Εργαστηρια πληροφορικης και covid 19

Ξεκίνησε από παρις, 06 Ιουν 2020, 08:03:35 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

παρις

Δουλευει κανεις εργαστηριο την συγκεκριμενη περίοδο με τον covid-19;
Κρατατε αποστασεις και βαλατε μεμβρανες στα πληκτρολογια;
Αναγκαστικα δεν το λειτουργω. Δεν εχω ουτε τις αποστασεις ουτε τις μεμβρανες.

Απο Σεπτεμβρη τι θα κανουμε;

happiness

Τώρα λοιπόν που έφτασε ο Σεπτέμβρης, τι κάνουμε τελικά;
Τι μέτρα θα υλοποιήσετε στα εργαστήριά σας; Τι λύσεις έχετε σκεφτει;

George Eco

Αυτό είναι το πρόβλημα ή πως βγήκε οδηγία να διδάξετε στα σχολεία γραμμικά το μάθημα όπως είναι στην ύλη του ΦΕΚ;;

happiness

Παράθεση από: George Eco στις 08 Σεπ 2020, 01:22:11 ΠΜ
Αυτό είναι το πρόβλημα ή πως βγήκε οδηγία να διδάξετε στα σχολεία γραμμικά το μάθημα όπως είναι στην ύλη του ΦΕΚ;;
Για μένα, που έχω άτομο υψηλού κινδύνου στο σπίτι μου, αυτό είναι μεγαλύτερο πρόβλημα :/
Βέβαια, φέτος είμαι Αθμια οπότε δεν επηρεάζει προσωπικά πολύ αυτή η οδηγία, αλλά τέλος πάντων αυτό είναι άλλη συζήτηση.

Mxyzptlk

happiness μην απαντας, ο ανθρωπος ειναι στην κοσμαρα του. Εσυ εισαι σε εργαστηριο με 25 παιδια διπλα διπλα και αυτος σε φροντιστηριο με 5-6 ατομα.
κυριε george eco θεωρω το σχολιο σας απαραδεκτο οταν κινδυνευουν τοσοι καθηγητες σε δημοσια και ιδωτικα σχολεια με 25αρια τμηματα σε εργαστητια με 10 υπολογιστες να γραφετε ειρωνικα οτι το προβλημα ειναι η υλη. Ας κοιταξουμε λιγο τους γυρω μας. Εγω ανηκω σε ευπαθη ομαδα αλλα δεν με καλυπτει ο νομος πρπει να μπω στην ταξη.
Εσει σε ταξη με 5-6 ατομα δεν πρεπει να μιλατε.

za√‘ag

Προσωπικά σκέφτηκα να αλλάξω τη διάταξη για να μην είναι ο ένας δίπλα στον άλλο ... Ακόμα δεν έκανα τις συνδέσεις με ρεύμα και πρίζες δικτύου. Δεν ξέρω αν είναι καλύτερα. 12 υπολογιστές και 1 για μένα.
Τι λέτε;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

happiness

Πως μπορείς να αλλάξεις την διάταξη; Να τους πας που;

za√‘ag

Παράθεση από: happiness στις 09 Σεπ 2020, 06:20:07 ΜΜ
Πως μπορείς να αλλάξεις την διάταξη; Να τους πας που;

Τώρα είναι αντικριστά ο ένας από τον άλλο και διαγώνια. Πέρυσι ήταν δίπλα δίπλα και τα παιδιά κοιτούσαν προς τα παράθυρα ...
Δεν ξέρω αν φαίνεται καλά στη φωτό
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

happiness

Παράθεση από: za√'ag στις 10 Σεπ 2020, 03:53:03 ΜΜ
Τώρα είναι αντικριστά ο ένας από τον άλλο και διαγώνια. Πέρυσι ήταν δίπλα δίπλα και τα παιδιά κοιτούσαν προς τα παράθυρα ...
Δεν ξέρω αν φαίνεται καλά στη φωτό
Α ναι, καλό.

