Χώρος του προβλήματος

Ξεκίνησε από nsamaras, 28 Σεπ 2010, 12:59:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nsamaras

Θα μπορούσατε να δώσετε κάποιον "επίσημο" ορισμό για το τι είναι χώρος του προβλήματος;
Στην διδασκαλίατης θεωρίας πώς εξηγήτε στους μαθητές τί είναι χώρος του προβλήματος;

Ως ορισμό δίνω "το σύνολο των κανόνων και περιορισμών" του προβλήματος. Πιστεύετε οτι είναι σωστό;

Συνήθως προσπαθώντας να δώσω έναν παράδειγμα για το συγκεκριμένο θέμα αναφέρω τις εκλογές (μαθητικές, βουλευτικές, ευροεκλογές). Πχ οι μαθητικές εκλογές υπόκεινται στους κανονισμούς του σχολείου και περιορίζονται στο σχολικό περιβάλλον. Οι βουλευτικές αντίστοιχα στο σύνταγμα ακι οι ευροεκλογές στο ευροσύνταγμα.
Επίσης τους αναφέρω οτι σε αριθμητικές πράξεις με πρόσημα οι αριθμοί πρέπει να ανήκουν στον "χώρο" των ακεραίων.
Αναμένω τις προσωπικές σας απόψεις επί του θέματος. ::)
για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

klitos

Επίσημο ορισμό δν μπορω να δωσω μπορω ομως να περιγραψω οτι "χωρος ειναι ο φυσικός χωρος που αναφέρετε το πρόβλημα" πχ θα μπορούσε να ειναι μια ξενοδοχειακη μοναδα ή ενα σχολειο ή ενα συνολο αριθμων κλπ . "Την πληροφορία αυτή την προσφερουν τα δεδομενα"
Παραδειγμα
Σε ενα συνεδριο ακουγεται η φραση " .... οταν τα ατομα ερθουν κοντα τοτε ..."
Αν το συνεδριο ειναι για πυρινικους-φυσικους-χημικους τοτε σημαινει...
Αν το συνεδριο ειναι ψυχολογων-κοινωνιολογων τοτε σημαινει ...

Αναμενω και εγω αλλες αποψεις
κλητος χατζηγεωργιου

Circle

Στο γυμνάσιο "καλά" παραδείγματα (δηλ. εύκολες, οικείες καταστάσεις) είναι:
α) οργάνωση εκδρομής στο σχολείο - οργάνωση εκδρομής στο σπίτι

  • όπου για την οργάνωση εκδρομής στο σπίτι δεν χρειάζονται οι δηλώσεις κηδεμόνα που είναι απαραίτητες για το σχολείο
β) έχω 5 μήλα και χρειάζομαι 7 μήλα για να φτιάξω μηλόπιτα

  • στο δημοτικό "λέγαμε" ότι δεν γίνεται (χώρος προβλήματος: φυσικοί αριθμοί)
  • στο γυμνάσιο λέμε 5 - 7 = -2 άρα μου λείπουν δύο μήλα για τη μηλόπιτα!  :laugh: (χώρος προβλήματος: ακέραιοι αριθμοί)
Μετά όταν τους ζητάω άλλα παραδείγματα συνήθως αναφέρουν τις εκλογές μαθητικές, δημοτικές κτλ...

Η οργάνωση σχολικής εκδρομής μου φαίνεται καλό παράδειγμα.  Αυτό με τη μηλόπιτα για το γυμνάσιο είναι οκ, δεν ξέρω όμως πως μπορείς να το προσαρμόσεις για το Λύκειο!  :angel:  ...


eirene_s

Παράδειγμα επίσης κατανοητό είναι στο πρόβλημα ''κάνω δίαιτα να χάσω βάρος''.

- αν έχω πόβλημα υγείας και έχει π.χ. μειωθεί η κινητικότητα μου : υγεία.
- αν θέλω απλά να γίνω πιο όμορφη : καλαισθησία.

Το παράδειγμα αυτό υπαρχει σε κάποιο από τα βοηθήματα του εμπορίου αλλά αυτή τη στιγμή δεν θυμάμαι σε ποιο. Γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα παιδιά όπως και αυτό με τις εκλογές βέβαια.

Ε.Σ.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Χώρος προβλήματος είναι σε ποιόν τομέα αναφέρεται πχ αν είναι ένα πρόβλημα επίλυσης μιας εξίσωσης, τοτε αναφέρεται στα μαθηματικά και ο χώρος είναι αυτός.
Ετσι μπορεί να υπάρχει ως χώρος η στατιστική ή η καθημερινότητα κλπ

grdereken

Και εμένα με είχε προβληματίσει αυτό το θέμα και έχω καταλήξει σε παραδείγματα όπως αυτό με τα " ..άτομα " που αναφέτεται παραπάνω. Για να κατανοήσεις ένα πρόβλημα πρέπει να ανήκεις στο χώρο του προβλήματος, π.χ. για ένα ιατρικό πρόβλημα πρέπει να είσαι γιατρός για να το κατανοήσεις. Διαφορετικά θα πρέπει να το ψάξεις περισσότερο και να κάνεις ερωτήσεις σε πρόσωπα που ανήκουν στο συγκεκριμένο χώρο. Έτσι αρκετές φορές όταν ακούς άτομα να μιλούν για θέματα του χώρου τους  σου φαίνονται ακαταλαβίστικα. Ένα παράδειγμα που χρησιμοποιώ είναι η διαφορετική ερμηνεία που μπορεί να δώσει κάποιος στο πρόβλημα "Η μνημη με τον καιρό δεν επαρκεί για τις στοιχειώδης λειτουργίες". Ένας πληροφορικός θα καταλάβει ότι αυξήθηκαν οι απαιτήσεις της δουλειάς και ο υπολογιστής θέλει αναβάθμιση ενώ ένας γιατρός ότι πρόκειται για σύμπτωμα μιας νόσου π.χ.  Αλτσχάιμερ...........

gthal

Πολύ πετυχημένα αυτά τα παραδείγματα με το Αλτσχάιμερ και με τα άτομα !   ;)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός