Η ντροπή των αποσπάσεων

Ξεκίνησε από johngreek, 28 Αυγ 2009, 01:22:18 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

johngreek

Γειά σας και καλή σχολική  χρονιά

Το ρουσφετολογικό όργιο των αποσπάσεων  πιστεύω οτι όλοι το ξέρουμε . Ειδικά οι αποσπάσεις στα γραφεία , ο τρόπος που αυτές γίνονται  , και κυρίως το γεγονός οτι οι αποσπασμένοι παίρνουν τα μόρια της οργανικής τους είναι μια κατάσταση ντροπής και ξεφτίλας .

Ειδικά στον κλάδο των ΠΕ19-20 βλέπω οτι χρόνο με το χρόνο τα πράγματα αγριεύουν  . Υπάρχουν πόλεις όπως η Πάτρα , όπου οι μεταθέσεις έχουν κοπεί εδώ και τρία χρόνια και αν δεν γίνει κάτι δραστικό θα ξανανοίξουν σε καμμιά 30αριά χρόνια . Το αποτέλεσμα είναι στην Ηλεία , όπου η συντριπτική πλειοψηφία των ΠΕ19-20 να είναι Πατρινοί , εκεί που πριν τρία χρόνια είχςε πληθώρα υπεράριθμων  , πλέον να βρίσκεται στα όρια της έλλειψης λόγω των αθρόων αποσπάσεων  !!! Στη Γ Ηλείας  , μόλις ανακοινώθηκαν 10 λειτουργικά κενά για 2 διαθέσιμους !!! 

Ποιά είναι η κατάσταση στις περιοχές σας ; 


Για το τέλος , κάτι πρέπει επιτέλους να γίνει με αυτή την κλοπή που λέγεται αποσπάσεις σε γραφεία . Ακόμα και ο κλάδος μας  , κάποια στιγμή ίσως ξεμπλοκάρει ( δημοτικά ? ολοήμερα γυμνάσια ? κρατικό πιστοποιητικό υπολογιστών ? ) και τότε τις περιζήτητες θέσεις θα πάρουν οι "μάγκες" που παίρνουν 8 και 10 μόρια για να δουλεύουν σε γραφεία δίπλα στο σπίτι τους  , ενώ τα κορόιδα ξεσπιτώνονται στα κασάβραχα ή κάνουν χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε μήνα για να διδάξουν σε σχολεία !


evry


  Όσο υφίσταται το συγκεκριμένο κατεστημένο στην Ελλάδα (δηλαδή τα τελευταία 200 χρόνια περίπου) το οποίο κατευθύνεται από τα κόμματα δε νομίζω να αλλάξει κάτι. Το συγκεκριμένο θέμα δεν το θίγει κανένας γιατί έχει τεράστιο πολιτικό κόστος.
    Αλήθεια οι αγωνιστές της ΟΛΜΕ έχουν ποτέ κάνει απεργία με αυτό σαν βασικό αίτημα? Το έχουν θίξει ποτέ? Γιατί μόνο κάποιες μεμονωμένες ΕΛΜΕ έχουν κάνει κινήσεις. Μήπως θα έπρεπε η ΠΕΚΑΠ να συντάξει κάποια εισήγηση και να την στείλει στα μέσα?
    Το συγκεκριμένο θέμα θίγει πάρα πολλούς πληροφορικούς και ευτελίζει το θεσμό του καθηγητή. Ξέρω καθηγητή ο οποίος έχει πάρα πολλά μόρια και δεν έχει μπει ποτέ σε τάξη, ούτε μια ώρα. Στην περιοχή του είναι από τους πρώτους σε μόρια. Στον Άη Στράτη έχουν οργανική καμιά 40αριά καθηγητές και ελάχιστοι από αυτούς είναι εκεί. Στα Κύθηρα είναι γραμμένοι 40 και το σχολείο έχει 15.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

johngreek

Δεν έχω καθόλου καλή γνώμη για τους συνδικαλιστές και δεν περιμένω τίποτα από αυτους . Μόνη λύση θα ήταν μια "από κάτω" οργάνωση και αντίδραση των θιγόμενων , όσων δηλαδή διδάσκουν τίμια εκεί όπου τοποθετήθηκαν . Δυστυχώς μόνο μεμονωμένες αντιδράσεις έχουν υπάρξει , κάποιες αρκετά εντυπωσιακές ( έχετε δει τα "φαντάσματα" του Αι Στράτη ; ) αλλά χωρίς συνέχεια . Δυστυχώς  , από συζητήσεις που έχω κάνει για το θέμα βλέπω πλήρη αδιαφορία  (από όσους είναι ήδη στο μέρος τους και δεν τους ενδιαφέρει μετάθεση)  ή "πονηρή" αδιαφορία( από πολλούς που αντιστάθηκαν σε πρώτη φάση στον "πειρασμό"¨της απόσπασης αλλά κάποια στιγμή θα το κάνουν το βήμα). Αυτά είναι ίσως φυσιολογικά. Η παραίτηση και η αδράνεια όμως όσων δεν εμπλέκονται και δεν θέλουν να εμπλακούν σε αυτό το αισχρό πελατιακό σύστημα  με λυπεί πολύ.Βάζω και τον εαυτό μου μέσα .  Μόνο αν οι θιγόμενοι οργανωθούν και γίνουν ομάδα πίεσης συντεταγμένη , μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα . Στην Ελλάδα οι μόνοι που κερδίζουν , έχου δεν έχουν δίκιο είναι οι οργανωμένες ομάδες πίεσης

P.Tsiotakis

Η λύση είναι σχετικά απλή:

1. τα μόρια ενός αποσπασμένου, πρέπει να είναι τα μόρια της περιοχής της θέσης του (δηλαδή 1 μόριο για τους πληροφορικούς του Αι Στράτη).

