Το Σχέδιο για το Τεχνολογικό Λύκειο

Ξεκίνησε από dtsilog, 20 Οκτ 2010, 05:55:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dtsilog

Το νεό Τεχνολογικό Λύκειο που θα προκύψει από τη συγχώνευση ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ όπως λένε και θα περιλαμβάνει ένα έτος (4ο έτος) μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλιστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των διαφόρων ειδικοτήτων, τα οποία σήμερα είναι πραγματικά ανύπαρκτα.



Βέβαια το παρόν αποτελεί μια πρόταση της σημερινής ηγεσίας που δημοσιεύτηκε την 13η Ιανουαρίου 2009, δηλαδή από τη θέση της αντιπολίτευσης. Λείπουν πολλές βασικές και κρίσιμες λεπτομέρειες, καθώς υπάρχουν και κάποιες ασάφειες. Είναι χρήσιμο βέβαια να έχουμε μια ιδέα του τι σχεδιάζουν και να δούμε πως σκοπεύουν να το υλοποιήσουν σήμερα μιας και η ώρα του πλησιάζει.

Παρακάτω επισυνάπτω το αρχείο της πρότασης. Σίγουρα από το κείμενο προκύπτουν αρκετά ερωτήματα που απαιτούν άμεσα απαντήσεις , καθώς επίσης απουσιάζει οποιαδήποτε λεπτομερής αναφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και την κατανομή των μαθημάτων.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

iliasthes

Αν ενώσουμε τα διάφορα κομμάτια του παζλ, θα μπορέσουμε να συνθέσουμε το νέο τοπίο σε όλους τους τύπους Λυκείου. Πιθανά θα γίνει προσπάθεια το Τεχνολογικό Λύκειο να αποτελεί τη βασική επιλογή των μαθητών μετά το Γυμνάσιο (στόχος είναι να αγγίξει το 75%). Μην εκπλαγείτε αν δείτε και Γενικά Λύκεια να μετατρέπονται σε Τεχνολογικά στο μέλλον. Το 4ο έτος πιθανά θα αντικαταστήσει, σε κάποιες ειδικότητες όχι σε όλες, τα ΙΕΚ, τα οποία έτσι κι αλλιώς ως προς το διοικητικό κομμάτι λειτουργούν με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Εξάλλου υπάρχει πλεόνασμα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Εξίσου αρνητικό με τις ίδιες τις αλλαγές, είναι η "σαλαμοποιημένη" διαρροή πληροφοριών.  Διαρρέουν κάποιες πληροφορίες, άλλοι πανηγυρίζουν, άλλοι αγχώνονται και εκνευρίζονται, μετά διαρρέουν άλλες πληροφορίες και αντιστρέφονται τα συναισθήματα. Αντί να βγούνε και ξεκάθαρα να μας πούνε ποιος είναι ο στόχος τους και τι θέλουν να κάνουν.

Πάντως το διάγραμμα είναι πιο πολύπλοκο και από "ζωντανό" διάγραμμα απεικόνισης κυκλοφοριακού φόρτου μεγαλούπολης.

dtsilog

#2
Η προηγούμενη "μεταρρύθμιση" μετατροπής των Τ.Ε.Ε. σε ΕΠΑ.Λ. είχε αποκλειστικά ως σκοπό το "βόλεμα" κάποιων ειδικοτήτων γενικής παιδείας και σίγουρα όχι το καλό της της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Καταργήθηκε η Α΄ τάξη ΤΕΕ με όλα τα μαθήματα ειδικότητας που περιελάμβανε και αντικαταστάθηκε με μία ίδια καρμπόν με του Γενικού Λυκείου. Παράλληλα μπήκε και η Β΄ ομάδα μαθημάτων στη Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. Σχετική μείωση των ωρών ειδικότητας υπάρχει ακόμα και στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. Όλα αυτά για να έχουν το δικαίωμα όσοι μαθητές το επιθυμούν να συμμετέχουν ισότιμα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις μαζί με τους μαθητές του Γενικού Λυκείου.

