Μαθητής του 15 (+-1).

Ξεκίνησε από ntzios kostas, 27 Ιαν 2009, 11:54:16 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Καλημέρα και από εμένα.
Φίλε Γιώργο ο στόχος μου σε καμία περίπτωση δεν είναι να πίσω εσένα, απλά ότι πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στην βαθμολόγηση, από την στιγμή που υπάρχουν συμμαθητές των παιδιών μας (μιλάω για ιδιωτικά σχολεία) που πάνε στις εξετάσεις με πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από τα παιδιά των δημοσίων (τα ανέφερα παραπάνω). Μόνο αυτό. Να προστατέψω θέλω και όχι να κατακρίνω την βαθμολόγηση κανενός.

ΠαράθεσηΠώς ένας μαθητής του 10-12 θα πάρει 20
. Μπορεί αυτός ο μαθητής του 10-12 αν ήταν σε ένα άλλο σχολείο που δεν γινόντουσαν καταλήψεις, που το μάθημα ήταν πιο οργανωμένο, που είχε λεφτά για ιδιαίτερα να ήταν του 17. Θα μου πεις στις εξετάσεις κατά τη βαθμολόγηση λαμβάνονται υπόψη  το που πήγαν τα παιδιά φροντιστήριο, αν έγιναν στο σχολείο του καταλήψεις, αν ο καθηγητής του έκανε μάθημα, αν γινόταν 3ώρο ή 2ωρο. ΟΧΙ. (Ακόμα και τα θέματα δεν το λαμβάνουν υπόψη τους, αφού η δυσκολία τους είναι πιο κοντά στη δουλειά των φροντιστηρίων και όχι σε αυτήν των σχολείων). Γι' αυτήν την αδικία μιλάω. Δεν θέλω, λοιπόν, σε όλες αυτές τις άδικες συνθήκες να βάλω και άλλη μία εις βάρος των μαθητών του δημόσιου σχολείου, το βαθμό του τετραμήνου.

ΠαράθεσηΣτο κάτω κάτω ας καταργηθεί ο ρόλος του προφορικού και να μπαίνει ο μαθητής με τη δύναμη της πένας του.
Ανδρέα συμφωνώ και επαυξάνω.

ΠαράθεσηΗ απάντηση στο επιχείρημα αυτό είναι ότι δεν αδικείς εσύ τους δικούς σου μαθητές αλλά ο άλλος καθηγητής αδικεί όλους τους άλλους.
Επέτρεψέ μου να το διατυπώσω και λίγο διαφορετικά. Η απάντηση στο επιχείρημα αυτό είναι ότι δεν αδικείς εσύ τους δικούς σου μαθητές άλλα ο άλλος αδικεί τους δικούς σου μαθητές. :) :)

Παράθεσηδηλαδή αν εσύ βάζεις φυσιολογικούς βαθμούς και σε έναν μαθητή του 15 βάζεις 17 ας πούμε, αλλά στο δίπλα σχολείο βλέπεις να παίρνουν όλοι 20 τι κάνεις? Όταν τα παιδιά θα σε ρωτήσουν γιατί αυτοί και όχι εμείς? τι θα απαντήσεις? δεν θα έχεις να τους απαντήσεις τίποτα. Γιατί τα παιδιά δυστυχώς στην γ Λυκείου δεν τα ενδιαφέρει τίποτα, ούτε αν ο καθηγητής είναι καλός, ούτε αν το μάθημα είναι καλό. Αυτό που ενδιαφέρει την πλειοψηφία των μαθητών είναι ο βαθμός. Έχουν την ψευδαίσθηση ότι αν πάρουν μεγάλο προφορικό βαθμό θα γράψουν και καλά. Άρα δεν βγάζεις άκρη.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

vellamos

ρε παιδια εχω τρελαθει με τους βαθμους που βαζετε.επιδη ειμαι μαθητης μπορο να πο κατι........
εμας ο καθηγητης μας πιστευει οτι η βαθμολογια σταματα στο 16-17.περισυ να φανταστητε σε θεματε παλουκια του εγραψα 18 και μου εβαλε 15.εχασα την σημαια απο αυτον τον !@#$%^..να σασ δοσο το τηλ. να του πειτε καμια κουβεντα; ;D

andreas_p

Αν είσαι  σημαιοφόρος (υποψήφιος) όπως ισχυρίζεσαι, τουλάχιστον πρόσεχε τα λάθη σου. 
Όλα τα ρήματα με οοοο ....

