Σειρά διδασκαλίας κεφαλαίων

Ξεκίνησε από Βαγγέλης  Κανίδης, 21 Νοε 2005, 10:46:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Βαγγέλης  Κανίδης

Συνάδελφοι μια ερώτηση  
Παλαιότερα είχε κυκλοφορήσει μια οδηγία που έλεγε ότι το κεφάλαιο 7  και 8 διδάσκεται παράλληλα με το 2 ενώ το κεφάλαιο 9 παράλληλα με το 3.
Μήπως κάποιος γνωρίζει με ποιά εγκύκλιο - οδηγία είχε έρθει και ποιός την είχε στείλει;

Εσείς τι κάνετε  στο σχολείο σας;

Προσωπικά κάνω το 7 και το 8 αφού τελειώσω το 2 στα πλαίσια μιας γενικής επανάληψης των δομών επιλογής και επανάληψης με περισσότερη αυστηρότητα.  Έτσι αφού οι μαθητές γνωρίσουν τη "Γλώσσα" μπορούμε να κάνουμε και μερικά εργαστηριακά μαθήματα για να δούν  στην πράξη τη λειτουργία των δομών.  
Το ίδιο θα κάνω και με το 3 και 9.

Sergio

Βαγγέλη,  δυστυχώς οι χρονικοί περιορισμοί (αριθμός εβδομαδιαίων ωρών - διάρκεια σχολ.χρονιάς) δε νομίζω ότι αφήνει πολλά περιθώρια για αποδοτική εφαρμογή του μοντέλου σπείρας στη διδασκαλία του μαθήματος.  Και εγώ κάνω κάτι ανάλογο αυτού που περιγράφεις, σε λίγο μεγαλύτερη ανάλυση.  

Διδάσκω δομή επιλογής από το 2 (μέχρι σελ.39) με πολλές ασκήσεις στον πίνακα και με ιδιαίτερη έμφαση στη δομημένη κατασκευή διαγραμμάτων ροής παράλληλα με τη σύνταξη ψευδοκώδικα.  Στη συνέχεια (όταν «μπουν στο νόημα») διδάσκω το 7 και το μισό 8 (μέχρι σελ. 173) επισημαίνοντας τις διαφορές ψευδογλώσσας και προγραμματιστικού περιβάλλοντος (και του λόγους ύπαρξής τους) και τους διαθέτω λίγες ώρες εξάσκησης στο εργαστήριο.  Σε αυτό το σημείο κάνω και την πρώτη «στάση εξέτασης» με διαγώνισμα στη δομή επιλογής.

Συνεχίζω στη δομή επανάληψης από το υπόλοιπο του 2.  Επανάληψη της ενότητας κάνω με το υπόλοιπο κεφάλαιο 8 και δεύτερη «στάση εξέτασης» αποκλειστικά σε δομές επανάληψης (που εμπεριέχει και την επιλογή μέσα από την υλοποίηση επαναληπτικών μηχανισμών όπως ο μετρητής και ο αθροιστής)

Το ίδιο κάνω και με τους πίνακες (3 στην αρχή και μετά 9), κάνοντας και εδώ δύο «στάσεις εξέτασης», μία μεταξύ μονοδιάστατων και δισδιάστατων πινάκων και μία μετά τους δισδιάστατους.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis

Κε Κανίδη, η σπυροειδής προσέγγιση αναφέρεται στο βιβλίο του καθηγητή. Δεν γνωρίζω αν ήρθε ποτέ κάποιο επίσημο έγγραφο που να ορίζει τη σειρά διδασκαλίας των κεφαλαίων (μάλλον δεν υπάρχει).

Μάλλον το καλύτερο σενάριο είναι:
- Δομή ακολουθίας - κεφάλαιο 7
- Δομή επιλογής - κεφάλαιο 8
- Δομή επανάληψης - κεφάλαιο 8
- Δομές Δεδομένων - κεφάλαιο 9

Δε σημαίνει πως πρέπει να τελειώνει η παρουσίαση της ψευδογλώσσας για τον ερχομό της ΓΛΩΣΣΑΣ. Μπορεί να γίνει και παράλληλα. Κατά την ολοκλήρωση του 60-70% των ασκήσεων της ψευδογλώσσας μπορεί να έρχεται το προγραμματιστικό περιβάλλον για καλύτερη κατανόηση. Στις δομές επανάληψης μπορεί να ήταν καλύτερα να χρησιμοποιηθεί από τα αρχικά στάδια η ΓΛΩΣΣΑ για να δουν τι σημαίνει αρχικοποίηση, περατότητα κ.λ.π.
Κατά τη γνώμη μου πάντως δεν πρέπει να αφιερώνονται πολλές ώρες στο εργαστήριο (αν αναφερόμαστε σε διδασκαλία 2 ώρες/εβδομάδα)

Εγώ δεν το έχω εφαρμόσει ακόμη...  8) καθώς μέχρι να γυρίσω την πλάτη, είχαν ανοίξει την πασιέντζα

Με εκτίμηση,