Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: konst στις 07 Μαΐου 2013, 11:43:49 ΜΜ

Τίτλος: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 07 Μαΐου 2013, 11:43:49 ΜΜ
Ειμαι μαθητης της 3ης λυκειου και θα ηθελα να με βοηθησετε σε ορισμενα θεματα.
Στο φροντηστιριο μου εχουν πει οτι αν η ασκηση  δεν λεει στην εκφωνηση οτι θα διαβαζουμε (ή οτι θα εισαγουμε κ.τ.λ.) καποιο πινακα δεν μπορουμε να διαβασουμε το συγκεκριμενο πινακα.

Ομως νομιζω οτι ειναι εφικτο σε μια τετεια περιτωση :

ΑΣΚΗΣΗ

Να φτιαξετε αλγοριθμο (ή προγραμμα ) ο οποιος θα διαβαζει τους βαθμους 100 μαθητων και στη συνεχεια..........


ΛΥΣΗ
........
....
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
  ΔΙΑΒΑΣΕ βαθ
  Π[ i ]<--βαθ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
.........

με αυτον τον τροπο διαβαζω τους βαθμους οπως λεει η ασκηση και ταυτοχρονα φτιαχνω πινακα.Ειναι λαθος?


Ευχαριστω για το χρονο σας







Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: itt στις 08 Μαΐου 2013, 12:16:34 ΠΜ
Δεν φτιάχνεις ταυτόχρονα τον πινάκα,δίνεις τιμές σε έναν πίνακα 100 θέσεων που ήδη έχεις φτιάξει(Σε αλγόριθμο αρκεί να ξέρεις ακριβώς το πλήθος των δεδομένων που θα διαβάσεις οπότε και θα μπορείς να ξέρεις και το μέγεθος του πίνακα που χρειάζεσαι).


ΠαράθεσηΣτο φροντηστιριο μου εχουν πει οτι αν η ασκηση  δεν λεει στην εκφωνηση οτι θα διαβαζουμε (ή οτι θα εισαγουμε κ.τ.λ.) καποιο πινακα δεν μπορουμε να διαβασουμε το συγκεκριμενο πινακα.

Άμα ξέρεις το πλήθος των στοιχείων που θα διαβάσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον πίνακα,οπότε μήπως σου είπαν κάτι άλλο;
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 08 Μαΐου 2013, 12:34:16 ΠΜ
οποτε αυτος ο τροπος ειναι σωστος? στο φροντηστιριο απο οσο καταλαβα μου ειπαν αυτο που ειπα και στην αρχη για αυτο ειμε επιφυλακτικος
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: itt στις 08 Μαΐου 2013, 01:15:03 ΠΜ
H άσκηση που έγραψες είναι σωστή.Μήπως εννοούσαν πώς ο πίνακας είναι ήδη έτοιμος,οπότε και δεν χρειάζεται να διαβάσεις τίποτα.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 08 Μαΐου 2013, 06:41:27 ΜΜ
μάλλον εννοούσαν πως αν δε σου αναφέρει ρητά η εκφώνηση ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ένα στοιχείο (πίνακα ή μεταβλητή) δεν έχεις δικαίωμα να το κάνεις. Αν μπορείς να τον δημιουργήσεις με επεξεργασία άλλων δεδομένων που έχουν εισαχθεί, τότε κάντο...
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 08 Μαΐου 2013, 09:05:08 ΜΜ
Με αυτο τον τροπο ομως, δεν θα υπαρχει ασκηση στην οποια δεν θα μπορω να κανω πινακα.Γιατι τοτε μπαινουμε σε αλλες διαδικασιες?

Επισης μου ειπαν οτι στην δυσκολη ασκηση των πανελλνιων με το αλμα εισ μηκοσ του 2010 οποιος εκανε πινακα εχανε μορια.Εχουν δικιο?
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: itt στις 08 Μαΐου 2013, 10:01:57 ΜΜ
ΠαράθεσηΜε αυτο τον τροπο ομως, δεν θα υπαρχει ασκηση στην οποια δεν θα μπορω να κανω πινακα.Γιατι τοτε μπαινουμε σε αλλες διαδικασιες?