2. Το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, λογικά δε θα πρέπει να λαμβάνεται απο κάποιον που δεν διδάσκει, σωστά; Το αν θα υπάρχει άλλο επίδομα ευθύνης,΄είναι άλλη συζήτηση...

Νίκος Αδαμόπουλος

Ψάχνοντας στον ιστό βρήκα τα εξής:

http://www.doe.gr/index.php?categoryid=73&p2_articleid=689

http://syllogosadioristwnekpaideytikwn.blogspot.com/2008/05/16.html

Στο 2ο αναφέρεται:

"Ζητούμε όλοι οι αποσπασμένοι να παίρνουν τα μόρια του πλησιέστερου σχολείου του φορέα απόσπασης. Υπενθυμίζουμε ότι τα παραπάνω αποτελούν πάγια θέση και της ΟΛΜΕ.
Από το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε Λήμνου"

Μου φαίνεται ότι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ προβάλουν πιο αποδεκτές προτάσεις από το ισχύον καθεστώς που προφανώς υπάρχει για να μπορούν οι εκάστοτε διοικούντες να υφαίνουν με περισσή τέχνη την πελατειακή τους βάση...

lykos

Μακάρι να συμπεριφέρονταν όλες οι ΕΛΜΕ όπως η της ΛΗΜΝΟΥ...
Μην ξεχνάμε και τους αιρετούς ΜΑΣ! Συμμετέχουν στα ΠΥΣΔΕ! Αν θέλουν - που δε θέλουν - θα μπορούσαν να αντιδράσουν σε πολλές αδικίες που γίνονται.
Με τίνος υπογραφές ορίσθηκαν τα οργανικά κενά του Αη-Στράτη? Οι αιρετοί ψήφισαν κατά? Αν ναί, γιατί δεν βγήκαν να καταγγείλουν το "παιχνίδι"?

Και δυό σχετικές ιστοριούλες:
α) Στο σχολειό που υπηρετώ τοποθετήθηκαν οργανικά πέρσι 5 μετατιθέντες (παλαιοί) συνάδελφοι. Αποδείχθηκε σύντομα, πως οι 2 (ποσοστό 40%!) με ψεύτικα μόρια. Ευτυχώς επαγρυπνούσαν οι ενδιαφερόμενοι αδικηθέντες... Οι αιρετοί έκαναν - απ' ότι φαίνεται - "τη δουλειά τους".

β) Το ΠΥΣΔΕ - με συμμετοχή και ομοφωνία αιρετού - επέμενε να μην προσμετρά μόρια σε συνάδελφο, κι' αυτό ενώ ο αδικηθείς συνάδελφος είχε κινηθεί δικαστικά και το διοικητικό εφετείο (με τη σχετική απόφασή του) υποχρέωνε το ΠΥΣΔΕ να προσμετρήσει τα συγκεκριμένα μόρια!!! Μιά βδομάδα αργότερα αναγκάστηκε (το ΠΥΣΔΕ) να πράξει το ορθό, αλλά τα ερωτήματα παραμένουν...
Να προσθέσω πως το ΠΥΣΔΕ γνώριζε την καταδικαστική γι' αυτό απόφαση.

Και κάτι σαν επίλογο:
Οταν θάρθουν στα Σχολεία σας οι συνδικαλιστές των παρατάξεων, πριν οποιασδήποτε εκλογικής διαδικασίας του κλάδου μας (τότε έρχονται) και σας φέρουν τα "διαφημιστικά" με τις λίστες των υποψηφίων τους, ελέγξτε πόσοι υποψήφιοι και από ποιά παράταξη, υπηρετούν (αποσπασμένοι φυσικά) σε γραφεία. Προσέξτε ιδιαίτερα τη λίστα της προσκείμενης στο κυβερνητικό κόμμα παράταξης! Οποτεδήποτε. Και οποιουδήποτε κόμματος. Θάχει πλάκα...




Καρκαμάνης Γεώργιος

Θέτω το εξής ερώτημα :Πρέπει να υπάρχουν αποσπάσεις εκτός ΠΥΣΔΕ;

Τι λέτε;

johngreek

Συνάδελφοι  , είναι πράγματι "επίσημη" θέση της ΟΛΜΕ να μοριοδοτούνται όλοι με βάση την έδρα του γραφείου - φορέα. Η θέση αυτή φυσικά θάβεται κάτω από τόνους άλλων αιτημάτων , δικαίων και αδίκων , σε κάθε κινητοποίηση . Σκεφτείτε κάτι απλό , σε πόσες αφίσες έχετε δεί αίτημα την κατάργηση ή έστω την εξορθολογικοποίηση των αποσπάσεων ; Σε πόσες κινητοποιήσεις το θέμα είναι βασικό αίτημα ; Μη μου πεί κάποιος οτι το θέμα είναι δευτερεύον μπροστά στα μισθολογικά , χρηματοδοτικά και θεσμικά αιτήματα . Κατά τη γνώμη μου είναι πρωτεύον  , περαν του πρακτικού του μέρους (μοριοδότηση και μεταθέσεις ) για ηθικούς λόγους . Αν δεν ξεβρωμίσει ο ευρύτερος κλάδος των εκπαιδευτικών από τέτοια αισχρά φαινόμενα  , με τι¨μούτρα" μπορούμε να βγούμε στην κοινωνία και τους φορολογούμενους να ζητάμε αυξήσεις και  επιδόματα; Είμαστε υποτίθεται και εκπαιδευτικοί , που πάνω απ'όλα δισάσκουν ήθος.

Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να γίνονται αποσπάσεις σε γραφεία και φορείς. Οι θέσεις αυτές να δοθούν οργανικά σε διοικητικούς υπαλλήλους , οι οποίοι θα είναι μόνιμοι σε αυτες τις θέσεις ώστε να μαθαίνουν και τη δουλειά σωστά . Όποιος διορίζεται ως εκπαιδευτικός να πηγαίνει σε σχολεία και μόνο σε σχολεία. Οι θέσεις των γραφείων και των φορέων να καλύπτονται απο μόνιμο προσωπικό , και οι προσλήψεις να γίνονται από ξεχωριστό ΑΣΕΠ για διοκητικούς υπαλλήλους .Αν κάποιος τέτοιος υπάλληλος θέλει να μπει σε σχολείο να ξαναδώσει ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών .Οι διοικητικοί υπάλληλοι δεν θα πρέπει να έχουν καμμία σχέση με τη διαδικασία μεταθέσεων των εκπαιδευτικών.


johngreek

Να απαντήσω και στην ερώτησή σου Γιώργο Καρκαμάνη.Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να υπάρχουν γενικά αποσπάσεις  . Ένα μεγάλο μέρος των αποσπάσεων και στα σχολεία είναι αποτέλεσμα συναλλαγής , τα δε κενά που καλύπτονται σε μεγάλο ποσοστό είτε δεν υπάρχουν , είτε δημιουγούνται με τη τέχνη της κοπτοραπτικής , είτε είναι κενά που κρύβονται και δεν δίνονται στις μεταθέσεις . Ειδικά για το τελευταίο , κάποια ΠΥΣΔΕ έχουν δημιουργήσει μύθο.

Μπορώ να δεχτώ οτι κάποιες αποσπάσεις θα ήταν σωστό να γίνονται για σοβαρούς λόγους  , όπως λόγοι υγειας  . Θα πρέπει όμως τα κριτήρια να είναι αυστηρά και πολύ συγκεκριμένα , ειδάλλως θα γίνει εκμετάλλευση από τους επιτήδειους

stratosg

Εγώ είμαι της απόψης να δίνονται οι αποσπάσεις, με τα μόρια της απόσπασης και όχι της οργανικής, δύο φορές. Την τρίτη φορά να χάνει ο ενδιαφερόμενος την οργανική του και να τίθεται στη διάθεση. Τότε να δείτε πως θα σφίξουν όλοι.

Άν τώρα στο εικονικό σενάριο σε κάθε γραφείο μόνο διοικητικοί υπάλληλοι κοιτάξουμε καλύτερα θα δούμε :

α. Δεν πρόκειται να διορίσουν ούτε ρουθούνι ξανά.
β. Δεν υπάρχει περίπτωση να το δεχτεί κανείς μεγαλοσχήμονας γιατί πώς θα βολέψουμε "τα δικά μας παιδιά" εκάστοτε.
γ. Θα αρχίσουν οι μετατάξεις.

Συμπέρασμα, χάσιμο αιγοπροβάτων, συγγνώμη ψηφοφόρων ηθελα να πω.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

johngreek

Στράτο  , η πρότασή σου ακούγεται λογική αλλά ...

1 . Δεν καταλαβαίνω γιατί η δικιά μου πρόταση σημαίνει παύση διορισμών .Όσες θέσεις υπήρχαν πριν θα υπάρχουν και τώρα , απλά θα είναι σαφώς χωρισμένες σε εκπαιδευτικούς και διοικητικούς

2. Αν η οργανική χάνεται μετά από δλυο αποσπάσεις είναι πιθανό  , κυρίως σε γραφεία μικρών πόλεων με μικρή ζήτηση να μην υπάρχουν αρκετοί ενδιαφερόμενοι . Αν κάτι τέτοιο δεν ισχύει η πρόταση είναι πολύ ενδιαφέρουσα

stratosg

Μα αγαπητέ μου για σκέψου πόσοι βολεύονται σε διοικητικές θέσεις! Αν όλοι αυτοί γυρίσουν πίσω τότε είναι που πραγματικά δεν θα ξέρουν τί να κάνουν τους υπεράριθμους και πίστεψέ με υπάρχουν πολλοί και σε πολλές ειδικότητες. Άρα θα πρέπει υποχρεωτικά πλέον να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές με έλλειψη στην εκάστοτε ειδικότητα και να συμπληρώσουν εκεί το ωράριο τους. Μη ξεχνάμε και την ορολογία "...για τις ανάγκες της υπηρεσίας...". Έτσι λοιπόν θα φτάσουμε σε ένα σημείο που όλες οι θέσεις θα είναι καλυμμένες κι έτσι δεν θα χρειάζονται διορισμοί. Ίσως κάποιο ελάχιστο νούμερο. ʼσε που κάποιοι συνάδελφοι ένα κλικ πριν από τη σύνταξη θα πρέπει να επιστρέψουν στις αίθουσες με όλες τις συνέπειες και γι' αυτούς και για τους μαθητές τους.

Όσον αφορά στη δεύτερη παρατήρηση σου, νομίζω πως αυτό είναι που συζητάμε, να υπάρχουν μόνο διοικητικοί στα γραφεία και γενικά στις όποιες διοικητικές θέσεις και μόνο εκπαιδευτικοί στα σχολεία και γενικά στις όποιες εκπαιδευτικές θέσεις.

Βέβαια όλα αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός μετά από δυο πιάτα φασολάδα και ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί.

Αλλά μη στενοχωριόμαστε κιόλας, οι καλοί κυριούληδες των υπουργείων βρήκαν τι θα μας κάνουν. Τώρα και υγειονομικό προσωπικό με μετεκπαίδευση στη διάγνωση και αντιμετώπιση του Η1Ν1. Το ακούσαμε κι αυτό.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

johngreek

Στράτο , εύλογες οι επισημάνσεις σου  , αλλά λύσεις υπάρχουν .

Προκυρήσσονται μόνιμες διοικητικές - γραμματειακές θέσεις σε όλα τα γραφεία και φορείς όπου αποσπώνται εκπαιδευτικοί. Προκηρύσεται διαγωνισμός για την κάλυψη των θέσεων , με οριστικές και μόνιμες μετατάξεις . Θα προτιμούσα να είναι γραπτός διαγωνισμός  , αλλά προκειμένου να απαλλαγουμε  επιτέλους από τον καρκίνο των αποσπάσεων  , ας γίνει έστω και με μοριοδότηση ή άλλα αντικειμενικά "κοινωνικά" κριτήρια.Θα έλεγα να έχουν και απόλυτη προτεραιότητα όσοι είναι 55+ ετών ..Στον πρώτο και ΜΟΝΟ στον πρώτο διαγωνισμό , συμμετοχή θα μπορούν να δηλώσουν μόνο εν ενεργεία εκπαιδευτικοί . Όσοι πετύχουν μετατάσσονται οριστικά και μόνιμα  , ΔΕΝ μπορούν να μετατεθούν ξανά σε σχολεία ( παρά μόνο αν ξαναδώσουν ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών ) . Οι υπεραριθμίες  θα ρυθμιστούν  , και εν ανάγκη με ρύθμιση των επομένων διορισμών  , σε ένα χρόνο θα έχουν εξομαλυνθεί .Από κει και πέρα  , πλήρης δαχωρισμός προσωπικού σε γραφεία και φορείς . Καμία μετάταξη από γραφείο σε σχολείο με νόμο.ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών και ΑΣΕΠ διοικητικών  ξεχωριστοί και ανεξάρτητοι

Ξέρω οτι το παρόν σύστημα βολεύει πολύ κόσμο. Αλλά το είπα και πριν , μόνο αν ενεργήσουν συντεταγμένα και δυναμικά οι θιγόμενοι μπορεί να γίνει κάτι . Κράτος  και συνδικαλιστές βολεύονται μια χαρά  ( ή έστω δεν ενοχλούνται ) από αυτό το σιχαμερό παιχνίδι

za√‘ag

Μια ερώτηση:

Εγώ και φέτος (4η χρονιά) είμαι στη διάθεση ΠΥΣΔΕ. Οι αποσπάσεις κρίνονται μαζί με τις δικές μας τοποθετήσεις ή πρώτα εμείς και μετά οι αποσπάσεις;

Γίνεται χαμός με πολλούς από μας και δεν ξέρω πόσες αποσπάσεις είναι στο δικό μου ΠΥΣΔΕ....

ΑΛΑΛΟΥΜ ΣΕ ΟΛΑ !!!
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

johngreek

zavag , στην περιοχή σου ΠΡΟΗΓΕΙΣΑΙ όλων των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ ανεξαρτήτως μορίων . Θα πρέπει όμως να επαγρυπνείς

stratosg

zavag κι εγώ νομίζω ότι προηγείσαι αλλά είναι και ανάλογα με το πως στροφάρει και το μυαλό αυτών που αποφασίζουν.

