ΦΕΤΙΝΟ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ: ~200 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από iordanissav, 13 Απρ 2011, 01:31:34 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

iordanissav

Πριν λίγο καιρό (και παρ' όλες τις εξελίξεις για το μάθημα), ολοκλήρωσα τη μεταφορά όλης της εξεταστέας/διδακτέας ύλης του μαθήματος ΑΕΠΠ, σε περίπου 200 διαφάνειες, οργανωμένες σε ενότητες. Η περιήγηση γίνεται με συνδέσμους κατά την προβολή πλήρους οθόνης στο Powerpoint.

Προσπάθησα όσο το δυνατόν περισσότερο (μελετώντας και υλικό άλλων συναδέλφων), να κάνω εκτενή χρήση των δυνατοτήτων animation που προσφέρει το Powerpoint, ώστε να γίνει πιο εύληπτη η παρουσίαση δύσκολων σημείων της θεωρίας (π.χ. ταξινόμηση, κλήση υποπρογραμμάτων, συγχώνευση, δυαδική αναζήτηση, αντιμετάθεση, σάρωση πίνακα (1Δ/2Δ), ταξινόμηση παράλληλων πινάκων, στοίβα/ουρά, κακή GOTO,  κλπ). Στις τελευταίες διαφάνειες, παραθέτω ολοκληρωμένο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο κάνει χρήση όλων όσων μαθαίνει ο μαθητής στο μάθημα (μπορείτε να το κατεβάσετε από το site μου).

Το αρχείο αυτό, των διαφανειών θεωρίας, συνοδεύεται και από αντίστοιχο αρχείο ~150 διαφανειών με ασκήσεις προοδευτικής δυσκολίας στις αντίστοιχες ενότητες, με τον ίδιο τρόπο περιήγησης (θα το βρείτε επίσης στο site).

Νομίζω ότι μαζί, μπορούν να αποτελέσουν δύο δυνατά συνοδευτικά του σχολικού βιβλίου. Θέτοντας λοιπόν σε ελεύθερη κυκλοφορία το παρόν αρχείο, θα χαρώ να ακούσω τις εντυπώσεις σας και κυρίως ότι σας κάλυψε τόσο, ώστε να το χρησιμοποιήσετε τις επόμενες δύο (δυστυχώς) χρονιές. Ελπίζω το αποτέλεσμα να σας ενθουσιάσει όσο και εμένα καθώς το δημιουργούσα.

ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ
http://users.sch.gr/iordanissav/

Stefevan

Πολύ καλό με μια γρήγορη ματιά! Και το site επίσης, καλογραμμένο!! 8)

tom

Με μια πρώτη γρήγορη ματιά φαίνεται εξαιρετική δουλειά! Πολύ καλές οι διαφάνειες που κάνεις animation τη λειτουργία των αλγορίθμων. Συγχαρητήρια!
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

andreas_p

Ωραία δουλειά !!!!

Κάποια  όμως σημεία εξακολουθούν να "γκριζάρουν" ...

π.χ. Διαφάνεια # 169.

Στην κλήση διαδικασίας , μπορώ να έχω στη θέση της πραγματικής παραμέτρου σταθερά (εδώ 5) ή έκφραση (εδώ χ1+5) ;;;

Και αν η αντίστοιχη τυπική παράμετρος (π.χ. κ ) , η οποία είναι η αντίστοιχη της σταθεράς 5, αλλάξει την τιμή της
π.χ. κ <-- κ +1 ( γίνει 6 ) , αυτό το 6 πού θα επιστρέψει ;;;  Ή απλά δεν επιστρέφεται !

Σημ.  Για τη συνάρτηση ΝΑΙ να το δεχτώ ( άλλωστε υπάρχει και σχετικό παράδειγμα  ΤΜ  σελ. 106  Πύργοι_του_Ανόι.

Άρα, πρέπει να στείλουμε και τα λοιπά θολά σημεία, εκτός και αν  πρόκειται να αλλάξει το διδακτικό εγχειρίδιο ...

Α.Π.

iordanissav

Ευχαριστώ για τα μέχρι στιγμής ενθαρρυντικά σχόλια όλων.