Με ποιον τρόπο;Δεν μπορείς να λύσεις κάθε άσκηση με πίνακα.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: igeorgi στις 09 Μαΐου 2013, 12:31:20 ΜΜ
Παράθεση από: konst στις 08 Μαΐου 2013, 09:05:08 ΜΜ
Επισης μου ειπαν οτι στην δυσκολη ασκηση των πανελλνιων με το αλμα εισ μηκοσ του 2010 οποιος εκανε πινακα εχανε μορια.Εχουν δικιο?

Ο πίνακας είναι μια στατική δομή δεδομένων, που σημαίνει ότι το πλήθος των θέσεων που έχει είναι καθορισμένο. Η συγκεκριμένη άσκηση δεν γίνεται να λυθεί με χρήση πίνακα διότι το πλήθος των αθλητών δεν είναι σταθερό, το δέχεται σαν είσοδο ο αλγόριθμός σου. Θα μπορούσε να λυθεί με χρήση πίνακα μόνο αν σου έλεγε ότι οι αθλητές είναι το πολύ 100, για παράδειγμα, οπότε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις έναν πίνακα 100 θέσεων ο οποίος θα είχε κενές θέσεις, αν οι αθλητές ήταν λιγότεροι.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: gpapargi στις 09 Μαΐου 2013, 01:06:47 ΜΜ
Είχε γίνει μεγάλος σαματάς τότε. Μιλάμε για 115 σελίδες συζήτηση στο στέκι. Στο παρακάτω link που στέλνω αρχίζει το σημείο που ξεκίνησε ο σαματάς
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2927.msg26949#msg26949

Για την ιστορία... η επιτροπή είπε ότι η λύση με πίνακα πρέπει να θεωρηθεί λάθος κατά τη διόρθωση. Δεν διευκρινίστηκε πόσο ακριβώς θα κοβόταν. Έγιναν κάποιες συζητήσεις μεταξύ εξεταστικών κέντρων σε μια προσπάθεια να ομογενοποιηθεί η βαθμολόγηση. Ήταν από τα σημεία που δεν επιτεύχθηκε κάτι τέτοιο στο βαθμό που θα έπρεπε.

Για τη συγκεκριμένη άσκηση αυτό που έχει νόημα είναι το να προσπαθήσεις να τη λύσεις χωρίς πίνακα γιατί αλλάζει σημαντικά και επίσης να προβληματιστείς για το γιατί δεν μπορεί να λυθεί με πίνακα.
Πάντως οι βαθμοί που κόπηκαν ήταν λίγοι, αν και η άσκηση αλλάζει σημαντικά.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 03:38:24 ΜΜ
Πάντως, κι εγώ ήμουν τότε υπέρ της χρήσης πίνακα, αλλά τώρα τίθεμαι κατά!
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: itt στις 09 Μαΐου 2013, 03:42:49 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 03:38:24 ΜΜ
Πάντως, κι εγώ ήμουν τότε υπέρ της χρήσης πίνακα, αλλά τώρα τίθεμαι κατά!

Tίθεσαι κατά για τη χρήση στο τότε θέμα;Ή σε αυτό που έγραψε ο konst;
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 03:52:58 ΜΜ
Στο θέμα Γ του 2010
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: itt στις 09 Μαΐου 2013, 04:01:39 ΜΜ
Tι σε έκανε να αναθεωρήσεις;Δεν κρίνω τη θέση σου,απλά μου φαίνεται ενδιαφέρον να μας εξηγήσεις αυτή την μεταβολή στην άποψή σου.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 09 Μαΐου 2013, 07:32:03 ΜΜ
Παράθεση από: igeorgi στις 09 Μαΐου 2013, 12:31:20 ΜΜ
Ο πίνακας είναι μια στατική δομή δεδομένων, που σημαίνει ότι το πλήθος των θέσεων που έχει είναι καθορισμένο. Η συγκεκριμένη άσκηση δεν γίνεται να λυθεί με χρήση πίνακα διότι το πλήθος των αθλητών δεν είναι σταθερό, το δέχεται σαν είσοδο ο αλγόριθμός σου. Θα μπορούσε να λυθεί με χρήση πίνακα μόνο αν σου έλεγε ότι οι αθλητές είναι το πολύ 100, για παράδειγμα, οπότε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις έναν πίνακα 100 θέσεων ο οποίος θα είχε κενές θέσεις, αν οι αθλητές ήταν λιγότεροι.



