¨Ενα καλό θέμα που έπεσε και το 2007 ,είναι η μετατροπή ενός προγράμματος σε δομημένο με απαλοιφή της εντολής goto.Δύο παραδείγματα υπάρχουν και στο τετράδιο μαθητή σελίδες 58-59.
Υπάρχουν πουθενά αλλού ασκησούλες πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Υ.Γ Έβαλα το θέμα εδώ καθώς εμφανίζεται στο 6ο κεφάλαιο το οποίο και χαρακτηρίζουμε ως θεωρητικό.
μπορείς να δεις την εργασία του evry
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/syn_dp2005_S86.pdf
ΣΔ
Έξω από τα πλαίσια του μαθήματος, η εντολή goto δεν σημαίνει απαραίτητα αδόμητο πρόγραμμα.
Είναι ο τρόπος που θα την χρησιμοποιήσεις αυτό που κάνει το πρόγραμμα αδόμητο. Για παράδειγμα αν έχεις πολλαπλές εισόδους και εξόδους σε ένα βρόχο.
Όταν όμως ακολουθούνται κάποιοι κανόνες στη χρήση αυτής της εντολής τότε το πρόγραμμα μπορεί να είναι δομημένο. Στην ουσία δηλαδή δεν μιλάμε για μετατροπή αδόμητου σε δομημένο αλλά για απλή απαλοιφή της εντολής goto. Ο μαθητής δηλαδή θα πρέπει να καταλάβει πότε η goto σημαίνει επιλογή , πότε επανάληψη κτλ.
Δεν θα μου άρεσε ένα τέτοιο θέμα. Για την ακρίβεια θα προτιμούσα ή να μην υπήρχε καθόλου αναφορά σε αυτή την εντολή στο βιβλίο ή να υπήρχε ανάλυσή της σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο.
Παράθεση από: sstergou στις 02 Δεκ 2009, 12:16:13 ΜΜ
Δεν θα μου άρεσε ένα τέτοιο θέμα. Για την ακρίβεια θα προτιμούσα ή να μην υπήρχε καθόλου αναφορά σε αυτή την εντολή στο βιβλίο ή να υπήρχε ανάλυσή της σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο.
Εμένα ΔΕ μου αρέσει ΟΥΤΕ σε θεωρητικό επίπεδο. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να λείπει εντελώς η goto, όπως και ο ιεραρχικός προγραμματισμός (θεωρία) και η παρέα του...
Το ότι η GOTO δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από επαγγελματίες προγραμματιστές επειδή σε μεγάλα προγράμματα δημιουργεί τα γνωστά προβλήματα είναι γνωστό.
Για ποιον λόγο όμως να μην χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση? Δεν έχει να προσφέρει τίποτα? Δηλαδή η δομή επανάληψης Για..από...μέχρι που μπάζει από παντού είναι καλύτερη? Η Goto μπορεί να βοηθήσει πολύ διδακτικά διότι όλες οι δομές επανάληψης μπορούν να μεταφραστούν σε με την εντολή αυτή. Το ότι κάποιος χρησιμοποιεί την goto δε σημαίνει ότι το πρόγραμμά του κάνει κάτι κακό. Νομίζω ότι αν ένας μαθητής διδαχθεί από την αρχή την ισοδυναμία GOTO-Δομών Επανάληψης θα κατανοήσει καλύτερα τη σειρά με την οποία λαμβάνουν χώρα ο έλεγχος, η μεταβολή του μετρητή και η εκτέλεση των εντολών μέσα στην επανάληψη.
Αλήθεια έχετε σκεφτεί πόσο εύκολα θα μπορούσε να εισαχθεί η δομή επανάληψης μέσω της GOTO?
Μιλάω πάντα για τη διδακτική της χρησιμότητα και όχι για υποκατάσταση των δομών επανάληψης από αυτήν
Συμφωνούμε.
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2275.msg19530#msg19530
Υπάρχει όμως το πρόβλημα ότι αν εισαχθεί η goto θα ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με περίεργους κώδικες όπου η μετατροπή τους σε δομημένη επιλογή και επανάληψη δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.
Όπως και να χει η παρουσίαση της εντολής με αυτό τον τρόπο στο βιβλίο είναι κατά τη γνώμη μου άστοχη και αντιπαιδαγωγική. Καλύτερα λοιπόν να μην εξεταστεί.
βοηθάω μια φοιτήτρια στη fortran και τα έχω δει όλα με τα "άλματα" στον κώδικα που τους δείχνει ο καθηγητής $%#@@#
Συμφωνώ με τον Ευρυπίδη πως έχει παιδαγωγική αξία και αυτή κατα τη γνώμη μου είναι να κατανοήσουν τι σημαντικό πράγμα είναι η αυστηρότητα του δομημένου προγραμματισμού.
Έννοιες όπως αυτές τις μαθαίνεις και τις εκτιμάς όταν τις χάσεις (όπως και την ελευθερία :D )
Μιλάω δηλαδή για 4-5 ασκήσεις στο 6ο κεφάλαιο, ώστε να καταλάβουν οι μαθητές τις εστί μαύρο πρόβατο
Με δεδομένη την πίεση χρόνου, η οποία ασκείται στους μαθητές για να μάθουν τη (καινούργια) φιλοσοφία της αεππ, πιστεύω ότι ενα πλήθος των μαθητών μπερδεύεται από την γκότο ή πάνε να δώσουν εξετάσεις και ... δεν την παίρνουν μαζί! Εγώ δεν είπα ότι δεν έχει καμιά παιδαγωγική αξία, αλλά ότι θα είχε σαφώς μεγαλύτερη σε φοιτητές.
Εγώ δεν την παραλείπω, φυσικά την διδάσκω σε όλο το μεγαλείο της, αλλά πιστεύω ότι το μάθημα θα έπρεπε να ήταν "μετρημένα κουκιά" στην ύλη του.
Ναι ρε , εννοείται ότι δεν έχει θέση η goto στο μάθημα με τα σημερινά δεδομένα, εγώ μιλούσα γενικότερα για τη διδασκαλία του προγραμματισμού, ότι ίσως να μπορεί να βοηθήσει.
Τώρα όπως είναι το μάθημα σήμερα και με την πίεση που έχουν τα παιδιά μάλλον 1 μάθημα νομίζω είναι αρκετό. Δηλαδή ενδεικτικά πως συνδέεται η goto με δομή επιλογής και πως με δομή επανάληψης.
Πάντως οι ασκήσεις του τετραδίου μαθητή δεν θα έλεγα ότι είναι και τόσο απλές, δηλαδή ένας μαθητής δε νομίζω να μπορεί να τις κάνει μόνος του.
Σε σχέση με τα μαύρα πρόβατα προτιμώ τα παϊδάκια :)
Είδαμε και πάθαμε με τη goto δεν χρειάζεται να περάσουν τα ίδια και οι άλλοι για να μάθουν τα καλά του άλλου τρόπου!.
Παράθεση από: Vangelis στις 30 Ιαν 2010, 07:18:51 ΜΜ
Σε σχέση με τα μαύρα πρόβατα προτιμώ τα παϊδάκια :)
Αίσχος!
Εγώ πεινάω, είμαι σε δίαιτα κι εσύ μου θυμίζεις τα παϊδάκια!!! Βαγγέλη, ζημιά μου έκανες!
Παιδιά, δεν έρχεστε μια βόλτα στη Φωκίδα να συζητήσουμε live το θέμα της goto? Με συνοδεία ντόπια παϊδάκια φυσικά...
Όποτε θέλεις ετοιμάζω μια εργασία που τεκμηριώνει την διδακτική χρησιμότητα της Goto και την συζητάμε. Πάντα φυσικά σε ένα μη πανελλαδικό μάθημα
Ευριπίδη διδακτική χρησιμότητα μπορείς να τεκμηριώσεις για οποιαδήποτε δομή. Τι θέμα είναι ότι ακόμα και σε ένα μη πανελαδικό μάθημα σήμερα η goto θεωρώ ότι είναι σφάλμα να διδαχθεί. Εγώ βέβαια έχω προηγούμενα με αυτή γιατί σε μια ομάδική εργασία ο "συνέταιρος" έφευγε συνεχώς με goto μεσα απο βρόχους και τελικά φυσικά μετα απο λίγο κρέμαγε το πρόγραμα. Τελικά πήραμε ένα χατηρικό 5.
Είδες τι κάνουν τα "παιδικά" τραύματα!