Θα πει κάποιος ότι σωστά δώσαν το δικαίωμα σε αυτά τα παιδιά. Όμως αν το καλοσκεφτούμε θα δούμε πως για παράδειγμα σε ένα σχολείο ΕΠΑ.Λ. με 200 μαθητές ζήτημα είναι αν έχει 5-6 μαθητές που θα δώσουν Πανελλήνιες για να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ. Και ρωτάω είναι δυνατόν για 5 μαθητές στους 200 να αλλάζει ολόκληρο το ωρολόγιο πρόγραμμα του ΕΠΑ.Λ.; Δηλαδή κάποιοι σκέφτηκαν τους 5 μαθητές και αγνόησαν τους 195? Είναι δυνατόν... κι όμως είναι. Και για Επαγγελματικά Δικαιώματα στα ΕΠΑ.Λ. κουβέντα .. copy paste ότι ίσχυε στα ΤΕΕ, δηλαδή επαγγελματικά δικαιώματα σε πολύ λιγότερες από τις μισές ειδικότητες που λειτουργούν.

Όλα αυτά ήταν τυχαία; Δηλαδή κάποιοι σκέφτηκαν το καλό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αλλά τους στράβωσε η υπόθεση στο δρόμο και δε μπόρεσαν να πετύχουν τη βελτίωση που σκέπτονταν; Σαφώς και δεν ισχύει αυτό, αλλά αντίθετα αποδεικνύεται πως το Υπουργείο Παιδείας δρα με μικροκοματικά συμφέροντα σκοπεύοντας στην ικανοποίηση ψηφοφόρων και όχι στο καλό της Εκπαίδευσης.

Γιατί τα λέω αυτά; Διότι και στην παρούσα μεταρρύθμιση του Τεχνολογικού Λυκείου που πρόκειται να εφαρμοστεί υπάρχει ο κίνδυνος να ακολουθηθεί για άλλη μια φορά το ίδιο σενάριο και να είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Ήδη και στη νέα πρόταση η Α΄ τάξη φαίνεται να αφήνεται απείραχτη περιλαμβάνοντας μόνο μαθήματα Γενικής Παιδείας. Θα πρέπει λοιπόν να έχουμε το νου μας εν όψη οποιασδήποτε καταστρατήγησης εις βάρος της τεχνικής επαγγελματικής εκπαιδευσης, οποιασδήποτε αδικαιόλογητης μείωσης των διδακτικών ωρών ειδικότητας όπως έγινε στο ΕΠΑ.Λ.

Επομένως τα παραπάνω που αφορούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση και το Τεχνολογικό Λύκειο, την απομάκρυνση της Πληροφορικής στα Γενικά Λύκεια, τη μετατροπή των Γυμνασίων σε εξεταστικά κέντρα πιστοποίησης χρήσης ΗΥ, την πρόχειρη εισαγωγή της Πληροφορικής στα Δημοτικά και μάλιστα από την πρώτη τάξη, πρέπει να τα έχουμε πάντα στο μυαλό μας ως ένα αδιάσπαστο σύνολο που αφορά τη διδασκαλία της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε ένα δυνατό και αδιάσπαστο κλάδο Πληροφορικής, μέσα από τον οποίο θα περάσει οποιοδήποτε Ψηφιακό σχολείο.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Κοιτάζωντας το σχέδιο με μια γρήγορη ματιά, δεν νομίζω ότι έχει και πολύ μεγάλη διαφορά από το σχέδιο που λειτουργεί σήμερα :
Ο Α κύκλος μου θυμίζει την ΕΠΑΣ που λειτουργεί σήμερα, ο Β κύκλος το ΕΠΑΛ και το 4ο έτος είναι το ΙΕΚ που πηγαίνουν έτσι και αλλιώς όσοι δεν μπορούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εαν δεν βελτιωθεί  το ποσοστό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αντιστοιχεί στη τεχνικλή δευτεροβάθμια εκπαίδευση νομίζω ότι δεν θα υπάρχει μετακίνηση μαθητών προς αυτήν.

dtsilog

Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

dtsilog

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=20832

...." Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους.".......