απο την στιγμη ομως που διαβαζεις ενα αριθμο αθλητων δεν βλεπω που το λαθος στο να πεις:

διαβασε αρ_αθλ
για i απο 1 μεχρι αρ_αθλ
εντολες
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 07:45:54 ΜΜ
Παράθεση από: itt στις 09 Μαΐου 2013, 04:01:39 ΜΜ
Tι σε έκανε να αναθεωρήσεις;Δεν κρίνω τη θέση σου,απλά μου φαίνεται ενδιαφέρον να μας εξηγήσεις αυτή την μεταβολή στην άποψή σου.

Πολύ απλά, μέσα από την εμπειρία 3 χρόνων ακόμα πάνω στο μάθημα, κατέληξα ότι δεν είναι σωστή τακτική να χρησιμοποιούμε πίνακα σε περιπτώσεις που δεν είναι γνωστό το μέγεθος του την ώρα του προγραμματισμού, γιατί έτσι ανοίγουμε τους ασκούς του Αιόλου (όπου ασκοί είναι η χρήση τεράστιου πίνακα σε κάθε πρόβλημα)
Τότε ήταν σχετικά πρωτόγνωρο το ζήτημα και μας έπιασε μάλλον απροετοίμαστους, αλλά τελικά συντάσσομαι με την άποψη συναδέλφων και όπως την είχαν υποστηρίξει τότε, παρόλο που προσπάθησα να την πολεμήσω!
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: Πανάγος94 στις 09 Μαΐου 2013, 07:54:21 ΜΜ
το να διαβάζεις τον αριθμό των αθλητών είναι λάθος...με την χρήση πίνακα μειώνεται δραματικά η δυσκολία της άσκησης και χάνει το ενδιφέρον της...δεν πρέπει η λύση μιας άσκησης να είναι προιόν τυποποιημένης διαδικασίας...
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 09 Μαΐου 2013, 08:30:13 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 07:45:54 ΜΜ
Πολύ απλά, μέσα από την εμπειρία 3 χρόνων ακόμα πάνω στο μάθημα, κατέληξα ότι δεν είναι σωστή τακτική να χρησιμοποιούμε πίνακα σε περιπτώσεις που δεν είναι γνωστό το μέγεθος του την ώρα του προγραμματισμού, γιατί έτσι ανοίγουμε τους ασκούς του Αιόλου (όπου ασκοί είναι η χρήση τεράστιου πίνακα σε κάθε πρόβλημα)
Τότε ήταν σχετικά πρωτόγνωρο το ζήτημα και μας έπιασε μάλλον απροετοίμαστους, αλλά τελικά συντάσσομαι με την άποψη συναδέλφων και όπως την είχαν υποστηρίξει τότε, παρόλο που προσπάθησα να την πολεμήσω!

στην συγκεκριμενη περιπτωση ομως ειναι αλγοριθμος και οχι προγραμμα..
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 09:50:32 ΜΜ
Ο αλγόριθμος υποτίθεται ότι αποτελεί την βάση για να αναπτυχθεί το πρόγραμμα
Αν η λύση σε αλγόριθμο περιέχει πίνακα, ενώ η λύση σε πρόγραμμα δεν μπορεί να τον περιέχει, τότε ο αλγόριθμος δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή, αφού τελικά το πρόγραμμα που λύνει το πρόβλημα βασίζεται σε άλλο αλγόριθμο