Υ.Γ.  Ο δαίμων του πληκτρολογίου ;  Γράφε πιο αργά.

gpapargi

Φοβάμαι πως όλα αυτά δείχνουν ένα πράγμα: το πόσο λάθος είναι να μετράει ο βαθμός του σχολείου για την είσοδο στο πανεπιστήμιο.

Από τη στιγμή που μετράει, σίγουρα θα βρεθούν κάποια ιδιωτικά που θα βάλουν βαθμό. Γνωρίζω περίπτωση που ο καθηγητής βάζει 20 σε όλα τα παιδιά. Επίσης γνωρίζω ότι σε πολλές περιπτώσεις ο γονιός λέει στον ιδιοκτήτη ότι το παιδί θα πάει στο εξωτερικό και θέλει μεγάλους βαθμούς. Ο επιχειρηματίας δε χαλάει χατίρι στον πελάτη. Συνήθως αυτό έχει κανονιστεί από την περίοδο των εγγραφών.

Τι να κάνει μετά από αυτό ο ευσυνείδητος καθηγητής του δημοσίου; Οι βαθμοί είναι φουσκωμένοι με αέρα και θέλει να βάλει στον καθένα αυτό που του αξίζει. Αν βάλεις 18 σε κάποιον που αξίζει για 12 δεν του κάνεις καλό από παιδαγωγική άποψη. Δεν τον βοηθάς να γίνει καλύτερος ούτε να ξέρει την αξία του. Από την άλλη όμως θέλει και αυτός να «παίξουν» τα παιδιά του στο παιχνίδι της εισόδου στα πανεπιστήμια με τους ίδιους όρους που παίζουν και τα παιδιά των ιδιωτικών. Γιατί να έχουν πλεονέκτημα αυτοί που πληρώνουν και παίρνουν το βαθμό;

Έτσι βάζουν και αυτοί του δημοσίου ψεύτικους βαθμούς. Όσοι βάζουν δίκαιους βαθμούς γίνονται οι κακοί της υπόθεσης.

Όλα αυτά πιστεύω πως στριφογυρίζουν στο κεφάλι του ευσυνείδητου καθηγητή και νομίζω πως ότι και να κάνει δεν μπορεί να είναι καλυμμένος με τη συνείδησή του. Ότι και να κάνει λάθος είναι. Η ρίζα του κακού είναι ότι μετράει ο σχολικός βαθμός στην είσοδο στο πανεπιστήμιο. Άσε που δίνει και πεδίο δράσης στο γλύφτη μαθητή και γονιό να κάνει τα δικά του. Ενώ τα γραπτά είναι απρόσωπα. Κανείς δεν ξέρει ποιος είσαι.

