Σύγκριση Αλφαριθμητικών

Ξεκίνησε από olga_ath, 05 Δεκ 2010, 11:14:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

olga_ath

Καλημέρα

σχετικά με την σύγκριση αλφαριθμητικών θα ήθελα να ρωτήσω αν θεωρείτε ότι ειναι εντός ύλης. Πχ η άσκηση

Νγα ο οποίος να διαβάζει τα επίθετα και τον τόπο καταγωγής 10 ανθρώπων και να βρίσκει το πλήθος εκείνων που το επίθετο τους αρχίζει με ΧΑΡ και έλκουν την καταγωγή τους από την Ανδρο.

Στην σύγκριση αλφαριθμητικών που περιέχουν ψηφία/σύμβολα και χαρακτήρες τι ισχύει για ΓΛΩΣΣΑ και ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ;

ευχαριστώ προκαταβολικά
Doubt everyone and first of all yourself

sstergou

Η σύγκριση είναι εντός ύλης. Υπάρχει σχετική άσκηση στο τετράδιο του μαθητή και έχει πέσει παρόμοιο θέμα στις πανελλαδικές.

Κατά τη γνώμη μου το συγκεκριμένο σημείο περιγράφεται ελλιπώς και δεν θα μου άρεσε ένα θέμα σαν αυτό που περιγράφεις.

Σχετικά τώρα με την διάταξη των χαρακτήρων-συμβόλων η απάντηση είναι ότι για να πούμε με σιγουριά θα πρέπει να ξέρουμε την κωδικοποίηση που χρησιμοποιείται. Στο παράρτημα το βιβλίο έχει έναν πίνακα με έναν κώδικα που λανθασμένα ονομάζεται ASCII αφού υπάρχουν σε αυτόν οι ελληνικοί χαρακτήρες (οπότε μάλλον είναι ο ISO-8859-7).

Αν δεχτούμε βέβαια αυτή την κωδικοποίηση τότε χαρακτήρες όπως το βελάκι της εκχώρησης, οι συγκριτικοί τελεστές, και διάφορα άλλα περίεργα τα οποία υπάρχουν στο unicode δεν είναι έγκυροι....

Τρέχα γύρευε δηλαδή.

Προσωπικά λέω στους μαθητές ότι κατά την σύγκριση αλφαριθμητικών ακολουθείται η αλφαβητική διάταξη και κάνω και 1-2 παραδείγματα σαν και αυτό που περιγράφεις. Νομίζω πως αυτό είναι αρκετό.

olga_ath

Καλημέρα και ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.

Από τι εχω καταλάβει η άσκηση ζητάει να εκτυπωθεί το πλήθος των ατόμων που αρχίζει το όνομα τους από ΧΑΡ πχ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΑΡΙΣΗΣ, ΧΑΡΙΣΙΑΔΗΣ, ΧΑΡΑΤΣΗ χωρίς να περιλαμβάνει ονόματα όπως ΧΑΣΤΑΣ, ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΑΣΒ, ΧΑΣΡ κτλπ.

Δοκίμασα στο διερμηνευτή και τον χαρακτήρα του κενού τον θεωρει μικρότερο στην ιεραρχία από το Α. Επίσης το ΧΑΡ είναι διαφορετικό από χαρ γιαυτό σκέφτηκα την εξής λύση

Αν (όνομα >= "ΧΑΡ" και όνομα < "ΧΑΣ") Η (όνομα >= "χαρ" και όνομα < "χασ") τότε
   πλήθος← πλήθος+1
Τέλος_αν

Θα θέλα να ακούσω την γνώμη σας

ευχαριστώ
Doubt everyone and first of all yourself

sstergou

Ο διερμηνευτής ακολουθεί το πρότυπο unicode οπότε την σειρά των ελληνικών χαρακτήρων μπορείς να την βρεις από εδώ : http://www.unicode.org/charts/PDF/U0370.pdf

Έτσι όπως το έχεις γράψει τι γίνεται στην περίπτωση όπου το πρώτο γράμμα είναι κεφαλαίο και το δεύτερο μικρό;

Για μία σύγκριση της προκοπής θα πρέπει να μετατρέψουμε το αλφαριθμητικό σε lowercase και να αφαιρέσουμε τους τόνους και τα λοιπά στοιχεία στίξης. 