Η φράση που περιέχει όλους τους κινδύνους για την Επαγγελματική ΕΚπαίδευση...

Και επειδή είδα και μια ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ για διαμαρτυρία ΟΛΩΝ, έξω από το υπουργείο,
http://pekap.posterous.com/29569963
για την απομάκρυνση της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο... να πω να μην ξανακάνουν το λάθος που έκαναν στο ξεκίνημα. Για να μαζευτούν όλοι έξω από το υπουργείο θα πρέπει να διαμαρτυρηθούμε για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, το Νέο Λύκειο και το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο. Ειδικά για το τελευταίο άκουσα ότι δεν πρόκειται να γραφούν νέα βιβλία και ίσως καταργηθούν και τα παλιά, καθώς και πολλά άλλα αξιπερίεργα και απαράδεκτα.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ, όλοι οι καθηγητές Πληροφορικής. Τα προβλήματα είναι κοινά και αφορούν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

dtsilog

Η τοποθέτηση του κλάδου Πληροφορικής, μέσω του σχόλιου της ΠΕΚΑΠ στη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου για το Τεχνολογικό Λύκειο:

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1010&cpage=1#comments

Ψηφίστε θετικά μέχρι τα μεσάνυχτα της 30ης Ιουνίου 2011, τελευταία ημέρα της διαβούλευσης, έτσι ώστε να ανατραπεί το μέχρι στιγμής διαφαινόμενο αποτέλεσμα.

Διαδώστε το όπου και όσο μπορείτε!
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Empire

#7
Μπράβο στην ΠΕΚΑΠ....πολύ ωραία τοποθέτηση!!! :)
Προφανώς σε κάποιες ειδικότητες έτσουξε/χάλασε αυτό το σημείο:

"Να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρουσιάστηκε με τις ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ μαθημάτων στα ΕΠΑ.Λ., όπου οι καθηγητές Πληροφορικής των κλάδων ΠΕ19-ΠΕ20 δεν μπορούσαν να διδάξουν καθαρά μαθήματα Πληροφορικής σε άλλους τομείς, ενώ μπορούσαν να διδάξουν μαθήματα Πληροφορικής και πιστοποιημένοι στις Τ.Π.Ε., συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων".

Εγώ πάλι όμως θα πω...it was about time...έλεος πια σ'αυτή την χώρα να μιλάμε και να ζητάμε τα πλέον αυτονόητα όταν κάποιοι άλλοι/τρίτοι/άσχετοι με το αντικείμενο να εκμεταλλεύονται αδυναμίες του συστήματος για ιδίων όφελος...!!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Μου κάνει εντύπωση που η προαναφερόμενη τοποθέτηση της ΠΕΚΑΠ στη δημόσια διαβούλευση συγκεντρώνει πολλές ψήφους (θετικές αλλά και αρνητικές!) ...

fof

Οι αρνητικές είναι πάρα πολλές... τι φταίει;

dkonetas

έχει δοθεί κάποια ερμηνεία τελικά για αρνητικές ψήφους; με δεδομένο ότι όλοι συμπαρατάχθηκαν ?

πραγματικά είναι να απορεί κανείς με την αξιοπιστία των εργαλείων της δια-Δ-ούλευσης

dtsilog

Ελάχιστος αριθμός μαθητών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ
http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/19-07-11-elaxistos-arithmos-mathiton-sta-epal-kai-stis-epas.html

Όπως σε κάθε μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η γνωστή ομάδα ΠΕ01,02,03,04 που θα εκπονήσει τα μεταβατικά προγράμματα σπουδών του ΕΠΑ.Λ. Καμιά επιστημονική ομάδα καθηγητών ειδικοτήτων...
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=39672
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

P.Tsiotakis

τα μεταβατικά προγράμματα στα μαθήματα γενικής παιδείας

dtsilog

Μόνο που το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών δεν έχει μόνο μαθήματα γενικής παιδείας όπως γλώσσα, μαθηματικά, θρησκευτικά και φυσική, και μαθήματα υποστήριξης πάλι γλώσσα και μαθηματικά.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)