happiness

Εγώ επειδή φέτος έχω πετύχει σε μεγάλες αίθουσες που διαθέτουν και κανονικά θρανία, θα διαθρώσω το μάθημά μου έτσι ώστε να κάθονται εκ περιτροπής τα παιδιά, μισή ώρα οι μισοί, μισή οι άλλοι μισοί. Θα προσθέσω και αρκετές pen n paper δραστηριότητες και θεωρία για τους "σε θρανία" και οι "σε υπολογιστή" θα κάνουν πρακτική εξάσκηση της θεωρίας. Κάπως έτσι το σκέφτομαι. (δημοτικό)

nikosx

Με την απολύμανση πληκτρολογίων και άλλων υλικών εργαστηρίου τι θα κάνετε συνάδελφοι; Σκεφτόμαστε δια φορές λυσεις, μεταξύ άλλων και uv, έχει κανείς καμιά ιδέα;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pgrontas

Κατά τη γνώμη μου, πιο σημαντικός είναι ο επαρκής αερισμός του εργαστηρίου αν δεν υπάρχει διάλειμμα μεταξύ των ωρών και μπαίνουν διαφορετικά τμήματα.

Θεωρώ ότι οι διάφορες προτάσεις με ζελατίνες, μεμβράνες, σακούλες κλπ. δεν λύνουν κάποιο πρόβλημα σε ό,τι αφορά την προστασία των μαθητών.
Γενικά η όλη φάση με αυτές τις προτάσεις είναι και λίγο security theater, αφού οι μαθητές θα κάθονται δίπλα - δίπλα. Μάλλον το κίνητρο είναι να μην βρεθούμε εκτεθείμενοι και όχι η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.

Τέλος πάντων, η αρχική μου σκέψη ήταν να καθαρίζουν οι ίδιοι οι μαθητές με αντισηπτικά μαντηλάκια (αυτά που χρησιμοποιούμε για τα χέρια) υπολογιστες  και ποντίκια πριν κάθε χρήση, αλλά δυστυχώς ο δήμος μας το θεωρεί πολυτέλεια και δεν μας προμηθεύει. Θα κάνω και μια προσπάθεια με τον σύλλογο γονέων, αν και εκεί μπαίνουν άλλα ζητήματα (πχ. δεν είναι σωστό να ζητούμε από τους γονείς να καλύψουν το κόστος ή τι θα συμβεί αν ένα παιδί δεν έχει τα μαντηλάκια μια μέρα).

Τώρα θα προσπαθήσω να αποφύγω τις πολλές εναλλαγές κάνοντας συνεχόμενα δίωρα ή τάξη-εργαστήριο και μετά ανάποδα. Αυτό βέβαια εξαρτάται και δυσκολεύει το πρόγραμμα.
Αν υπάρχει διάλειμμα, έχω εξασφαλίσει ότι το εργαστήριο έχει προτεραιότητα από τις καθαρίστριες αφού εκεί μπαίνουν μαθητές από διαφορετικές τάξεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

Παιδιά, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι τα (ημί)μετρα που προβλέπονται από τις εγκυκλίους είναι είτε ανεφάρμοστα στην πράξη είτε δε διασφαλίζουν την προστασία των μαθητών και τη δική μας. Δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο μέτρα για την καθυστέρηση της μετάδοσης της νόσου και περισσότερο ψυχολογικού χαρακτήρα.

Προσωπικά οι ζελατίνες μου φάνηκαν εντελώς άβολες, μη ασφαλείς (σκίζονταν, τρύπαγαν, δίπλωναν κτλπ) και υπερβολικά χρονοβόρες στην τοποθέτηση. Από τον Μάιο που ανοίξαμε μετά το lock-down βασίστηκα περισσότερο στον καθαρισμό πληκτρολογίου/ποντικιού με πανάκι εμποτισμένο με αντιβακτηριακό καθαριστικό (αυτά τα γνωστά anti-bacterial) παρά σε μεμβράνες μίας χρήσης.

