Θέμα Γ

Ξεκίνησε από gpapargi, 29 Μαΐου 2013, 10:20:08 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

θα γίνει ακόμα πιο λιτή αν δεις ότι δε χρειάζονται οι ΚΑΙ στη συνθήκη της αλλιώς_αν  :)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Σπύρος Δουκάκης

Γιώτα μπορεί να αφαιρεθεί ένα κομμάτι από την δεύτερη συνθήκη...

Παράθεση από: anyiota στις 29 Μαΐου 2013, 04:07:52 ΜΜ
Εδώ είναι η δική μου (λιτή) εκδοχή.

Για i από 1 μέχρι 30
Αν ΜΟ[i,1} >2 ή ΜΟ[ι,2]>4 τότε
   Εμφάνισε "Εκτός Ορίων"
Αλλιώς_αν (ΜΟ[i,1]>1.8 και ΜΟ[i,1]<=2) ή (ΜΟ[i,2]>3.6 και ΜΟ[i,2]<=4) τότε
   Εμφάνισε "Κοντά στα όρια"
Αλλιώς
   Εμφάνισε "Χαμηλός SAR"
Τέλος_Επανάληψης

summer

#32
Στο τελευταίο ερώτημα Γ4 με την ταξινόμηση μια μαθήτριά μου τοποθέτησε τα στοιχεία των 2 στηλών του ΜΟ σε δύο μονοδιάστατους πίνακες ΜΟ1 και ΜΟ2 και στη συνέχεια έκανε φθίνουσα ταξινόμηση μια φορά για τον ΜΟ1 και ΚΩΔ,εμφάνισε τα 3 πρώτα στοιχεία των ΜΟ1 και ΚΩΔ και μετά έκανε ταξινόμηση στον ΜΟ2 και ΚΩΔ εμφανίζοντας ομοίως τα 3 πρώτα στοιχεία των ΜΟ2 και ΚΩΔ.

Το λάθος προφανώς είναι ότι έπρεπε να κρατήσει σε έναν πίνακα ΚΩΔ2 τα στοιχεία του πίνακα ΚΩΔ στην αρχή και αυτόν να χρησιμοποιήσει στη δεύτερη ταξινόμηση.Νομίζω θα την έχουν πατήσει πολλοί εδώ.... Από τα 7 μόρια πόσο λέτε θα χάσει?

anyiota


Σπύρος Δουκάκης

Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε... αλλά στο θέμα Γ ήθελε αλγόριθμο με ψευδογλώσσα.
"Να αναπτύξετε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα, ο οποίος:"
Δηλαδή υποχρεωτικά με έναν από τους 4 τρόπους αναπαράστασης αλγορίθμου...

Να υπενθυμίσω ότι στο ΦΕΚ 2156/2012 που αναφέρει την εξεταστέα ύλη υπάρχει το εξής:

Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο.

anyiota

Παράθεση από: sdoukakis στις 29 Μαΐου 2013, 04:12:14 ΜΜ
Γιώτα μπορεί να αφαιρεθεί ένα κομμάτι από την δεύτερη συνθήκη...


σωστά, thanks

dski

To Γ4 νομίζω ότι λύνεται και χωρίς ταξινόμηση αλλά με απλή σειριακή ανάγνωση των δύο πινάκων και χρήση τριών μεταβλητών max1, max2, max3 για τις 3 μεγαλύτερες τιμές της κάθε στήλης πίνακα ΜΟ καθώς και code_max1, code_max1, code_max1 για τους αντίστοιχους κωδικούς του πίνακα ΚΩΔ (ή αν προτιμάτε τους δείκτες προς τις αντίστοιχες θέσεις του πίνακα ΚΩΔ).

Σκέφτομαι κάτι σαν (ας πούμε μόνο για την 1η στήλη του πίνακα ΚΩΔ (για το κεφάλι). Μέσα στην ίδια επανάληψη μπορεί να γίνει και για τη 2η στήλη):

max1  <- MO[1,1]
max2 <- 0
max3 <- 0
code_max1 <- ΚΩΔ[1]

ΓΙΑ ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 30
  ΑΝ ΜΟ[ι,1] > max1 ΤΟΤΕ
     max3 <- max2
     max2 <- max1
     max1 <- MO[ι,1]
     code_max3 <- code_max2
     code_max2 <- code_max1
     code_max1 <- ΚΩΔ[ι]
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ[ι,1] > max2 ΤΟΤΕ
     max3 <- max2
     max2 <- MO[ι,1]
     code_max3 <- code_max2
     code_max2 <- ΚΩΔ[ι]
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ[ι,1] > max3 ΤΟΤΕ
     max3 <- MO[ι,1]
     code_max3 <- ΚΩΔ[ι]

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΕΜΦΑΝΙΣΕ code_max1, max1
ΕΜΦΑΝΙΣΕ code_max2, max2
ΕΜΦΑΝΙΣΕ code_max3, max3
         

Dinos

Στο Γ3 μπορούμε:
να δημιουργήσουμε παράλληλο πίνακα Β[30,2] με τον ΜΟ[30,2] , ο οποίος θα περιέχει τα στοιχεία "Α", "Β", "Γ" που θα αντιστοιχούν με τη σειρά στο "χαμηλός SAR", "κοντά στα όρια" , "εκτός ορίων".
Μετά σε κάθε γραμμή βρίσκουμε το μεγαλύτερο από τα 2 στοιχεία και επιστρέφουμε το μήνυμα που αντιστοιχεί σε αυτό.