Νομίζω όμως πως έτσι ξεφεύγουμε από τον στόχο του μαθήματος και βαδίζουμε σε γκρίζες περιοχές...

olga_ath

Πολλά ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Σε αυτό το σημείο καταλαβαίνω ότι μια ολοκληρωμένη λύση για αυτήν την άσκηση σημαίνει αυτόματα ότι ξεφευγουμε από τα πλαίσια του μαθήματος.

Καλό βράδυ
Doubt everyone and first of all yourself

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ναι, η σύγκριση μεταξύ χαρακτήρων είναι εντός!

Εγώ, για να μη ζαλίζω τα παιδιά, τους λέω απλά ότι α<ω.

έτσι λοιπόν, λάμπρος>λαλάκης, αφού μ>λ.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

olga_ath

Ας μοιραστώ και εγώ λοιπόν την μηνημονική τεχνική μου  ;D μπορεί σε κπ να φανεί χρήσιμη!

Για να θυμούνται ότι α<ω φτιάχνω έναν κάθετο αξονα και τους τοποθετώ στο 1 το A και το Ω στο 24 για να θυμούνται αυτή την σχέση .



Doubt everyone and first of all yourself

manpap

Σύγκριση αλφαριθμητικών γίνεται και κατά την ταξινόμηση π.χ. ονομάτων στους πίνακες. Έχει μπει μία φορά τέτοια σύγκριση σε θέμα πανελληνίων όπου δινόταν παρατήρηση ότι όλα τα ονόματα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα, οπότε δε υπάρχει άγχος για τα κεφαλαία μικρά (εκτός και αν το ζητούμενο είναι να εξετάσει αν γνωρίζουν οι μαθητές ότι 'α'<>'Α' όπως γίνεται στο παράδειγμα στο 8ο κεφάλαιο με το μεχρισ_οτου όπου βάζει την απάντηση να είναι 'Ο' 'η 'ο' ή όπως ήταν στο φετικό Α1 θέμα στις πανελλήνιες).
Πάντως δεν κάνει κακό να γνωρίζουν τα παιδια γιατί είναι διαφορετικά τα κεφαλάια με τα αντίστοιχα μικρά γιατι τα αγγλικα ειναι μικρότερα κλπ και άρα δεν τους κάνει κακό να δουν το σχετικό παράρτημα του βιβλίου για να πάρουν μια ιδέα
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σε πολλά θέματα πανελληνίων καθορίζεται από την εκφώνηση εαν τα γράμματα θα είναι μικρά ή κεφαλαία.

Ετσι, σε περίπτωση που ζητηθεί κάτι τέτοιο νομίζω ότι σίγουρα θα υπάρχει μια τέτοια διευκρίνηση.

Sergio

Η "διάταξη" των γραμμάτων για τη σύγκριση αλφαριθμητικών δεδομένων, δίνεται "άτυπα" στη σελίδα 166 του ΒΜ: "Η σύγκριση ατομικών χαρακτήρων στηρίζεται στην αλφαβητική σειρά.. Η σύγκριση αλφαριθμητικών δεδομένων βασίζεται στη σύγκριση χαρακτήρα προς χαρακτήρα μέχρις ότου βρεθεί κάποια διαφορά, για παράδειγμα η λέξη 'κακός' θεωρείται μικρότερη από τη λέξη 'καλός' αφού το γράμμα κ προηγείται του γράμματος λ"

Επιπλέον, η διάκριση πεζών και κεφαλαίων, δίνεται "έμμεσα" στην άσκηση ΔΤ2 του κεφαλαίου 8 του ΤΜ: "Αν η απάντηση δεν είναι Ν ή ν ή Ο ή ο τότε να τυπώνει το μήνυμα 'Λάθος απάντηση..' " που ζητήθηκε και πέρυσι στις γενικές εξετάσεις.