Johngreek, δε νομίζω πως λέω κάτι διαφορετικό από εσένα, αν διαβάσεις προσεκτικά αυτο που έγραψες θα δεις ότι οι διορισμοί θα τείνουν να πάψουν αφού θα διορίζονται τόσοι όσοι βγαίνουν στη σύνταξη. Βολεύει; Και βέβαια όχι.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

johngreek

Strato , δεν είναι ανάγκη να διορίζεται ίδιος αριθμός με τους συνταξιοδοτούμενους. Θα μπορούσαμε να πάμε σε ολοήμερα σχολεία , μικρότερα τμήματα κλπ κλπ . Θα μου πείς που θα βρεθούν τα χρήματα . Ε , λοιπόν ένα μεγάλο μέρος από αυτά που σπαταλώνται για αργομισθίες υπεράριθμων και αποσπασμένων αρκούν

johngreek

... zavag προηγείσαι των αποσπασμένων εκ του νόμου. Μη διστάσεις να κάνεις ένσταση αν αποσπασμένος πάρει θέση που ήθελες εσύ

johngreek

..και , στράτο , ακόμα και με το σύστημα που προτείνω μπορούν να γίνουν διορισμοί σε θέσεις μαιμού χωρίς να γίνουν ούτε ολοήμερα , ούτε μικρότερα τμήματα ούτε τίποτα . Ποιός τους εμποδίζει να διορίζουν 20 άτομα σε ένα γραφείο που χρειάζεται 10 ; Οτι γίνεται και γινόταν σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες δηλαδή. Αλλά και στα σχολεία . Ποιος τους εμποδίζει να διορίζουν υπεράριθμους και μετά να μοιράζουν τις ώρες  .Μήπως δεν γίνεται τώρα ; Θέλω να πω  , οτι το παρόν σύστημα βολεύει όχι γιατί έτσι γίνονται πιο πολλοί διορισμοί αλλά γιατί καταστρατηγείται τελείως η ισονομία σε μεταθέσεις ( κυρίως )  , οργανικές , τοποθετήσεις κλπ

stratosg

Johngreek, εδώ και χρόνια λέω ότι πρέπει να γίνει το σχολείο ολοήμερο, με εστιατόριο, βιβλιοθήκη κλπ, και διπλές βάρδιες εκπαιδευτικών, κι επαναλαμβάνω πως όλα αυτά αποτελούν όνειρα θερινής νυκτός, άντε και καλό μας χειμώνα.

Τώρα νομίζω πως μπορούμε να εναποθέσουμε όλες μας τις ελπίδες στο νέο ιό της γρίπης γκου χου γκου χου. Έτσι θα απομακρύνουμε τους μαθητές μεταξύ τους, άρα ένας ανά τρια θρανία, άρα θα συμπληρώσουμε όλοι ωράριο μιας και θα δημιουργηθούν άπειρα τμήματα, άρα θα προσλάβουμε κι άλλους, ήρθαν και οι εκλογές θα θα θα θα θα θα θα θα θα θα....

Αλήθεια είδατε κανένα απολυμαντικό τζελ ή κάτι τέτοιο στα σχολέια σας; Ελά αλέκο!!!
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Wizard

Με τη γνωστοποίηση των νέων υπουργών και υφυπουργών, είναι αξιοσημείωτο ένα άρθρο στο blog του Πανάρετου από 20/9/2009: http://panaretos.blogspot.com/2009/09/blog-post_20.html

Η ποιότητα στην εκπαίδευση και οι δείκτες
Την δημόσια συζήτηση για την εκπαίδευση έχει αρχίσει (επιτέλους) να απασχολεί η ποιότητα.

Αν και η ποιότητα στην εκπαίδευση δεν έχει ένα γενικά αποδεκτά ορισμό, υπάρχουν αρκετοί δείκτες που υποτίθεται ότι αποτελούν ένδειξη για την ύπαρξη της.

Ενας από αυτούς τους δείκτες είναι η αναλογία διδασκόντων-διδασκομένων. Στην Ελλάδα, ο δείκτης αυτός είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Αποτελεί αυτό ένδειξη ποιότητας;

Φοβάμαι πως όχι. Είναι, δυστυχώς, μια από τις περιπτώσεις όπου οι αριθμοί ευημερούν χωίς αντίκρυσμα.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ενας από αυτούς (ίσως όχι ο σημαντικότερος) είναι ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που αποσπώνται είτε για να καλύψουν άλλες ανάγκες είτε για να "εξυπηρετηθούν".

Μια σκέψη που έχει διατυπωθεί είναι να επιστρέψουν όλοι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους.

Αυτό το είχε εξαγγείλει και ο Γ. Αρσένης αλλά το "ξέχασε" πολύ γρήγορα.

Αυτό πράγματι πρέπει να γίνει αλλά με σχεδιασμό. Και για να μην αιφνιδιάσει τους εκπαιδευτικούς αλλά και για να υπάρξει κάποια προετοιμασία ώστε να μην προκληθεί χάος με σχολεία που δεν θα ξέρουν τι να κάνουν τους εκπαιδευτικούς που θα περισσεύουν. (π.χ. αν γίνει κάτι τέτοιο στα Κύθηρα, όχι μόνο δεν θα έχουν δουλειά να κάνουν, αλλά δεν θα τους χωρά το νησί! (πολλοί τοποθετούνται εκεί ρουσφετολογικά μόνο για να παίρνουν μόρια και αμέσως παίρνουν απόσπαση).

Κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα ότι από την επόμενη χρονιά, όλοι οι αποσπασμένοι θα γυρίσουν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα.

Ταυτόχρονα να γίνει μια δημόσια προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για προσωρινή απόσπαση με αξιοκρατικές διαδικασίες, περιορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών με προσόντα για μονάδες που χρειάζονται (πχ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας κλπ).


