σε σχέση με αυτό που είχε στο μυαλό του αυτός που έγραψε τις σελίδες 46-47.
Ο οποίος εδώ που τα λέμε, μάλλον δεν είχε δει το υπόλοιπο βιβλίο, και δεν είχε στο μυαλό του την εξέταση του μαθήματος. Μάλλον ο στόχος αυτών των καθηγητών -των οποίων δεν είμαι εκφραστής- δεν είναι να αποφασίσει το σωστό και το λάθος, αλλά ένα απόλυτα ασφαλές μονοπάτι για να πορευτούν οι μαθητές τους, που εξετάνται 6-7 μαθήματα και οι περισσότεροι αδιαφορούν για όλα αυτά, καθώς θα ακολουθήσουν άλλες σπουδές.

Στα πλαίσια αυτά, κρατάω τα τόσα παραδείγματα του διδακτικού πακέτου με τη χρήση των εντολών Εμφάνισε/Εκτύπωσε/Αποτελέσματα, μου φτάνουν αυτές οι εντολές για να γράψω κωδικοποίηση. Και ναι, θα ήθελα να το σχολικό βιβλίο να έχει μια εντολή μόνο, όποια επιθυμείτε...

Όσον αφορά το ατόπημα της επιτροπής εξετάσεων, να έχει Εμφάνισε σε συνάρτηση (ΓΛΩΣΣΑ), αναρωτιέμαι, ακόμα αν αυτό τελικά εξυπηρετεί τους στόχους του μαθήματος. Και το λέω αυτό, γιατί δοκίμασα να "εκτελέσω" την κωδικοποίηση αυτή στο διερμηνευτή αλλά και στη Γλωσσομάθεια και δεν την παρουσιάζουν ως δεσμευμένη λέξη  ;)