Εν τούτοις δεν έχω δει κάπου να ορίζεται η διάταξη κεφαλαίων - πεζών, ούτε η διάταξη τονισμένων - μη τονισμένων πεζών, ούτε εκείνη ψηφίων - γραμμάτων κ.ο.κ εκτός από τον πίνακα της πρώτης σελίδας του παραρτήματος από τον οποίο προκύπτει ότι: "0" < "9" <  "A" < "Z" < "a" < "z" < "Α" < "Ω" < "α" < "ω" < "ά" < "ώ".

Προσωπικά θεωρώ ότι θα ήταν υπερβολή να θεωρήσουμε ότι πρέπει να διδαχθεί ο συγκεκριμένος πίνακας.  Όμως με προβληματίζει το γεγονός ότι, τόσο το βιβλίο όσο και το θέμα των εξετάσεων σημειώνει τη διάκριση πεζών και κεφαλαίων στη σύγκριση.  Και αν το 'Ν' <> 'ν' μπορεί να θεωρηθεί προφανές, είναι εξίσου προφανής η διάταξη "Α" < "α" < "ά" ;

Πραγματικά πιστεύω ότι η τελευταία ξεφεύγει των βασικών στόχων του μαθήματος που είναι η ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης, θα μπορούσε όμως κάποιος πιθανά να υποστηρίξει ότι σχετίζεται (οριακά ίσως) με τη δευτερεύουσα διάσταση του μαθήματος που είναι αυτή του προγραμματισμού και η οποία καλύπτεται από τη διδαχθείσα ύλη.

Συγκεκριμένα, στη σελίδα 53, στην παράγραφο σχετικά με τη σκοπιά Υλικού (εντός ύλης) αναφέρεται ότι:  "το υλικό .. επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη .. με διάφορες αναπαραστάσεις .. κώδικας ASCII (βλ.παράρτημα)".  Επιπλέον, στο περιθώριο της ίδιας σελίδας γίνεται εκ νέου αναφορά στη δυαδική (αριθμητική) αναπαράσταση των χαρακτήρων,

Θα μπορούσε (?) επομένως κάποιος να υποστηρίξει ότι η συγκεκριμένες αναφορές μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να τεκμηριωθεί με "επιστημονικό" τρόπο η αυθαίρετη (?) δήλωση: "Α" < "Β" < ... < "Ω" όπως και 1 < 2 < ... < 24 (την οποία αυτολεξεί χρησιμοποιώ και γω στην τάξη) παραπέμποντας πλέον στην αριθμητική «εσωτερική» αναπαράσταση που περιγράφει το βιβλίο.

Με αυτά υπόψη, θεωρείτε εύστοχη μία ερώτηση που επιχειρεί να εξετάσει αυτή τη γνώση; Προσωπικά θα τη θεωρούσα κακή επιλογή όμως δε είμαι σίγουρος ότι πρέπει να την αποκλείσω.

Μέχρι τώρα δεν το δίδασκα. Μετά όμως από τη συζήτηση σε αυτό το post, τον προβληματισμό που διαφαίνεται αλλά και το κείμενο του βιβλίου (που τώρα πρόσεξα καλύτερα) σκέφτομαι μήπως είναι τελικά καλή ιδέα να επισημανθεί στους μαθητές.

Τι λέτε;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

sstergou

Συζητάμε για ένα κομμάτι του βιβλίου που κανονικά θα έπρεπε να είχε αφαιρεθεί με το τελευταίο πακέτο αλλαγών.

Προσωπικά δεν διατίθεμαι να ξοδέψω παραπάνω από 10 λεπτά για το συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης.
Επίσης θεωρώ ότι μόνο κάποιος άσχετος μπορεί να βάλει θέμα όπου δεν θα υπάρχει η υπόθεση ότι κατά την σύγκριση αλφαριθμητικών το κείμενο αποτελείται μόνο από γράμματα και μάλιστα όλα κεφαλαία. Ακόμη και αυτό, αν και δεν το θεωρώ τραβηγμένο, δεν μου αρέσει σαν θέμα...

Επίσης, όπως είπα πριν, αυτό που υπάρχει στο παράρτημα δεν είναι ο πίνακας ASCII αλλά μία επέκταση του ASCII κατά 1 bit για να υποστηρίζονται και ελληνικοί χαρακτήρες.  Δηλαδή ακόμη και ο πίνακας έχει λάθος τίτλο. Είμαι σίγουρος ότι αυτό το κομμάτι όπως και πολλά άλλα μπήκε χωρίς πολύ μελέτη και σκέψη.