S_Siokos

Καλησπέρα και από μένα... Είδα το μαθητή που τα γράφει όλα με ο και αν είναι όντως αριστούχος φαντάζομαι δύο πράγματα.. Κάποια μαθησιακή δυσκολία ή υπερβολική ενασχόληση με το msn, FB etc και συνεχή χρήση greeklish..
Από την άλλη θα ήθελα να συνεισφέρω στη συζήτηση έστω και από διαφορετικό μετερίζι μια και δεν είμαι καθηγητής σχολείου αλλά έχω φροντιστήριο.. Βλέπω ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο θέμα εδώ... Η εισαγωγή ενός μαθητή στο πανεπιστήμιο κρίνεται από πολλούς παράγοντες.. Ένας από τους βασικούς είναι και η βαθμολογία των μαθητών στο σχολείο. Για σκεφτείτε 2 καλά προετοιμασμένους μαθητές που γράφουν 18 σε όλα τα μαθήματα... Και στο ένα σχολείο κρίνεται ακριβοδίκαια και παίρνει 18 σε όλα τα μαθήματα... ενώ στο άλλο το ελαστικό παίρνει 20 σε όλα.. Τα μόρια τους είναι 18.000 και 18.600 αντίστοιχα.. Ο ένας εισάγεται στη σχολή που επιθυμεί ενώ ο άλλος όχι.. Δεν πιστεύω ότι όλοι εμείς αν είμασταν τώρα μαθητές θα κινούμασταν στο 20 ώστε να βαθμολογηθούμε με 20 από τους καθηγητές μας... Από την άλλη κάποιοι από εμάς θα μπορούσαμε να πάμε στο ιδιωτικό για να πάρουμε το 20.. Και θα είχαμε το πλεονέκτημα των 600 μορίων τουλάχιστον... Αν βάλουμε τη θέση μας σε αυτή των σημερινών παιδιών τι θα προτείναμε στους εαυτούς μας?
Αυτή είναι μάλλον η ερώτηση που θέλει απάντηση...

Ευχαριστώ,

Σωτήρης Σιώκος

evry

#20
  Καταρχήν δεν υπάρχουν αυστηρές βαθμολογίες και αν υπάρχουν είναι ελάχιστες. Δηλαδή δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπάρχει καθηγητής στην Γ Λυκείου ο οποίος αξιολογεί έναν μαθητή με 18 και δεν του βάζει 20. Αναγκαστικά έτσι πρέπει να κάνει, εκ των πραγμάτων. Είναι κοινό μυστικό ότι όλοι βάζουν +2 μονάδες σε όλους σε σχέση με αυτό που τους κρίνουν αντικειμενικά ώστε να έχουν την πριμοδότηση των 2 μονάδων.
   Το πιο συνηθισμένο είναι να βάζουν όλοι στα παιδιά βαθμούς με το τσουβάλι και όχι το ανάποδο. Έτσι βλέπεις προφορικό 17-18 και γραπτό 8 αρκετές φορές π.χ. στα μαθηματικά κατεύθυνσης όπου εκεί ουσιαστικά φαίνεται η γύμνια του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ποιο είναι λοιπόν το ζητούμενο, να βάζουμε βαθμούς με το τσουβάλι? Και ποιο είναι το δίδαγμα που παίρνουν τα παιδιά από αυτό? Μήπως ότι αμείβονται χωρίς να το αξίζουν ή χωρίς να κοπιάσουν? Πραγματικά είναι τρομερό ότι μαθητές του 14 και του 15 θεωρούν αυτονόητο ότι πρέπει να έχουν στο τετράμηνο 18 και 19 και μάλιστα χωρίς να προσέχουν ή να διαβάζουν στο σχολείο. Όταν τους ρωτάς γιατί δε διαβάζουν σου λένε ότι διαβάζουν για το φροντιστήριο και στο σχολείο έρχονται για τον βαθμό που είσαι υποχρεωμένος να τους βάλεις.
  Το θέμα είναι που καταλήγουμε με όλα αυτά, αυτή την απίστευτη ανοχή, την ισοπέδωση της αξιολόγησης στο σχολείο και την παπαγαλία. Καταλήγουμε σε φοιτητές  οι οποίοι δεν μπορούν να προσαρμοστούν στο πανεπιστήμιο, δεν σκέφτονται θετικά, διαβάζουν ασκησεολογίες και προσπαθούν να περάσουν τα μαθήματα είτε πηγαίνοντας φροντιστήριο είτε αποκτώντας διδακτορικό στην αντιγραφή ή και τα 2. Σίγουρα όμως όχι διαβάζοντας προσπαθώντας να κατανοήσουν τις απαραίτητες έννοιες, αλλά προσπαθώντας να μαντέψουν τα θέματα και τα SOS της εξέτασης, πιστεύοντας ότι έτσι θα πάρουν το πολυπόθητο πτυχίο.
   Οταν δεν τα καταφέρνουν επιλέγουν πλάγιους τρόπους και όχι τον προφανή δηλαδή να στρωθούν και να διαβάσουν γιατί αυτό θέλει σκληρή δουλειά, κόπο και χρόνο. Η γνώση κατακτιέται πολύ δύσκολα.όπως είπε και ο Ευκλείδης "Δεν υπάρχει βασιλικός δρόμος για τη γεωμετρία".
Αυτό όμως δεν το έχουν μάθει τα παιδιά στο σχολείο. Αυτό που έχουν μάθει είναι να διαβάζουν για 5 και να παίρνουν 15. Έτσι όταν βγαίνουν στην πραγματική ζώη όπου "γράφεις" 15 και παίρνεις 5 αδυνατούν να προσαρμοστούν και να παλέψουν για κάτι καλό.
   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Ευριπίδη, γενικότερα καλά τα λες. Πράγματι για την αξιολόγηση του μαθητή πρέπει να είμαστε αυστηροί, ώστε να κοπιάσει για να πάρει το άριστα. Όμως για την Γ Λυκείου, από την στιγμή που υπάρχουν αυτές οι διακρίσεις από σχολείο σε σχολείο πρέπει να είμαστε πολύ πιο ελαστικοί. Άλλωστε αν οι μαθητές έχουν δει τη βαθμολογία σου στις προηγούμενες τάξεις, έχουν πάρει τα μηνύματα τους. Βλέποντας και την βαθμολογία σου στην Γ Λυκείου, θα καταλάβουν ότι αυτή μπορεί να μην ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα και τη βάζεις απλά για να τους βοηθήσεις. Αυτό που λες για την βαθμολογία +2, δηλαδή κάποιος έχει 18 και του βάζεις 20, να είσαι σίγουρος ότι υπάρχουν καθηγητές ούτε αυτο θα κάνουν. Οι συγκεκριμένοι μπορεί να σε θεωρήσουν πολύ ελαστικό.

