Δυσκολία διαγωνισμάτων και ασκήσεων

Ξεκίνησε από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ, 31 Ιαν 2023, 05:52:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Θα ήθελα να εκφράσω μια άποψη, για τη δυσκολία των διαγωνισμάτων και των ασκήσεων που προτείνονται. Με κάθε σεβασμό προς τους συναδέλφους που προτείνουν τα διαγωνίσματα και με την επιφύλαξη ότι μπορεί να είναι το δικό μου σκεπτικό λανθασμένο (και αυτό το λέω με απόλυτη ειλικρίνεια), νομίζω ότι (ειδικά αυτήν την χρονική περίοδο που είμαστε σε μια πρώτη παρουσίαση των τεχνικών και μεθόδων του μαθήματος), η φιλοσοφία των διαγωνισμάτων θα πρέπει να είναι όχι το να είναι όσο πιο δύσκολα γίνεται (αυτό είναι το εύκολο νομίζω), αλλά να είναι τέτοια, που από τη μια να εξετάζουν όλες τις κατηγορίες μαθητών και από την άλλη, κυρίως να βοηθούν τους μαθητές στην εμπέδωση του μαθήματος. Δεν είναι κακό να προτείνονται δύσκολες ασκήσεις. Ένα διαγώνισμα όμως, που πάντα περιλαμβάνει και μια σχετική αξιολόγηση του μαθητή, θα πρέπει, ειδικά στην παρούσα φάση, να είναι λογικό. Και επίσης να λαμβάνεται υπόψη ότι πρόκειται για διαγώνισμα που θα πρέπει να λυθεί σε κάποιο χρόνο και όχι εργασία για το σπίτι που σημαίνει ότι έχουμε όσο χρόνο θέλουμε.
 
 Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι ναι μεν εμείς χρόνο με το χρόνο γινόμαστε καλύτεροι και κάποιες ασκήσεις που πριν λίγα χρόνια μας φαίνονταν δυνατές, τώρα μας φαίνονται τετριμμένες και απλές γιατί τις έχουμε κάνει αρκετές φορές, ωστόσο οι μαθητές που απευθυνόμαστε και διδάσκουμε το μάθημα κάθε χρόνο, είναι καινούριοι και ξεκινάνε από το ίδιο σημείο. (το μηδέν δηλαδή, για να μην πω ότι τα τελευταία  2-3 χρόνια λόγω της πανδημίας και των αλλαγών που έφερε στα παιδιά... ξεκινάμε και από το μείον). Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το λαμβάνουμε σοβαρά υπ όψιν. Και μπορεί να έχουν αυξηθεί οι ώρες του μαθήματος, αλλά σε μια σχολική χρονιά, είτε 2-3 ώρες κάνεις είτε 5-6, το μυαλό των παιδιών αλλά και του καθενός (κατά πλειοψηφία), μπορεί να αφομοιώσει κάποια συγκεκριμένη ποσότητα νέων γνώσεων.
 
 Θα ήθελα επίσης να πω και κάτι ακόμα. Στη στοίβα - ουρά, το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με προγράμματα, δεν σημαίνει ότι το μάθημα σε αυτά έχει ψηθεί επειδή κάτι τέτοιο συμβαίνει στα υπόλοιπα σημεία που κάνουμε πρόγραμμα. Όταν ακόμα δεν έχει ερωτηθεί ως πρόγραμμα στις εξετάσεις, όταν υπάρχουν ακόμα διχογνωμίες ανάμεσα στους καθηγητές σε διάφορα σημεία και όταν ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών δυσκολεύεται στην εμπέδωση απλών σχετικά ασκήσεων, νομίζω ότι για την ώρα, θα πρέπει να είμαστε πιο συγκρατημένοι σε αυτήν την ύλη.

 Εν κατακλείδι, νομίζω ότι δεν είναι κακό να προτείνονται δυνατές ασκήσεις, καθώς συμβάλλουν στην βελτίωση του μαθήματος, ωστόσο όταν μιλάμε για ολοκληρωμένα διαγωνίσματα και ειδικά στην παρούσα φάση (και αυτό έχει να κάνει και με την ψυχολογία των μαθητών), ας είμαστε πιο συγκρατημένοι.

Τελειώνω ξαναγράφοντας ότι, σέβομαι απολύτως τους συναδέλφους που προτείνουν αυτά τα διαγωνίσματα και τους ευχαριστούμε για τις ιδέες τους και ζητώ συγνώμη αν υπερβάλλω ή κάνω λάθος. Ήθελα όμως να καταθέσω τη γνώμη μου.
 Ευχαριστώ πολύ.