Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Πολυδιάστατοι πίνακες => Γ΄ Λυκείου => Ταξινόμηση => Μήνυμα ξεκίνησε από: vav στις 26 Φεβ 2008, 01:10:35 ΜΜ

Τίτλος: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: vav στις 26 Φεβ 2008, 01:10:35 ΜΜ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ. ΔΙΝΩ ΤΗΝ ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΝ[10] ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ 10 ΠΩΛΗΤΩΝ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΣ Π[10,12] ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΑΝΑ ΜΗΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΤΟΣ. ΑΦΟΥ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΩΛΗΤΗ ΣΕ ΝΕΟ ΠΙΝΑΚΑ ΠΧ.    Σ[10] ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΤΟΣ ΕΤΟΣ, ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ,  ΤΑΞΙΝΟΜΗΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΤΗΣΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ.

ΕΡΩΤΗΣΗ : ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΤΑΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΟΝ ΚΑΙ Σ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΣΩ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ Π ?????
ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: xaidi στις 26 Φεβ 2008, 01:43:52 ΜΜ
Η ταξινόμηση ορίζεται σε μονοδιάστατους πίνακες είτε σε στήλη/ες ή γραμμή/ές σε άλλη περίπτωση. Αν εννοείς το δεύτερο δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος.
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: vav στις 26 Φεβ 2008, 01:59:59 ΜΜ
ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΧΕ ΕΡΩΤΗΜΑ:
ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ???
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: xaidi στις 26 Φεβ 2008, 02:38:01 ΜΜ
δεν θα έχει τέτοιο ερώτημα ή αν έχει θα το έχει πριν. Ας μην πλάθουμε σενάρια
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: evry στις 26 Φεβ 2008, 02:51:48 ΜΜ

   Και όμως πέρυσι κάποιοι μαθητές έκαναν ταξινόμηση για να βρουν τα CD με τις περισσότερες πωλήσεις τον 3ο μήνα. Αν υποθέσουμε ότι μιλάμε για ένα ενιαίο πρόγραμμα τότε στη συνέχεια έχεις χαλάσει την αντιστοίχιση του πίνακα οπότε υπάρχει πρόβλημα. Αν τα θεωρήσεις ξεχωριστά σαν ερωτήματα δεν υπάρχει πρόβλημα. Πάντως δε νομίζω κάποιος να πάρει όλες τις μονάδες αν κάνει κάτι τέτοιο.
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: vav στις 26 Φεβ 2008, 03:16:52 ΜΜ
Δηλαδή αν δεν υπήρχε το δεύτερο ερώτημα δεν ειμαι υποχρεωμένος να αντιμεταθέσω τα στοιχεια του Π.
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: evry στις 26 Φεβ 2008, 07:20:05 ΜΜ

  Λογικά όχι, αλλά όπως είπε και η xaidi, λίγο δύσκολο να ζητήσουν κάτι τέτοιο, όσες φορές το έχω δει είναι από μαθητές που αντί να βρουν τα μέγιστα (όταν είναι πολλά με τη μέγιστη τιμή) προτιμούν να κάνουν ταξινόμηση (βαριούνται να σκεφτούν και αφού έχουν έτοιμη τη λύση και την έχουν μάθει απέξω γιατί όχι) και πληρώνουν το ανάλογο τίμημα.
Τίτλος: Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (ΕΓΙΝΕ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)
Αποστολή από: Michael στις 26 Φεβ 2008, 09:34:54 ΜΜ
Καλού κακού, αν μια άσκηση έχει παράλληλους πίνακες και η παραλληλία δεν μας χρειάζεται από κάποιο σημείο κι έπειτα, σ’ εκείνο το σημείο γράφω σχόλιο. Π.χ.

! Σ’ αυτό το σημείο θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε την παραλληλία όλων των πινάκων αντιμεταθέτοντας τα στοιχεία των j-1 και j γραμμών αντίστοιχα του πίνακα Π, επιλέξαμε όμως να μην το κάνουμε, έτσι ώστε να μην επιβαρύνουμε τον αλγόριθμο με περιττές επαναλήψεις.

ή

! Διατηρήσαμε την παραλληλία όλων των πινάκων αντιμεταθέτοντας τα στοιχεία των j-1 και j γραμμών αντίστοιχα του πίνακα Π. Επιβαρύναμε ελαφρώς τον αλγόριθμο, όμως τα στοιχεία των πινάκων είναι πλέον διαθέσιμα και σε μελλοντικούς χρήστες.

Μια παρόμοια προσέγγιση ακολουθώ και σε ασκήσεις αναζήτησης. Αν η εκφώνηση δεν αναφέρει ρητά και ξεκάθαρα ότι τα στοιχεία ενός πίνακα π.χ. ονομάτων είναι μοναδικά, κάνω την αναζήτηση με ΓΙΑ. Παρόλα αυτά, γράφω σχόλιο (φοβούμενος ότι η μοναδικότητα μπορεί να "εννοείται"):

! Αν από την εκφώνηση προέκυπτε ότι τα στοιχεία του πίνακα είναι μοναδικά, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη δομή επανάληψης Όσο σε συνδυασμό με μία λογική μεταβλητή, έτσι ώστε να καταλήξουμε σε αποδοτικότερο αλγόριθμο. Όμως, σε αυτήν την περίπτωση μια τέτοια λύση θα ήταν λανθασμένη, διότι η εκφώνηση δεν αποκλείει την περίπτωση συνωνυμιών.