Αυτή η ενέργεια δεν θα λύσει το πρόβλημα της ποιότητας. Θα είναι όμως ένα πρώτο βήμα για να αρχίσουμε να βλέπουμε τα προβλήματα στην ουσία τους.

bagelis


Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω διακρίνω μία πολύ δικαιολογημένη πικρία σχετικά με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
Καταρχάς πριν με πυροβολήσετε όλοι συμφωνώ με το να παίρνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας με την υπηρεσία που είναι αποσπασμένοι, αλλά παιδιά μέχρι εκεί.

Σας αναφέρω μερικά παραδείγματα που (κατά τη γνώμη μου πάντα) είναι δικαιολογημένη η απόσπαση εκπαιδευτικών:

1. Διορίζεται η γυναίκα σου πρώτη χρονιά στη Σάμο και δεν αντέχεται οικονομικά την συντήρηση δύο σπιτιών, πολύ περισσότερο αν υπάρχουν παιδιά... με ποιόν θα μείνουν? Ακόμα χειρότερα αν η σύζυγος σου είναι αναπληρώτρια και κάθε χρόνο είναι και σε άλλο νομό.
2. Σύζυγοι στρατιωτικών, ιατρών, αστυνομικών και γενικότερα ατόμων που παίρνουν μεταθέσεις λόγω εργασίας. Δεν πρέπει να μπορεί να ακολουθεί και ο σύζυγος?
3. Λόγοι υγείας από σημαντικοί έως και πιο απλοί όπως προβλήματα φωνής
4. Αποσπάσεις σε Κ.Ε.Ε., Π.Ι. και σε πιό τοπικό επίπεδο αποσπάσεις σε ΕΚΦΕ και ΠΛΗΝΕΤ


Γενικότερα μην θεωρείτε ότι οι διοικητικοί υπάλληλοι μπορούν να κατανοήσουν την λειτουργία ενός σχολείου και να φέρουν μία εργασία σε πέρας αντιλαμαβανόμενοι τις πραγματικές συνθήκες εργασίας μίας σχολικής μονάδας. Για πολλές εργασίες γραφείου είναι καταλληλότεροι οι εκπαιδευτικοί από απλούς διοικητικούς που δεν έχουν μπει ποτέ σε τάξεις να διδάξουν.
Μην ξεχνάτε επίσης ότι όσοι είναι αποσπασμένοι δουλεύουν 11 μήνες το χρόνο και Πάσχα - Χριστούγεννα και φυσικά οχτάωρο κάθε ημέρα. Δεν είναι απαραίτητο να "τεμπελιάζουν", πολλές φορές το αντίθετο συμβαίνει.

Από την άλλη μεριά συμφωνώ μαζί σας στο ότι χρειάζεται:
1) Σωστή λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων έτσι ώστε να μην δημιουργούνται φαινόμενα αδικίας. Π.χ. ποιός εμποδίζει τα υπηρεσιακά συμβούλια να τοποθετούν τους αποσπασμένους σε σχολικές μονάδες με λίγα μόρια?
2) Να μην χρησιμοποιείται μία διαδικασία που μπορεί να είναι χρήσιμη για άλλους λόγους και όχι για το σκοπό που αρχικά δημιουργήθηκε. Αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί που παίρνουν αποσπάσεις χωρίς ουσιαστικούς λόγους και χωρίς διάθεση να προσφέρουν και αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί που είναι πρόθυμοι να τους εξυπηρετήσουν αυτούς δεν θα γινόταν λόγος.
3) Ορθολογικές μεταθέσεις σε ποιότητα και ποσότητα και ορθολογικοί διορισμοί. Δεν είναι δυνατόν όπως πολύ σωστά είπε κάποιος παραπάνω, να μετατίθενται 40 καθηγητές ΠΕ19 σε μία συγκεκριμένη περιοχή που εχει 10 σχολεία όλα και όλα και δεν είναι δυνατόν να διορίζονται 20 καθηγητές ΠΕ19 σε περιοχή που έχει 5 σχολικές μονάδες. Δεν είναι δυνατόν να έχεις πάρει μετάθεση σε περιοχή και μετά από 5 χρόνια να μην έχεις οργανική γιατί δεν υπάρχει. Γιατί σε μεταθέσανε τότε εκεί?

Τελικά όπως και στα περισσότερα θέματα στη χώρα που ζούμε δεν είναι τόσο πρόβλημα οι θεσμοί όσο ο σκοπός με τον οποίο χρησιμοποιούνται αυτοί και οι ελαστικές ερμηνείες που δίνονται. Είμαστε μία χώρα που έχει πάρα πολλούς νόμους αλλά δεν εφαρμόζονται ή εφαρμόζονται επιλεκτικά. Αυτό είναι κάτι γενικότερο και άπτεται της γενικότερης νοοτροπίας μας σαν πολίτες.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Σίγουρα υπάρχουν πολλές κλίμακες αναγκών και αποσπάσεων. Κανένας από εμάς δεν μπορεί να κατηγορήσει εκείνους, που ζητούν απόσπαση για λόγους υγείας ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Ας μην ξεχνάμε ότι ανάμεσά μας υπάρχουν ηρωικές μορφές, που έρχονται στο σχολείο σαν να πηγαίνουν στον παράδεισο, διότι στο σπίτι τους αντιμετωπίζουν ζόρικα προβλήματα. Σε αυτούς ας δίνονται όλα τα μόρια και κίνητρα για απόσπαση, μάλλον το δικαιούνται να τους υποστηρίζουμε όλοι μας.