Γενικά στο βιβλίο υπάρχει η τακτική να μην πολυασχολούμαστε με αλφαριθμητικά, δεν υπάρχουν σχετικά υποπρογράμματα χειρισμού τους και ούτε συναρτήσεις τύπου ord και chr. Εϊναι τελείως παράλογο να ζητάμε από τους μαθητές να απομνημονεύσουν τον κώδικα που έχει το βιβλίο στο παράρτημα. Σε μια άσκηση όπου εξετάζεται η διάταξη των αλφαριθμητικών λοιπόν, πρέπει από δίπλα να υπάρχει και ο πίνακας κωδικοποίησης.

Ενα πιθανό θέμα το οποίο πατάει πάνω σε λάθη και παραλείψεις του βιβλίου και δεν συμβαδίζει με τους στόχους του μαθήματος είναι τουλάχιστον άτοπο.


Sergio

Έχεις δίκαιο. 10 λεπτά είναι υπερ-αρκετά για να εξηγηθεί (και να γίνει κατανοητό) ό,τι αφορά στη σύγκριση αλφαριθμητικών με κριτήριο την εσωτερική αναπαράστασή τους. Προσωπικά, μέχρι να δω τη συγκεκριμένη συζήτηση, δεν είχα παρατηρήσει ότι η ύλη "νομιμοποιεί" ένα τέτοιο ερώτημα και ποτέ δεν είχα ασχοληθεί με αυτό πέρα από την απλή αναφορά στην "αλφαβητική σειρά".

Επιχειρώντας λοιπόν, να κάνω λίγο το "δικηγόρο του διαβόλου", σκέφτομαι τα εξής:

Η ύλη περιλαμβάνει αλφαριθμητικές πληροφορίες (και καλά κάνει), τις οποίες μπαίνει στη διαδικασία να διακρίνει και να συγκρίνει σε διάφορες περιπτώσεις όπως "κακός" < "καλός", απάντηση = "Ν" ή απάντηση = "ν", σύγκριση προκειμένου να γίνει ταξινόμηση ονομάτων κ.ο.κ.

Επιπλέον η αναφορά, στη σελίδα 53, του πίνακα του παραρτήματος επιτρέπει την κατανόηση της διάταξης των χαρακτήρων (αριθμητικών ψηφίων, πεζών, κεφαλαίων). Το ότι ο πίνακας του παραρτήματος έχει λάθος όνομα, δε νομίζω ότι πρέπει να μας προβληματίζει σε σχέση με την πιθανή διαπίστωση κάποιου διδακτικού στόχου που θα μπορούσε να είναι .. η κατανόηση της έννοιας της εσωτερικής αναπαράστασης των αλφαριθμητικών με "κωδικούς" που είναι αριθμοί (ανεξάρτητα από κωδικοσελίδες κ.λπ) στοιχείο στο οποίο οφείλεται και η δυνατότητα να συγκρίνονται.

Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι ο στόχος ήταν να απομνημονεύσουν οι μαθητές τους κωδικούς, αλλά να αντιληφθούν την έννοια της εσωτερικής αναπαράστασης και ιδιαίτερα της διάταξης των χαρακτήρων (από την άλλη βέβαια, στην ίδια σελίδα αναφέρεται ότι υπάρχουν και άλλες κωδικοποιήσεις ενώ πουθενά δεν αναφέρεται ότι η κωδικοποίηση που ακολουθεί η ΓΛΩΣΣΑ είναι αυτή του πίνακα του παραρτήματος. Τέλος πάντων..)

Αν δεν υπήρχε, εντός ύλης, αναφορά στο συγκεκριμένο πίνακα δε θα "ανησυχούσα". 

