Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

P.Tsiotakis

Παράθεση από: eurih70 στις 28 Μαΐου 2010, 05:02:16 ΜΜ
Στους αλγορίθμους που παραθέτει το βιβλίο σε αναζητηση και ταξινομηση εμφανίζονται πινακες με άγνωστο αριθμό στοιχείων Ν. Αρα το πρόβλημα που παρέθεσα , λύνεται σύμφωνα με το βιβλίο!

Το Ν δεν είναι άγνωστο, όλα ξεκινούν απο την εντολή Δεδομένα που έχει άλλη σημασία

chzisi

Με το που δημοσιεύτηκαν τα θέματα και είδα την άσκηση, το μυαλο μου δεν πήγε καθόλου στην χρήση πινάκων αλλά σε επαναλληπτική διαδικασία.
Παρόλα αυτά, όταν άρχισαν να βγαίνουν οι μαθητές μου και κουβεντιάσαμε την επίλυση με πίνακες, δε μου φάνηκε άσχημη ιδέα για όσους το προτίμησαν, και το βάσισα αυτό σε δύο πράγματα.
1) ο αλγόριθμος δεν μπορεί να δεχθεί απειρο δεδομένο ως είσοδο, σίγουρα όμως μπορεί πολύ μεγάλο. αρα πληρείται το κριτήριο της περατότητας.
2) Οσον αφορά την αντιπαράθεση σας για τη χρήση δυναμικών δομών η οχι, (γιατι, οντως εαν το προβλημα λυθεί με πίνακες μιλάμε για δυναμική δομή), έτυχε καποια στιγμη να αναφέρω το παράδειγμα στο οποίο από πίνακα π[30] με θετικούς και αρνητικούς ακέραιους θέλουμε να κατασκευάσουμε δυο νέους Θ[Ν] και Α[Μ] οπου ο καθένας θα περιέχει τους θετικούς και τους αρνητικούς αντίστοιχα. Φυσικά για να το αναφέρω, το συνάντησα σε καποια βοηθηματα.
Αυτό λύνεται στα βοηθήματα ως εξης:
ν<-0
μ<-0
Για ι απο 1 μεχρι 30
   Αν π[ι]>=0 τότε
        ν<-ν+1
        θ[ν]<-π[ι]
  Αλλιως
     μ<-μ+1
     α[μ]<-π[ι]
  Τελος_αν
Τελος_επαναληψης

Αυτή είναι ή οχι δυναμική δομή?
Πρέπει να σταματήσω να διδάσκω αυτήν την περίπτωση?

Θα ηθελα να πάρω μια σοβαρή απάντηση απο καθηγητες με μεγαλύτερη πείρα στο βιβλίο από μένα καθώς διδάσκω το μάθημα μονο 2η χρονιά.

dspanoud

Πέρα από όλα, πρέπει να απαιτήσουμε, αύριο, πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε βαθμολόγηση, να δοθεί ξεκάθαρη και σαφής οδηγία προς όλους....Αν σεβόμαστε έστω και στοιχειωδώς κάποια πράγματα. Βαθμολόγηση κατα βούληση δεν υφίσταται.... Πέρα από το τι θεωρώ άδικο προσωπικά, ΑΠΑΙΤΩ να τύχουν δίκαιης αντιμετώπισης όλοι οι μαθητές...
Θα είναι το μόνο μας επιχείρημα......

Εξακολουθώ βέβαια να υποστηρίζω την άποψη οτι δεν πρέπει να πληρώσουν οι μαθητές τις ασάφειες ενός βιβλίου που εδώ και 10 χρόνια δεν διορθώνει τίποτα, από στοιχειώδη λάθη και παροράματα μέχρι τέτοιες τραγικές ασάφειες....

P.Tsiotakis

Παράθεση από: gpitsa01 στις 28 Μαΐου 2010, 04:57:14 ΜΜ
Καλησπέρα
προβληματίστικα πολύ με αυτά που διαβάζω, θέλω μια διευκρίνηση.
Αν κάποιος μαθητής έγραφε στο 3ο θέμα
Δεδομένα // πλήθος , όνομα , επίδοση // όπου πλήθος το πλήθος των αθλητών και όνομα , επίδοση οι πίνακες και δεν χρησιμοποιούσε την εντολή διαβασε .
και χρησιμοποιούσε πίνακα θα ήταν σωστό και αν όχι γιατί έχουμε παρόμοιο στο Α4 θέμα?

λάθος, η εκφώνηση δεν επιτρέπει την αυτόματη είσοδο δεδομένων στην κωδικοποίηση, το αντίθετο αναφέρει είσοδο από το πληκτρολόγιο

lsourtzo

Παράθεση από: C στις 28 Μαΐου 2010, 05:00:34 ΜΜ
εγώ ένα έχω να πώ:

έδινα και εγώ φέτος και έλυσα το θέμα με πίνακα.