Πάντως πρέπει, όπως δήλωσε και ο Γιώργος ο προφορικός βαθμός να μην μετράει. Αναρωτιέμαι, αυτές τις αδικίες δεν τις βλέπουν οι υπεύθυνοι των πανελληνίων, ώστε να πουν κάτι πολύ απλό: Από φέτος ο προφορικός βαθμός δεν θα μετράει στην διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο αυτή η μεταρρύθμιση.

Να σημειώσω ότι οι ελαστικοί βαθμοί δεν υπάρχουν μόνο για τα παιδιά των ιδιωτικών αλλά και ενδεχομένως και για τα παιδιά των μικρών επαρχιακών πόλεων.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

EleniK

Συνάδελφοι καλησπέρα -καλημέρα,

οι περισσότεροι γνωρίζετε ότι δουλεύω σε ιδιωτικό σχολείο. Η πίεση που αναφέρετε σχετικά με τους βαθμούς δεν υπάρχει σε όλα τα ιδιωτικά. Αν θελετε το μόνο σχόλιο που αναφέρθηκε έχει να κάνει με το να μην μείνει ο μαθητής στη Γ' τάξη. Η κλίμακα η δική μου στην βαθμολογία ήταν από 14-18. Η κανονικη μου βαθμολογία θα ήταν 8-15 για το τμήμα που είχα (είχα τους χειρότερους). Τους πριμοδότησα λοιπόν κατα το δυνατόν αλλά προσπάθησα να μην εκτεθώ. Αρκετοί όμως από τους μαθητές αυτούς δεν ήθελαν το βαθμό για τις Πανελλήνιες, αλλά γιατί απλά ήθελαν να συνεχίσουν στο εξωτερικό. Δεν ήταν επιλογή τους να δώσουν Πανελλήνιες, αλλά έπρεπε για να πάρουν απολυτήριο. Σε αυτές τις περιπτώσεις γιατί αδικούνται οι υπόλοιποι μαθητές αν βάλεις υψηλούς βαθμούς?