Προσωπικά ΔΕΝ θεωρώ ιδιαίτερα άξιο λόγου ένα ερώτημα που θα προσπαθεί να εξετάσει τη σχετική διάταξη πεζών – κεφαλαίων, δεν το θεωρώ όμως αδύνατο 'με το γράμμα του νόμου'. Ιδιαίτερα μετά το περυσινό ερώτημα (μέσα από το βιβλίο) που έκανε διάκριση πεζών και κεφαλαίων. Εάν δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ πεζών και κεφαλαίων, τι νόημα έχει ο έλεγχος απάντηση = 'Ν' ή απάντηση = 'ν'.  Το συγκεκριμένο ερώτημα βέβαια δεν εξέταζε διάταξη μεταξύ 'Ν' και 'ν', όμως...

Δεν ξέρω.. εγώ πάντως θα τα διαθέσω αυτά τα 10 λεπτά.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Για το λόγο αυτό έγραψα κι εγώ ότι ΔΕΝ θέλω να ζαλίζω τα παιδιά με λεπτομέρειες. Τους λέω ότι α<ω και τέεεεελος!!

Όλγα, κι εγώ έτσι τους το περιγράφω. Γράψτε τους αριθμούς από 1 ως 24 και δίπλα τα γράμματα αλφαβητικά. Και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι!!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 08 Δεκ 2010, 09:34:52 ΜΜ
Για το λόγο αυτό έγραψα κι εγώ ότι ΔΕΝ θέλω να ζαλίζω τα παιδιά με λεπτομέρειες. Τους λέω ότι α<ω και τέεεεελος!!

Όλγα, κι εγώ έτσι τους το περιγράφω. Γράψτε τους αριθμούς από 1 ως 24 και δίπλα τα γράμματα αλφαβητικά. Και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι!!

Συμφωνώ, με τον Λάμπρο, Όσο πιο απλά τόσο πιο καλά είναι και για τα παιδιά και για εμάς.

Vangelis

Κάθε σύγκριση που προκύπτει απο τη λογική μπορεί να χρησιμοποιηθεί.  Δηλαδή είναι εύκολο για το παιδί να καταλάβει ότι το Α είναι μικρότερο απο το Β όπως το 0 είναι μικρότερο απο το 1.  Το πρόβλημα αρχίζει με τα τονούμενα γράμματα.  Εκεί  δεν είιναι εύκολο να εξηγηθεί γιατί ισχύει ότι α < ά.   Το τελευταίο ερώτημα δεν είναι πιθανό να τεθεί εκτός και αν δίνεται απο την εκφώνηση της άσκησης.
Υπήρχε ένα ωραίο μάθημα αρχιτεκτονικής υπολογιστών που τα διευκρινίζαμε αυτά αλλα χάθηκε και αυτό.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Vangelis στις 14 Δεκ 2010, 12:56:57 ΠΜ

Υπήρχε ένα ωραίο μάθημα αρχιτεκτονικής υπολογιστών που τα διευκρινίζαμε αυτά αλλα χάθηκε και αυτό.


τί μου θύμησες...

πάντως για το α<ά θεωρώ δεδομένο ότι θα υπάρχει στο περιεχόμενο της άσκησης ως δεδομένο. τα παιδιά δε γνωρίζουν όσα γνωρίζουμε εμείς!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Sergio

Παράθεση από: Vangelis στις 14 Δεκ 2010, 12:56:57 ΠΜ
είναι εύκολο για το παιδί να καταλάβει ότι το Α είναι μικρότερο απο το Β όπως το 0 είναι μικρότερο απο το 1

Κι όμως Βαγγέλη. Παρά το γεγονός ότι χρόνια τώρα το παρουσιάζω όπως ανέφερε σε προηγούμενο σχόλιό του και ο Λάμπρος:
"θα λέτε από μέσα σας: 1 - 2 - 3 - 4 ... Α - Β - Γ - Δ"
κάποια, σε ΠΑΡΑ πολλές περιπτώσεις, δείχνουν να εγκλωβίζονται στη σκέψη "..το Α είναι το μεγαλύτερο από τα γράμματα..".