Αν είχε δωθεί κάποια διευκρίνηση να μην χρησιμοποιούσαμε πίνακες πολύ ευχαρίστως και θα το έλυνα το θέμα χωρίς πίνακες.

Το θέμα το έλυσα με πίνακες προσπαθώντας να δώσω την πιο απλή λύση.
ακούτε πάνω απο το δικό του πτώμα σφαζόμαστε ...
παλικάρι μου και εσύ δίκαιο έχεις εν μέρη ...
αλλά και αυτός που το έκανε χωρίς πίνακες πρέπει να πάρει κάτι παραπάνω ...

για το αν θα έπρεπε να είναι αλλιώς το θέμα δεν το συζητάμε ... η 25 σελίδες ποστ τα λένε όλα ...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: chzisi στις 28 Μαΐου 2010, 05:05:07 ΜΜ
Με το που δημοσιεύτηκαν τα θέματα και είδα την άσκηση, το μυαλο μου δεν πήγε καθόλου στην χρήση πινάκων αλλά σε επαναλληπτική διαδικασία.
Παρόλα αυτά, όταν άρχισαν να βγαίνουν οι μαθητές μου και κουβεντιάσαμε την επίλυση με πίνακες, δε μου φάνηκε άσχημη ιδέα για όσους το προτίμησαν, και το βάσισα αυτό σε δύο πράγματα.
1) ο αλγόριθμος δεν μπορεί να δεχθεί απειρο δεδομένο ως είσοδο, σίγουρα όμως μπορεί πολύ μεγάλο. αρα πληρείται το κριτήριο της περατότητας.
2) Οσον αφορά την αντιπαράθεση σας για τη χρήση δυναμικών δομών η οχι, (γιατι, οντως εαν το προβλημα λυθεί με πίνακες μιλάμε για δυναμική δομή), έτυχε καποια στιγμη να αναφέρω το παράδειγμα στο οποίο από πίνακα π[30] με θετικούς και αρνητικούς ακέραιους θέλουμε να κατασκευάσουμε δυο νέους Θ[Ν] και Α[Μ] οπου ο καθένας θα περιέχει τους θετικούς και τους αρνητικούς αντίστοιχα. Φυσικά για να το αναφέρω, το συνάντησα σε καποια βοηθηματα.
Αυτό λύνεται στα βοηθήματα ως εξης:
ν<-0
μ<-0
Για ι απο 1 μεχρι 30
   Αν π[ι]>=0 τότε
        ν<-ν+1
        θ[ν]<-π[ι]
  Αλλιως
     μ<-μ+1
     α[μ]<-π[ι]
  Τελος_αν
Τελος_επαναληψης

Αυτή είναι ή οχι δυναμική δομή?
Πρέπει να σταματήσω να διδάσκω αυτήν την περίπτωση?

Θα ηθελα να πάρω μια σοβαρή απάντηση απο καθηγητες με μεγαλύτερη πείρα στο βιβλίο από μένα καθώς διδάσκω το μάθημα μονο 2η χρονιά.

οι 2 τελικοί πίνακες έχουν ΤΟ ΠΟΛΥ 30 θέσεις (και έτσι θα δηλώνονταν στη ΓΛΩΣΣΑ)
να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς την άσκηση

sstergou

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 05:05:58 ΜΜ
λάθος, η εκφώνηση δεν επιτρέπει την αυτόματη είσοδο δεδομένων στην κωδικοποίηση, το αντίθετο αναφέρει είσοδο από το πληκτρολόγιο

Στην ψευδογλωσσα δεν έχουμε πληκτρολόγιο!!

P.Tsiotakis


Σούλας Βασίλης

Πιστεύω ότι το μάθημα μας είναι πρακτικό και όχι θεωρητικό. Στο συγκεκριμένο πρόβλημα (μαθητικοί αγώνες άρα αναμενόμενος αριθμός συμμετεχόντων) λοιπόν η χρήση πίνακα δεν έχει κανένα πρόβλημα. Θα το φτιάξω Πρόγραμμα και θα το χρησιμοποιήσω στο σχολείο μου στην πράξη, παρότι θεωρητικά είναι λάθος!!!!!
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

moge

και ποια η διαφορα με το σημερινο θεμα; οτι στο θεμα θα εμεναν ΠΟΛΛΕΣ κενες θεσεις ενω στην ασκηση ΛΙΓΕΣ;