Στο Γ4 μπορούμε:
χωρίς ταξινόμηση, να βρούμε το max1 με σάρωση των 30 στοιχείων, μετά να βρούμε το max2 με σάρωση πάλι των 30 στοιχείων μη λαμβάνοντας υπ' όψη το max1 και τέλος με ξανασάρωση των 30 στοιχείων βρίσκουμε max3 μη λαμβάνοντας υπ' όψη max1 kai max2

epsilonXi

Παράθεση από: Βασίλης Παπαχρήστος στις 29 Μαΐου 2013, 02:30:13 ΜΜ
Μπορείς να γίνεις πιο σαφής;

όχι μωρέ, μια χαρά δουλεύει

klitos

Παράθεση από: Βασίλης Παπαχρήστος στις 29 Μαΐου 2013, 02:46:53 ΜΜ
Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοείς. Δοκίμασα τις τιμές που προτείνεις και μια χαρά δουλεύει ο κώδικας.
Αν ΜΟ[i,1] <= 1.8 και ΜΟ[i,2] <= 3.6 τότε
    Εμφάνισε "Χαμηλός SAR"
  Αλλιώς_αν ΜΟ[i,1] <= 2 και ΜΟ[i,2] <= 4 τότε
    Εμφάνισε "Κοντά στα όρια"
  Αλλιώς
    Εμφάνισε "Εκτός ορίων"
  Τέλος_αν
για δοκίμασε τις τιμές
Κεφαλή=1,9 και Ακρα=2
Κεφαλή = 1 και Ακρα=3.8
ο κωδικας που προτείνεις θα εμφανίσει "εκτος οριων" ενω πρεπει να εμφανίσει "κοντα στα ορια"

το ιδιο πρόβλημα θα παρουσιαστεί και με τις τιμές που προτείνει το παράδειγμα του θέματος πχ άκρα=3,8 και κεφαλή=1,5


κλητος χατζηγεωργιου

petrosp13

Ξαναδες το
Κι εγώ έτσι νόμιζα, αλλά για κάποιο σατανικό λόγο, δουλεύει  >:D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

makryd

Καλημέρα,
Μια μαθήτρια μου έγραψε το εξής για το Γ3:
Αν ΜΟ[i,1]<=1.8 τότε
     μνμ1 ← " Χαμηλός SAR"
Αλλιώς_Αν ΜΟ[i,1]<=2 τότε
     μνμ1 ←  " Κοντά στα όρια"
Αλλιώς
     μνμ1 ← " Εκτός ορίων"
Τέλος_Αν
Αν ΜΟ[i,2]<=3.6 τότε
     μνμ2 ← " Χαμηλός SAR"
Αλλιώς_Αν ΜΟ[i,2]<=4 τότε
     μνμ2 ← " Κοντά στα όρια"
Αλλιώς
     μνμ2 ← " Εκτός ορίων"
Τέλος_Αν
Αν μνμ1 < μνμ2 τότε
     Εμφάνισε ΚΩΔ, μνμ1
Αλλιώς
     Εμφάνισε ΚΩΔ, μνμ2
Τέλος_Αν

Παρατηρώντας ότι στην μεγαλύτερη περιοχή τιμών το μήνυμα ξεκινάει από αλφαβητικά μικρότερο γράμμα! 
Ελπίζω να βαθμολογηθεί ως σωστό.

petrosp13

Τέλειο είναι!!!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: klitos στις 30 Μαΐου 2013, 08:58:35 ΠΜ
για δοκίμασε τις τιμές
Κεφαλή=1,9 και Ακρα=2
Κεφαλή = 1 και Ακρα=3.8
ο κωδικας που προτείνεις θα εμφανίσει "εκτος οριων" ενω πρεπει να εμφανίσει "κοντα στα ορια"

το ιδιο πρόβλημα θα παρουσιαστεί και με τις τιμές που προτείνει το παράδειγμα του θέματος πχ άκρα=3,8 και κεφαλή=1,5




Μία χαρά δουλεύει

για κεφαλή 1.9 και άκρα=2, θα μπει στο πρώτο αλλιως_αν και θα εμφανίσει  κοντά στα όρια
ομοίως και για τις άλλες τιμές

Η φιλοσοφία εδώ είναι ότι είτε ξεκινάς από τις μεγαλύτερες τιμές και ελέγχεις με διάζευξη αν έχει ξεπεραστεί κάποιο απο τα 2 όρια, ή ξεκινάς από τα κάτω όρια και ελέγχεις με σύζευξη να μην έχει ξεπεραστεί κάποιο από τα 2 όρια..






mokasa

Εγραψα μια άσκηση που διδάσκει - εξετάζει την πολλαπλή επιλογή του θέματος Γ3, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί
σαν εύκολη άσκηση στην διάρκεια της διδακτικής χρονιάς ή ίσως σε ένα από τα τελευταία επαναληπτικά μαθήματα.

Στην πορεία μπήκα στον πειρασμό να γράψω και μια πιο δύσκολη παραλλαγή της. Παρακαλώ αν βρείτε λάθη ή παραλείψεις
σε οποιαδήποτε από τις δύο εκδοχές να με διορθώσετε.

Να επισημάνω οτι την ιδέα της εκφώνησης την πήρα απο μια άλλη άσκηση που είχε στείλει ο χρήστης landreou.