Βέβαια αυτοί αποτελούν τη μειοψηφία. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να γίνεται το μπάχαλο των αποσπάσεων. Πολλοί συνάδελφοι είναι προκλητικοί... Επιλέγουν (ναι, το ξέρω και το λέω, είναι ένα επισόδειο που το έχω δει πολλές φορές) το πού θα τοποθετηθούν στην Ελλάδα και το πού τελικά θα υπηρετήσουν (δεν ξέρω μήπως επιλέγουν ακόμη και ΑΝ θα υπηρετήσουν)!!! Και το χειρότερο είναι ότι κρατούν κλειστές τις οργανικές θέσεις ή έστω και τις προσωρινές από άτομα που τις χρειάζονται και είναι ιδεολόγοι και λάτρεις της εκπαίδευσης (και όχι επαγγελματίες - με την κακή έννοια), ή βρίσκονται τοποθετημένοι π.χ. στον Αη-Στράτη (ξέρω προσωπικά μια τέτοια περίπτωση) αλλά ζουν στο υπουργείο εδώ και χρόνια. Έχω διαφωνήσει ανοικτά μαζί του, και "τα πήρα" όταν μου μιλούσε σαν να άξιζε μια τέτοια απόσπαση, σαν να ήταν δικαίωμά του, σαν να την όφειλε το κράτος προς αυτόν, με θράσος!!! Η αντισυναδελφική συμπεριφορά στο μεγαλείο της!!!

Εδώ στη Φωκίδα είναι πολύ πιο ήπια τα πράγματα. Είναι μια περιοχή, η οποία αποτελεί κατ' ουσίαν κέντρο διερχομένων προς την κεντρική & βόρεια Ελλάδα. Γίνονται βέβαια κι εδώ ευτράπελα, αλλά όχι τόσο σε τοπικό επίπεδο νομού. Εγώ είμαι 3 χρόνια στη διεύθυνση, είμαστε μια μικρή περιφερειακή διεύθυνση και το βλέπω. Το 99% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν εδώ ΔΕΝ τοποθετήθηκε βυσματικά, απλά τα σχολεία μας είναι σχετικά λίγα & μικρά και περισσεύει κόσμος (ένας από τους περρίσιους είμαι εγώ). Από όσο ξέρω (κι εγώ είμαι σε αυτή την κατηγορία), πολύ πιο καλά περνά κάποιος σε σχολείο της Φωκίδας παρά στη Διεύθυνση και κάθε χρόνο όσοι μπορούν να φύγουν προς κάποιο σχολείο, το κάνουν.


Πιστεύω ότι κανένας πολιτικός δε θα τολμήσει σοβαρές αλλαγές στο θέμα αυτό. Μην ξεχνάμε ότι το θέμα των αποσπάσεων όπως το γνωρίζουμε εμείς σήμερα, ξεκίνησε με τη σημερινή κυβέρνηση, όταν ήταν στην εξουσία λίγο μετά το 1980 και ότι έκτοτε πέρασαν μπόλικοι υπουργοί παιδείας και τίποτε δεν άλλαξε. Βολεύονται ημέτεροι όλων των κομμάτων & αποχρώσεων. Και κάτι άλλο: πιστεύω βαθιά ότι όσο η παιδεία μετριέται σε λεφτά και ψήφους, τόσο κολλημένοι θα είμαστε στο βούρκο μας. Ακόμη ΔΕΝ έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο ο πολιτικός εκείνος, που με τις σοβαρές αλλαγές του ΘΑ ΤΟΝ ΓΡΑΨΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ! (εύχομαι τουλάχιστο να έχει γεννηθεί)...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

veni

Συνάδελφε συμφωνώ με τα λεγόμενά σου.


Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 13 Οκτ 2009, 08:59:10 ΠΜ
...Ακόμη ΔΕΝ έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο ο πολιτικός εκείνος, που με τις σοβαρές αλλαγές του ΘΑ ΤΟΝ ΓΡΑΨΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ! (εύχομαι τουλάχιστο να έχει γεννηθεί)...

Μήπως όμως ο Παπανούτσος
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%BF%CF%82
ήταν ίσως ο τελευταίος (μέχρι στιγμής) υπουργός που έκανε όντως αλλαγές στην παιδεία ;,

Μήπως μερικοί σύγχρονοι να οραματιστούν όπως οραματιζόταν  εκείνος;
Βέβαια για να είναι εφικτό αυτό πρέπει οι επί της ουσίας γνώσεις, οι σπουδές αλλά και το μεράκι να αποτελούν εναύσματα καλλιέργειας προσδοκιών για ένα καλύτερο μέλλον.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : στα περισσότερα νησιά (η νησάκια αν προτιμάτε) της επαρχίας Θήρας (εκτός της Σαντορίνης)  δεν υπάρχει κανένας καθηγητής Πληροφορικής μέχρι και σήμερα (σ.σ 13 Οκτωβρίου). Στα χαρτιά βέβαια υπάρχουν 10άδες. Δεν πειράζει καλά είναι τα νησάκια για το καλοκαίρακι και τα μπάνια μας. Ποιος θα ενδιαφερθεί για αυτά τα παιδιά άραγε; Μήπως ο συνάδελφος; Μήπως εμείς; Μήπως ο κλάδος; Μήπως ;;;
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