Εχω την αίσθηση ότι οι βαθμοί θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν κοντά στην πραγματικότητα και όχι υπερβολικοί. Δεν μπορείς να βάλεις σε μια τάξη όλο 20αρια. Εξετελίστηκες την ίδια στιγμή. Από την άλλη πιστεύω ακράδαντα ότι ήταν μεγάλο λάθος η εμπλοκή του προφορικού βαθμού στον υπολογισμό των μορίων των Πανελληνίων. Δεν μπορείς με τίποτα να εξασφαλίσεις αντικειμενικότητα και ίσους όρους για όλους!

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνάδερφοι το θέμα που αναπτύξατε με την βαθμολόγηση, και το τι γίνεται στα Ιδιωτικά και δημόσια σχολείο μου θυμίσατε μια ιστορία από το παρελθόν:

πρέπει να ήταν γύρω στο 1990 - 92 όπου υπήρχαν τα δημόσια ΤΕΛ και αντίστοιχα ιδιωτικά ΤΕΛ (Π.....Ρ, Π........Σ) κτλ, ήταν οι χρονιές όπου οι μαθητές των ΤΕΛ  εισάγονταν  στα ΤΕΙ μόνο με τον μέσο όρο του απολυτήριο - πτυχίο τους, ήταν οι χρονιές όπου τα ιδιωτικά ΤΕΛ βαθμολογούσαν με 19-20 όλους τους μαθητές τους για να έχουν πρόσβαση στα ΤΕΙ(έπαιζε στην τηλεόραση για όσους θυμούνται και σχετική διαφήμιση).
Οι καθηγητές του δημοσίου ΤΕΛ τότε ακόμη βαθμολογούσαν αντικειμενικά και με το ζόρι βάζανε κανένα βαθμό παραπάνω. Μέχρι να καταλάβουν τι γινόταν στα ιδιωτικά είχαν γεμίσει τα ΤΕΙ. Τότε, ναι οι μαθητές του δημοσίου ΤΕΛ είχαν αδικηθεί από το σύστημα που δεν έλεγχε τα ιδιωτικά. Πέρασαν κάποια χρόνια μέχρι να εξαλειφθεί η αδικία.

Έτσι, και στα σημερινά χρόνια, για να μην έχουμε τα ευτράπελα του παρελθόντος, το καλύτερο όπως είπατε είναι να μην μετράει ο προφορικός βαθμός κατά την εισαγωγή, αλλά δεν νομίζω πως  θα γίνει κάποια αλλαγή μέχρι την ολοκληρωτική αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος που ετοιμάζουν.

Για την πριμοδότηση και την βαθμολόγηση, όλοι ξέρουμε ότι οι μαθητές από το δημοτικό μέχρι το λύκειο και ακόμη και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πάντα βαθμολογούνται με βαθμούς μεγαλύτερους από ότι πρέπει οπότε το να  βάλεις σε έναν μαθητή της Γ' τάξης μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι πρέπει  νομίζω ότι πλέον είναι το φυσιολογικό.
Αυτό που σου τι δίνει είναι όταν υπάρχουν μερικοί αχάριστοι μαθητές που σου κάνουν την ζωή δύσκολη, και εσύ τους βοηθάς και αυτοί σε γράφουν................

vellamos

 τα οοοοοοο ειναι επιρεασμενα απο greeklish  στο msn

Vangelis

Διαφωνώ με τη λογική του Κώστα.  Η λύση δεν είναι η  υποβάθμιση του δικού μας προφορικού βαθμού (να μην μετράει καθόλου) αλλά αντίθετα η αναβάθμιση.  Τι θα λέγατε να αξιολογούνται οι καθηγήτες ανάλογα με τους βαθμούς που γράφουν οι μαθητές τους.