Βρήκα αυτό τον τρόπο πιο γρήγορο και οικονομικό από τα μαντιλάκια. Θεωρητικά τουλάχιστον είναι το ίδιο αποτελεσματικός, χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στον εξοπλισμό (δεν ψεκάζουμε απ' ευθείας πάνω στο πληκτρολόγιο/ποντίκι αλλά βρέχουμε με το σπρέι το πανάκι). Σημαντικό είναι πως λειτουργεί καλά και ψυχολογικά αφού οι μαθητές, που σε πολλές περιπτώσεις καθάριζαν οι ίδιοι μόλις κάθονταν, δεν παραπονέθηκαν αλλά θεωρούσαν ότι έχει γίνει κανονικά απολύμανση και με το παραπάνω.

Στο σχολείο οργανικής μου δεν υπάρχει παρουσία καθαρίστριας κατά τη διάρκεια του ωραρίου. Δεν έγινε τέτοια επέκταση της σύμβαση από το Δήμο. Νομίζω πως στην πράξη είτε ο εκπ/κός είτε οι μαθητές θα αναλάβουν την καθαριότητα-απολύμανση. Έστω και αν υπήρχε 1 άτομο να καθαρίζει, τι θα προλάβει να κάνει σε ένα διάλλειμα; Κάποιος θα πει : "είναι δουλειά μας;". Προφανώς όχι αλλά ουσιαστικά αναγκαζόμαστε κάτω από την πίεση των περιστάσεων.

Τώρα για το δίπλα-δίπλα... Αφού στην τάξη κάθονται ανά δύο, η όποια έκθεση στον ιό είναι γεγονός. Ιδανικά θα μπορούσαν κάποια εργαστήρια να αναδιαρθρωθούν αλλά αυτό δεν είναι εφικτό σε κάθε περίπτωση αφού μπορεί να απαιτούνται ηλεκτολογικές εργασίες, επέκταση της δομημένης καλωδίωσης κ.α που δεν μπορούν να γίνουν άμεσα.

evry

Οι μεμβράνες πάντως μάλλον μας τέλειωσαν. Στην τελευταία ΚΥΑ με ημερομηνία 8/9 δεν μιλάει για μεμβράνες αλλά για τακτικό καθαρισμό των πληκτρολογίων και ποντικιών πριν/μετά το μάθημα.
Το καθαριστικό που λες είναι μια καλή λύση αλλά θα πρέπει οι μαθητές πριν μπουν στο εργαστήριο να χρησιμοποιήσουν και αντισηπτικό για τα χέρια τους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

za√‘ag

Παράθεση από: za√'ag στις 10 Σεπ 2020, 03:53:03 ΜΜ
Τώρα είναι αντικριστά ο ένας από τον άλλο και διαγώνια. Πέρυσι ήταν δίπλα δίπλα και τα παιδιά κοιτούσαν προς τα παράθυρα ...
Δεν ξέρω αν φαίνεται καλά στη φωτό
Φαίνεται λίγο καλύτερα;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

ilias_s

Παράθεση από: evry στις 13 Σεπ 2020, 02:15:29 ΜΜ
... αλλά θα πρέπει οι μαθητές πριν μπουν στο εργαστήριο να χρησιμοποιήσουν και αντισηπτικό για τα χέρια τους.

Ούτως ή άλλως δεν πρέπει να συστήνουμε να γίνεται και αυτό;

happiness

Τα αντισυπστικά μαντηλάκια τα πρότεινα και εγώ στο σχολείο , αλλά ο διευθυντής μου αντιπαρέταξε ότι μετά από λίγο καιρό θα αρχίσουν να κολλάνε τα πληκτρολόγια από την "μάκα" που μαζεύεται από την συνεχή τους χρήση. Ομολογώ ότι πιστεύω ότι έχει δίκιο. Το υγρό από τα μαντηλάκια θα πέφτει ανάμεσα στα πλήκτρα και σιγά σιγά θα γίνει "μάκα".