Συνάδελφε [andreas_p] : Το ΤΜ (σελ. 106) κάνει χρήση διαδικασίας! Αν περάσεις λοιπόν τιμή ως σταθερά/έκφραση, ακόμη κι αν αυτή αλλάξει στο υποπρόγραμμα (διαδικασία ή συνάρτηση), δεν τίθεται θέμα επιστροφής της αλλαγμένης τιμής, για τον ίδιο λόγο (πέραν του συντακτικού) που είναι λάθος να γράψουμε "χ+5 <- 10".
Γιατί όμως γράφεις "Για τη συνάρτηση ΝΑΙ να το δεχτώ";  Το ζήτημα είναι να περάσει η ίδια η τιμή και όχι ο τρόπος που θα γίνει αυτό. Η εσωτερική λειτουργία του περάσματος της τιμής προς το υποπρόγραμμα είναι η ίδια, είτε έχουμε διαδικασία, είτε συνάρτηση.

Η συγκεκριμένη διχογνωμία έχει απασχολήσει το στέκι στο παρελθόν, οπότε δεν θα ήθελα να επεκταθώ και θα συμφωνήσω με τα post του Αλκη Γεωργόπουλου (τα οποία αν θυμάμαι καλώς, συνηγορούν υπέρ του τρόπου αυτού). Πέραν του ότι αυτός ο τρόπος κλήσης λειτουργεί σε οποιαδήποτε πραγματική γλώσσα, δεν έχει επίσης νόημα να περάσεις τιμή στο υποπρόγραμμα πάσει θυσία μέσω μεταβλητής, ειδικά αν δεν σκοπεύεις να την αλλάξεις. Μιά άλλη συνέπεια είναι ότι εξασφαλίζεται η τιμή από αλλαγές που οφείλονται σε λογικό λάθος του υποπρογράμματος.

Και ένα τελευταίο για γίνω ακόμη πιο σαφής :
Η εντολή ΓΡΑΨΕ, δεν είναι μια διαδικασία που δέχεται μια παράμετρο και εμφανίζει την τιμή της στην οθόνη;
Δεν είναι λοιπόν το ίδιο σωστό αν γράψουμε "ΓΡΑΨΕ Χ+5" με το "ΓΡΑΨΕ κ" ή "ΓΡΑΨΕ 7", όπου Χ+5, κ, 7 οι παράμετροι προς τη διαδικασία;

Πάντα καλοπροαίρετα και αναμένοντας περισσότερα ακόμη σχόλια σας,
Ιορδάνης


evry

και όμως πέρυσι ένας καθηγητής μου είπε "στο βιβλίο λέει ότι στην ΓΡΑΨΕ μπαίνουν σταθερές και μεταβλητές. Δεν λέει τίποτα για εκφράσεις". Άρα το ΓΡΑΨΕ Χ+5 είναι λάθος. :D

Παράθεση από: iordanissav στις 14 Απρ 2011, 12:51:31 ΠΜ
Και ένα τελευταίο για γίνω ακόμη πιο σαφής :
Η εντολή ΓΡΑΨΕ, δεν είναι μια διαδικασία που δέχεται μια παράμετρο και εμφανίζει την τιμή της στην οθόνη;
Δεν είναι λοιπόν το ίδιο σωστό αν γράψουμε "ΓΡΑΨΕ Χ+5" με το "ΓΡΑΨΕ κ" ή "ΓΡΑΨΕ 7", όπου Χ+5, κ, 7 οι παράμετροι προς τη διαδικασία;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

iordanissav

#6
Θα συμφωνήσω μαζί σου [evry], μόνο ως προς το smiley (:D) που επέλεξες !

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimitra

Εξαιρετική δουλειά! Ευχαριστούμε που τη μοιράζεσαι!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

soron80

πολύ καλή δουλειά και πολύ καλή ιδέα να τη μοιραστείς μαζί μας!
α! και το σάιτ φαίνεται πολύ ενδιαφέρον!!
καλή συνέχεια!
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

iordanissav

#10
Απλά ξανάκανα post το περσυνο κείμενο συνάδελφοι. Δεν υπάρχει κάτι καινούριο για όσους το έχουν ήδη κατεβάσει. Οπότε το απόσταγμα είναι περσυνό. Μόνο το κρασί γίνεται καλύτερο όταν παλιώνει!

nikolasmer

Υπάρχει φετινό (2022) απόσταγμα;

Συγχαρητήρια για αυτή τη δουλειά!!
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

ikariofil


Vagnes

Καλησπέρα, είναι εντός ύλης οι κατηγορίες προβλημάτων???

Laertis

Παράθεση από: Vagnes στις 26 Δεκ 2022, 10:12:39 ΜΜΚαλησπέρα, είναι εντός ύλης οι κατηγορίες προβλημάτων???

Όχι, είναι εκτός ύλης
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola