Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

maggie

Τι λέτε ρε παιδιά. Στατική δομή είναι αυτή που δεν αλλάζει μέγεθος όχι αυτή που πρέπει να ξέρεις το μέγεθος κατά τον γράψιμο του κώδικα. Έχετε μπερδέψει την έννοια. Η λίστα είναι δυναμική γιατί μπορεί και αλλάζει μέγεθος ενώ ο πίνακας δεν μπορεί. Παρόλα αυτά ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ μπορείς να ορίσεις δυναμικά τον πίνακα. Δεν μπορείς να αλλάξεις το μέγεθος μετά όμως.
πχ. Στην C. pinakas = new char[n];
Στατική δομή είναι αυτή ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ μέγεθος και όχι αυτή που πρέπει να το μέγεθος να είναι γνωστό κατα το γράψιμο του κώδικα.

Αν πεις στην c
scanf("Dwse plithos:", &n);
pinakas = new int[n];

Είναι απόλυτα σωστό καθώς και σε όλες τι γλώσσες. Αυτό δεν κάνει τον πίνακα δυναμικό. Δεν μπορεί να αλλάξει μέγεθος χωρίς να χάσεις τα δεδομένα του. Απλά αρχικά μπορείς να τον ορίσεις σε όποιο μέγεθος θες μόλις σου πει ο χρήστης το πλήθος.


ΥΓ. Το ξαναβάζω γιατί οι σελίδες φεύγουν με την ταχύτητα της αστραπής!

sstergou

Δυστυχώς, αν και δικαιολογημένα, η ψευδογλώσσα έχει πάρει όλα τα στοιχεία της γλώσσας.
Απο τη μια λέμε ότι δεν υπάρχει εκτέλεση και από την άλλη κρίνουμε λάθος το συγκεκριμένο σημείο χρησιμοποιώντας χωρίο του βιβλιου που μιλάει για λεπτομέρειες υλοποίησης.

Γιώργο αν και δεν θα με πείραζε να έχουμε δυναμικούς πίνακες μου αρκεί να αποσαφηνιστεί το συγκεκριμένο σημείο με διορθώσεις στο βιβλίο έτσι ώστε ο μαθητής που το διαβάζει ΜΟΝΟΣ του να μπορει να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα.

Σημειώνω ότι η στατικότητα του πίνακα δεν αφορά τον ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ του μεγέθους του κατά την διάρκεια της εκτέλεσης αλλά την ΑΛΛΑΓΗ του μεγέθους του. Παραδοσιακές γλώσσες με στατικούς πίνακες σε αφήνουν να καθορίσεις το μέγεθός τους κατά την εκτέλεση.

amilikas

Παράθεση από: maggie στις 28 Μαΐου 2010, 03:58:08 ΜΜ
Τι λέτε ρε παιδιά. Στατική δομή είναι αυτή που δεν αλλάζει μέγεθος όχι αυτή που πρέπει να ξέρεις το μέγεθος κατά τον γράψιμο του κώδικα. Έχετε μπερδέψει την έννοια. Η λίστα είναι δυναμική γιατί μπορεί και αλλάζει μέγεθος ενώ ο πίνακας δεν μπορεί. Παρόλα αυτά ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ μπορείς να ορίσεις δυναμικά τον πίνακα. Δεν μπορείς να αλλάξεις το μέγεθος μετά όμως.
πχ. Στην C. pinakas = new char[n];

realloc

Να το πουμε στα παιδια αυτο και να θεωρουμε σωστη οποια λυσει αυξανει κατα τον χρονο εκτελεσης το μεγεθος του πινακα?

Spyridon

Ερώτηση προς αυτούς που ισχυρίζονται ότι η χρήση πινάκων είναι λάθος.

Δείτε την παρακάτω εκφώνηση.

Δημιουργήστε αλγόριθμο ο όποιος θα διαβάζει επαναληπτικά ακεραίους αριθμούς μέχρι να δοθεί το 0. Ο αλγόριθμος να καταχωρεί(μέσα στην επανάληψη) τους θετικούς αριθμούς σε ένα πινάκα Α και τους αρνητικούς σε ένα πινάκα Β.
Όταν τελειώσει η επανάληψη να εμφανίζει τους δυο πινάκες.


Αυτή η άσκηση δηλαδή δεν μπορεί να λυθεί;;

P.Tsiotakis

ΩΡΑΙΟ

Παράθεση από: nef στις 28 Μαΐου 2010, 03:48:16 ΜΜ
Είναι σίγουρο ότι το Γ λύνεται ΚΑΙ με πίνακες. Το θέμα είναι λοιπόν ότι πάντα όλα τα θέματα λύνονται ΚΑΙ με Πίνακες. Άρα θα πρέπει στις λύσεις κάθε μαθητής να ξεκινάει έτσι για παν ενδεχόμενο:


Global
ΑΚΕΡΑΙΟΙ: Α[10000000000]
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Π[10000000000000]
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Χ[1000000000000000]
ΛΟΓΙΚΕΣ: Λ[10000000000000]

Λύσεις

ΘΕΜΑ Α

..................... 


Είναι σα να δίνεις εξετάσεις Πιάνου κι επειδή μπορεί ο Μπετόβεν να παιχτεί και με βιολί να σκάσεις μύτη με το βιολί σου... (και μαζί σου πολυεφέ που κάνει τον ήχο ίδιο με του Πιάνου)

P.Tsiotakis

Ναι, αυτή η άσκηση είναι λάθος και δε λύνεται

Παράθεση από: Spiridon στις 28 Μαΐου 2010, 04:04:20 ΜΜ
Ερώτηση προς αυτούς που ισχυρίζονται ότι η χρήση πινάκων είναι λάθος.

Δείτε την παρακάτω εκφώνηση.

Δημιουργήστε αλγόριθμο ο όποιος θα διαβάζει επαναληπτικά ακεραίους αριθμούς μέχρι να δοθεί το 0. Ο αλγόριθμος να καταχωρεί(μέσα στην επανάληψη) τους θετικούς αριθμούς σε ένα πινάκα Α και τους αρνητικούς σε ένα πινάκα Β.
Όταν τελειώσει η επανάληψη να εμφανίζει τους δυο πινάκες.


Αυτή η άσκηση δηλαδή δεν μπορεί να λυθεί;;

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: Ακριβή στις 28 Μαΐου 2010, 03:54:49 ΜΜ
Τι ώρα ήρθε η οδηγία στα κέντρα φυσικώς αδυνάτων;  Εμείς δεν πήραμε καμία τέτοια οδηγία.
Ήμουν σήμερα στην επιτροπή το συζητήσαμε το ζήτημα και αποφασίσαμε ότι αφού είναι αλγόριθμος δεν υπάρχει κανένα θέμα.   Όλοι οι μαθητές που εξετάσαμε το έλυσαν με πίνακα.  Δεν κόψαμε καμία μονάδα.

Τελικά ήρθε η δεν ήρθε οδηγία;;;; Αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

maggie

Παράθεση από: amilikas στις 28 Μαΐου 2010, 04:03:43 ΜΜ
realloc

Να το πουμε στα παιδια αυτο και να θεωρουμε σωστη οποια λυσει αυξανει κατα τον χρονο εκτελεσης το μεγεθος του πινακα?
Realloc είναι στην c. Και μπορείς να φτιάξεις σε οποιαδήποτε γλώσσα. Αλλά θα πρέπει να κάνεις ολόκληρη αντιγραφη δεδομένων από τον ένα πίνακα στον άλλον. Δεν είναι δυναμικό αυτό.
Συμφωνείς με αυτό:

Στατική δομή είναι αυτή που δεν αλλάζει μέγεθος όχι αυτή που πρέπει να ξέρεις το μέγεθος κατά τον γράψιμο του κώδικα. Έχετε μπερδέψει την έννοια. Η λίστα είναι δυναμική γιατί μπορεί και αλλάζει μέγεθος ενώ ο πίνακας δεν μπορεί. Παρόλα αυτά ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ μπορείς να ορίσεις δυναμικά τον πίνακα. Δεν μπορείς να αλλάξεις το μέγεθος μετά όμως. (τουλάχιστον όχι με την ταχύτητα που χρειάζεται για να πεις ότι κάτι είναι δυναμικό)


P.Tsiotakis

Βασίλη, κοίτα παρακάτω

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 03:59:14 ΜΜ
Την οδηγία της ΚΕΕ, δεν την κρατάμε την επιστρέφουμε, αλλά αν θυμάμαι καλά έλεγε:

"Μετά από ερωτήματα που τέθηκαν στην ΚΕΕ σχετικά με την ορθότητα λύσης του θέματος Γ με χρήση πίνακα
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ
στο συγκεκριμένο θέμα η λύση με χρήση πίνακα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σωστή αφού το μέγεθος του πίνακα δεν είναι γνωστό "τη στιγμή του προγραμματισμού" όπως περιγράφεται στη σελίδα 56 (παράγραφος 3.3) του σχολικού βιβλίου.
Επομένως όσα ερωτήματα του θέματος απαντήθηκαν με χρήση πίνακα ΔΕΝ πρέπει να βαθμολογηθούν με το σύνολο των μονάδων που τους αναλογούν. Οι μονάδες που θα αφαιρεθούν ανά ερώτημα είναι στην κρίση του εξεταστή-βαθμολογητή."

sstergou

Βασίλη, η οδηγία ήρθε, δεν ξέρω τι έγινε στο κέντρο της συναδέλφου.

Vagnes

Παράθεση από: amilikas στις 28 Μαΐου 2010, 04:03:43 ΜΜ
realloc

Να το πουμε στα παιδια αυτο και να θεωρουμε σωστη οποια λυσει αυξανει κατα τον χρονο εκτελεσης το μεγεθος του πινακα?
Εσέις τώρα λέτε αυτο πουθ λέει και η maggie.... το μεγεθος φυσικά και δεν μεταβάλεται αλλα δεν ορίζετε και αναγκαστικά απ την αρχή.......

P.Tsiotakis

και φυσικά αποφασίσαμε να κόψουμε μονάδες αν συναντήσουμε λύση με πίνακες

petrosp13

Αντιγραφή, κατά την οποία όλοι οι κόμβοι ή μερικοί από τους κόμβους μιας δομής αντιγράφονται σε μια άλλη δομή

Ερώτηση: Είναι γνωστό το μέγεθος της νέας δομής την στιγμή του προγραμματισμού;
Απάντηση: Όχι. Δηλώνουμε το μέγεθος της αρχικής δομής και χρησιμοποιούμε ένα μέρος της νέας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: nef στις 28 Μαΐου 2010, 03:48:16 ΜΜ
Είναι σίγουρο ότι το Γ λύνεται ΚΑΙ με πίνακες. Το θέμα είναι λοιπόν ότι πάντα όλα τα θέματα λύνονται ΚΑΙ με Πίνακες. Άρα θα πρέπει στις λύσεις κάθε μαθητής να ξεκινάει έτσι για παν ενδεχόμενο:


Global
ΑΚΕΡΑΙΟΙ: Α[10000000000]
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Π[10000000000000]
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Χ[1000000000000000]
ΛΟΓΙΚΕΣ: Λ[10000000000000]

Λύσεις

ΘΕΜΑ Α

..................... 


Είναι σα να δίνεις εξετάσεις Πιάνου κι επειδή μπορεί ο Μπετόβεν να παιχτεί και με βιολί να σκάσεις μύτη με το βιολί σου... (και μαζί σου πολυεφέ που κάνει τον ήχο ίδιο με του Πιάνου)

Σε ποιό στάδιο έγινε ο μαθητικός αγώνας αυτός;;;;;;;;;
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

sstergou

Αν το μέγεθος πρέπει να καθορίζεται πριν την εκτέλεση τότε όλες οι ασκήσεις που απαιτούν διαχωρισμό πίνακα είναι λάθος.