pentsas

Η απόσταση διαφέρει σήμερα-στον Ελλαδικό και μόνο χώρο-από την απόσπαση, ένα μόνο σύμφωνο, ή μάλλον 2, τα: Τ,Π.
Τρύπα στο νερό.
Πότε θα κάνει ξαστεριά.
Τί σου κανα και πίνεις;
Ποτέ δε θα ξαναγαπίσω!
Τράβα "μπρος" και μή σε νοιάζει.
Που τις πουλάν τις Κυριακές.
.
.
.
Ε ρε αθάνατο έθνος. Ελπίζω να ζήσω πολύ για να βιώσω  τα κατορθώματά σου!

Με το συμπάθιο.

johngreek

Veni , ποιά νησάκια λες τώρα , σε σχολεία της Ηλείας σε απόσταση 1  - 2 ώρών  από τη Πάτρα δεν υπάρχουν ακόμα και σήμερα Τρίτη και 13 Οκτώβρη Φιλόλογοι , Μαθηματικοί και Φυσικοί ! ( και πλείστες άλλες ειδικότητες ) .Την ίδια στιγμή  , το ξέρω από πρώτο χέρι , δεκάδες εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων αυτών είναι στα γραφεία των μεγάλων πόλεων. Περάστε μια βόλτα από ένα γραφείο ή ένα ΙΕΚ . Δεν έχουν κυριολεκτικά που να κάτσουν και βγαίνουν βόλτες.

bageli θεωρώ μάλλον υπερβολικό τον ισχυρισμό σου οτι στα γραφεία είναι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί με πείρα από σχολείο .Μην έχεις καμιά αμφιβολία άλλωστε οτι τα γραφεία βρίθουν αποσπασμένων που ούτε απ εξω από σχολείο να έχου περάσει από τότε που διορίστηκαν  .Αλλά και έτσι όπως τα λές να είναι , δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αποσπάσεις. Πολύ απλά  , για να μεταταχθείς ΜΟΝΙΜΑ σε γραφείο ή φορέα , με ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ όπως προτείνω νωρίτερα , μπορούμε να προσθέσουμε ως προυπόθεση μια προυπηρεσία σε σχολείο.

Στο θέμα των λόγων απόσπασης τώρα. Είναι δεδομένο οτι ο καθένας  , ανάλογα και με τα προσωπικά του βιώματα  , θεωρεί διάφορους λόγους ως αρκετά σοβαρούς ώστε να δικαιολογούν απόσπαση . Προσωπικά συμφωνώ να γίνονται αποσπάσεις για ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ και ΣΟΒΑΡΟΥΣ λόγους υγείας  ,με δεικλίδες ασφαλείας που θα αποτρέπουν λαθροχειρίες. Από εκεί και πέρα όμως ανοίγει μεγάλη συζήτηση .Θα επανέλθω το συντομότερο

johngreek


spookype20

http://esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2582&Itemid=231

Δημόσια προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για προσωρινή απόσπαση με αξιοκρατικές διαδικασίες, περιορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών με προσόντα για μονάδες που χρειάζονται (πχ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας κλπ).

Το μοντέλο αυτό θα εφαρμόσει άμεσα η νέα πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας , σύμφωνα με πληροφορίες , προκειμένου να μην αδειάζουν τα σχολεία λόγω των αποσπάσεων των δασκάλων και καθηγητών.
Στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας είναι να γυρίσουν στα σχολεία , από την επόμενη σχολική χρονιά όλοι οι αποσπασμένοι να γυρίσουν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα και παράλληλα να γίνει η δημόσια προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για προσωρινή απόσπαση
Teacher, Cinema, TV, Nexus, Pixel, Android, Shopaholic, Gadget, Urban Traveller, Migrate2UbuntuMate

johngreek

αν πράγματι γίνει έτσι θα είναι μια σημαντική βελτίωση . Με ανησυχεί όμως η μη αναφορά σε θέσεις που δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες πχ σε γραφεία και ΙΕΚ .Θα διατηρηθεί εκεί το καθεστώς των αποσπάσεων ; Και με ποιά κριτήρια θα γίνονται αυτές ;

iliasthes

Για τα ΙΕΚ μια σκέψη της παλιάς ηγεσίας, που κάποια στιγμή είχε φτάσει μέχρι τα αυτιά διευθυντών, ήταν να καταργηθούν (έτσι κι αλλιώς με την αναγνώριση των κολλεγίων, όλα τα ιδιωτικά ΙΕΚ θα διεκδικήσουν να μετατραπούν σε ιδιωτικά ΑΕΙ) και να μπει 4ο προαιρετικό έτος στα ΕΠΑΛ, για όποιους θέλουν να αναβαθμίσουν το πτυχίο του ΕΠΑΛ (έτσι κι αλλιώς και τώρα ένα έτος κάνουνε στην ειδικότητα τους στα ΙΕΚ οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ).

Η καινούρια δεν ξέρω, τι σκοπό έχει στο συγκεκριμένο θέμα.