denispyr

Η βάση του προβλήματος θεωρώ οτι είναι η κακή χρήση που κάνουμε (και με το πρώτο πληθυντικό εννοώ την εκπαιδευτική κοινότητα: συγγραφείς βιβλίου, υπουργείο, καθηγητές, σύμβουλοι) στην ψευδογλώσσα. Αντί για ένα δομημένο τρόπο να γράφουμε πρόχειρες αλγοριθμικές λύσεις την χρησιμοποιούμε ως μία γλώσσα προγραμματισμού . Ως τέτοια έχει συντακτικό, συναρτήσεις και όλα τα συμπαραμαρτούντα που έχει μία γλώσσα όπως η ΓΛΩΣΣΑ. Ως τέτοια έχει και επιτρεπτές ή ανεπίτρεπτες δομές δεδομένων, λέξεις, συναρτήσεις. Ενώ θα έπρεπε να δείχνει τη διαδρομή για την επίλυση ενός προβλήματος. Ασχέτως γλώσσας. Συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος με χρήση πινάκων εφαρμόζεται ΩΣ ΕΧΕΙ σε πολλές γλώσσες προγραμματισμού. Άρα ...
Ξανά: η ψευδογλώσσα (πρέπει να) δείχνει *τρόπο σκέψης* κι όχι πρόταση υλοποίησης. Κι έτσι χρησιμοποιείται από τους προγραμματιστές ανα τη γη (έχω βγάλει αλγόριθμους που υλοποίηθηκαν σε γλώσσες που ούτε κάν ξέρω, ο προγραμματιστής τη βρήκε την άκρη).
Η απορία μου (από το πρωϊ) είναι η εξής: γιατί δεν ζητήθηκε υλοποίηση σε ΓΛΩΣΣΑ? Επειδή κάποιός θεώρησε ότι βρήκε την πονηριά (γειά σου ρε γίγαντα) που θα αφήσει ξερή την επιστημονική κοινότητα? Ποιανού το όνειρο ήταν να γίνει διαιτητής και να σφυρίξει πέναλτι υπέρ του Θρύλου στο 93 μέσα στην Τούμπα και δεν του βγήκε (και την πληρώνουν τώρα τα πιτσιρίκια)?
Διονύσης

P.Tsiotakis

Παράθεση από: moge στις 28 Μαΐου 2010, 05:08:55 ΜΜ
και ποια η διαφορα με το σημερινο θεμα; οτι στο θεμα θα εμεναν ΠΟΛΛΕΣ κενες θεσεις ενω στην ασκηση ΛΙΓΕΣ;


η διαφορά δεν είναι στις κενές θέσεις, αλλά στη ΓΝΩΣΗ του ΜΑΧ πλήθους των θέσεων

eurih70

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 05:04:38 ΜΜ
Το Ν δεν είναι άγνωστο, όλα ξεκινούν απο την εντολή Δεδομένα που έχει άλλη σημασία
Και σε ποιο σημείο του βιβλίου ορίζεται η σημασία του ΔΕΔΟΜΕΝΑ?? (και γιατι ο εκπρόσωπος της ΚΕΕ μου είπε, και ακριβολογώ, ότι έχω δίκιο??)

sstergou

Επίσης διαφωνώ με την λογική του "άνω ορίου", δεν είναι σαφής.

Και οι μαθητές στην ελλάδα είναι το πολύ 500.000, λέει κάτι αυτό;

Peandbal

1. Συνάδελφοι η οδηγία για το θέμα3, ότι δεν είναι σωστή η χρήση πίνακα ήρθε από την ΚΕΕ στους βαθμολογητές των ΦΑ.
2. Διδάσκοντας (σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα) το μάθημα εστιάζουμε στην αναλυτική σκέψη των μαθητών ειδικά στα κεφάλαια που αναφέρονται στους αλγορίθμους.
3. Το βιβλίο μαθητή, το τετράδιο μαθητή αλλά και το βιβλίο καθηγητή έχουν πάμπολλα παραδείγματα που χρησιμοποιούν πίνακες με n ή m στοιχεία.
4. Στις στατικές δομές το ακριβές μέγεθος της απαιτούμενης κύριας μνήμης καθορίζεται κατά την στιγμή του προγραμματισμού τους. (Άρα όταν θα επιλέξω την γλώσσα προγραμματισμού που θα υλοποιήσω τον αλγόριθμο θα κάνω και τις απαραίτητες μικροαλλαγές στο αλγόριθμό μου σύμφωνα με την επιλογή γλώσσας που έκανα).
5. Μάλλον η ΚΕΕ είχε κατά νου ένα θέμα με πίνακες και ένα θέμα χωρίς πίνακες και στο τέλος καθυστερημένα πήγε να το σώσει. (αυτό είναι προσωπική άποψη).

Από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι στο ΘΕΜΑ Γ δεν θα πρέπει να κοπούν καθόλου μονάδες.

Ευχαριστώ πολύ!!