Ας μην ανοίξουμε πάλι την ίδια κουβέντα...
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 09 Μαΐου 2013, 11:14:56 ΜΜ
σωστα
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: evry στις 09 Μαΐου 2013, 11:47:52 ΜΜ
Σε ποιο σημείο του αλγορίθμου δημιουργείται ο πίνακας? Αυτό καθορίζει και το πότε πρέπει να ξέρουμε το μέγεθός του.
Το σημείο αυτό αναφέρεται ξεκάθαρα στο κεφάλαιο 3.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: konst στις 09 Μαΐου 2013, 11:57:59 ΜΜ
στη συγκεκριμενη περιπτωση στην αρχη
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: itt στις 09 Μαΐου 2013, 11:58:10 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 09 Μαΐου 2013, 09:50:32 ΜΜ
Ο αλγόριθμος υποτίθεται ότι αποτελεί την βάση για να αναπτυχθεί το πρόγραμμα
Αν η λύση σε αλγόριθμο περιέχει πίνακα, ενώ η λύση σε πρόγραμμα δεν μπορεί να τον περιέχει, τότε ο αλγόριθμος δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή, αφού τελικά το πρόγραμμα που λύνει το πρόβλημα βασίζεται σε άλλο αλγόριθμο

Ας μην ανοίξουμε πάλι την ίδια κουβέντα...

Bασικά η λύση σε πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ δεν μπορεί να τον περιέχει θα ήταν πιο ακριβές,χωρίς να ακυρώνεται η ουσία αυτού που είπες.
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: gpapargi στις 10 Μαΐου 2013, 08:54:59 ΠΜ
Παράθεση από: konst στις 09 Μαΐου 2013, 08:30:13 ΜΜ
στην συγκεκριμενη περιπτωση ομως ειναι αλγοριθμος και οχι προγραμμα..

Μια διόρθωση: Δεν είναι σωστό να κάνουμε διαχωρισμό μεταξύ αλγορίθμου και προγράμματος. Ο διαχωρισμός είναι μεταξύ ΓΛΩΣΣΑΣ (ή πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ) αν θέλεις και ψευδογλώσσας.
Και ο κώδικας σε ΓΛΩΣΣΑ και ο κώδικας σε ψευδογλώσσα είναι αλγόριθμοι. Διαφέρουν μόνο στη μορφή αναπαράστασης.
Οι μορφές αναπαράστασης αλγορίθμου είναι:
ελεύθερο κείμενο, φυσική γλώσσα κατά βήματα, διάγραμμα ροής και κωδικοποίηση. Και η ΓΛΩΣΣΑ και η ψευδογλώσσα ανήκουν στην τελευταία μορφή αναπαράστασης (κωδικοποίηση). Απλά είναι άλλη κωδικοποίηση... η μια σε ΓΛΩΣΣΑ και η άλλη σε ψευδογλώσσα.

Δεν είναι σωστό να λέμε "αλγόριθμος" και να εννοούμε την ψευδογλώσσα. Αυτό γίνεται (κακώς) επειδή ο αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα ξεκινάει με τη λέξη "Αλγόριθμος". Το πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ είναι και αυτό αλγόριθμος και ξεκινάει με τη λέξη "Πρόγραμμα".
Τίτλος: Απ: Εισαγωγη πινακων
Αποστολή από: igeorgi στις 10 Μαΐου 2013, 04:06:00 ΜΜ
Παράθεση από: konst στις 09 Μαΐου 2013, 07:32:03 ΜΜ
απο την στιγμη ομως που διαβαζεις ενα αριθμο αθλητων δεν βλεπω που το λαθος στο να πεις:

διαβασε αρ_αθλ
για i απο 1 μεχρι αρ_αθλ
εντολες

Φαντάζομαι μέσα στις "εντολές" θεωρείς ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα. Και, με αυτήν την λογική, γιατί χρειάζεσαι τον αριθμό των αθλητών για να το κάνεις αυτό; Τι διαφορά θα υπήρχε αν η εκφώνηση έλεγε ότι έχεις άγνωστο αριθμό αθλητών και σταματάς να δέχεσαι νέους όταν στην είσοδο δεχτείς, για παράδειγμα, τον κενό χαρακτήρα;