Μάλιστα ένας μαθητής προσπάθησε κάποια στιγμή να μου αιτιολογήσει γιατί μπερδεύτηκε, λέγοντας το Α μπαίνει πάνω - πάνω στις καταστάσεις ενώ το Ω στον πάτο. Φοβάμαι ότι ο συνειρμός που τα μπερδεύει είναι ο άξονας Υ των μαθηματικών, ενώ θεωρούμε δεδομένο ότι θα το ερμηνεύσουν με το παράδειγμα του άξονα Χ (!!)  Αυτά όμως είναι συνηθισμένα να βλέπουν τα ονόματα σε αλφαβητική σειρά, το ένα κάτω από το άλλο οπότε ο συνειρμός μάλλον τα οδηγεί στον κατακόρυφο άξονα που το ΕΠΑΝΩ σημαίνει ΜΕΓΑΛΟ και το ΚΑΤΩ - ΜΙΚΡΟ.

Μετά τη συζήτηση που έγινε πριν τα χριστούγεννα σε αυτό το post (πολύ καλό timing), ενώ δεν εγκατέληψα τον τρόπο περιγραφής που είπα στην αρχή, την πρώτη φορά που μου το είπαν λάθος, τους γύρισα στον πίνακα ASCII του παραρτήματος και διέθεσα 5 λεπτά για να τους παρουσιάσω την έννοια της κωδικοποίησης των χαρακτήρων με αριθμούς.  Ήμουν ασφαλώς σαφής ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μάθουν τον πίνακα, όμως κατανόησαν εύκολα ότι το Α είναι "μικρότερο" του Β σε επίπεδο αναπαράστασης και επομένως και σύγκρισης.

Από τότε δε μου το ξαναμπέρδεψαν. ΤΥΧΑΙΟ ;; :D
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Αυτό που λέει ο Σέργιος το έχω δει κι εγώ: Είναι συνηθισμένο να νομίζουν ότι  το Α είναι μεγαλύτερο του Β, κ.ο.κ.
Μια ακόμα ερμηνεία: Στις μικρές τάξεις του Δημοτικού οι βαθμοί είναι Α, Β και Γ. Το Α είναι μεγαλύτερο του Β και το Β μεγαλύτερο του Γ...  :D

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πιστεύω ότι η ίδια σύγχυση υπάρχει  σε πολλούς μαθήτες από ότι έχω παρατηρήσει.
Αυτό που λέω στους μαθητές μου είναι αυτό που αναφέρει και ο sergio ότι ισχύει για τους αριθμούς 1 ,2,3 ισχύει για τα γράμματα Α, Β,..

P.Tsiotakis

"όσο συνεχίζουμε, αυξάνεται η ποσότητα:  1, 2, 3, ...
α, β, γ, ..."

Σπύρος Δουκάκης

Πράγματι και εγώ παρατηρώ ότι αρχικά οι μαθητές έχουν αυτήν την νοητική σύγκρουση (και λόγω της παρατήρησης του Sergio αλλά και του Νίκου) όπου θέτουν ότι το Α είναι πρώτο στην κατάσταση και το Ω τελευταίο, ή ότι το Α είναι ο καλύτερος βαθμός και το Γ ο χειρότερος. Είναι μία πολύ καλή πάσα (η πρώτη παρατήρηση) όπου

μπορούμε να αξιοποιήσουμε και να παρουσιάσουμε απλοϊκά την κατάσταση του τμήματος για να δείξω ότι το Α είναι μικρότερο του Β, σχετίζοντας το επώνυμο του μαθητή με τον αύξοντα αριθμό που έχει στην κατάσταση.

ή με άλλα λόγια

1 Αααα
2 Αααβ
3 Ααβα
4 Αγαα

κ.ο.κ.

αλλά και η τελευταία σελίδα που έχει τους χαρακτήρες σχετιζόμενες με έναν αριθμό, βοηθάει να το καταλάβουν...

Sergio

#21
Παράθεση από: olga_ath στις 05 Δεκ 2010, 07:46:18 ΜΜ
Πολλά ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Σε αυτό το σημείο καταλαβαίνω ότι μια ολοκληρωμένη λύση για αυτήν την άσκηση σημαίνει αυτόματα ότι ξεφευγουμε από τα πλαίσια του μαθήματος.

Δε νομίζω ότι ξεφεύγουμε καθόλου.. Ακριβώς αυτό που ρώτησες είναι που πρέπει να μπορεί να κάνει ο μαθητής προκειμένου να κατασκευάσει τον αλγόριθμο που του 'αφήνεται ως άσκηση', στη σελίδα 56 του βιβλίου..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: sstergou στις 05 Δεκ 2010, 03:34:18 ΜΜ
..τι γίνεται στην περίπτωση όπου το πρώτο γράμμα είναι κεφαλαίο και το δεύτερο μικρό; .. ξεφεύγουμε από τον στόχο του μαθήματος ..

Εδώ όντως ξεφεύγουμε από το σκοπό του μαθήματος.  Αρκεί επομένως να υπάρχει η παραδοχή (σημείωση, παρατήρηση) ότι τα ονόματα είναι στα κεφαλαία.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Aν θυμάμε καλά, στα θέματα πανελληνίων υπάρχει τέτοια διευκρίνηση ώστε να μην δημιουργείτα αυτή η σύγχηση μεταξύ των παιδιών , αν Α > α κλπ.


elenitaaaaa

αφου δε γινεται διαχωρισμος μεταξυ πεζων-κεφαλαιων πως ειναι δυνατον να υπαρξει συγκριση?

Λάμπρος Μπουκουβάλας

εγώ εφαρμόζω την εξής τακτική:
τους βάζω και γράφουν τους αριθμούς από 1-24 και δίπλα τα γράμματα, για να καταλάβουν ποιο γράμμα είναι το μεγαλύτερο.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

elenitaaaaa

υπαρχει διαχωρισμος πεζων κεφαλαιων στη ΓΛΩΣΣΑ? κ αν δεν υπαρχει πως γινεται να υπαρχει συγκριση αναμεσα σε πεζα - κεφαλαια???

Νίκος Αδαμόπουλος

Δεν αναφέρεται τέτοιος διαχωρισμός, για αυτό στις σχετικές ασκήσεις θα πρέπει να υπάρχει κάποια επισήμανση, π.χ. ότι όλα τα αλφαριθμητικά θα δίνονται με κεφαλαία...

Αυτό λέει και παραπάνω (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3490.msg37030#msg37030) ο Σέργιος και στη συνέχεια ο Γιώργος...

elenitaaaaa


μ-Ziq

Καλησπέρα, πολύ ωραίο thread. Νομίζω το παρακάτω δεν έχει συζητηθεί.

Τι λέτε, είναι οι παρακάτω εκφράσεις αληθείς ή ψευδείς;

"ΟΛΙ"<"ΟΛΙΑ"

"ΟΛΙ "<"ΟΛΙΑ"

"ΟΛΙ "<"ΟΛΙ9"

petrosp13

Νομίζω ότι αν ονομάσεις 2 αρχεία σε έναν φακελο με ονόματα τις περιπτώσεις που δίνεις και τα ταξινομήσεις αλφαβητικά, θα έχεις την απάντηση  :)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

μ-Ziq

Ευχαριστώ για την απάντηση!

Όπως φοβόμουν, το παραπάνω πείραμα οδηγεί σε ένα μικρό μπέρδεμα:

Σε Windows 7 το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως

"ΟΛΙ "="ΟΛΙ"<"ΟΛΙ9"<"ΟΛΙΑ"

Οι δύο τελευταίες σχέσεις είναι για εμένα οι αναμενόμενες, ενώ δεν επιτρέπεται η δημιουργία αρχείου με όνομα "ΟΛΙ " τη στιγμή που υπάρχει αρχείο με όνομα "ΟΛΙ" (άρα θεωρώ πως "ταυτίζονται").

Το ίδιο πείραμα σε... Windows xp πάλι, δίνει το (κάπως απρόσμενο)

"ΟΛΙ9"<"ΟΛΙ "<"ΟΛΙ"<"ΟΛΙΑ"

Δεν είμαι σίγουρος τι μπορεί να παρατηρηθεί αν κανείς το δοκιμάσει και σε άλλα λειτουργικά, καθώς και τι συμβαίνει "πραγματικά" στη ΓΛΩΣΣΑ.

Τα σχόλιά σας είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτα!

itt

#32
Παράθεση από: μ-Ziq στις 13 Μαΐου 2014, 04:04:38 ΜΜ
Ευχαριστώ για την απάντηση!

Όπως φοβόμουν, το παραπάνω πείραμα οδηγεί σε ένα μικρό μπέρδεμα:

Σε Windows 7 το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως

"ΟΛΙ "="ΟΛΙ"<"ΟΛΙ9"<"ΟΛΙΑ"

Οι δύο τελευταίες σχέσεις είναι για εμένα οι αναμενόμενες, ενώ δεν επιτρέπεται η δημιουργία αρχείου με όνομα "ΟΛΙ " τη στιγμή που υπάρχει αρχείο με όνομα "ΟΛΙ" (άρα θεωρώ πως "ταυτίζονται").

Το ίδιο πείραμα σε... Windows xp πάλι, δίνει το (κάπως απρόσμενο)

"ΟΛΙ9"<"ΟΛΙ "<"ΟΛΙ"<"ΟΛΙΑ"

Δεν είμαι σίγουρος τι μπορεί να παρατηρηθεί αν κανείς το δοκιμάσει και σε άλλα λειτουργικά, καθώς και τι συμβαίνει "πραγματικά" στη ΓΛΩΣΣΑ.

Τα σχόλιά σας είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτα!

H διαφοροποίηση πολύ πιθανόν να είναι θέμα encoding. Το ερώτημα στα πλαίσια του μαθήματος είναι, ποια η σχέση διάταξης του Α και του 9 πχ. Αλλά νομίζω ότι αυτό είναι μια λεπτομέρεια που δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για το ΑΕΠΠ.

Λαμπράκης Μανώλης

καλημέρα σε όλους

ήθελα να κάνω και εγώ κάποιες ερωτήσεις για αλφαριθμητικά

1)  "αβ"<"αβγ" σωστά ?? πως μπορούμε να το εξηγήσουμε αυτό ?? δηλαδή την περίπτωση να είναι ίδιοι οι χαρακτήρες και να έχουμ εένα χαρακτήρα παραπάνω

2) στο παρπάρτημα του βιβλίου στον κώδικ ASCII (μάλλον unicode με ελληνικά σωστά??) στις πίσω σελίδες, το πάνω αριστερά και το κάτω δεξιά κουτί είναι κενό, μήπως μπορεί να μου πει κάποιος τι αναπαριστά το καθένα ?? λίγο που το έψαξα, το πάνω είναι το διάστημα και το κάτω κενό (δίχως τιμή ???)

3) πως ξεχωρίζει ο υπολογιστής τον χαρακτήρα "1" από τον αριθμό 1 ??? σε μία άσκηση πχ έχουμε δηλώσει μία μεταβλητή χαρακτήρα, και πληκτρολογήσουμε σε αυτή 1, τότε είναι ο χαρακτήρας 1 λόγω δήλωσης σωστά ??

ευχαριστώ πολύ

itt

Παράθεση από: mkouv στις 10 Ιουλ 2014, 08:26:59 ΠΜ
1)  "αβ"<"αβγ" σωστά ?? πως μπορούμε να το εξηγήσουμε αυτό ?? δηλαδή την περίπτωση να είναι ίδιοι οι χαρακτήρες και να έχουμ εένα χαρακτήρα παραπάνω

O πιο απλός τρόπος να το εξηγήσεις είναι να σκεφτείς ότι έχεις ένα λεξικό. Στο λεξικό πχ, το "και" είναι πριν το "καιρός". (Άλλωστε λεξικογραφική διάταξη ονομάζεται)
Παράθεση από: mkouv στις 10 Ιουλ 2014, 08:26:59 ΠΜ

3) πως ξεχωρίζει ο υπολογιστής τον χαρακτήρα "1" από τον αριθμό 1 ??? σε μία άσκηση πχ έχουμε δηλώσει μία μεταβλητή χαρακτήρα, και πληκτρολογήσουμε σε αυτή 1, τότε είναι ο χαρακτήρας 1 λόγω δήλωσης σωστά ??

Ναι.

Λαμπράκης Μανώλης

ωραία ευχαριστώ

καμιά ιδέα για τα κενά στο παράρτημα με τον ascii ;; καλό βράδυ σε όλους